Ieri am participat la Conferința națională în domeniul educației, ediția a VI-a, organizată de Asociația “Ține de Noi” la Facultatea de Drept.
Am fost activi în mod deosebit în cadrul atelierului nr. 3 despre planurile cadru – verigă esențială între ce – cât – cum și de ce învață elevii din ciclul liceal, moderat de către Asociația Educația pentru toți prin Paloma Petrescu, Gabriela Guțu și Elena Constantin, unde am avut următoarele intervenții:
1. în contextul modificărilor aduse la planurile cadru, este foarte important să urmărim și investițiile în baza materială a școlilor și liceelor;
2. să nu uităm să abordăm și structura decizională a curriculumului: lăsăm ministerul să decidă în continuare toate materiile care vor studiate la liceu sau dăm putere și școlilor și mai ales elevilor să hotărască, astfel încât comunitatea locală să aleagă ce i se potrivește în spiritul descentralizării?
3. trebuie să facem eforturi serioase astfel încât toate dezbaterile referitoare la reformele din educație să nu mai pornească de la nevoile profesorilor și cum aceștia trebuie să aibă un anumit număr de catedre, ci să plecăm de la competențele de care au nevoie elevii în viitor. Oricât de tranșant sună, nu încurajăm ideea de a ține oameni în sistemul educațional doar de dragul ca aceștia să aibă un loc de muncă.
Copiii ies din scoli mult mai slabi dacat parintii lor din vremea comunistilor si nu e bine pentru viitorul Romaniei.