Romania Curată

Cine pe cine evalueaza in invatamantul romanesc?

Indeplinesc membrii unor comisiilor de specialitate criteriile pe care urmeaza sa le utilizeze pentru evaluarea altora?

Ministrul Daniel Funeriu a emis mai multe ordine de ministru care au rolul de a reglementa organizarea si functionarea Consiliului National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU) si a comisiilor din subordine.

Exista un consilu general si comisii de specialitate (grupate in paneluri pentru fiecare dintre 5 domenii fundamentale), iar aceste organisme ar putea deveni motoarele reformarii invatamantului superior si a cercetarii. Or cel putin asta se doreste la nivel declarativ. Intrebarea vine cumva natural – se poate intampla asa ceva dat fiind ca unii dintre membrii acestor comisii sunt deja contestati in mediul academic?

O intrebare pentru care cautam raspuns cu ajutorul dvs:

Indeplinesc membrii unor comisii de specialitate criteriile pe care urmeaza sa le utilizeze pentru evaluarea altora?

Componenta unor comisii ce tin de stiintele sociale, de exemplu, este contestata. Aceasta s-a intamplat pentru ca selectia a fost proasta sau pentru ca acesta este nivelul oamenilor din domeniul respectiv si nu aveai de unde sa alegi?

Lansam aceasta prima intrebare pornind de la un email primit pe adresa www.romaniacurata.ro de la un voluntar. Acesta l-a verificat cu ajutorul platformei antiplagiat Black Board pe profesorul Florin Mihai, membru al Comisiei de Stiinte economice. Gasiti aici ce a rezultat in urma analizei.

Citeste si despre: Daniel Funeriu, Educatie, universitati, invatamant, acreditare.


Articole cu aceeasi tema:
ANALIZA: Se va copia la examenul de Bacalaureat organizat de ministrul Funeriu?
De ce ne luptam cu Daniel Funeriu
ARC unu, Funeriu zero; Victoria societatii civile in runda intii din procesul BCU


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

7 thoughts on “Cine pe cine evalueaza in invatamantul romanesc?

  1. Corneliu M. Craciunescu

    Deocamdata CNATDCU pare populat si de impostori (desi in masura mai mica decat in trecut) si ca urmare incapabil sa decida niste criterii neinfluentate de acestia.

    Singura solutie pe care o vad cat de cat fezabila in aceasta situatie este aplicarea „ciurului CNCS”. Cine nu indeplineste conditiile minime de eligibilitate pentru grant CNCS (si s-a dovedit ca sunt destui care le indeplinesc) nu are cum sa isi dea cu parerea despre criterii pentru abilitari si promovari.
    Ca urmare, acesti indivizi sa fie invitati sa isi prezinte demisia, iar in caz ca nu vor face asta, nivelul lor stiintific sa fie facut public.

    Reply
  2. Veridicus

    Si la comisia de istorie lucrurile par mai bine aranjate, insa imi exprim nedumerirea: ce cauta Gh. Iacob intr-o asemenea comisie? Ca este un impostor in istoriografie, mai treaca-mearga, daca este bine intentionat, dar este de o mediocritate excesiva, abia daca are opera de lector. Chiar cine l-a adus in aceasta comisie?

    Reply
  3. qwerty

    oare cum se vor aplica articolele 325 si 310 din LEN?
    art 325: „.. Se anulează concursul pentru un post didactic sau de cercetare ocupat, iar CONTRACTUL DE MUNCA cu universitatea INCETEAZA DE DREPT,
    indiferent de momentul la care s-a dovedit că o persoană a realizat abateri grave de la buna conduită în cercetarea științifică și activitatea universitară..”
    articolul plagiat ii reuneste pe rectorul ASE in functie, pe prorector si pe un membru al noului CNACTDU

    Reply
  4. Olga popescu

    1) posturile se vor ocupa cu pile si bani ca si pana acuma. De la gradinite pana la universitati. Cine nu crede este fie mincinos fie nu cunoaste realitatea. la urma urmei, presedintele nostru si-a facut fiica europarlamentar, campania fiind construita cu banii statului. Intrebati-o pe Monica ridzi.

    2) Legea educatiei contine ambiguitati, contradictii si este si incompleta. Se incearca completarea ei cu tot felul de hotarari de guvern ca pe vremea psd-ului. O brambureala uriasa.

    3) Ca sa avansez conferentiar trebuie sa gasesc 3 indivizi care sa-mi faca scrisoare de recomandare. Comisia, teoretic o face universitatea dar practic candidatul vizat trebuie sa-i gaseasca pe cei care vin din afara universitatii adica pe ceilalti 3. Pai va dati seama cati bani sunt de platit spaga? Pai nici naiba nu misca un deget fara bani!!

    4) Legea complica procesul de vansare pentru cei mici, saraci si fara pile. Acestia nu au nici o sansa sa avanseze. Si nici cum sa protesteze daca sunt nedreptatiti. Sau daca concureaza cu cineva cu pile.

    5) Plagiatul nu este singura forma de necinste in lumea stiintifica. Plagiatul predomina la ingineri, economisti si juristi. La stiinte exacte se practica alta forma, fiind mai greu de plagiat din cauza bazelor de date internationale bine puse la punct. Un tatic sau mamica are grija sa-i faca lucrari ISI si sa-i gaseasca granturi la baietel sau fetita, amanta sau nepot etc. Sau eventual plateste/roaga vreun coleg pentru asta si se revanseaza dupa. Sunt nenumarate cazuri de fetite si baietei care au avansat cu teze de doctorat si lucrari ISI pe care nu le-au facut ei!! Nenumarate!!

    6) Cea mai mare nedreptate sunt granturile. Vedeti la comisiile CNCSIS din ultimii ani, cine a castigat granturi ca director si va veti lamuri cum merg lucrurile. Granturile se dau pe universitati, cele mari avand prioritate. Acolo, bibanii cei mai batrani iau totul, se cunosc intre ei, pe specialitati, in toata tara. Sau aia mici pe care-i vor ei. Tu o ajuti pe fiica-mea anul asta, eu il ajut pe fiul tau anul viitor. Granturile ar trebui scoase din conditia de avansare la conferentiar. Este imposibil sa obtii grant ca director daca nu ai pile la ei.

    7) Da, asa cum ati scris, in CNATDCU sunt o gramada de impostori stiintifici arhicunoscuti. dar si de oameni valorosi stiintific dar foarte imorali care de ani de zile au profitat de sistem si si-au pus rudele si chiar amantele in pozitii universitare mari. Ei sunt principala cauza care a distrus sistemul educatiei romanesti. Pentru ca ei au „format” profesorii de liceu si gimnaziu, tot ei i-au bagat in orase in scoli si licee prin concursuri trucate in comisiile carora au fost, alaturi de sugativele din inspectoratele scolare. Da, aceasta „crema” de profesori universitari a umplut tara de doctori impostori in toate domeniile, de profesori de preuniversitar incompetenti! Si acuma se vaita ca le vin elevi slabi la universitati.

    8) Propun solutia „mexicana”: toti afara si sa se dea

    Reply
  5. Claudiu

    Da,se va copia sau se va reface lucrari,dar,numai cei cu bani si cu relatii, adica cei smecheri nu fraierii care invata carte si se chinuie sa traiasca cat de cat decent din munca lui,nu din furat.
    CLAUDIU

    Reply
  6. Olga Popescu

    Cei mai de vina pentru distrugerea sistemului nostru de educatie sunt chiar vedetele din CNATDCU, conducatorii de doctorat din toata tara, adica cei considerati cei mai destepti. Ei au dat doctorate pe nemerit sau pentru teze de slaba calitate si au umplut tara de doctori. Tot ei au format profesorii din preunuiversitar, si-au batut joc de ei, nu i-au invatat nimic si i-au bagat pe cei cu bani, pile sau chiar si sex in orase la cele mai bune licee. Si se vaita acum ca le vin elevi slabi. Tot ei au fost referenti la manuale proaste si programe scolare absurde. Ei sunt cei mai imorali, absolut toti, nu am auzit sau vazut pe nici care sa protesteze cand fiica sau amanta etc unui coleg era avnsata la universitate pe nemerit, toti sunt la fel de imorali!!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *