Romania Curată

Proasta guvernare la MAI: Cozile de sute de persoane persistă la Înmatriculări, în ciuda scandalului Tăriceanu

UPDATE – Ministrul de Interne, Dragoş Tudorache, spune că „problemele sunt complexe și structurale”, dar i-a convocat la o ședință, pentru mâine, pe prefecții de București și Ilfov și pe șeful DRPCIV, în urma semnalelor din presă.

„Mâine dimineaţă (vineri, n.r.) am chemat prefecţii de la Ilfov şi Bucureşti, împreună cu conducerea Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, pentru a găsi soluţii. Problemele sunt complexe şi structurale, pentru care rezolvarea va lua timp, dar voi cere şi soluţii imediate, cu impact în zilele următoare”, a spus ministrul Dragoş Tudorache, citat de News.ro.

***

Bucureștenii care vor să-și înmatriculeze omașină au de stat la cozi de sute de persoane, la care sunt nevoiți să se așeze de pe la miezul nopții, pentru a fi siguri că vor rezolva în aceeași zi procedurile fără de care nu-și pot folosi mașinile. Și asta se întâmplă la câteva luni după scandalul public legat de intrarea, peste rând, a celui de-al doilea om în stat, președintele Senatului Călin Popescu Tăriceanu. O astfel de coadă, de vreo 200 de persoane, a fost fotografiată joi dimineața, de jurnalistul Daniel Chioțea, la Serviciul de Înmatriculări Auto de pe strada Pipera.

permise-1

Coadă la DRPCIV (Foto: Dorin Chioțea)

Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor, aflată în subordinea Prefecturii București, este mereu extrem de aglomerat, iar reprezentanții Prefecturii spun că se formează cozi din cauză că nu au suficient personal. Dar direcția nu se ocupă doar de înmatriculări, ci și de permise și examenele auto, așa că și cei care vor să devină șoferi sau care trebuie să-și recupereze permisul se confruntă cu aceleași cozi imense. Și, peste toate, mai sunt și probleme tehnice care fac ca activitatea DRPCIV să fie complet suspendată câte o zi întreagă, cum a fost în august anul curent.

Imaginile și reclamațiile cu privire la proasta funcționare a acestei instituții din subordinea Ministerului Administrației și Internelor au devenit ceva obișnuit și aproape cotidian în România și în Capitală. Dar, cu toate acestea, nimănui nu pare să-i pese de timpul pierdut de contribuabili și de umilințele la care sunt, adesea, supuși de funcționarii cu care interacționează, ajunși, la rându-le, la limita rezistenței fizice și psihice din cauza numărului mare de persoane cu care interacționează.

Citește și: Scandalul Tăriceanu a trecut, coada din Pipera a rămas. Mai interesează pe cineva ce se întâmplă la Direcția de Permise Auto?

Semnalele că ceva complet inacceptabil pentru o societate funcțională se petrece la DRPCIV au apărut și înainte de scandalul Tăriceanu, dar mai ales după acesta. Doar că instituția care ar fi trebuit și ar fi putut să schimbe ceva astfel încât contribuabilii să nu-și mai piardă zile întregi pentru un act administrativ banal – dar fără de care riscă pușcăria – Ministerul Administrației și Internelor, a fost în această perioadă ocupată cu lucruri mult mai grave, cele mai multe în interiorul său.

permise-2Ministrul de Interne, Petre Tobă, a fost „demisionat” de premierul Cioloș extrem de târziu, pe 1 septembrie, și doar după ce procurorii DNA au cerut Președintelui României încuviințarea pentru începerea urmăririi penale a demnitarului, acuzat de favorizarea infractorului în dosarul de corupție DIPI-Oprea. Și asta în ciuda celorlalte scandaluri, precum cel legat de plagiatul ministrului Tobă, certificat într-un târziu de plenul CNATDCU, dar pe care comisia de specialitate din același CNATDCU a nu l-a văzut în decizia luată a doua zi după demisia șefului Internelor.

Pe lângă scandalurile legate de șeful ministerului, MAI a fost grav afectat de ancheta privitoare la DIPI, serviciul secret al Internelor, cu conducerea ajunsă in corpore subiect de dosare penale, dar și de dosarul mușamalizare a morții polițistului Bogdan Gigină, accidentat în timp ce însoțea coloana oficială, cel mai probabil ilegală, a fostului ministru Gabriel Oprea.

Așa că niște contribuabili ce stau la cozi ca pe vremea lui Ceaușescu păreau să fie ultima problemă a conducerii MAI până la scandalul Tăriceanu. Pe 11 august, un reporter al News.ro, l-a filmat pe președintele Senatului cum intră, peste rând, la DRPCIV, pentru a-și preschimba permisul.

Citește și: Bun, bine că-l anchetăm pe Tăriceanu pentru că s-a băgat în față. Dar coada de la Permise cine o rezolvă?

Cei circa o mie de oameni de la coadă, „depășiți” de fostul premier Tăriceanu, invitat de funcționari poltroni înainte de începerea programului de lucru, au aflat probabil din presă și rețelele sociale despre incident, însă scandalul a izbucnit mai ales din cauza declarațiilor nefericite ale celui de-al doilea om în stat.

„Există în orice stat câteva funcţii importante unde oamenii au fost aleşi să reprezinte într-un fel statul şi să se dedice în principal problemelor societăţii şi comunităţilor. Asta trebuie să fie preocuparea lor principală. Nu statul la coadă. Sigur că există şi posibilitatea să stăm la coadă la permise, la cumpărat flori, la alte acţiuni. Din acest motiv în toate ţările pentru cei care ocupă anumite poziţii înalte se găsesc din punct de vedere legal anumite pârghii prin care li se permite să îşi dedice majoritatea timpului în interesul ţării şi al societăţii. Până la urmă nu e nimic înjositor, dar e o problemă de gestiune a timpului”, a spus, după incident, Tăriceanu, politician ce a mai fost, recent, subiect al altui scandal legat de același comportament de vechil ajuns în fruntea bucatelor.

Dar, în ciuda scandalului, se pare că țara noastră nu are capacitatea instituțională de a rezolva o problemă atât de simplă precum deschiderea câtorva ghișee în plus și angajarea și specializarea unor functionari. Pentru că, din august până în noiembrie, ar fi fost timp destul. Iar lipsa de bani nupoate fi invocată, în condițiile dezmățului bugetar electoral de la palatele Parlamentului și Victoriei.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

3 thoughts on “Proasta guvernare la MAI: Cozile de sute de persoane persistă la Înmatriculări, în ciuda scandalului Tăriceanu

  1. rodax

    in cazul acesta ar trebui simplificata procedura de inmatriculare a autovehiculelor si astfel s-ar rezolva si cozile de la ghisee.

    Reply
  2. Stanila Ion

    Bateti campii. Inainte de a scrie, documentati-va. O sa vedeti si o fotografie facuta dupa ora 12 in care abea mai sunt cativa oameni. Apoi vedeti cine a numit conducerea de acolo si cine are interesul sa provoace nemultumirea populatiei…

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *