ING Bank își tratează clienții vechi cu sictir, și pe cei viitori cu promisiuni.
Cred că sunt mai mult de zece ani de când sunt clienta ING. Mi-am deschis contul în anul în care am făcut asigurarea de viață, zisă și pensie privată, la care am renunțat patru ani mai târziu, când mi-am dat seama că era o țeapă. Dar cu contul am rămas, unul din principalele motive fiind acela că mă acomodasem atât de bine cu online banking-ul lor încât devenise o componentă indispensabilă în viața mea.
Cu foarte mici excepții am avut o relație bună cu banca, în sensul că amândouă, și eu și ea, ne-am achitat corespunzător de îndatoriri. Anul trecut, când am aflat că pot beneficia de niște condiții favorabile dacă primesc salariul pe card la ei, le-am atras atenția că eu primeam toate veniturile mele, de mai mulți ani, pe card la ei, deci ar fi putut să-mi facă ei înșiși această ofertă, din oficiu.
Mi-au transformat atunci cardul în „card complet” cu beneficiile ce aveau să curgă din asta. La câteva luni am constatat că nu s-au ținut de cuvânt, și că mi-au luat în continuare niște comisioane, deși nu trebuia, le-am atras iar atenția, și-au cerut scuze, că a fost o scăpare, mi-au dat banii înapoi, am trecut peste.
De curând am devenit mai atentă la ce se întâmplă pe conturile mele (am și în euro, tot la ei) când mi-au luat comisionul de administrare al cardului în euro – aproape 15 euro. M-a usturat la lingurică, dar am citit termenii și condițiile și am zis că asta e, boieria costă.
Apoi mi-am plătit CASCO din contul meu în lei în contul în lei al brokerului, și am văzut că mi-a luat un comision pe tranzacție de 3,50 lei. Plus cei 3 lei lunar, comision pentru că folosesc online banking. M-am înfuriat, pentru că tocmai citisem reclama la cardul complet, dacă-ți „parchezi” salariul la ei, și acolo scria clar că:
Plus online banking gratuit. Deci eu, veterană într-ale parcatului salariul la ei în curte nu beneficiam de „noile” oferte.
Pe 12 iunie am pus mâna pe tastatură și am scris la contact@ing.ro, de unde aproape instant am primit următorul mesaj:
Stimata doamna/Stimate domn,
Va multumim pentru mesajul transmis! Stim ca timpul dumneavoastra este important si ne cerem anticipat scuze pentru intarzierea cu care vom raspunde. Va asiguram ca depunem toate eforturile pentru a diminua timpul de asteptare.
De asemenea, puteti afla informatii despre produsele si serviciile ING Bank accesand pagina de internet www.ing.ro sau in ING Office.
Va multumim pentru intelegere si suport!
Echipa ING Bank
OK, am zis, or fi oamenii ocupați, o să constate ei greșeala și or să mă sune, ca și data trecută, ca să se scuze și să-mi dea banii înapoi. N-am primit, însă, niciun răspuns, nici în ziua de azi, 17 iunie. Când am bătut un drum special pentru asta la ING-ul meu de cartier, care mi-a deschis și contul în urmă cu hăt, zece ani.
Aici, o atmosferă similară cu sictirul online, doar că avea față umană. Duduia de la unul dintre birouri, cu nasul înfipt în ecranul computerului, n-a catadicsit nici măcar să ridice ochii la noi – două cliente care intrasem în același timp în sucursala ei – darmite să ne dea și bună ziua. Așa că am zis eu tare cât și pentru doamna cealaltă, care părea mai timorată:
– Bună ziua!
Duduia și-a luat seama și ne-a întrebat ce dorim. Când mi-a venit rândul am întrebat dacă am card complet sau n-am, și dacă am (că s-a dovedit că aveam), de ce nu beneficiez de condițiile cu care se laudă ei la potențialii clienți noi?
– Aaa, zice, păi condițiile astea se aplică doar la conturile nou create…
– Și noi ăștia vechi nu beneficiem de ele?, întreb
– Păi… de la 1 iulie…
– Unde scrie? Nu trebuia să-mi zică și mie cineva asta?
– Ba da, trebuia să fi fost notificată deja
– Și de ce nu am fost?
– Nu știu, întrebați și dumneavoastră la relații clienți.
– Păi am venit la dumneavoastră, sucursala care mi-a făcut contul, tocmai pentru că la reclamația făcută pe contact@ing.ro nu răspunde nimeni. În cât timp răspundeți dumneavoastră la o sesizare, de regulă?
– Nu știu.
Bun, am lămurit că duduia nu știa prea multe, am trecut la online banking. De ce la mine e contra cost, și în oferta card complet e gratis? Zice:
– Păi dumneavoastră aveți online banking cu token, oferta gratis e cu SMS.
– Și nu e tot online banking?
– Ba da, dar tokenul presupune un cost de administrare.
– Serios, aparatul ăla chinezesc primit acum zece ani în custodie nu s-a amortizat nici acum? Măi să fie!
Eram precum iepurașul fără șapcă din pădure, cum o dădeam, banii mei nu erau buni, pentru că eram deja clientă. M-am simțit ca atunci când Orange mă trata cu sictir, pentru că eram abonat captiv. Am plecat nervoasă de la ING, ceea ce m-a făcut să mă gândesc serios că orice relație mai veche de un deceniu cu o instituție din România (fie ea fiica uneia din afară) trebuie întreruptă când instituția ajunge să te trateze ca pe un fraier.
Verificând căsuța de mesaje de pe online banking constat și că ultima notificare primită de la ei a fost în aprilie, când „dorim sa va informam ca datele dumneavoastra personale si cele tranzactionale vor fi prelucrate de catre ING Bank. Aceasta prelucrare se va face cu scopul de a intelege mai bine aceste date si va asiguram ca nu vor fi comunicate unei terte parti. Acordul dumneavostra referitor la aceasta prelucrare poate fi exprimat prin vizitarea paginii dedicate ofertelor comerciale din cadrul ING Home’Bank.” Dacă nu-mi convine sunt anunțată că pot să le scriu pe, ați ghicit, contact@ing.ro.
Așadar, acestea fiind scrise, mă gândesc serios să-mi mut catrafusele de la ING Bank. Nu am bani mulți în cont, dar câtă vreme muncesc și primesc niște bani lunar, vreau să beneficiez de niște servicii corecte pentru ei. Am acesată pretenție absurdă.
Aștept sugestii, ce bănci îmi recomandați? Exclus Volksbank, pentru că se știe relația mea cu ei.
EPILOG, 18 iunie: Am primit un telefon de la ING, prin care și-au cerut scuze pentru situație, ba chiar s-au oferit să-mi dea înapoi cei 3,51 lei percepuți ca și comision de transfer. Am întrebat de ce vor să îmi dea banii înapoi, dacă totuși ei au fost percepuți legal? Au zis că „în semn de prietenie”, că vor să-mi arate că nu sunt chiar așa cum cred eu. Că într-adevăr poate că nu au avut grijă să mă informeze la timp despre noul produs, că nici la reclamații nu reușesc să răspundă prea rapid, că primesc foarte multe mesaje, cărora se străduiesc să le facă față, și că de la 1 iulie voi beneficia și eu, ca și clienții noi, de minunatele condiții oferite de cardul complet.
Le-am zis că nu e cazul să ne „împrietenim” așa de tare pentru 3,51 lei, că pe mine m-a deranjat situația de principiu, nu cuantumul comisionului, așa că într-o oarecare măsură ne-am lămurit. Să vedem mai departe. Doamna cu care am vorbit a zis că pot să le scriu dacă mai am nelămuriri sau alte sesizări. Dat fiind că răspund greu la mesajele online, o să mă semnez la viitoarele reclamații cu „Dollo zice bine” și cu link către blog, ca să fiu sigură că le captez atenția ;)
Oricum, vă mulțumesc și vouă, celor care mi-ați dat sfaturi, din ele am înțeles că din păcate situația serviciilor bancare e generalizată, de aia poate e bine ca fiecare, atunci când are o neplăcere, să facă un pic de deranj sau chiar să se mute la altă bancă. Depinde și de noi ca ei să ne ofere servicii mai bune.
***
Confirm atmosfera. Am vrut sa depun o contributie simbolica in numerar intr.un cont deschis la o anumita sucursala (m-am nimerit in zona). A fost imposibil, desi am oferit solutia sa las banii si functionara sa transfere electronic din conturile ei suma. Era vorba despre un cont de donatie umanitara, deci era cazul sa-l recunoasca si sa ofere o solutie, dincolo de stupidul indemn de a merge la nu-stiu-ce sucursala unde se lucreaza si cu numerar, si, desigur, se plateste comision.
aoleuuuu, articolul asta e incitare la violenta cel putin verbala impotriva mafiei bancare.
Ca om ce am lucrat cativa ani in banca acum multi ani va recomand sa va feriti de sistemul actual bancar ca de Monsanto cand iti ofera gratis seminte de porumb. O sa revin cu experiente proprii dar mai tarziu dupa ce iau o pauza de la injurat mafiotii astia.
ca fapt “divers” dar reprezentativ pentru psihologia unor psihopati ce conduc acest sistem:
Vicepresedinte CEC Mirela Iovu
“Pentru a salva afacerile de la faliment, poate este bine să avem, aşa, un mic semn de întrebare faţă de onestitatea celor pe care îi finanţăm. Nu ştiu câţi dintre dumneavoastră cunoaşteţi cum erau trataţi faliţii în Roma Antică. Faliţii, în funcţie de numărul creditorilor, erau ucişi şi tăiaţi în atâtea bucăţi câţi creditori aveau. În Evul Mediu se folosea stâlpul infamiei şi mai era obiceiul legării de un catarg în piaţa publică sau purtarea datornicului pe străzi. Există şi închisoarea datornicilor, unde capul familiei era încarcerat. Şi noi, în Codul Civil de la 1864 aveam închisoarea datornicilor. Dar, în decursul anilor s-a ajuns de la uciderea debitorului, până la acordarea unei a doua şanse, în 2014“.
cel mai hazliu lucru: sistemul bancar este falimentar fiind tinut artificial in viata de catre stat prin impozitele luate de la toti cetatenii, oare in cate milioane trebuie transata doamna Mirela Iovu?! :)
Exclus VB, ING, Raiffeisen. La care se pot adăuga Alpha, CEC, si maruntisurile gen San Paolo etc.
Trebuie actionat ca in Islanda: bancherii fug sau stau ascunsi…Dar mai intai a trebuit sa doboare guvernul corupt. Noi ce mai asteptam? Guvernul este corupt iar bancile isi bat joc de noi. Deci ar fi toate conditiile sa pornim o revolta ca in Islanda…Am uitat: suntem in UE si in NATO si… nu ne dau voie…Tara noastra a devenit un poligon de antrenament pentru fortele NATO (americane). Cat avem tradatori in fruntea tarii nu putem sa facem nimic “legal”…Oare in decembrie ’89 s-a pus problema legalitatii?
Nu cred ca mai avem un om normal in Romania care sa nu fie patit/furat de banci.
Dar culmea este ca legislatia actuala sprijina tot banca si nu cetateanul.
Și știți de ce? Fiindcă cetățeanul plătește oricum fiind urmărit de fisc iar bancherul plătește numai dacă este servit! De la cetățean fură cu legea în mână și oricâți ar dispare tot mai rămân destui să le umple sacii!
anul trecut mi-am deschis cont la ING agentia “Tricodava- Drumul Taberei” si am “beneficiat” de asigurare de calatorie “gratis” pentru toata familia, odata cu mine si-au deschis si alti prieteni dar la alta sucursala. Luam actele, toate bune si frumoase, totul ok plecam in concediu. La o zi dupa concediu primim si eu si prietenii o instiintare de la ING sa mergem la sucursala pentru ca s-au facut niste greseli si trebuie sa perfectam actele. Merg la sucursala unde sunt instiintat ca s-a gresit numele la ei in calculator iar actele nu au nici o valoare inclusiv asigurarea de calatorie!!! Acelasi lucru si aceeasi “explicatie” o primesc si prietenii dar la alta sucursala, a dracului “coincidenta” :)
– O intreb pe duduie, daca patea copilul ceva in vacanta, facea o entorsa, la altceva mai grav am refuzat sa ma gandesc, ce se intampla?!
– Raspunsul a fost ca rezolvam noi intr-un fel cand ajungeam inapoi in tara!!!!!
– Zic pai si daca nu aveam suficienti bani la noi ca sa acoperim costurile acolo?
– Da din umeri…
– O chem pe sefa si-i spun ca din punct de vedere juridic nu s-a incheiat nici o asigurare de calatorie si practic am fost escrocat!
– Se uita la mine nervos si-mi zice acelasi lucru ca rezolvam noi intr-un fel dar mai bine ca nu s-a intamplat nimic, dupa care nonsalant ma roaga sa-i dau buletinul din nou ca sa refaca actele
– “hai s*ctir” a fost singurul meu raspuns si am plecat
aceasta a fost a doua mea experienta cu ING dupa ce prima a avut loc cu mai mult de 10 ani in urma cand am retras bani (valuta) si i-am depus la loc dupa cateva minute fara sa umblu la ei iar aceeasi femeie de la ghiseu care mi-a eliberat banii refuza sa-i primeasca pe motiv ca sunt sifonati si nu arata prea bine !!!!! A trebuit sa fac scandal monstru si dupa ce directorul a vazut ca nu poate face nimic in privinta mea, a acceptat sa-mi schimbe bancnotele cu altele fara probleme. Bineinteles ca nu i-am mai pus la ING inapoi
BCR, prin 2002 aveam card de salariu si la un momwnt dat ma trezesc fara nic un ban pe el. Cardul era plin. Au trecut doua luni si jumatate pana cand am vazut banii inapoi in acest timp traind numai pe baza de imprumuturi de la prieteni. N-am primit nici un raspuns inteligibil ce s-a intamplat cu banii de pe card.
Un sfat prietenesc pentru cei care calatoresc in afara tarii: nu plecati doar cu banii pe card, sa aveti tot timpul cash la voi pentru ca puteti sa ajungeti in situatii oribile de trebuie sa va vindeti ceasurile, inelele si tot ce se poate vinde pe preturi de nimic ca sa va puteti reintoarce in tara.
De acord ca sunt niste mizerabili, numai cate comisioane ascunse iti iau la administrarea contului, care nu apar pe bon cand faci un extract de cont; dar se simt, de genul ca aveai 50 lei pe card iar cand il verifici mai ai 45! Dar nici cu strainii nu mi-e frica! In 2004 lucram pe santier in Spania si aveam cont la Caixa Catalunya. Luam salariul cash si instant fugeam sa-l depun in cont, ca era mai sigur decat sa-l tin acasa. Ma duc in pauza de pranz , imbracat murdar, cu 1200 euro sa-i depun la ghiseu, zic eu ca rezolv in 10 minute, sa revin sa mananc, idioata de la ghiseu nu era atenta ca era in povesti cu alta si cand sa plec vad ca in carnet scrie ca am depus 600 euro. Ma duc inapoi la ea sa-i comunic eroarea, ea face scandal ca atat am depus, eu nu plec, cer sa vorbesc cu directorul, vine ala si ma asculta, inchide filiala sa calculeze iar pe mine ma planteaza inchis in hol, intre cele doua usi de la intrare, timp de o ora, mort de foame. Apoi imi trec in cont si ceilalti 600 euro, dar fara sa se scuze! Asa ca nu sunt nici altii mai breji cu oamenii care traiesc din salarii! Daca erai miliardar…altfel se purtau, depinde de cat pot jupui de pe tine! Altadata, la filiala unde imi deschisesem contul ma suna sa vin in pauza de panz ca au ceva important de discutat cu mine. Un pic ingrijorat, ca aveam la ei vreo 16.000 de euro, ma infiintez tot in salopete murdare, de la intrare o angajata ma ia de manuta si ma duce in biroul directorului, acesta imi cere sa ma asez comod, ii spune angajatei sa-mi aduca o cafea ( atunci m-am prins ca vor sa-mi vanda blana ursului din padure), ma lauda ca lunar depun cam 1000-1500 euro in cont si ce am de gand sa fac cu banii! I-am spus ca inca nu stiu, iar el incerca sa ma convinga sa-i dau avans la un apartament de vreo 170.000 euro, cu rate pe vreo 20 de ani! Nu am pus botul asa ca si atitudinea lui a fost pe masura, aproape ca m-a scos afara ca murdaream fotoliul! Astia sunt bancherii! Niste mizerabili! Multi colegi romani au pus botul, au platit rate 5-6 ani apoi s-a dus piata constructiilor, au ramas si fara case si mai au toti zeci de mii de euro datorie bancii!
Am avut exact aceeasi experienta. Card ING cu internet Banking de peste 10 ani, m-am rugat de ei sa ma treaca pe ing complet, dar nu am reusit. Intentionez sa ma mut la Transilvania.
toti sunt lla fel , experiente neplacute am avut si eu cu BancPost, BCR si BRD ;
nici ING nu e nemaipomenit insa nu judecati banca dupa cei care o reprezinta – majoritatea agentiilor teritoriale sunt sistem franciza doar sucursalele judetene sunt efectiv ale ING.
Nu stiu daca e un minus faptul ca nu lucreaza cu cash decat la suscursalele judetene dupa o procedurra destul de complicata si eu am avut o experienta asemenatoare la incercarea de a depune bani iin alt cont de ING insa am avut noroc de bunavointa angajatului din agentia cu pricina ( a facut transfer din contul personal si eu i-am dat banii cash )
sunt client ING de 4 ani si sunt multumit de ei din 2 puncte de vedere – au program cu public pana la 19:30 si sambata , majoritaatea punctelor sunt cel putin 2 bancomate ,rar s-a intamplat sa nu functioneze amandoua .
Sunt multumit doar ca am scapat de stat la coada la ghiseu daca vreau sa depun bani in contul meu – transferul catre alte banci se face electronic
Comisioane ascunse au toate bancile depinde de noi sa alegem pe cea mai avantajoasa.
Doamna autoare a articolului asigurarea de viata cu capitalizare si pensia privata sunt 2 instrumente diferite ” de economisire” mi-a mia luat 3 zile pana m-am luminat legat de contractul pt asigurare de viata cu capitalizare si l-am semnat.
Pentru contul in euro comisionul de administrare este 50 de centi lunar
Eu la Transilvania sunt client de peste zece ani și numai lucruri bune. Mai mult: din greșeala mea am complectat o factură aiurea și m-am trezit dator. M-am dus la bancă și am arătat greșeala și în loc să fiu flitat ca în altă parte, două doamne (adevărate doamne!) s-au mobilizat și în zece-cincisprezece minute mi-au reparat greșeala fără să pierd un ban. La orice filială am fost, am fost tratat cu solicitudine și cu atenție. Am avut conturi și la alte bănci (BRD, BCR, Bancpost) dar nicăieri n-am fost tratat ca la BT.
Sunteti hateri corporatisti care lucreaza probabil la Raiffeisen. ING e probabil cea mai ok si comunicativa banca.
As recomanda Transilvania, am salariul la ei de mai bine de 5 ani si pot spune ca sunt multumit, desi trebuie sa mentionez ca nu am avut alte interactiuni cu ei in afara de depunere/retragere numerar.
Nu au comisioane lunare sau anuale pentru administrarea contului/cardului in RON, iar la cardul in EUR se plateste un comision de 3 EUR pe ani. Aplicatia online, desi nu arata la fel de bine ca cea de la ING, isi face treaba, costul e de 1 RON pe luna.
Nici UniCredit nu va recomand. Sunt atat de prinsi in proceduri incat stai si te uiti ca prostul cand la functionara de la birou, cand la telefon cand esti indrumat sa suni la Call-Center. Asta dupa ce achiti 120 lei comision de administrare anual+n comisioane pt fiecare tranzactie; deja parte insemnata din salariul incasat la ei ducandu-se pe comisioane. Foarte mult pt o persoana fizica. Enorm! Dar ghici de ce am avut salariul la ei?! Ca si obligativitate de la angajator. Care angajator a fost conditionat cu un credit de mutarea salariilor angajatilor la UniCredit. Si cand am plecat de la ei, se uita cu privire tampa functionara, supunandu-ne unui adevarat interogatoriu, ca de ce plecam?! Din relatia mea cu banca…ea n-a retinut nici o data cand m-a lasat “nerezolvata”, trimitandu-ma la call-center si idiotii aia inapoi la ea.
La BCR au un sictir in ele functionarele de nici prin fata bancii nu trec cu drag. Singurii cu care m-am inteles foarte bine au fost Raiffeisen Bank. Si fetele de-acolo au fost tot timpul foarte serviabile, cu toate ca au si ele birocratia lor. Dar birocratia nu a simtit-o clientul.
Ce e interesant e ca eu sunt foarte mulțumit de ei. Se specifica ca oferta cu comision 0 e valabila de la 1 iulie. Printre email-urile trimise de ei, unul continea si informatia aceasta. Lucrez cu ei de aproximativ 3 ani. Am numai cont de lei la ei si sincer sunt foarte multumit. Oricum cu băncile niciodată omul de rând nu o sa castige bani, dar daca esti destept te poti folosi de ei sa iti rezolvi problemele mai usor. Si prima regula e sa citești termenii si conditiile înainte sa le semnezi sau sa faci ceva. Banca nu o sa iti precizeze toate costurile niciodată. Asta e treaba ta. Îmi pare rău pentru domnișoara/ doamna dar banca nu a gresit cu nimic atunci a retinut comisionul. Eu totusi cred ca ING e de top in Romania, mai ales daca vrei ceva mai International. La nivel national recomand si Banca Transilvania.
La fel cum politicianul reactioneaza doar la iesitul in strada, bancile reusesc sa deschida canal de comunicatie cu clientul doar cand te vede ca inchizi contul. E singurul mod de a-i face sa constientizeze ca existi. Atunci e din pacate prea tarziu, ca ajungi plin de draci si nu mai e cale de intoarcere. Nu recomand Raiffeisen, s-au purtat cu mine cand eram captiv la ei parca eram un vierme,
Nici BT nu se lasa mai prejos. Dupa asigurari din partea bancii ca totul e in regula si ca voi putea folosi fara probleme cardul (in euro) am plecat linistit in Italia unde m-am trezit cu maruntisul din buzunar si cardul pe post de tifrasag.Greseala a fost recunoscuta si reparata doar dupa o saptamana cand m-am intors si nu mai era cazul…
Interesant cum se muleaza bancile “straine” ca sa aplice masura dubla cu clientii din România.
Toate afacerile bancare la contul din Suedia le-am desfasurat pe “nv” (pe nevazute la fata). Chiar si cind am luat niste credite substantiale, am initiat prin telefon si am stabilit data si ora cind sa semnez creditul in biroul functionarului, care pregatise toate documentele.
Cardul, cutia de banca, orice altceva, le primesc prin posta acasa (trimitere obisnuita).
In România, am avut un cont la ING pe care l-am folosit intens o perioada. ING mi s-au parut OK, pentru ca de aceea i-am si ales. Dar cu timpul au iesit in evidenta niste ticuri si lipsuri suparatoare, dar pe care in mod sigur le au si celelalte banci românesti.
De exemplu, m-au terorizat tot timpul cu exemplarul de semanatura, sa “semene”. De 25 de ani nu mai scriu de mina asa ca e imposibil sa semnez de doua ori la fel. I-am rugat sa ma impuste. Daca eram analfabet?
La reiinoirea cardurilor, nici vorba de trimitere postala. Trebuie sa fii prezent sa-l ridici personal. Cum sa nu, sa fac 3000 km la fiecare doi ani doar pentru asta. “Asa ne dicteaza BNR”. Sanchi.
Apoi, reclama puerila, la persoana a II-a, condimentata cu calcuri englezesti si cu metafore de prost gust. De parca publicul ar fi maimute si nu au mai auzit de binefacerile modernitatii. Ma rog, o tanti si un nene au cistigat si ei un banut cu copy writingul “psihologic”.
P.S. Nici cu bancile suedeze nu scapi fara sa te enervezi, dar nivelul de agasare si nemultumire este cam o zecime din cel intilnit la bancile românesti.
SE POATE IDEM SI PT CARD BANCPOST AM SI V
Sant niste escroci, am avut un cont deschis la ei lam achitat an urma cu un an si jumatate si ei mau bagat an biroul de credit si nici an ziua de azi nu mau scos din biroul de credit. rog banca ing sa ma scoata din biroul de credit sau ne auzim an instanta. asteot comentarii sau daca cineva ma poate andruma, arata o solutie sa putem rezolva problema.
referitor la creditul achitat din data de 29 05 2014, nu am primit din partea bancii ING nicio notificare ca aceast credit a fost achitat integral. Am facut simulare la banca si tot apar an biroul de credit. DE CE? Am vorbit la relatii clienti la Bucuresti si mia zis sa fac sesizare la banca. am facut sesizari la banca si anca nu sa rezolvat problema DE CE? la alte banci se poate rezolva la ING nu, DE CE? ne vom documenta si va informam pentru clientii ING BANK. Asteptam raspuns urgent.
Da Bt … Am luat credit in 2006 toate bune nota 10 , am continuat colaborarea in 2007 , credit toate bune am terminat in 2008 . In iulie 2008 am facut credit ipotecar pentru investitie acte cu roaba etc. dobanda de 12% pe an scris in contract , surpriza pana in luna decembrie dobanda ajunge la 18% pe an modicum invocat de banca “Dorim sa va informam pe aceasta cale in privinta BT de a ajusta nivelul dobanzii,printer-o crestere de 1% p.a (12%-13%) din data 28-08-2008/1.75%p.a (13%-14.75%) din data de11-10-2008/ 3,25%p.a (14,75% -18%)din data18-12-2008, aferenta creditului in Ron angajat de compania pe care o reprezentati. Creditul in moneda nationala se scumpeste si ne asteptam sa vedem dobanzi usor majorate in toata piata. Sunt cunoscute deja de catre Dumneavostra cresterile succesive ale ratei dobanzii de politica monetara a BNR( rata de dobanda la care bancile pot plasa depozitele la BNR),acestea ajungand in prezent 13% / 14,75% /18% p.a. Este direct afectat pretul creditelor in Ron si obliga bancile sa reajusteze dobanzile catre clienti. Aceasta reajustare este vizibila in acest timp si la depozite. In cosecinta,cresterea nivelului costurilor fondurilor inseamna si majorarea dobanzii aplicate finantari pe care o aveti in derulare de BT.”…Dobanda la data 20-09-2016 este de 15% pe an creditul find luat pe o perioada de 10 ani. Rata dobanzi de referinta a BNR istoric :9,75% iulie ;10% august ; 10,25% sept.,oct.,noi,dec,Ian,feb 2009. Azi dobanda este de15% pe an.Dupa numeroase discuti cu banca aproape7 luni va propunem urmatoarea solutie in doi pasi , de la 15%- 12% an variabila la indicele ROBOR la 6 luni ulterior semnari actului aditional. Cand a crescut nu sa semnat act aditional ??? Cu stima banca oamenilor intreprinzatori .
Parerea mea e sa va feriti de banci in general cat puteti.
ING insa mi se pare raul cel mai mic. Eu as ramane la ei.
Banca nu e rea. Ai avut tu parte de niste angajati cam aiurea. Mie mi s-a spus ca daca aleg internet banking cu token voi plati, pe cand cu sms este gratuit. Binenteles ca am ales varianta gratuita. Am avut relatii bancare si cu Raiffeisen, BCR, Credit Europe, fosta Millenium Bank actualmente OTP si eu ti-as recomanda ING. Vezi ca poti schimba sucursala… lucreaza intr-un fel de sistem de fransiza. Daca sucursala ta te trateaza cu flit poti merge la alta…
Niste jigodii ăsta de la ING. După ce mi-au cerut contractele de munca și actele adiționale pe 15 ani mi-au zis ca s-ar putea sa nu-mi aprobe. Le-Am dat…..
Nimic nou sub soare. Eu inca sunt in tratative de ,,imprietenire” cu ei. Adica imi trimit sms-uri cu draga Gabriela dar imi baga cu nerusinare mana in buzunar si imi ia cate ceva acolo, de comision. Daca le atrag atentia isi cer scuze si imi vireaza maruntisul inapoi in cont. Iaca, suntem in 2017 si ei tot nu se lasa de treburi d’astea!
Atata timp cat la contul curent in EUR iti iau 1% comision de extragere la sume pana in 10000, adica 99 EUR la 9999 EUR extrasi, DIN BANII MEI, si 0,5% comision de depunere DIN BANII MEI inseamna ca nu ma doresc ca si client.
Subscriu la comentarii si am si imagini in calculator si pe telefon care sa demonstreze ceea ce afirm acum. Cand mi-am deschis contul, acum 8 ani, era gratuit, ca era de student. Dupa expirarea gratuitatii, am convenit cu ei, conform intelegerii contractuale, ca trebuiesc sa platesc un comision lunar de administrare de 7 lei si un comision de administrare de 5 lei a porcariei de plastic numit digipass/token. Bun, de aproape 2 ani au implementat un al treilea comision abuziv, care nu facea parte din intelegerea initiala, de 3 lei, atentie ! Comision de retragere de la bancomatele ING, nu de la bancomatele altei banci. La sectiunea de contact de pe site, nu am gasit niciun numar de telefon de la sediu la care sa imi raspunda o secretara sau o persoana din conducere, cu care sa discut aceasta problema enervanta. Toate numerele afisate la ei pe site duc la nr de centrala, de call center. Dobitocii din call center, gen Gaspar Gabriela, imi spun “daca nu-mi convine, sa inchid contul si sa plec.” Discut cu o cucoana, cica din front office, de la sucursala de la sediul lor, care ma suna de pe un nr de mobil, daca doriti vi-l transmit, care imi spune ca “noi nu functionam asa”. Dar cum ?
ATENTIE! ING BANK APROBA TRANZACTII DIN CONT FARA ACORDUL DUMNEAVOASTRA!
Securitatea contului din mai multi pasi – validezi tranzactia din homebanking, cu care se lauda ING atat de sus și tare, se pare ca ”nu este valabila în toate situatiile”. Acest lucru mi-a fost impartasit cu insolenta de o doamna de la call center, cand am constatat cu surprindere ca copilul meu în varsta de 8 ani a achiztionat jocuri de pe o platforma online în valoare de aprox 1000 de lei, de pe tableta lui. Mai precis am descoperit 39 de achizitii, de la 14,9 la 99,9 de RON, toate tranzactiile validate, aliniate frumos ”în asteptare”. Cand am vazut, am sunat la call center să intreb inocent de ce mi-a fost scazuta suma acelor tranzactii din banii din cont! M-au lamurit, doct, ca unele platforme sunt mai teribile decat altele și ca odata achizitionat ceva de acolo, orice click pe butonul ”cumpara” face ca tranzactia să fie validata automat! Sistemul suprascrie ”securitatea contului ING” și da drumul la bani fara nici o opreliste… Mai simplu spus, din cate am reusit să inteleg, o platforma de vanzari mai acatarii poate să transmita o cerere de plata catre banca și ING VALIDEAZA ÎN LOCUL PROPRIETARULUI CONTULUI, daca proprietarul a probat una în prealabil! Bineinteles, este și greseala mea ca am lasat datele cardului în tableta copilului, dar… nu mi-am facut nici o grija ptr ca de fiecare data cand platesc furnizorii de gaz, curent, etc fac acrobatii din situl lor în home banking să validez platile. Iar acuma constat inclusiv ca AU FOST PLATITE ACELEASI PRODUSE DE MAI MULTE ORI!, probabil ca atunci cand s-a dat click pe butonul ”cumpara” de mai multe ori! La aceasta nedumerire, doamna de la call center m-a ”linistit” din nou, explicand ca cel mai probabil este ”problema” platformei! ÎN SCHIMB doamna de la telefon totusi a dat din colt în colt cand i-am spus ca nu tin minte ca în comunicarea ING să fie specificat ca acele validari de securitate în mai multi pasi să fie cu anumite exceptii! SAU NU ERA IMPORTANT?? Apoi, ca să imi arate un pic de afectiune, pentru ca o depasea problema, mi-a propus totusi să blochez cardul!!! și să comand unul nou, probabil tot pe banii mei?!… Am fost nervos și m-am simtit neputincios, dar și suparat pe mine ptr ca am crezut în maketing și bancheri, care o vand și pe mama lor pentru doi lei…