Cristian Ghingheș

La Bacău, CNAIR ține de muzeu un tronson al Centurii Bacău. Memoriul în 7 puncte prin care am cerut deschiderea

Ieri am depus la CNAIR, dar și spre știința ministrului Transporturilor, un memoriu prin care am solicitat deschiderea de îndată a celor 7,36 km finalizați ai Centurii Bacău (sectorul vestic), oferind în document 7 argumente tehnice, juridice și de oportunitate.

De 20 de ani, în primul rând cetățenii municipiului Bacău și apoi zecile de mii de șoferi care tranzitează zilnic orașul așteaptă ca Bacăul să aibă o variantă ocolitoare circulabilă, care să îmbunătățească decisiv calitatea vieții in oraș, să reducă poluarea, zgomotul, să sporească siguranța de pe rețeaua rutieră și să scutească timp și nervi pentru șoferii aflați în tranzit.

Chiar și acest mic sector vestic, odată deschis, ar avea o grămadă de beneficii locale pentru cetățeni și pentru șoferii aflați în tranzit. Nu transformați Centura Bacău într-un muzeu, mai ales că antreprenorul a prioritizat un sector tocmai pentru a fi dat mai repede în circulație!

Memoriul cetățenesc pe care l-am realizat poate fi citit aici: https://bit.ly/memoriucenturabacau

Pe scurt, cele 7 argumente pe care le-am detaliat în document:

  • 1. Sectorul vestic este finalizat, fiind parcurs în repetate rânduri în ultimele săptămâni cu bicicleta de acesta și de alți zeci de băcăuani care au avut ocazia să observe că cei 7 kilometri se prezintă impecabil și gata să primească trafic, cu indicatoare și marcaje;

  • 2. Sud-vestul orașului ar începe să respire, intersecția Calea Republicii-Aeroportului fiind în prezent cea mai poluată, potrivit Planului de calitate a aerului în municipiul Bacău;
  • 3. Întreg orașul scapă de tot tranzitul regional sud-vest/vest-sud, sectorul vestic al variantei ocolitoare urmând să descarce intrările în oraș pe direcția DN 2, DN 11 și DN 2F, fiind eliminat astfel schimbul de fluxuri dintre acestea în interiorul zonei urbane locuite;
  • 4. Chiar și după deschiderea acestui Obiect 3 al variantei ocolitoare, Bacăul va cunoaște o decongestionare considerabilă a traficului în sud-vestul orașului, cu efecte pozitive asupra locuitorilor, dar și pentru șoferii aflați în tranzit;

  • 5. Va fi eliminată o zonă neagră a Bacăului, Calea Republicii fiind astăzi strada care înregistrează cele mai multe accidente din întreg orașul, cu cei mai mulți răniți și decedați: pietoni, bicicliști, șoferi (potrivit IPJ Bacău);
  • 6. Mai puțin zgomot în sudul orașului, având în vedere că strada Narciselor și Calea Republicii se numără printre străzile unde sunt înregistrate sarcini de zgomot ridicate, cauza indicată de specialiștii de la Incertrans în Hărțile strategice de zgomot ale municipiului Bacău fiind traficul ridicat de autovehicule;
  • 7. Aplicarea legii în vigoare (HG 845/2018), care permite recepția unui sector din întregul obiectiv, condițiile necesare fiind îndeplinite în acest caz: poate fi utilizat separat conform destinației sale și poate fi exploatat în condiții de siguranță și respectă cerințele fundamentale aplicabile.

Demersul meu se adaugă apelurilor publice lansate în ultimele trei săptămâni atât de cetățeni și grupuri civice locale, cât și de anumiți lideri politici locali ce acuză guvernarea liberală că ar întârzia deschiderea brațului vestic pentru crearea unui moment electoral în întâmpinarea alegerilor locale programate pentru 27 septembrie.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “La Bacău, CNAIR ține de muzeu un tronson al Centurii Bacău. Memoriul în 7 puncte prin care am cerut deschiderea

  1. Corect

    Ar trebui stersi cei 7 km (+ portiunea galbena), din poza , deoarece creaza confuzii – in schimb, pictati linga cea verde cei 7,36 km (cu negru, eventual)
    Daca sunt gata intrarile si iesirile de pe ea, de ce nu.
    (e posibil totusi sa astepte pe cineva pana in toamna, ca sa taie pamblica politicos – cel mai probabil pe ministru, alaturi de candidatul partidului la Primaria Bacau. Insa, daca trageti tare la covid, v-ar putea calca Tataru pana atunci)
    Din aia in regim de autostrada cat mai e de facut?

    Reply
    • Calator

      Eu am prins deschis saptamana trecuta (sambata la pranz) sectorul in discutie si confirm ca este perfect, am ajuns in partea de centru-nord a orasului foarte repede (fara sa mai tranzitez tot Bacaul). Duminica seara la intoarcere, era inchis.

      Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *