Scrisoare deschisă adresată domnului Răzvan Sava, Primar General Interimar al Municipiului București
Stimate domnule Primar General Interimar Răzvan Sava,
Am apreciat mesajul dvs cu privire la decizia de a asigura transparența 100% cu privire la contractele și bugetele instituței pe care în acest moment o conduceți. Tocmai de aceea vă scriu această scrisoare deschisă, contând pe onestitatea dvs profesională și personală și pe angajamentul dvs privind respectarea legalității și buna informare a cetățeanului bucureștean plătitor de taxe și impozite.
Analiza legislației în vigoare cu privire la autorizarea construcțiilor și amplasarea mijloacelor de publicitate, mă face să cred ca panourile publicitare din imaginile de mai jos (vezi în finalul scrisorii) fotografiate în 17.02.2016 ora16.30, situate pe parapeții de protecție din lungul râului Dâmbovița în zona podului B.P.Hașdeu, respectiv a podului Izvor, nu respectă prevederile – art.56 alin1 din Legea nr.185/2013! Asemenea dumneavoastră, fiind atașat la valorile bunei guvernanței, mă preocupă interesul pentru promovarea unui spațiului public urban de calitate, dar și valorificarea economică a tuturor oportunităților legale care pot contribui la creșterea bugetului local, respectiv la creșterea resurselor financiare publice necesare pentru îndeplinirea cu succes a tuturor responsabilităților stabilite de lege autorităților publice locale (urbanism, locuințe sociale, asistență socială, educație etc.).
Vă menționez că susțin prezența în spațiul public a mijloacelor de publicitate legal amplasate, care prin caracteristici, număr și localizare/amplasare nu periclitează siguranța trecătorilor, nu agresează calitățile arhitectural-ambientale ale orașului, nu agresează sau ascund cetățeanului implicat sau turistului pasionat monumentele istorice, zonele protejate, care permit vizibilitatea asupra clădirilor reprezentative sau elementelor de detaliu arhitectural ale acestora, care nu obturează perpective asupra unor unor zone urbane valoroase sau asupra unor ansambluri de peisaje naturale sau construite, care nu afectează spațiile verzi urbane. Sunt conștient că în lumea de azi mijloacele de publicitate sunt surse financiare importante, care implică mize economice puternice, tocmai de aceea delimitarea zonelor de publicitate extinsă sau restrânsă, respectiv autorizarea și controlul legalității lor trebuie să se facă judicios și eficace de către autoritățile administrației publice locale, inclusiv din perspectiva resurselor financiare pe care acestea le pot aduce bugetelor locale.
În acest sens, va rog sa îmi răspundeți la următoarele întrebări:
- Panourile publicitare situate de-a lungul Spaiului Independenței în vecinătatea podurilor Hașdeu și Izvor sunt legal amplasate și respectă legislația în vigoare privind autorizarea construcțiilor? Dacă da, vă rugăm să ne precizați numărul autorizației și încadrarea acestei categorii de mijloc de publicitate în raport cu zonajele impuse de Regulamentul Local de Publicitate al Municipiului București.
- Dacă nu sunt autorizate, deci sunt ilegale, care sunt măsurile luate de instituția dvs pentru recuperarea prejudiciilor financiare rezultate din aceste amplasări de panouri și alte mijloace de publicitate în spațiul urban bucureștean?
- Contractul de publicitate a fost plătit de către PMB sau dumneavoastră din fonduri proprii (pe afiș se află ca singură adresă de contact, adresa dvs de email)?
- Care au fost costurile acestei acțiunii de informare prin publicitate ca “Bugetul capitalei este public?
- Conținutul afișului este unul comercial, electoral sau de interes public? Cum a fost apreciat în contractul dintre PMB și prestator aceast tip de publicitate?
- În măsura în care aceste panouri nu respectă legislația în vigoare (vezi întrebarea 2), este legal ca Primăria Municipiului București sau o persoană deținând o demnitate publică să finanțeze publicitate utilizând mijloace de publicitate ilegal amplasate, deci care, implicit, eludează sistemul de taxe și impozite locale?
În așteptarea răspunsului dumneavoastră, vă confirm că voi profita de transparența pe care o promovați pentru a identifica în cadrul bugetului capitalei sumele obținute din publicitate, inclusiv din contravențiile stabilite de lege.
Cu stimă,
Bogdan SUDITU
OK. De-acum puteți închide scrisoarea. O mai deschideți înainte de a merge la vot