Catiusa Ivanov

SE POATE! Primele victorii ale campaniei ”România fără Gropi!” / Interviu & VIDEO

La început a fost amendat de Poliție. Sancțiune pe care, evident, a contestat-o în justiție. Iar modul în care a fost tratat de autorități nu doar că nu l-a descurajat. Dimpotrivă, l-a convins să meargă mai departe și să transforme acțiunea lui într-o campanie națională, intitulată România Fără Gropi (RFG). După primele luni de la lansare, Alex Vîlvoi, cel care a inițiat campania, cu Codul Rutier în mână, spune că a reușit să determine CNADR să asfalteze și să semnalizeze Centura de Sud a Capitalei, iar Administrația Străzilor să marcheze și să repare șoseaua Fabrica de Glucoză.

Într-un interviu pentru România Curată, Alex Vîlvoi povestește cum a început campania, ce a pătimit de pe urma polițiștilor, dar și care sunt primele victorii și cum se poate extinde acțiunea la nivel național.

filmam/sesizam/rezolvamRomania fara gropi. foloseste Codul Rutier in favoarea soferilor.Dati share in toata tara!Care cu like-uri, care cu comentarii… sustineti campania! :)

Posted by România fără gropi. on 15 Iulie 2015

Catiuşa Ivanov: Când aţi iniţiat campania „România fără gropi” şi de ce?

Alex Vîlvoi: Oficial, campania RFG a început în data de 7 mai 2015, atunci când am lansat pagina de Facebook și când am făcut primul clip video despre neregulile de pe centura Bucureștiului. Neoficial, demersurile pentru o Românie fără gropi începusem să le fac cu trei săptămâni mai devreme, în 14 aprilie 2015, odată cu prima petiție către Poliția Rutieră, instituția abilitată și obligată să vegheze la respectarea Codului Rutier. Ce m-a determinat să inițiez această campanie?! Este o poveste tare drăguță ce merită auzită și care poate fi un exemplu pentru cei care au fost sau sunt descurajați în demersurile lor tocmai de către instituțiile statului și de cei care ar trebui să aplice legea. Aşadar, sătul de gropile de pe centură și de nepăsarea CNADNR-ului, la începutul lui 2015 mi-am zis: „Destul! 25 de ani de indolență sunt suficienți.” Așa că am început să-i rog pe agenții de la rutieră, care își făceau veacul prin intersecția CB cu drumul ce leagă comuna Berceni de București, să aplice măsurile legale prevăzute de Codul Rutier cu privire la nerespectarea viabilității drumului. Le-am propus chiar să strâng semnături de la șoferi, numai să se întâmple ceva. Însă indolența lor a fost mai mare decât dorința mea. M-au făcut frustrat, mi-au zis să-mi văd de drum și să circul mai departe. Probabil încercau să mă descurajeze. Eu am continuat să le solicit să aplice măsurile legale, mai ales că legea mă obligă și pe mine ca șofer să sesizez Poliția dacă observ nereguli în trafic.

romania fara gropi1

Greșeala mea a fost că am vrut să rezolv această problemă cu vorba bună, așa că, drept “pedeapsă” pentru spiritul meu civic, am fost tras pe dreapta, permisul reținut pe 30 de zile și amendat cu 390 lei de către domnul agent Petre Cojocaru, probabil sătul de insistențele mele zilnice. Acesta, în mod mizerabil, a inventat o presupusă depășire a coloanei „observată prin simțurile proprii”, însă la proces, căci am contestat sancțiunea, s-a răzgândit și a zis că de fapt am încălcat linia continuă care de fapt este linie discontinuă (așa cum reiese și din pozele făcute de mine și depuse la dosar). Și acum cireașa de pe tort. Când l-am intrebat pe stimabilul Cojocaru despre gropile de pe centură, răspunsul lui a fost sec: „Dacă nu vă convin drumurile, de ce nu plecați dumneavoastră din România?!” Era a doua oară când eram invitat de un polițist de la rutieră să plec din țară dacă nu-mi plac drumurile. A doua zi mi-am cumpărat Codul Rutier actualizat, am căutat pe net Legea liberului acces la informații de interes public (544/2001) și Legea de organizare și funcționare a Poliției Române (218/2002), iar timp de o lună m-am documentat și am creat un formular de sesizare valabil pentru orice drum din țară.

Catiuşa Ivanov: Ce aţi făcut până acum şi ce realizări aţi avut?

Alex Vîlvoi: Asa cum v-am spus, prima petiție am făcut-o în data de 14.04.2015, iar în respectiva întrebam ce măsuri a luat Poliția Rutieră de la începutul lui 2015 cu privire la gropile și lipsa marcajelor de pe Centura de Sud a Bucureștiului. Răspunsul Poliției Rutiere a fost că le-au trebuit 100 de zile în anul 2015 ca să observe că Administratorul drumului public (CNADNR-ul) încalcă legea în fiecare zi prin neasigurarea viabilității drumului și că pune în pericol siguranța participanților la trafic. Ulterior aveam să aflu că în 2013 și 2014 Poliția Rutieră nu a văzut deloc gropile, valurile și lipsa marcajelor de pe Centura de Sud. De atunci s-au strâns câteva zeci de sesizări referitoare la străzi din București ori din țară, reclamații administrative, câteva petiții cu privire la ce sancțiuni disciplinare s-au aplicat agenților care nu și-au făcut datoria ani la rândul, precum și zeci de minute de filmare a drumurilor avariate.

De fapt asta și înseamnă campania RFG: filmăm/sesizăm/rezolvăm. Este modul nostru prin care ajutăm Poliția Rutieră să aplice legea, iar pe administratorul drumului să asfalteze. La capitolul realizări, pot să spun că prin campania România fără Gropi am determinat CNADNR-ul să astupe o gură de canal descoperită în doar două zile, iar în 10 zile să înceapă asfaltarea și marcarea Centurii de Sud a Bucureștiului (lucrările au început în 18.05.2015 și s-au finalizat în 30.06.2015). O altă reușită este că am determinat Administrația Străzilor să repare și să aplice marcaje pe Șos. Fabrica de Glucoză, o stradă plină de gropi de ani buni. Dar cel mai important lucru este că am arătat oamenilor că se poate!

Viral!!!România fără gropi. a aratat ca SE POATE!Filmati/Sesizati/Rezolvati!

Posted by România fără gropi. on 4 Iunie 2015

Catiuşa Ivanov: Ce peripeţii aţi avut cu autorităţile?

Alex Vîlvoi: Peripețiile cu Poliția Rutieră sunt superbe și le pot împărți în răspunsuri halucinante și răspunsuri arogante. Pentru Fabrica de Glucoză am trei răspunsuri oficiale de la Brigada Rutieră București. În primul, totul era în regulă la 03.06, în al doilea îmi spun că de fapt nu era în regulă pe Fabrica de Glucoză la 03.06 și au aplicat o amendă, iar în al treilea că de fapt totul era în regulă la 03.06, dar ei au aplicat o amendă. Magnific!

romania fara gropi

La răspunsuri arogante am să vă dau ca exemplu un răspuns primit de la Dl. Florentin Brăcea, Șeful Poliției Rutiere. Acesta, în timp ce pe Centura de Sud a Bucureștiului mureau oameni din cauza gropilor, a valurilor de pe drum și a lipsei marcajelor, îmi spunea că Poliția Rutieră „desfășoară suficient de multe activități” pentru siguranța participanților la trafic. Atât de multe încât, în mai bine de 2 ani și 3 luni, agenții de la Serviciul Rutier Ilfov nu au aplicat nicio sancțiune pentru gropi și lipsă marcaje pe Centura de Sud, punând în pericol viața tuturor celor care au tranzitat acest drum.

Tot la aroganță aș putea băga și lipsa răspunsurilor la petițiile făcute, lucru care m-a pus în situația de a chema Poliția Rutieră în instanță în trei procese pentru trei petiții formulate în baza Legii 544/2001 și la care nu am primit răspuns.

Catiuşa Ivanov: Oamenii se implică? Cum reuşiţi să implicaţi şoferii în această campanie?

Alex Vîlvoi: Am rămas foarte surprins de reacția oamenilor. Știam că toți șoferii sunt nemulțumiți de starea drumurilor, însă nu mă așteptam să fie așa de doritori să facă și ei sesizări, să se implice și să susțină această campanie. Am primit sute de mesaje de încurajare, mi-au cerut stickere cu România fără gropi pe care să le lipească pe mașinile personale și chiar am trimis câteva sute în țară. Împreună cu prietenul care mă ajută cu filmările și cu editarea lor suntem chemați în toată țara să filmăm și să punem autoritățile la treabă. Practic, am devenit o mică comunitate care se mărește în fiecare zi și care transmite un mesaj foarte clar și puternic autorităților: Așa nu mai merge!

Catiuşa Ivanov: Cine sunteţi şi ce faceţi în viaţa privată?

Alex Vîlvoi: Mă numesc Alex Vîlvoi, sunt un cetățean cu vârsta de 28 de ani, de profesie economist și refuz să plec din țară. Sunt un tip normal care, mai nou, la sugestia și propunerea șoferilor din România, se gândește să înființeze un ONG și să se dedice total problemei drumurilor din România, pentru că nu este normal să moară oameni din cauza lipsei marcajelor, din pricina gropilor, a lipsei separatoarelor de sens de pe DN 1 sau a faptului că SMURD-ul ajunge cu întârziere la victimele unui accident rutier, și nu numai, din cauza drumurilor proaste.

***

Ce trebuie să faci:

1. – adopți un drum/stradă/intersecție
2. – faci câteva poze și/sau un filmuleț de câteva minute (te rugăm să le postezi și pe pagina noastră menționând locația și neregulile)
3. – trimiți sesizări în fiecare zi la Poliția Rutieră până când se rezolvă problema (durează 2 minute și îți punem noi la dispoziție formularul)
4. – te rugăm să postezi pe pagina noastră răspunsurile oficiale primite ca urmare a sesizărilor trimise
5. – după rezolvarea problemei faci câteva poze și/sau un filmuleț de câteva minute (te rugăm să le postezi și pe pagina noastră)
6. – pentru implicarea ta te vom premia.

Pentru orice întrebare îți stăm la dispoziție.

Mulțumim!
România fără gropi (pagina de Facebook România fără gropi – aici)


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

10 thoughts on “SE POATE! Primele victorii ale campaniei ”România fără Gropi!” / Interviu & VIDEO

  1. PASCAU ALEXANDRU

    Am crezut ca tineretul nu mai are vointa si forta necesara de a lupta cu un sistem corupt cu un aparat birocratic excesiv, dar acest exemplu este evident de admirat si de incurajat .
    Sunt tari care s-au confruntat cu asemenea fenomene dar au avut conducatori cinstiti care au avut curajul de a inlocui cu totul aparatul de politie, de administratie cu cadre tinere absolvente a scolilor de specialitate reusind sa faca curatenia necesara si sa asigure linistea si echilibrul mult dorit de cei care cutaxe si impozite la finantarea acestor activitati.

    Reply
    • Alex.VILVOI

      Sunt sigur ca tineretul (si orice cetatean) are puterea de a schimba lucrurile.
      Trebuie doar sa fie cativa ca mine care sa deschida usa indolentei autoritatilor si sa arate ca SE POATE!

      Eu am aratat ca se poate. Acum fiecare trebuie doar SA VREA.

      Cu respect,
      Alex.VILVOI

      Reply
  2. Marinică Pannduru

    mi-ar place să mă bag și eu în chestia asta, mai ales că la noi, în Târgu Jiu, firmele au prostul obicei să lase primăria sau drumurile să asfalteze, apoi să înceapă să sape pentru utilități. chiar am găcut pariu cu cei de la primărie că, după ce vor termina asfaltarea parcărilor, vor veni cei de la gaze să le spargă… am pierdut, au venit să sape cei de la apă !

    Reply
    • Marian

      Eu as putea sa fac pariu ca exista o intelegere intre companiile care asfalteaza si furnizorii de utilitati. Pe scurt, orice contract de asfaltare presupune si o garantie, dar odata ce asfaltul a fost taiat pentru o interventie, acesta iese din garantie. Prin urmare asfaltul poate fi cel mai prost posibil deoarece tu desi il garantezi 2 ani prin contract, de fapt el nu va tine nici 3 luni, si nici nu e nevoie de mai mult, deoarece interventia (celor de la utilitati) este imediat dupa ce asfaltarea a fost facuta. Este o reteta minunata de a-ti asigura noi contracte si de a nu avea nici o raspundere.

      Reply
      • Alex.VILVOI

        Ceva imi spune ca o parte din Politia Rutiera „vegheaza” la buna desfasurare a respectivei intelegeri. Altfel nu-mi explic de ce ani la randul nu au aplicat sanctiunile prevazute de Lege, desi Codul Rutier era incalcat zi de zi.

        Cu respect,
        Alex.VILVOI

        Reply
    • Alex.VILVOI

      Oricine se poate implica. Prin folosirea formularului de sesizare creat de catre mine sau chiar printr-o implicare si mai mare.
      Orice forma de sustinere este binevenita!

      Cu respect,
      Alex.VILVOI

      Reply
  3. pasca vasile

    felicitarii tinere
    esti norocos ca ai ajuns doar la trei amenzi si ca ai reusit sa faci valuri semnificative
    pentru atitudine similara am acumulat amenzi …nu le mai tin evidenta…adevarul este ca pana si permisul meu este mai varstnic decat tine… in toata aceasta perioada nu am avut vre-un eveniment din vina mea …am reusit sa evit nenumarate accidente care se puteau produce din cauza partenerilor de trafic…tocmai datorita atitudinii responsabile pe care o am in tranzit
    multumesc pentru ca existi si ca te manifesti astfel
    sper ca unda de soc pe care ai reusit sa o starnesti sa se transforme in tsunami care sa mature toate gropile de pe drumurile noastre

    Reply
    • Alex.VILVOI

      Salut,

      Multumesc frumos!
      Am doar o singura amenda (plus retinere permis pe 30 de zile) primita „cadou” pentru atitudinea mea, amenda pe care am contestat-o. In schimb i-am chemat de trei ori (mai exact de 4 ori, intre timp i-am mai chemat in judecata pt inca o speta) in judecata pt ca nu mi-au raspuns la petitii.
      Nu stiu daca voi face un tsunami, dar cu siguranta cand vor auzi de mine li se va face parul Vilvoi :) .
      Iar campania se va sfarsi cand titlul ei nu va mai avea rost… atunci cand Romania (va fi) fara gropi.

      Cu respect,
      Alex.VILVOI

      Reply
  4. State Mariana

    Buna initiativa, dar trebuie INSISTENT sa ne tinem de ea.Prea multa cheltuala si uzura sa ai in Romania o masina , si mai ales noua.Nicaieri nu exista atat de multe taxe si impozite, incat nu mai ai nici aer sa poti trai. Suntem un popor foarte amarat, pacat de toate resuesele noastre..Totusi trebui cineva sa faca primul pas!!!!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *