Antonia Pup

DOCUMENT. Cine sunt coordonatorii județeni care supraveghează orele de educație remedială, programul cu finanțare europeană de 30 milioane de euro. Toți mai puțin unul sunt angajați ai inspectoratelor școlare județene; 1 candidat – 1 loc

În 32 de județe, la concursul pentru ocuparea funcțiilor de coordonatori județeni în cadrul Programului național de educație remedială a fost un candidat pe un loc, care a obținut la proba de dosare 80-90-100 de puncte dintr-un foc. În celelalte cazuri, mai puțin unul (în Timiș), contracandidații s-au retras, iar proba de interviu nu a mai avut loc. 

Mai mult decât atât, deși îmbunătățirea actului de guvernare este o constantă în discursurile oficialilor din Ministerul Educației, transparența fiind un mijloc important în atingerea acestui deziderat, aceste concursuri nu au fost organizate transparent, pentru a putea oferi șansa tuturor tinerilor performanți din învățământ să participe; s-a preferat, în schimb, o abordare in-house, astfel încât 41 din cei 42 coordonatori județeni sunt angajați ai inspectoratelor școlare județene care implementează proiectele. Secretarul de stat responsabil de proiectele cu finanțare externă din Ministerul Educației, Maria Manea, a fost în această vară candidată la o funcție de vicepreședinte în cadrul BPL Sector 3, din partea echipei lui Antonel Tănase.  

Coordonatorul proiectului este Liliana Preoteasa, director în Ministerul Educației. 

Ce atribuții are un coordonator județean în cadrul Programului național de educație remedială, conform fișei postului și a proiectului depus de Ministerul Educației – cererea de finanțare?

Monitorizare activitate remedială;

 – coordonează, la nivelul judeţului, echipele de experţi judeţeni, care monitorizează îndeplinirea activităţilor remediale la nivelul unităţilor de învăţământ din circumscripţiile şcolare arondate; 

– monitorizează desfăşurarea Programului naţional pilot de tip „Şcoală după şcoală”, la nivelul judeţului; 

– centralizează documentele elaborate şi documentele tehnice colectate de către Experţii judeţeni, rezultate în urma monitorizării activităţilor remediale din unităţile de învăţământ cuprinse în zona arondată judeţului;

 – centralizează la nivelul judeţului rapoartele finale de evaluare cu privire la derularea Programului naţional pilot de tip ŞDŞ; 

– verifică documentele tehnice aferente derulării activităţilor remediale transmise de Experţii judeţeni;

 – elaborează bazele de date

Teoretic, orele remediale au fost organizate începând cu data de 8 martie 2021, sau cel puțin asta prevede ordin de ministru care reglementează programul. Potrivit surselor România Curată, unul dintre motivele pentru care plata profesorilor a fost tergiversată este managementul defectuos al programului coordonat de UMPFE – Unitatea de Management al Proiectelor cu Finanțare Externă, unele angajări pe proiect începând în 18 august (practic, există unii experți județeni angajați în cadrul proiectului care vor lucra sub o lună de zile în activitatea de monitorizare a orelor remediale). 

 

Bugetul programului de educație remedială

Conform cererii de finanțare, managerul proiectului beneficiază de o remunerație de 80.640 RON, pentru activitățile desfășurate în cele 6 luni de proiect. În bugetul proiectului există suma de 987.840 RON, care reprezintă salariile celor 42 de coordonatori județeni (23.520/coordonator județean). Pe lângă cei 42 de coordonatori județeni, în proiect mai sunt implicați și 10 coordonatori naționali/regionali, suma destinată plății acestora fiind 756.000 RON, dar și 108 experți județeni, salariile acestora însumând 3.628.800 RON. S-au mai alocat și 1.000.000 RON pentru ,,cheltuieli cu deplasarea personalului propriu”. 

Conform centralizatorului rezultatelor finale, din cei 42 de experți județeni, 8 sunt inspectorii școlari generali:

  • Marius Gondor (fost PDL, actual vicepreședinte în PNL Arad), a obținut 100 de puncte la proba de evaluare a dosarului, unic candidat;
  • Mihaela Ștefan (actual inspector școlar general în București, numită după demiterea lui Ionel Pușcaș de la conducerea ISMB), unic candidat;
  • Lavinia Carina Pristavu (inspector școlar general în Caraș-Severin), a obținut 85 de puncte la proba de evaluare a dosarului, membră PNL, unic candidat;
  • Sorin Mihai (inspector școlar general în Constanța), a obținut 100 de puncte la proba de evaluare a dosarului, a candidat din partea PNL la Camera Deputaților în 2020, celălalt candidat s-a retras;
  • Adriana Stoica (inspector școlar general în Ilfov), a obținut 100 de puncte la proba de evaluare a dosarului, membră PNL;
  • Gheorghe Vasile Bulgărean (inspector școlar general în Sălaj), a obținut 85 de puncte la proba de evaluare a dosarului, a candidat la alegerile locale din 2020 din partea PNL;
  • Viorica Pavel (inspector școlar general în Tulcea), a obținut 80 de puncte la proba de evaluare a dosarului, membră PNL, unic candidat;
  • Liliana Murgulet (fost inspector școlar general în Argeș), a obținut 100 de puncte la proba de evaluare a dosarului, membră PNL, unic candidat. A fost ulterior demisă de ministrul Educației pe motiv că a implicat elevii în alegerile PNL Pitești

Pe lista coordonatorilor județeni se mai află și 16 inspectori școlari generali ajuncți, numiți prin ordin de ministru, majoritatea având susținere politică, după cum urmează:

  • Lavinia Misaila (ISGA Bacău), numită prin ordin al ministrului Educației, cu detașare în interesul învățământului, până la organizarea concursului
  • Hajnal Kery (ISGA Bihor), consilier județean UDMR;
  • Cici Mihaela Bolovan (ISGA Brăila), vicepreședinte organizația municipală PNL Brăila);
  • Ana Maria Loghin (ISGA Botoșani);
  • Savin Neculai (ISGA Brașov);
  • Luminița Bobes (ISGA Covasna);
  • Elena Cristina Stroe (ISGA Dâmbovița), candidat primăria comuna Dobra în 2020 din partea PMP;
  • Claudiu Doru Craciunoiu Duta (ISGA Dolj), membru BPJ PNL Dolj, conform propriei sale declarații de interese;
  • Marius Daniel Stroie (ISGA Gorj), membru USR, conform propriei sale declarații de interese;
  • Marian Ionel Butușină (ISGA Mehedinți), candidat la alegerile locale 2020 din partea PSD;
  • Liliana Țenescu (ISGA Prahova);
  • Rodica Țălnariu (ISGA Sibiu);
  • Anișoara Boitor (ISGA Satu Mare), membră PNL, ex-PDL;
  • Anton Nicolae Ciprian (ISGA Suceava), candidat la alegerile locale 2020 din partea PNL;
  • Florina Eliza Iliescu (ISGA Teleorman);
  • Mariana Cătănescu (ISGA Vaslui), membră PNL

Toți ceilalți coordonatori județeni sunt angajați ai inspectoratelor școlare județene din care fac parte, mai puțin unul: Aura Codruța Danielescu, fost președinte al Consiliului Național pentru Finanțarea Învățământului Preuniversitar, ex-inspector școlar general în Timiș, actual consilier județean PSD. Potrivit rezultatelor, Timișul este singurul județ în care a fost organizat interviu în cadrul concursului de selecție, inițial fiind înscriși 5 candidați, din care 2 s-au retras. La proba de interviu a participat și Cosmin Hogea, inspector școlar general adjunct în Timiș. 

Printre coordonatorii județeni ai programului național de educație remedială se află și Cătălin Soare, profesor din Vâlcea care a fost în atenția DNA din cauza implicării sale în proiectele europene, dar și Maria Fănățan din Maramureș, inspector școlar pentru management instituțional, fina lui Ionel Bogdan (președintele Consiliului Județean Maramureș, membru PNL). În Olt, programul este coordonat de fostul inspector școlar general Marius Bălașa, candidat la Primăria Slatina în 2020 din partea Pro România, după ce în 2016 a candidat pentru aceeași poziție de primar, dar din partea PNL. Un alt candidat la alegerile locale 2020 din partea PNL, Doina Macarie, inspector școlar pentru proiectele din fonduri europene, coordonează proiectul în Bistrița-Năsăud. Coordonatorul din Galați, inspector pentru gestionarea proiectelor cu finanțare europeană, Anca Harabagiu, a fost implicată într-un dosar ce viza frauda la examenul de Bacalaureat în 2015.

DESCARCĂ DOCUMENT. Rezultate finale coordonator judetean 

 


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

3 thoughts on “DOCUMENT. Cine sunt coordonatorii județeni care supraveghează orele de educație remedială, programul cu finanțare europeană de 30 milioane de euro. Toți mai puțin unul sunt angajați ai inspectoratelor școlare județene; 1 candidat – 1 loc

  1. Maria

    Generoase venituri! Dar noi cei care lucram din martie nu ne-am primit banii (cu mici exceptii, pe martie). Iar coordonatorii la nivel de unitate au fost uitati cu totul! Ei lucreaza continuu, fara retributii! E corect?

    Reply
  2. Expert

    la fel in toate judetele, niciun cuvant despre vreo selectie. Mai mult: toti acesti experti selectati (angajati ai ISJ-urilor) lucreaza in cadrul acestui proiect in timp ce sunt pontati la serviciul/norma de baza…. si nu in timpul lor liber…

    Reply

Dă-i un răspuns lui Adrian Anulează răspunsul

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *