Catiusa Ivanov

”Ponta candidează, Ghencea nu-l votează!”/ „Ai luat acciza grămadă și-ai băgat-o în desagă!” Proteste în București

Câteva sute de persoane au protestat duminică dimineață în fața Cartierului Latin din Prelungirea Ghencea, nemulțumiți de faptul că premierul Victor Ponta și primarul Capitalei, Sorin Oprescu, nu și-au respectat promisiunea făcută anul trecut, de a lărgi strada la două benzi pe sens și de a face trotuare.

„Nu vii cu noi, rămâi în noroi!”, „Avem drumuri că la țară, dar noi stăm în Capitală!”, „Dăm impozite grămadă că să stăm cu toții-n coadă!”, „Ai luat acciza grămadă și-ai băgat-o în desagă!”, „Ponta candidează, Ghencea nu-l votează!”, „Ne-ați promis infrastructură dar a fost o făcătură!”, „Nu veniți voi azi la noi? Vom veni noi peste voi!”, „Omul a ajuns pe Lună, Bucureștii n-au centură!”, „Vă votăm… când circulăm!”, „Ce vrem? Trotuare. Când vrem? Acum!”, „Ce vrem? O stradă. Când vrem? Acum!”, „Ce vrem? Pasajul. Când vrem? Acum!”, „Foaie verde de mărar, unde este dom’ primar?”, „Am ieșit acum în stradă dom’ primar că să ne vadă!”, „Foaie verde și-o bordură, vrem Șoseaua de Centură!”, „Reîncepe școala, ne apucă boala! În mașini vom sta, nu vă vom vota!” și „Reîncepe scoala, lăsați abureala! Vrem stradă și trotuar, să vă fie clar!” , sunt mesajele scrise pe pancarde și strigate de cetățeni în timpul protestului.

Oamenii i-au invitat la protest pe Sorin Oprescu și Victor Ponta însă aceștia nu au venit. „Premierul si primarul general al Capitalei au promis în urmă cu un an modernizarea infrastructurii – construirea unui pasaj rutier peste centură la intrarea în Domnești, lărgirea șoselei, trotuare, piste pentru bicicliști si stații RATB. Prelungirea Ghencea, o șosea cu o singură bandă pe sens, fără infrastructură pietonală, deservește cel puțin 20.000 de locuitori din Sectoarele 5 si 6 ale Capitalei, dar si din localitățile limitrofe, care aparțin de județul Ilfov. Odată cu începerea anului școlar traficul va fi, la orele de vârf, blocat”, spun cetățenii în Prelungirea Ghenecea.

Aceștia au protestat și pe 31 august cerând autorităților aceleași lucruri. Atunci oamenii au tăiat simbolic o panglica de hârtie așezată peste un desen care ilustrează cum va arată strada Prelungirea Ghencea lărgită la patru benzi. Unul dintre liderii protestatarilor, Delia, a declarat pentru România Curată că de aceasta dată s-au strâns mai mulți oameni fata de protestul de pe 31 augușt și că cetățenii s-au organizat mult mai bine. „Oamenii și-au printat singuri banerele, pe banii lor, s-au organizat mult mai bine”, a spus Delia.

Nicușor Dan, președintele Asociației Salvați Bucureștiul a participat și el la protest. Principala problemă ridicată de acesta a fost faptul ca autoritățile nu au terminat de lărgit Șoseaua de Centură și nu au făcut poduri la intersecția cu arterele care ies din București. „Este rușinos că Bucureștiul nu are o Șosea de Centură, ca nu s-au finalizat până acum lucrările de lărgire la două benzi pe sens. Pentru a termina Șoseaua de Centură, lărgirea la patru benzi și construirea de poduri la intersecția cu drumurile care ies din Bucurșsti este nevoie de circa 400 milioane de euro. Primăria Capitalei are banii aceștia. Doar dă anual 100 de milioane de euro pe borduri și pavele, iar primăriile de sector dau aceeași sumă pentru panseluțe. Acești bani ar putea să rezolve problema. Din păcate a devenit o obișnuință ca cetățenii să se grupeze și să lupte împotriva autorităților deși acestea trebuie să îi servească”, a declarat Nicușor Dan.

ghencea 1 harta protestuluighencea 2 pe lunăprotest ghencea II - 1 protest ghencea II - 2 (1)


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

27 thoughts on “”Ponta candidează, Ghencea nu-l votează!”/ „Ai luat acciza grămadă și-ai băgat-o în desagă!” Proteste în București

  1. Initiativa Prelungirea Ghencea

    Multumim pentru articol si va rugam sa corectati:
    La protestul de azi de la Cartierul Latin am fost vreo 700 de persoane, dintre care 635 au semnat cea mai lunga petitie din lume si cererile de acces la informatii publice pe care le vom adresa autoritatilor implicate in proiectul Penetratie Prel. Ghencea – Domnesti. Alaturi de protestatari au venit si: Nicusor Dan, Bogdan Hossu, generalul Mircea Chelaru, consilierul general Silviu Vaduva, 2 consilieri locali din Primaria sector 6. Nicusor Dan si dl Chelaru au vorbit la protest si i-au sustinut pe oamenii obisnuiti din cartier care au fost de fapt vedetele zilei! Multumim tuturor pentru participare! Keep in touch…ca mai urmeaza!

    Reply
    • iesean

      dragii mei, chiar va doresc succes in demersul vostru, dar nu cred ca aveti vreo sansa, cel putin, deocamdata..protestele voastre vor fi acoperite de antene si romania tv, cu fel de fel de jmecherii de doi bani, lumea nu va afla astfel nimic, asadar tot ponta devine marele presedinte marioneta!

      Reply
  2. Cristi

    Pacat ca azi la protest nu a spus nimeni ca acum 8-9 zile in jurul ore 23;00 o femeie care mergea pe marginea drumului a fost lovita mortal . accidentul s-a petrecut din directia benzinaria TSV spre carterul latin. Nu am participat astazi la protest dar o sa fiu prezent la urmatoarele initiative.

    Reply
  3. Cris

    Sunt de acord cu protestul initiat, dar trebuie sa va ganditi ca sunt atatea strazi neasfaltate si fara canalizare chiar foarte aproape de centrul orasului. Inteleg ca trebuie facute cai de circulatie pentru pietoni ( referitor la postul de mai sus), dar largirea la mai multe benzi pentru ca cei din prelungirea Ghencea vor doar sa nu mai stea in trafic mi se pare un pic exagerat.(Ati stiut de la bun inceput unde v-ati cumparat proprietati).
    Nu vreau sa creez un conflict, dar sunt mult mai multe probleme pentru care trebuie alocate fonduri.

    Reply
    • Adriana

      Intr-adevar am stiut unde ne-am cumparat locuintele dar deasemenea stiam ce ni s-a promis si ca oameni cu buna credinta am sperat ca se vor tine de cuvant. Bineinteles ca sunt multe probleme dar noi macar am incercat sa le facem cunoscute. Nu este usor sa faci trei ore dus si trei intors, iar pe timp de iarna….. Este vorba si de copii care merg la scoala. Asta in conditiile in care platim taxe la fel ca toti ceilalti. Poate ar trebui sa luati si voi astfel de initiative.(cei care au astfel de probleme si nu numai).

      Reply
      • don

        Doamna,zona este supraglomerata ,nu o sa largeasca in veci nimeni aceasta zona deoarece sint marea majoritate proprietati private si sint foarte multi bani care ar trebui dati pentru despagubiri parerea mea umila este ca v-ati luat o mare teapa cu mutarea in aceasta parte a orasului ,eu lucrez in zona de foarte multi ani si am observat ca multi care si achizitionat proprietati,apartamente ,in zona nu sint din Bucuresti si nu au cunoscut autoritatile acestui oras care nu fac nimic pentru dezvoltarea sau rezolvarea problemelor si inca o chestie,cam toti au inceput sa spuna ca platesc taxe si impozite dar nu au bunul simt sa coboare in gradina blocurilor care locuiesc sa dea un var pe copaci sau sa schimbe un bec ,doar se dau jos din masini dupa program si intra in case nepasatori .

        Reply
        • Mihai Gotiu

          @ don: foarte mulți bani se dau pentru despăgubiri și pentru autostrăzi și e foarte corect și normal să se dea; problema e foarte simplă: 1) dacă Oprescu, Ponta și miniștrii lui știau că nu se poate face lărgirea, dar au promis că se va face (implicit, au convins oamenii să-și apartamente în zonă) atunci trebuie să răspundă pentru minciună; 2) dacă nu știau când au promis că nu se poate face, trebuie să răspundă pentru incompetență; 3) cu cât s-au umflat costurile la Arena Națională sau la Pasajul Basarab s-ar fi găsit bani și pt. Prelungirea Ghencea, pentru a nu mai vorbi de alte cheltuieli de sute de milioane de euro făcute aiurea sau direcionate către firme ”prietene”

          Reply
          • don

            Nu confunda terenurile agricole de judet cu cele din capitala care au un cost urias ,vezi cat a durat bulevardul uranus pana s-a dat in folosinta si ce scandal cu propietarii care nu au vrut sa accepte sumele oferite ,mai fratilor, in 25 de ani nu s-a facut o autostrada de nivel european voi chiar ati crezut in promisiunile unor scursuri si cum sa raspunda daca nu exista legi care sa specifice acest lucru ?

          • Mihai Gotiu

            @ don: 1. terenurile agricole au valoare reală mai mare decât terenurile de construcții din orașe :) ; terenurile agricole le aduc proprietarilor profituri pe zeci și sute de ani, cele din urban ”produc” doar costuri pt. proprietar (că le pică față expropriatorilor când nimeresc peste câte un țăran care cunoaște valoarea terenului lui și nu lasă prețul) 2. există legi pt. tragerea la răspundere în cazul nerespectării promisiunilor – sunt legile electorale – merge chiar mai repede decât în justiție, unde un proces poate dura mai mult de 4-5 ani

          • dan

            Sincer acuma, vreti si aer curat dar vreti si bulevardul aproape? Uite ca in bucuresti nu se poate sa le ai pe amandoua. Este un lucru stiut de oricine care sta de mai mult de 10 ani in orasul asta.
            Ma mir ca nu a cerut nimeni metrou pana la bariera Domnesti.

    • don

      Si cum vreti sa largeasca prelungirea ghencea ,sa darame blocurile sau toate casele care se intind de la capatul stadionului pana la bariera domnesti ?Nu v-ati gandit inainte sa va faceti casele acolo ca infrastructura este cea de acum 25 de ani ?

      Reply
      • Sorin

        Las-o moarta cu darimarea blocurilor! Deschide Googlemapssi o sa vezi canu exista nici un bloc care sa impiedice latirea strazii si construirea de trotoare. O problema tehnica reala este la trecerea de cale ferata insa premierul si primarul nu au demarat NIMIC, nici macar un studiu de fezabilitate, adica, maipe romaneste, i-a durut undeva de oameni si de promisiunea facuta.

        Reply
        • Costel

          E perfect logic si normal sa-i doara undeva. Daca iau oricare doua sate din teleorman si numara mai multi votanti psd (inluzand pe cei morti sau plecati din tara) decat din tot cartierul latin.
          Obisnuiti-va cu ideea ca nu contati pentru actualii reprezentanti politici si gasiti alternative la problema. Altfel va veti face inutil viata amara.

          Reply
          • pandele

            Uite ca eu nu vreau sa ma obisnuiesc cu aceasta idee. Si o sa incep sa ma dezobisnuiesc din ce in ce mai mult. pentru ca ei sunt in slujba mea si nu eu intr-a lor. Eu ii votez si ii platesc din buzunarul meu. Daca sunt oameni care tac sa fie sanatosi. Eu unul m-am saturat sa tot tac din gura iar ei sa faca ce vor. Am demonstrat ca uniti putem. O sa mai demonstram odata.

  4. mihai

    Sa mai spuna cineva, ca nu are dreptate Patapievici, cand spune ca suntem un popor fara coloana vertebrala. Adica, daca am avut tupeul sa ne facem case in Prelungirea Ghencea, sau in Domnesti, sa suferim. Trebuia sa ne gandim inainte si, eventual, sa ne facem case in Piata Universitatii, unde, probabil, locuiesc toti desteptii care se trezesc sa ne dea lectii.

    Reply
    • Cris

      In primul rand..buna ziua!
      Nu ma numesc un „destept” care va da lectii. In 2012 am cumparat un apartament, am plecat de la ideea de a cumpara ceva bun la un pret rezonabil intr-un bloc nou. Va rog sa ma credeti ca am vazut peste 50 de locatii, iar cand am ajuns in prelungirea Ghencea m-am gandit la timpul pierdut in trafic si praful pe care trebuie sa il inhalez de fiecare data cand trece o masina in zona.
      Am preferat sa cumpar un apartament in oras, intr-un bloc nou, si care nu ma leaga doar de un mijloc de transport. As fi preferat sa dau o suma mai mica pe un apartament ( RED House spre exemplu) in acea zona, dar spre deosebire de dumneavostra, m-am GANDIT la viitor.
      Un alt exemplu sunt cei din Confort City, care stau la mila primariei pentru a le face un pod peste Dambovita Sincer, nu sunt de acord sa se faca acel pod pe banii statului. sa il faca dezvoltatorul pentru ca el le-a promis constructia acelui pod.

      Reply
      • mihai

        Uite ca, noi am fost mai prosti. Sau, poate nu ne-am permis case in mijlocul orasului. In prostia noastra ne-am gandit ca orasele, infrastructura, tara se mai dezvolta. Nu ne-am imaginat ca, in zece ani de zile, nu se va intampla nimic in zona asta. Acum, citind ce se scrie pe-aici, incep sa-mi dau seama ca, din nefericire, cu compatrioti care nu se gandesc decat la binele lor si nu tin seama de ce se-ntampla in jur, nu prea avem sanse sa mergem vreodata mai departe.

        Reply
        • Mihai Gotiu

          @ Mihai: nu e cazul să demoralizați :) Lumea o schimbă oamenii care acționează, nu cei care stau pe margine și chibițează; mâine sau poimâine, când cei care acuma comentează superior vor avea și ei nevoie de sprijin sau solidaritate pentru o cauză a lor vor constata că nu-i susține nimeni – atunci se vor gândi dacă nu cumva au greșit când i-au atacat pe cei care au acționat

          Reply
          • mihai

            @Mihai Gotiu: din nefericire, oamenii acestia nu au cauze. Au, doar, situatii proprii, pe care le rezolva cu bani, relatii si spagi. Si, „nici un rau nu li se pare prea mare, atata timp cat nu li se intampla lor”. Asta e tot de la H-R P.

  5. Cristi

    Vad ca sunt multi aici care vorbesc fara sa stie situatia din prelungirea ghencea. Toata prelungirea de la intersectia cu valea oltului pana la bariera are retragere( toti care au trenuri stradale au in acte retragere de intre 10 si 20 m, nimeni nu a costruit pe retragerea respectiva, maxim o parcare. Iar eu stau in domnesti de pe vremea lui ceausescu.

    Reply
      • mihai

        inseamna ca nu au avut voie sa se apropie de strada cu imprejmuirea, sau constructia, la o distanta mai mica decat cea prevazuta in autorizatia de constructie. adica, nu exista nici un impediment serios pentru largirea strazii.

        Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *