Alina Mungiu-Pippidi

Statul de drept ca soluție imorală

S-a făcut în sfârșit dreptate.

Și chiar cu ocazia alegerilor europarlamentare.

Numitul Dragnea a fost condamnat și prompt arestat chiar în vremea dictatorului Dragnea, pentru o afacere de slujbe la stat fictive în valoare totală a prejudiciului de 8000 de euro (demult returnați) la o direcție subordonată Consiliului Județean Teleorman (cel mai sărac județ din Europa). Trei ani și jumătate, nu e glumă, că românii au un stat de drept, nu ca francezii, unde Marine Le Pen, pentru exact aceeași problemă, va da înapoi 300.000 de euro Parlamentului European, unde se va și instala în triumf după ce a ieșit înaintea compatriotului ei, președintele Macron, tot la alegerile astea. Nici nu se pune problema de vreo acțiune în justiție la Marine. Cum nici Partidul Libertății (din Austria) nu are vreo problemă penală, decât că se caută cine e criminalul care l-a înregistrat pe șeful său (ministru de Interne) în timp ce promitea contracte publice unor ruși pentru bani la partid. Nimeni nu își pune întrebarea de ce s-ar promite contracte publice cuiva dacă nu există deja un mecanism preferențial de distribuire. Nu, nu, astea există numai în Teleorman.

Cu alte cuvinte, noroc cu noi că am intrat în UE că are UE pe cine curăța – pe bișnițarii noștri de provincie, o amenințare la adresa statului de drept european.

Dar dacă pe plan comparativ european victoria contra crimei lui Dragnea de acum zece ani nu pare tocmai spectaculoasă, la scară națională nimeni nu poate contesta că s-a făcut dreptate.

Județul Teleorman e sărac, iar orfanii sărăciți acum zece ani de cei opt mii de euro, care altfel ajungeau la niște persoane devotate și iubitoare de orfani sunt simbolic mult mai importanți decât milioanele de copii furați de peste tot prin licențele supraevaluate Microsoft. Dl. Florică, omul cu șpăgile, își duce copiii la o școală trendy din București arborând în fiecare sezon o mașină nouă din clasa de lux – e clar că e un iubitor de copii. Dintre complicii de la Microsoft nu a fost condamnat nimeni. Miniștrii care au semnat ca primarii (în cel mai bun caz) sunt miniștri sau moralizatori ai neamului. I-am scris lui Augustin Lazăr, un pensionar victimă a dlui Dragnea, și mi-a răspuns după ce a studiat problema vreun an că nu, nu se poate prelungi investigația.

Listele învingătorilor, desigur, nu au hoți de orfani din ăștia ca dl. Dragnea. Conțin doar oameni care fac bine la copii, mai ales propriilor lor copii, ca dl. Vasile Blaga sau dnul primar de Alba, Mircea Hava. Click aici pentru lista neagră a candidaților PNL la europarlamentare.

Nici nu conțin fraieri care să nu fie achitați în ultimă instanță după ce primele i-au condamnat: noii noștri europarlamentari, ca dnii Falcă sau Blaga, sunt un exemplu pentru felul în care Înalta Curte restabilește statul de drept după ce DNA și cele inferioare au crezut că sunt de capul lor. Că peste toate există servicii secrete (mai multe decât avea Carol al II-lea pe timpul dictaturii regale, doar cinci), și un șef al statului căruia îi sunt (aproape toate) subordonate, este, de asemenea, pozitiv: are cine să-i apere pe orfani.

Chiar dacă ne pregătim de o soluție imorală cu Victor Ponta și Traian Băsescu, ne consolăm cu ideea că putem oricând rezolva cu imoralitatea mai încolo, ca atunci când l-am băgat pe Voiculescu la pușcărie după ce am făcut o majoritate cu el, pentru o faptă care preceda cu mult alianța, ca și ruptura… Ce bine că noi, românii, avem întotdeauna câte un stat de drept ca să corectăm soluțiile imorale pe care crudul nostru destin ne obligă să le tot alegem și nu e grozav că Europa are în sfârșit, cu propriul ei concurs, un asemenea model de stat de drept ca al nostru? Să ne bucurăm, de asemenea, că atâția oameni sărbătoresc triumful statului de drept fără să se uite la amănunte și fără să se întrebe când o să le vină rândul.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

100 thoughts on “Statul de drept ca soluție imorală

  1. Cinicul

    Sa detecteze d in aceasta reacție rapida un regret ca domnul Dragnea a fost in sfarsit arestat? Nu inteleg logica din articol: daca in Franta sau Austria politicieni corupti raman nepedepsiti ar trebui sa-i lăsăm și noi in pace pe ai noștri pentru ca au furat mai puțin.
    Autoarea da exemplul afacerii Microsoft in care au scăpat niste miniștri români. Nimeni nu se întreabă de ce n- au fost inculpați și cei care au oferit mită.
    Justiția română nu a ajuns la Blaga et al dar va veni si timpul lor.

    Reply
    • ovp.

      logica e simpla: cat de fraier sa fii sa inghiti o asa gogoasa? dar banuiesc ca cei mai multi nu s au prins.

      Reply
    • dj

      E șmecherie cu ghivent. Autoarea sugerează că se întâmplă și la ei să aibă corupți deci n-ar trebui să facem mare caza de ăia 8000 de euro furați. Ceea ce a omis să ne spună, deloc dezinteresat, e că în Austria, vice-cancelarul și-a dat demisia a doua zi după dezvăluire. N-a inițiat ordonanțe și proiecte de lege care să-l facă scăpat, nu s-a plâns de state paralele, multinaționale, imperialiști și bubuli.

      Reply
    • Mircea

      Dragnea a primit în ultimele câteva zile numai o parte din ceea ce merită. Mai întâi dispreţul celor pe care s-a iluzionat că îi poate conduce, prosti, încăleca, batjocori, făcând pe patriotul, pe naţionalistul, pe omul din popor, pe urmaşul unui aşa-zis haiduc din Codrii Vlăsiei cu care se tot lăuda că i-ar fi fost strămoş fără să ştie că haiducii nu au fost defel precum personajele din filmele lui Dinu Cocea, ci hoţi, bandiţi la drumul mare. Aşa cum a fost şi el.
      Cum a crezut oare Dragnea că poate să îşi aroge dreptul de a-şi bate joc de o întreagă Românie? Credea că o poate face dându-le românilor o sută de lei în plus la salariu sau câteva banane? Precum maimuţicilor din grădinile zoologice. Dragnea a repetat întocmai strategia perdantă a lui Nicolae Ceauşescu. Din fericire, nu i-a mers, însă pentru asta ţara a plătit un preţ. Care va trebui decontat de Dragnea şi de toţi cei care i-au aplaudat demersul.
      Dragnea a fost condamnat juridic doar pentru o parte din mişmaşurile, matrapazlâcurile lui de mică anvergură, pentru micile lui potlogării. Dragnea a comis adevărate mega-infracţiuni care trebuie investigate, cercetate, făcute publice, pedepsite. Altminteri se va repeta ceea ce s-a petrecut după eliminarea de pe scena istoriei a lui Ceauşescu. Adică noi sau generaţiile viitoare vom asista la apariţia unui alter-ego, a unei reîncarnări a lui Ceauşescu sau a astăzi puşcăriaşului Dragnea

      Reply
    • Adevarata Societate Civila

      Peste 43 de organizații civice au transmis miercuri o scrisoare deschisă președintelui Klaus Iohannis și partidelor politice parlamentare prin care solicită ”punerea în operă a voinței exprimate clar de cei peste 6.4 milioane de cetățeni cu drept de vot” la referendumul pe justiție de duminică.
      Semnatarii scrisorii deschise solicită :
      – măsuri de lărgire a accesului la vot pentru românii de pretutindeni și sancționarea responsabililor pentru blocarea accesului la vot a romanilor din diaspora;
      – măsuri de protejare și întărire a libertăților de exprimare și de asociere și sancționarea responsabililor morali pentru îngrădirea acestor libertăți în ultimii doi ani și jumătate.
      Prin punerea în practică a rezultatelor referendumului pe justiție, organizațiile civice înțeleg:
      – schimbarea lui Victor Ciorbea din funcția de Avocat al Poporului;
      – retragerea din funcții a tuturor celor care dețin poziții de demnitate publică, aleasă sau numită, care s-au folosit de prerogativele atribuite pentru a conduce asaltul asupra justiției. Printre persoanele pe care semnatarii le solicită a fi retrase se numără Eugen Nicolicea, Florin Iordache și Darius Vâlcov;
      – eliminarea de urgență, în cursul sesiunii parlamentare actuale, a tuturor prevederilor nocive din legile justiției așa cum au fost ele determinate de Comisia de la Veneția;
      – depunerea în interval de 30 de zile a unei inițiative de modificare a Constituției depusă de cel puțin o pătrime dintre parlamentari privind introducerea prevederilor legate de referendum;
      – sesființarea Secției Speciale de anchetare a magistraților printr-o lege specială promovată în regim de urgență, care să intre în vigoare de îndată;
      – renunțarea la actualele modificări pe Codul Penal și pe cel de Procedură Penală printr-un act explicit al Parlamentului.
      Referitor la măsurile privind accesul la vot al românilor din diaspora și tragerea la răspundere a celor responsabili de batjocorirea românilor la scrutinul de duminică, organizațiile civice solicită:
      – demiterea din funcție a Ministrului de Externe Teodor Meleșcanu, a președintelui Autorității Electorale Permanente, domnul Florin Mituleţu-Buică, precum și a tuturor celor care se fac vinovați de această situație de o gravitate excepțională;
      – inițierea unor proceduri de anchetă (judiciare și parlamentare) pentru a determina dacă s-au comis infracțiuni în legătură cu această situație;
      – inițierea modificării legislației astfel încât la alegerile prezidențiale de la finalul toamnei anului 2019 TOȚI cetățenii români cu drept de vot să aibă posibilitatea să își exercite în mod demn dreptul la vot, indiferent dacă se află în diaspora sau pe teritoriul României;
      – introducerea, în regim de urgență, în Parlament, dezbaterea și adoptarea modificărilor la legile electorale promovate prin inițiativa cetățenească „Oameni Noi în politică”.
      Semnatarii scrisorii deschise mai solicită :
      – urgentarea procedurii de dezbateri parlamentare pentru inițiativa de modificare a Constituției „Fără Penali în funcții publice”;
      – modificări legislative care să asigure un Consiliu Național al Audiovizualului eficient și neînregimentat politic;
      – modificări legislative la Legea 550/2004 (Legea Jandarmeriei) și la Legea 60/1991 (privind organizarea și desfășurarea adunărilor publice) care să permită o exercitare deplină și în siguranță a dreptului la întruniri și la libera expresie, precum și tragerea la răspundere a celor care caută să limiteze abuziv aceste drepturi;
      – asigurarea suportului instituțional legal (declasificarea documentelor de la Ministerul Afacerilor Interne) și garantarea independenței anchetelor privind vinovații pentru abuzurile comise împotriva cetățenilor cu ocazia protestului din 10 august 2018, precum și a altor proteste civice din ultimii doi ani și jumătate.
      Clasa politica are obligația morală de a întreprinde acțiuni concrete și de substanță, într-un orizont de timp măsurabil în săptămâni, pentru a transpune în lege voința poporului așa cum a fost exprimată în cadrul referendumului din 26 Mai!
      Vigilența cetățenilor nu va înceta nici o clipa până când voința lor nu va fi îndeplinită.

      Reply
    • Minerva

      Sa intelegem ca membri „partidului prezidential” sunt achitati pentru orice hotie, dar PSD-istii sunt bagati la puscarie pentru lucruri marunte, neprobate! Ia vezi ce este aici: Vasile Blaga, acuzat că ar fi primit 700.000 de euro pentru partid. ”Buldogul” a demisionat de la conducerea PNL
      DNA Ploieşti are un nou dosar de corupţie şi a început urmărirea penală faţă de senatorul Vasile Blaga, co-preşedinte al PNL. Blaga e acuzat de trafic de influenţă.
      Ar fi primit 700.000 de euro pentru partid, reprezentând comisioane pentru acordarea de contracte IT
      Între 2011 și 2012, pe vremea când era secretar general al PDL, Vasile Blaga ar fi primit în trei rânduri, prin interpuşi, 700.000 euro, reprezentând comisioane pentru acordarea de contracte de către Transelectrica pentru compania IT Romsys. Blaga ar fi luat banii pentru partid şi ar fi ştiut de provenienţa lor ilicită. 500.000 de euro ar fi venit de la Gheorghe Ştefan, zis Pinalti, fostul primar PDL din Piatra Neamţ, pus şi el sub acuzare în acest dosar pentru trafic de influenţă şi folosirea influenţei de vicepreşedinte al PDL. În dosar este acuzat de cumpărare de influenţă şi Horaţiu Berdilă, CEO Romsys la vremea aceea.
      Înţelegere secretă
      Procurorii susţin că, în 2009, în cadrul PDL, a existat o înţelegere între lideri – secretarul general Vasile Blaga şi vicepreşedintele Gheorghe Ştefan – în sensul obţinerii de bani pentru partid.

      Reply
    • Minerva

      „Justitia” romana nu va mai ajunge niciodata la Blaga si nici la vreun alt personaj din fostul PDL, devenit acum partid prezidential sub sigla PNL. Nu va ajunge nici la Daniel Buda (n. 1970, locul 6 pe listă) – Asistenții săi, angajați și plătiți din
      bani de la Parlamentul European, derulau alte activități, în țară, în folosul
      acestuia – https://pressone.ro/fiicele-fiii-finele-si-finii-neamurile-romanesti-din-parlamentul- european/
      care vad ca a comis ceva infinit mai grav decat presupusa „vina morala” a lui Dragnea! Ba mai mult, a fraudat bani europeni in folosul personal!!! Am ratat sansa unui stat de drept acum, in 26 Mai 2019, cand votul nostru a fost fraudat masiv.

      Reply
  2. laur22

    Ei uite ca pentru majoritatea romanilor a meritat.
    A meritat sa voteze contra.
    Trolul a batut omul.
    Shi conform articolului lui AMP din Nature asta nu e pentru prima data. trolul a batut din nou omul.
    Ar fi zic eu interesant ca acuma pot factum sa ne dea niste exemple istorice.
    Niste exemple istorice de :

    „În țări precum România sau Ucraina, sfera publică era o bătălie între trol și om, chiar înainte de social media, pentru că doar o minoritate a vechilor mass-media avea de-a face cu informarea oamenilor – restul era în sfera șantajului, traficului de influență și a publicității mascate, cum era mass-media occidentală în secolul al XIX-lea.”

    Asha ca as vrea sa intzeleg din exemple
    – Un exemplu de „lupta intre troll shi om” in Ro pre social media
    – Un exemplu de „mass-media occidentală în secolul al XIX-a care era în sfera șantajului, traficului de influență și a publicității mascate” (shi care desigur acuma nu mai este asha ceva nu asha ?)

    Reply
  3. pontanac

    dna Pippidi reveniti-va! v-ati ramolit complet cu idolatrizarea infractorilor! un furt e un furt chiar daca e de 5 lei sau 8000 euro. dragnea sa zica merci ca n-a fost acuzat de subminarea economiei nationale. pai pensiile speciale, salariile enorme pt nulitatile din aparatul de stat pt niste nulitati absolute etc, etc, nu sunt bani furati din viitorul acestei natiuni? din pacate „di” – ul din nume salveaza realitatea.

    Reply
  4. Stefania

    Madam, eliminarea lui Dragnea pentru prejudiciu de 8000 de euro este ca și eliminarea lui Al Capone pentru neplata unor taxe. Cum putea fi condamnat Dragnea pentru modul în care guvernele lui au condus România?

    Reply
    • Marius

      Nu pentru guverne care au condus prost si mizerabil tot timpul aceasta tara. Dar pentru Teldrum ? Adica nimeni din tara asta nu stie cum dracu a creat asta o retea mafiota care sterpelea banii publici intr-un mod demn de Cosa Nostra.

      Reply
    • popescu

      Ai mult de citit! Nu exista o comparatie intre un proces bazat si condus pe legalitate, impotriva lui Capone, cu o cacialma, impotriva lui Dragnea. Va lipsesc prea multe componente morale si nu numai, care nu va permit o judecata limpede, de aici si situatia catastrofala in care a ajuns Romania. Cu asemenea „personalitati” tara nu are viitor! In curind devine istorie. Unde va era familia in perioada interbelica, cu ce anume se ocupau membrii acesteia si care era nivelul studiilor? Stiu, deja, despre ce este vorba si aceasta este cauza tuturor dezastrelor de astazi. Cineva v-a scos din sate si v-a dus acolo unde nu aveati ce cauta, lucru pe care-l dovediti zilnic!

      Reply
  5. ubbu

    mai bine scrieti o carte despre dictatura de fond cu cate servicii secrete are
    si despre despre democratia de ochii lumii.

    Reply
  6. gigi

    Faptul ca marii devalizatori ai bugetului public: Basescu, Boagiu, Blaga zis buldogul, Berceanu, Bica sunt in librtate nu-l face mai putin vinovat pe Dragnea!

    Reply
    • Ghenade Valerica

      nu nu il face mai putin vinovat pe dragnea, doar atit ca trebuie sa furi cu mil de euro ca sa fii sigur ca nu ai nicio o problema cu dna sau cu ICCJ, deci fiti atenti la cuantumul furtului ca sa fiti in trend cu UE unde se fura cu sutele de milioane de euro

      Reply
    • Marius

      Si BIca de ce e in libertate ? Parca fusese condamnata si datorita lui Dragnea a scapat. Si nu uita, pana la urma Dragnea si-a facut-o cu mana lui. Dupa cum spunea avocatul lui , putea sa scape de mult timp cu o simpla recunoastere si era incadrat la altceva. Dar orgoliul, ingamfarea, prostia , aroganta ca pe el nu-l baga nimeni la puscarie ca presedinte al partidului si presedintele de camera nu i-au permis sa iasa din capcana asta. Si nu uita, Dragnea nu a fost condamnat pentru Teldrum unde a dat tunul cel mare poate de zeci de milioane de euro. Deci sa fie multumit, ca a scapat ieftin, in timp ce fi-su toaca banii furati prin Teldrum. La fel nici Blaga sau Berceanu nu au fost condamnati pentru coruptie. Asta este, uneori justitia e nedreapta, e influentata politic dar atunci cand probele sunt clare ar fi fost culmea sa fie ignorate. Pana la urma Dragnea nu ar fi facut puscarie deloc daca nu era condamnarea anterioara lucru ce ar fi trebuit sa-i dea de gandit atunci cand s-a aruncat cu capul inainte sa se lupte cu tot mapamondul.

      Reply
  7. Alin Nastac

    Ce spuneti despre incalcarea dreptului de a vota? De data asta a trebuit sa astept 7h20m pentru a-mi exercita acest drept constitutional, de vreme ce acum 5 ani reuseam sa votez in 4-5h. Altii insa nu au apucat sa voteze si asta mi se pare cu adevarat abominabil la acest partid, ca a ajuns sa ne fure si dreptul de a vota!

    Tot o tineti cu statul paralel si cu nevinovatul de Dragnea care ispaseste vina de a se lua de el… Admitand ca Dragnea a fost pedepsit de sus-numitul stat, cine anume facea chiolhanuri cu respectivul? Nu era Dragnea cel care se tragea de sireturi cu toti generalii de la SRI? Si atunci de ce l-as plange pe acest autocrat wannabe?

    Reply
    • dana

      Dna Pippidi a votat pentru Verzii din Germania, ca doar putin ii pasa pe cine trimite Romania la Bruxelles. Si daca tot nu-i pasa, atunci ma intreb de ce ii pasa de Dragnea? Sau….? Cum are trebui sa pun aceasta intrebare acestei doamne. Pe vremuri ii citeam comentariile cu mare placere. Acuma deschid linkul doar pentru a vedea pana unde poate merge. SI ma intreb, daca si dupa votul de duminica insista sa-l apere pe Dragnea si pe ai lui si sa se lupte cu „statul paralel”, oare ce „stat perpendicular” o are la mana?

      Reply
      • Icarie Pop

        Nu vreau sa fiu prea negativ, dar care credeti ca e impactul trimisilor nostri la Bruxelles?! Au politicienii romani vreo viziune despre europa? Daca da, o tin secreta. Lupta politicienilor romani la europarlamentare a fost una pur interna. Pe de alta parte, Verzii au in sfarsit sansa de a influenta substantial politicile cu privire la schimbarile climaterice (o notiune de care ai nostri nici n-au auzit, sau daca au auzit ii doare in Rosia Montana). Deci ar fi fost o greseala strategica sa nu voteze pe listele germane.

        Reply
    • popescu

      Invata cum este in tarile vestului! Numai Romania permite votul celor plecati in mod neconditionat! Asa ceva nu trebuie sa existe! In unele tari din vest nu se organizeaza nimic inafara granitelor. Cine vrea, vine si voteaza in tara. Cum adica sa aibe drept de vot cetateni care locuiesc in Canada, Noua Zeelanda, Australia SUA si altele, plecati de zeci de ani si care n-au mai fost vreodata in tara?! Pt care motiv trebuie sa suporte cetatenii din tara mofturile si fudulia celor plecati? De ce sa fie obligati sa accepte alegerea unora care nu vor suporta consecintele votului? Germania nu acorda decit 5 ani drept de vot celor plecati. Dupa, au anumite obligatii. E f simplu si normal. Regula actuala este profund imorala, in care se permite orice celor plecati! De ce s-a stat la coada? Simplu: nu va inregistrati, ca sa se stie unde sinteti, nu va declarati intentia de vot, tarile vestului nu sint state fara reguli si nu sint sub ocupatie romaneasca, ca statul roman sa-si permita sa-si planteze oriunde si oricite centre de vot vrea. In plus, la aceste alegeri s-a votat pt trei lucruri diferite: un vot pentru, E.U. si alte doua pentru intrebarile referendumului, care au fost luate separat, fapt care necesita timp. Nimeni nu este la cheremul vostru si nu trebuie sa se supuna mofturilor pe care le aveti, desi nu platiti nimic tarii, de la care aveti numai pretentii. Altfel trebuie sa se stie ca romanii sint pe locul doi, in ceea ce priveste emigratia, dupa Siria, unde a fost un razboi civil de 8 ani, asta ca sa ne dam seama despre anumite calitati ale unora. Alegerile din Romania au ajuns evenimente mondiale, datorita unui popor lipsit de orice. Asa ceva nu exista nici cu ocazia alegerilor din SUA!
      Cine sinteti ne spune titlul unui articol de ziar:
      „Avram Fițiu: În ultimii 2000 de ani Europa nu a mai cunoscut un popor care să-și vândă o treime din pământ pe timp de pace precum românii.”
      Este mai mult de o treime, iar acest lucru nu s-a intimplat nicaieri in lume.

      Reply
  8. Straight!

    …in mod NORMAL ei sunt solutii imorale, si fiecare in parte, in frunte cu iohannis!
    Marog, Dragnea merita sa fie inlaturat oricum. Acuma, …bine ca s-a si intamplat chiar si asa.
    (mitrea, nastase si ei au fost agatati, la fel ca ALCapone, tot cu niste chestii minore, vis-a-vis la cat au furat si cat rau au facut, ramanand si cu averea aproape intacta!

    Reply
  9. marius

    in cinstea victoriei uriase a SRI flancata de titanii corporatisti impotriva „bisnitarilor”, inspirata eticheta, din gulagul corporatist de la periferia europei propun ca lui augustin lazar sa-i fie ridicata o statuie uriasa in zona pipera ce o sa simbolizeze lupta neintrerupta pentru patrie si popor a eroilor securisti

    Reply
    • Icarie Pop

      Ca sa ramanem in ton cu redescoperita chemare a romanului pentru justitie – in fond, orice ar zice francezii si germanii, statul de drept a fost infintzat de Tzepes, – eu zic ca e mai potrivit sa ridicam statuia la Bruxelles, ca eventual sa eclipsam si celebra statuie a baietzelului care face pipi*. E doar o idee, dar bine-inteles, alegerea amplasamentului statuii trebuie sa fie una democratica. Alte orase pot licita pentru bustul domnului Augustin. Dar sa-l punem la Pipera inseamna, dupa parerea mea, sa ne vindem prea ieftin; ceea ce e impotriva spiritului nostru.

      * https://en.wikipedia.org/wiki/Manneken_Pis

      Reply
  10. taunul77

    Poate nu a contat atât valoarea prejudiciului cat atitudinea de jupan pe banii si instituțiile statului. Oricum judecătorii l-au condamnat pe Dragnea mai mult la „cererea” electoratului. Se poate lesne ce urma daca era achitat după masivul vot negativ încasat de PSD si după validarea en-fanfare a referendumului lui Iohannis.
    Intr-adevar, e complet imoral cum Florica si Pescariu au fost făcuți scăpați de DNA in dosarele Microsoft. La fel si faptul ca mari șefi de la multinaționala respectiva nu prea au fost deranjați de mirobolanta noastră Justiție.
    La Blaga problema adevărata ar fi fost dosarul EADS. Pe care, după ce mult-laudata Kovesi l-a ținut ani de zile in sertar, interimara Jurma l-a închis pe 28.12.2018. Adică intre Craciun si Revelion când tot poporul e in vacanță, ghiftuit cu sarmale si cârnați …

    Reply
  11. CMC

    Intr-un stat de ne-drept, oricine devine tinta este lichidat cu ajutorul justitiei, care se face ca nu vede fapte mult mai grave ale pretejatilor statului de ne-drept.
    Din nou, serviciile statului de ne-drept au gasit resortul prin care sa declanseze in individ ura ca forta motrice a votului.
    Am mai distrus un lider, am mai promovat un Busoi…
    Pana la urma, Romania isi va avea viitorul pe care il merita. Doar ca eu il vad ca o al unei tari parasita de elite, si chiar de cei care vor sa munceasca, jefuita de resurse si redusa la nivel de America Centrala.
    Saraca tara bogata…
    Pana la urma, pentru cei care nu mai suntem in tara si care deja ne-am trimis copii afara nu mai pare decat o tara careia sa-i dam lectii si fata de care sa ne exprimam un vot care-i influenteaza pe fraierii ramasi acolo.
    Ceea ce m-a surprins , a fost ura cu care a fost tratat de unii pensionari si de indivizi din sistemul public cel ce pare ca a fost ultimul politician care (poate si interes propriu) s-a gandit si la ei.
    Pana la urma, serviciile conduc Austria, de ce nu ar face-o si la noi…Desi, parca Austria ne jefuieste pe noi si noi nimic…

    Reply
    • Marius

      Eh , nu ne mai plange de mila. Am trait in tara asta si pe vremea lui Iliescu si a lui Nastase, si a lui Basescu . Acum este infinit mai bine in Romania. Si…, da o fuga prin tari gen Bulgaria, Serbia, Ucraina si o sa spui – wow, dar sa stii ca in Romania chiar se traieste mai bine. Ok, nu e ca in Ungaria sau Polonia dar ca sa ajungem acolo trebuie sa schimbam ceva, iar cu PSD nu se schimba nimic. Era aceeasi tehnica – sa le dam ca sa taca si sa ne voteze. Zero investitii, zero idei, zero viziune, pomeni, pomeni si iarasi pomeni. Eu am 2 copii mici care invata in 3 schimburi intr-o scoala din Bucuresti. A facut ceva acest Dragnea sau aceasta Firea pentru a rezolva problema ? Nimic, i-a durut in cot. In educatie e un dezastru total, numarul de zile de scoala s-a redus continuu, profesorii isi baga picioarele intr-un stil barbar. Aici trebuie schimbari radicale pe care niciodata PSD nu le va face. El merge pe principiul „sa fie bine ca sa nu fie rau” pentru ai nostri, nu pentru viitor, nu pentru copii.

      Reply
  12. Mircea

    Am studiat şi eu lista” neagră” a parlamentarilor PNL .Cu ceva excepţii,văd că vă preocupă şi delictele de opinie .Cum să-i reproşezi doamnei Vălean că a susţinut proiectul Roşia Montană ?! Atât a dus-o capul, atât a făcut.Treaba se schimba dacă dovedeaţi că a fost „stimulată” material să susţină o veritabilă catastrofă ecologică, ca-n ţările din lumea a treia unde statul este de regulă formă fără fond maioresciană . Eu personal,mă bucur că Dragnea a primit o lecţie .Dar mă întreb dacă,(virgulă!) colecţionarul de case din Sibiu va mai sfida multă vreme bunul simţ, cerând PSD după principiul ” Bate fierul cât e cald !” , ” Dă-te tu la o parte, să mă aşed eu, cu PARTIDUL MEU ,până nu se răceşte locul ! ” E cel puţin strident că PNL (n)-a avut obraz, să propună candidat pentru Cotroceni persoană cu procese pe rol pentru contestarea modului în care a intrat în posesia unor imobile,procese pe care le-a pierdut,cel puţin într-o primă instanţă.E o problemă delicată asta,PNL poate fi invinuit de ipocrizie pe faţă,şi aruncă asupra justiţiei bănuiala că operează cu standarde duble şi nu este imparţială…..

    Reply
  13. oli

    Sa nu uitam de Gheorghe Stefan, fratele lui Base, Fenechiu, Remes, Solomon, Apostu, Copos, sunt doar cativa oameni ai opozitiei care au fost arestati, sper sa urmeze si restul, cu Blaga in frunte. Chiar si cei de langa Dragnea, ca nu a fost singur in toate mizeriile facute. Oare cine a scapat-o pe Udrea, Ritzi si altii, nu deciziile politice ale CCR? Oare cu justitia „reformata” a lui Dragnea se putea pe viitor impiedica un nou caz Microsoft? Cam cati magistrati au fost luati in vizor de noua comisie de disciplina pentru ca ataca partidul stat.
    Oare in Franta iti e frica sa votezi la referendum daca esti angajat la spital sau primarie? Ti se aminteste de 3 ori pe zi ca oricand vei fi dat afara si nimeni din oras nu te va angaja ca asa vrea partidul drag daca il superi?
    Oare acolo dai plicuri in stanga si in dreapta peste tot?Intreb si eu ca simplu cetatean.
    De ce nu intelegeti ca orice politican corupt e bun doar la puscarie si omului de rand nu ii pasa de culoarea politica, de ce credeti ca a luat PSD-ul doar atat la alegeri? Exact pentru asta, ca suntem satui de corupti si vrem usor, usor sa se faca curatenie. Am votat PSD, am votat PNL si acum USR. Nu ma impiedica nimic data viitoare sa votez altceva daca si acestia din urma vor fi o dezamagire. Tot ce vreau e decenta si ca fiecare sa isi faca treaba la locul lui, ca e la stat, ca e la privat, ca avem aceleasi drepturi si ca nu exista un cetatean mai cetatean ca altul.

    Reply
  14. Mihai

    Articolul vrea sa ne demonstreze, intr-o nota sarcastica, ce nemeritata este soarta fostului sef al PSD, care tocmai a intrat la Rahova. Teoretic, pentru 3 ani si jumatate. Practic, dupa cateva carti scrise si buna purtare, va fi vorba de un an, poate un an si jumatate. Exact cum s-a intamplat si cu nepotul matusii Tamara, care nu a reusit sa isi duca suicidul pana la capat si s-a ales cu o zgarietura la gat… Dar a ramas cu averea nestirbita, pentru ca nu a fost condamnat pentru lungul sir de operatiuni de spoliere a averii statului, ci pentru o gainarie mai marunta… Cu averea intacta va ramane si LND, fara sa returneze cele 21 de milioane de euro deturnate din fonduri europene…

    Ni se explica, deci, cu sarcasm, ca in tari mai cu pretentii din UE, ca Franta si Austria, fapte mult mai grave ale unor politicieni de frunte au fost ignorate. Numai sarmanul LND, oropsit de soarta si de „statul de drept ca solutie imorala” , a fost pus sa ispaseasca o vina „minora”, care ar fi adus un marunt prejudiciu de 8.000 de euro. In realitate, este vorba de peste 20.000, la schimbul actual lei-euro… Dar nu marimea prejudiciului este cel mai grav lucru! Se trece cu vederea faptul ca LND a comis abuzul in serviciu in calitate de sef al Consiliului Judetean Teleorman si ca pedepsele pentru persoanele cu functii de conducere trebuie sa fie proportionale cu functia, conform prevederilor Constitutiei. Ca sa aiba rol de exemplu si de „aviz amatorilor”…

    Este o ironie faptul ca un asemenea articol, aparut si in Adevarul, poate fi comentat numai in „Romania Curata”. Romania Curata considera ca a fost napastuit sarmanul fost sef al PSD, care pana ieri decidea tot ce se face si tot ce trebuie facut in tara? Ca protestele repetate si voturile exprimate in 26 mai nu au fost un semnal pentru respectivul om politic? Ca justitia nu a luat decizia corecta, asteptata de milioane de romani?

    Reply
    • Icarie Pop

      Spuneti: „[Romania curata considera …] Ca justitia nu a luat decizia corecta, asteptata de milioane de romani?” Dar, sigur, faptul ca milioane de romani si-o doresc, nu face decizia asta corecta.

      Mai important, de ce nu puteti trece peste faptul ca discutia de fata e ocazionata de arestarea lui Dragnea? Dupa mine, e clar ca argumentul articolului nu este in primul rand despre Dragnea, ci despre statul de drept. Dragnea e doar simbolul bisnitzarului roman cu aspiratii politice si deci cu dosar de fructificat de catre un sistem judiciar disfunctional. Deci vorbim de o critica (1) a unui sistem menit sa faca dreptate, si (2) a felului in care multi romani refuza sa ia in considerare problema pentru ca sunt prea preocupati de ura fata de Dragnea (sau de politicieni din genus PSDistus).

      Reply
  15. JK

    Cred că scăpați din vedere un detaliu: dacă Dragnea rămânea găinar de provincie, OK, aveți dreptate. Dar el s-a cățărat și a ținut captivă o țară. El și cei care l-au împins și susținut. Falcă, Regina Vămilor, Hava, Ponta etc. s-au temperat sau au fost temperați (cazul Ponta). Numitul Traian Petrov nu cred că-i definitiv scăpat.
    Privind în jur, în societate și partide, puteți contesta că nu e democrație REPREZENTATIVĂ? Poate nu democrație, dar ceva reprezentativ, chiar simptomatic la vârf, da. Șmecherism balcanic reprezentativ, ca un fel de cod de onoare al borfașilor. Care are probabil o frumusețe răvășitoare și adictivă dinăuntru, iar dinafară arată ca broscoiul nepupat de prințesă. N-o să pricepeți niciodată ce frumos e să joci table pe plaja milionarilor pe Coasta de Azur, în izmene primite de la regiment și scurtate, chic, în bermude. Pentru că e o datorie să nu lași să trăiască pe cine nu te-a omorât în decembrie 1989. După cum se zice în mediul lor, când rămân între ei, la un porc, un whisky, un trabuc fin, cu nasturii porniți și-un aparat foto palmat discret: e păcat să lași banii la fraieri.

    Reply
  16. Sim

    Dacă ”cel mai puternic om din România” a fost băgat la închisoare se naște întrebarea, totuși, cine e ”stăpânul inelelor”? Și cum e privită țara în care se poate întâmpla așa ceva?

    Reply
    • CMC

      Stapanul inelelor este stapanul serviciilor.
      Chiar mai crede cineva ca Coldea si-a platit sejurile in Toscana si Seychelles? Eu cred ca nici pe cel de la Disney Paris….

      Reply
      • Marius

        Mai ,sa fie clar, de furat se va fura. Dar depinde cum o faci. Pana la urma nu stie nimeni cati bani a sterpelit Dragnea cu Teldrum, poate zeci de milioane de euro si nu l-a condamnat nimeni pentru asta asa cum nu i-a condamnat nici pe altii. Problema e ca altii au stiut sa se retraga la timp. Problema lui Dragnea a fost prostia, ingamfarea si aroganta. Stia ca are o condamnare, stia ca a sterpelit oricum banul gros cat a fost presedinte la Telorman, stia ca are destule cu care poate fi agatat dar prostul nu e prost destul pana nu e si fudul. A vrut omul sa fie si Ceausescu, sa faca harcea-parcea o tara, sa faca harcea-parcea un partid, sa ne arate el ca poate sa controleze tot ca si cum ar fi Erdogan in Turcia. Se poate scrie o carte despre cum a ajuns un individ lipsit total de anvergura intelectuala sa conduca o tara, sa-i faca oameni pe tot felul de inepti semidocti care au ajuns in fruntea unor institutii de stat cu salarii de la 10.000 euro in sus ( asa cum e fostul sot al Olgutai, un individ care n-a lucrat o ora in viata lui inainte sa fie propulsat vicepresedinte ASF – omul a scris in cv ca e cunocscator de ‘Microsfoft World’). Si acum ies multe la iveala, cum ii controla pe toti din partid care vroiau sa discute cu ziaristii si le spunea ce sa spuna si sa nu spuna, colosal, colosal.

        Reply
  17. Icarie Pop

    Trebuie sa-i multumesc doamnei Mungiu pentru ca gandeste
    importriva curentului.

    De, cand arestatii nostri vin numai dintr-o parte (cea a
    bisnitarului autohton, traditionalist si iliberal), te face
    sa te intrebi de ce numai astia-ai-nostri sunt asa corupti.
    Insa adevarul e ca nu numai ei sunt corupti. Si nici macar cei mai
    corupti. Sunt doar cei mai expusi, fara indoiala si din propria
    ineptie. Problema cea mare e ca majoritatea adeptilor valorilor
    europene de pe la noi (oameni moderni, urbani, liberali si anti-PSDisti)
    inteleg numai partial care-s valorile alea, si deci inteleg numai
    partial ce e coruptia. Printre altele, acesti oameni nu se indoiesc un
    moment de bunele intentii ale corporatilor vestice, si asta in
    detrimentul celor mai multi dintre romani (pe care, de alfel, ii dispretuiesc).
    Da, vorbesc de coroporatiile alea care extrag evazionist sume anuale mai
    mari, foarte probabil, decat averile tuturor gainarilor nostri puse la
    un loc, si pe care toata lumea le aplauda pentru investitii (cf Ilie
    Serbanescu, un alt innotator impotriva curentului). Si sa nu mai
    zicem nimic de bugetul servicilor secrete – un alt scandal.

    Aproape nimeni nu contesta ca Dragnea si oameni ca el sunt vinovati,
    si putini ar alege – in cunostinata de cauza – sa traiasca conform
    valorilor unei comune PSD mai degraba decat celor din vreun Berlin,
    Paris, Copenhaga sau alt oras vestic. Stim unde-i mai bine.
    Dar dreptatea, si impunerea ei prin sistemul judiciar, trebuie
    abordate echitabil. Nu poti sa aplauzi arestarea micilor traficanti
    si consumatori de droguri, dar sa nu zici nimic de mafiotii
    (inclusiv politicienii) care fac bani de pe urma loc. Dreptatea
    trebuie distribuita tuturor, dar din pacate la noi nu e. In schimb
    facem un spectacol din haiturea gainarilor.

    PS: o singura nemultumire pe care o am citind AMP e ca nu vad unde
    sunt dovezile majore pentru interventia malefica a serviciilor. Nu
    m-ar surprinde, dar ce aud nu ma convinge. N-ar strica sa adune toate
    plangerile importante intr-un articol, ca sa nu sune totul a teoria
    conspiratiei. Dar poate-mi scapa ceva …

    Reply
    • CMC

      Eu nu vad dovezile pentru condamnare. Adica, cel care a comis abuzul avea solutia unei contestatii, a unei plangeri, a unui denunt. A preferat sa comita abuzul si pe urma sa dea vina pe cineva care avea puterea.
      Nu pun in discutie vinovatia, dar nu vad dovezile.
      Daca cel care a comis abuzul nu-l comitea si era dat afara pentru asta, se vedea clar vinovatia acuzatului. Asa, orice portar poate spune ca i-a fost frica de presedintele tarii si a permis cuiva sa fure pentru ca avea masina cu numar de Sibiu.

      Reply
      • Icarie

        Poate aveti dreptate si nu exista dovezi, caz in care abuzul e si mai grav. Dar chiar si daca exista dovezi si judecatorii si-au facut bine treaba (cum presupusesem eu de dragul argumentului), intrebarea e cum le-au obtinut. Apoi, chiar daca le-au obtinut intr-un mod acceptabil, in continuare mi se pare problematic cum justitia romana selecteaza inclupatii. Rational ar fi sa mergi dupa cazuri de coruptie masiva, unde poti sa ai impact mare si restituri importante. Faptul ca ne concentram pe gainarii sugereaza ca procesele astea sunt cu dedicatie.

        Reply
  18. PAFI

    E un vechi proverb, spun eu ca la fel de vechi ca civilizatia oamenilor, anume „cine imparte parte-si face”. Ideea e sa lasi mai putin de impartit si sa gasesti mecanisme care sa functioneze fara sa fie nevoie de interventia subiectiva (sau interesata, prin coruptie) a omului. Am trait inainte de ’89 intr-o societate in care banul era secundar, relatiile/ pilele/ clientelismul/ bunul plac al sefului erau cele care conduceau societatea. Astazi societatea e o struto-camila care traieste pe datorie.

    Reply
  19. Ghita Bizonu'

    Care Stat de drept? Poate de Drept Medieval sau Bolsevic:
    „Sa nu ne facem iluzii: ICCJ s-a spalat pe maini ca Pilat din Pont. Ne-a lasat pe noi sa luam o decizie pe care ar fi trebuit s-o ia ei, de aceea au amanat sentinta pana dupa europarlamentare. Noi am fost cei care l-am condamnat. Daca PSD ar fi castigat alegerile iar referendumul presedintelui ar fi fost invalidat, acum Dragnea ar fi fost achitat si si-ar fi dus la bun sfarsit planul de scoatere a Romaniei de pe harta lumii civilizate. Cum se spune, ne-a trecut glontul pe la ureche.
    Adica in clar condamnareas-a deci prin vot … popular. V mai sus si parerea taunul77 28 mai 2019 at 07:44.

    Insa care „planul de scoatere a Romaniei de pe harta lumii civilizate” ? Asta e exact ca la finele Evului Mediu cand se vanau vrajitioarele – nu conteaza probele ci juratorii si ordaliile …

    Si ziceti coruptie ? Da dedoasrul Romexterra mai zice cineva ceva? Prejudiciu estimat de 2.000 de miliarde lei (2005 ,adica minim 50 milioane euroi si pe vremea aia erau bani f multi!) De 13 ani se cerceteaza si NIMIC!

    Reply
    • popescu

      Vestul vine sa fure, ca din asta exista de atita timp! Daca de miine nu gaseste prosti de la care sa fure sa duce de ripa „civilizatia” lor!

      Reply
  20. cititor cu coloana vertebrala

    Stimata doamna,

    Dragnea ar fi trebuit sa intre la puscarie din cauza afacerii Belina dar poate ca va mai primi si o a treia condamnare. E ciudat cum va Agatati de niste exceptii care nu sint nici pe departe comparabile cu cazul de fata (cazul austriac e atit de proaspat ca nu s-a juns la nici o investigatie daraminte acuzatie; cel francez tine de regulile EU nu de vreo frauda in dauna vreunei persoane sau entitati franceze). E o argumentatie la nivel de Codrin sau Florica Iordache nu la nivelul cuiva care preda in Germania. Misterul cel mare e de ce ati virat atit spre PSD ca nu vad ca ati avea nevoie de banii lor.
    O alta chestie suparatoare in articolele dv. e cea legata de insinuarile pe care le faceti. Daca stiti de cazuri concrete de existanta a vreunui stat paralel, de agenti de influenta dovediti, publicati dovezile, nu mai aruncati tot felul de momeli orbaniene, erdoganiene si trumpiste.
    Sinteti, ca multi altii, cel putin pentru mine, o mare deceptie.
    PS Si pe colegul dv. dr. Voiculescu (cu doctorat la Pacific Western University) il exonerati. Credeti ca a fost condamnat pe nedrept?

    Reply
    • Icarie Pop

      Apelez la dvs ca la un om care are coloana vertebrala. Deci
      in tara asta nu ne sunt permise decat doua pozitii politice:
      PSDist (corupt, platit de PSD) si anti-PSDist (aparator al statului de drept)?
      Exista si o a treia pozitie cum ca sistemul judiciar care a dus la
      arestul lui Dragnea (si a altora) e nedrept. Si e nedrept chiar daca
      Dragnea & co sunt vinovati si chiar daca efectele arestarii lor sunt (intr-un
      sens) benefice. In plus, daca mecanismul prin care depistam hotii (si facem
      dreptate) e corupt, rezultatul final risca sa fie mai rau decat daca lasam
      hotii sa zburde liberi. (Altfel, haideti sa punem microfoane, camere de vederi,
      si securisti peste tot ca sa scapam de toti hotii … si de orice urma de
      viata decenta.)

      Reply
      • cititor cu coloana vertebrala

        Spre deosebire de cei care se pling de severitatea justitiei eu cred ca justitia e in general prea permisiva cu delictele comise. In plus nu vad ca ar fi inclinat in defavoarea vreunei tabere. Condamnatii sint din ambele spectre politice. E mai curind de deplins ca unii care meritau au scapat datorita simpatiei unora dintre judecatori pentru una sau alta dintre parti.
        Ce lipseste cu desavirsire e si confiscarea averilor dobindite prin frauda. Daca nu sinteti de acord e problema dv. Eu sint pentru.

        Pt dl. Radeanu: E bizara involutia dnei Mungiu dar la fel a involuat si Orban. Nebanuite sint caile domnului … si nu speculez de loc de ce. E doar o constatare evidenta pentru cine a citit-o si pe vremuri.

        Reply
        • Icarie Pop

          Spuneti „Condamnatii sint din ambele spectre politice”, dar problema e ca felul in care impartiti condamnatii e prea simplist caci da o falsa impresie de impartialitate a sistemului judiciar. In ce priveste coruptia, spectrele politice nu conteaza asa mult. Daca ati imparti potentialii inculpati in cei care fura mult (vorbim de milioane de euro) si cei care fura putin, veti vedea ca sunt arestati numai cei din categoria a doua. Apoi puteti imparti potentialii inculpati in cei cu capital strain si cei cu capital autohton. Din nou, condamnatii sunt numai din categoria a doua. (Oricum am face imparteala, cazul Microsoft e de-a dreptul rusinos.)

          Reply
        • Mihai

          Impartasesc intru totul cele scrise de cititorul cu coloana vertebrala! Are nu doar aceasta calitate, ci si discernamant, logica, argumente pertinente. Si eu consider ca pedepsele ar trebui sa includa si confiscarea averilor dobandite prin frauda!

          Reply
    • Gabriel Radeanu

      Personajele cu coloana vertebrala isi declina identitatea,au personalitate si orgoliu pe care si le expun cu mandrie,nu se autocaracterizeaza impersonal cu intentia de a insinua decadenta interlocutorului.Folositi cam multe nume in interpelarea dumneavoastra pentru in no-name!

      Reply
      • Mihai

        Nu cred ca trebuie admonestat cititorul cu coloana vertebrala! In fond, nici cei care „isi declina identitatea” nu sunt obligati sa dovedeasca veridicitatea acesteia !! Ar putea sa recurga la un pseudonim:))) Ceea ce conteaza este opinia exprimata, insotita de argumente!

        Reply
    • CMC

      Daca se dovedeste ca Belina este insula (ceea ce de pe google maps nu pare) atunci poate aveti dreptate.

      Reply
    • laur22

      Stimate cititor.
      Coloana vetebrala poate ca ai da minte in mod cert nu.
      Ce probe / martori au existat ca Dragnea a actzionat pentru a determina respectivele angajari fictive ?
      Shi atunci care e argumentarea logico-juridica pentru care a fost condamnata ?
      Pe baza de dupa cum bine se stie deshi nu se poate dovedi ?

      Daca asha arata justitzia la varf in Romania (in completul de 5 de la ICCJ) -> l-a enervat pe sefu deci la parnaie cu el curat neconstitutzional da umflatzi-l.
      Atunci in mod cert va meritatzi tzara.

      Tzara in care acuzele nu mai trebuiesc cumva shi dovedite daca au o campanie de presa suficient de puternica.
      Tzara in care bancile va belesc de vii shi nu trebuie sa se poata sa se faca ceva ca sa nu mai fie asha.
      Tzara in care companiile de gaz shi electricitate va belesc de vii shi nu trebuie sa se poata sa se faca ceva ca sa nu mai fie asha.
      Tzara in care companiile straine platesc jumatate din volumul de taxe pe care le platesc cele romanesti shi mai apoi tot voi va intrebatzi niznai de ce nu va ajung banii ca sa mai shi facetzi ceva shi nu trebuie sa se poata sa se faca ceva ca sa nu mai fie asha.

      Tzara care este asha cum este cu bune shi cu rele dar mai ales cu viitorul, care este lipsa.
      Shi problema nu e ca Dragnea a fost asha cum e descris de presa voastra ca a fost ci ca …… tzara functzioneaza pe baza de curat neconstituzional da umflatzii.

      In toata istoria lumii cand o tzara a functzionat pe acest principiu au sfarshit-o rau.
      Iar tzara care pare ca isi doreste asha ceva chia shi merita respectivul rau.
      Respectiva baseala. Respectivul „sa traitzi bine” hahahahahahahaha.

      O tzara in care trolul bate omul.
      Il bate pana devine shi el trol.

      Reply
  21. L.Lara

    „”Trei ani și jumătate, nu e glumă, că românii au un stat de drept, nu ca francezii, unde Marine Le Pen, pentru exact aceeași problemă, va da înapoi 300.000 de euro Parlamentului European, unde se va și instala în triumf după ce a ieșit înaintea compatriotului ei, președintele Macron, tot la alegerile astea. Nici nu se pune problema de vreo acțiune în justiție la Marine.””

    Fals: Marine le Pen este in plin proces si „mise en examen” ( in Franta) penru povestea cu banii din PE, iar PE s-a constituit parte civila. In acest proces, la mijlocul lui martie un total de 19 persoane din vechiul Front national sunt „mis en examen”.

    lepoint.fr/politique/assistants-d-eurodeputes-marine-le-pen-au-tribunal-pour-etre-entendue-par-les-juges-17-04-2019-2308183_20.php

    Reply
      • LLara

        @marius Aveti o problema cu definitia notiunii de „partie civile” :
        „Une partie civile est une personne qui demande au juge chargé de la répression d’une infraction la réparation du préjudice que cette infraction lui a causée. La partie civile peut demander uniquement la réparation de son préjudice. Elle a aussi la possibilité de demander conjointement la réparation de son préjudice et la condamnation pénale de l’auteur de l’infraction.”

        Cititi articolul si incercati sa-l intelegeti.

        Reply
  22. nae girimea

    „Numitul Dragnea a fost condamnat şi prompt arestat chiar în vremea dictatorului Dragnea, pentru o afacere de slujbe la stat fictive în valoare totală a prejudiciului de 8000 de euro (demult returnaţi) la o direcţie subordonată Consiliului Judeţean Teleorman (cel mai sărac judeţ din Europa).
    Trei ani şi jumătate, nu e glumă, că românii au un stat de drept, nu ca francezii, unde Marine Le Pen, pentru exact aceeaşi problemă, va da înapoi 300.000 de euro Parlamentului European, unde se va şi instala în triumf după ce a ieşit înaintea compatriotului ei, preşedintele Macron, tot la alegerile astea. Nici nu se pune problema de vreo acţiune în justiţie la Marine”
    Ei , vedeti : asta e diferenta intre o colonie si o metropola !

    Reply
  23. alinaMP

    @ Le Pen. S-a reglat administrativ, dau banii inapoi si gata.

    @ Al Capone si altele. Sigur, merita sa te agati de un fleac atunci cand nu poti dovedi crima, dar cand nu e nicio crima de dovedit (care? nici un dosar comparabil cu Rompetrol la Ponta, de exemplu, sau EADS la Blaga…) fleacul devine crima. Ca nu condamnam totusi oamenii pentru patronaj. Acesta e legal si se practica de toate partidele, inclusiv cele nou create.

    @ Valean. Colegii s-au grabit din lipsa de timp, cu un link vedeati tot la noi de ce a fost pe lista neagra RM. A organizat la PE, unde se duce si acum o dezbatare finantata de patronii RM. Asta se numeste lobby si e destul sa fii pe orice lista neagra.

    Dl Strache, austriacul de care fu vorba, s-a ales si el in PE. Sa vezi cate rezolutii contra Romaniei si Bulgariei voteaza, ca doar e de dreapta si deci apara statul de drept (cum zicea Monica M dupa ce intrase in politica).

    Reply
    • LLara

      „@ Le Pen. S-a reglat administrativ, dau banii inapoi si gata.”

      Nu s-a reglat nimic, procesul este in curs, scrie negru pe alb in articolul al carui link l-am dat.
      Ce este asa greu de inteles?

      Reply
  24. Codruța Goșa

    Sunteți cătrănită rău că poporul român, contrar sfaturilor domniei voastre, a avut ce vot și a votat? Nici măcar un cuvințel despre românii din diaspora cărora li s-a interzis un drept fundamental? Sau măcar despre referendumul care a arătat că pe români îi preocupa justiția și funcționarea ei?
    Apărarea drepturilor fundamentale ale românilor nu intră în sfera dvs de preocupări? E mai important să-l apărați pe Dragnea în acest moment, sub motivul pueril că și alții au făcut ca el iar el, vezi doamne, a produs un prejudiciu mult mai mic decât alții?
    Asta e esența lucrurilor care s-au întâmplat în ultimele zile?
    Și de ce să ne fie frică de justiție, duamnă, dacă nu furăm?

    Reply
  25. andrei

    marine le pen nu a comis abuz in serviciu, nu a instigat ci a trecut pe cineva pe statul de plata si a incasat ea banii. pentru asta trebuie dovezi. incazul lui dragnea au fost marturii ale celor implicati

    totusi pedeapsa mi se pare si mie excesiva. un motiv in plus pentru delirantii A3 si pippidi de a fabrica scenarii de film paralele cu realitatea

    Reply
    • marius

      ce naiba scenarii ca e ca la prosti: a pierdut alegerile l-au bagat la puscarie, daca cistiga era declarat nevinovat… mai simplu de atit nu exista, restul e propaganda pt saraci cu duhul

      Reply
  26. Radu Ianas

    O diferenta majora intre hotii nostrii si ai lor este ca cei din urma lasa si oamenilor cat sa aiba un trai decent.
    Ori asta nu este doar o nuanță, caci e destul sa iesi din casa ca sa vezi ca se fura prea mult.

    Reply
  27. nad

    Citind comentariile anterioare pot paria ca si peste 10 ani vom avea cam tot atitea autostrazi si tot atitia oameni in piata luptind impotriva „ciumei rosii” :)

    Reply
  28. santinelu

    stimatilor, pedeapsa lui dragnea nu e nicicum abuziva. Avea deja condamnare cu suspendare. Asta insemna ca la urmatoarea fapta penala dovedita se vor cumula pedepsele. Decat atat, degraba comentatorilor.

    Reply
    • Ion A.

      problema e ca fapta n-a fost nici dovedita, nici incadrata ca penala; de aici concluzia: condamnare politica „la cererea publicului”

      Reply
  29. Sorin Muncaciu

    Doamna Pippidi ,mie mi-se pare imoral faptul ca dumneavoastră și “ intelectualii “ lui Basescu nu recunoașteți rolul de instigator al statului paralel !! Dumneavoastră , ca sorosista notorie nu puteți nega strategia domnului Soros din directiva strategica : “ Countering the state capture” publicat pe DCLeaks, unde se expune, cu subiect și predicat , folosirea justiției și paravanul “ luptei împotriva corupției “ pentru eliminarea oponenților politici și preluarea puterii de către partide coordonate de sorosisti, in fostele state comuniste ! Cea ce, se pare ca se întâmpla acum in România ! Ce au impus sorosisti in România nu este un stat de drept este o ticăloșie care , intr-o societate normala, ar trebui sa se termine intr-un class action suit la Internațional Criminal Court !! Teoria dumneavoastră ca , Basescu a devenit un loose cannon și a scăpat de sub influența grupului dumneavoastră , pe cont propriu, la constituirea poliției politice , nu cred ca schimba esența argumentului!
    încadrarea !

    Reply
  30. mrx

    Cât se ia pt omorât un pieton pe zebră? 2 ani cu suspendare. 3 ani cu executare pt că o domană a spus că Dragnea a spus alte doamne să trimita fetele alea la partid. Nuanțele contează, mai ales când cineva apropiat e lovit de ele. Invit pe toti iubitorii de justitie sa calce pe trecerea de pietoni PSD-istii, e gratis. Se numeste justitie in uniunea europeana. Cine urmează?

    Reply
  31. ionas

    In Europa, daca esti o personalitate iti este permis sa furi sume considerabile fara raspundere penala !!

    Doar in Romania bezmetica si anacronica dl Dragnea chiar a fost bagat la inchisoare pentru instigare la o frauda de 8000 euro cu toate ca alt dosar cu alti autori, dosarul furtului de bani publici de la Microsoft nu s-a finalizat.
    Completul de judectata nu prea citeste Romania Curata. Trist.

    Reply
  32. constantin

    DOAMNĂ, toată stima! Adevăr grăiţi. Nu ştiu dacă poporul ăsta se va face bine vreodată.

    Reply
  33. Marius

    Felicitari pentru o sinteza europeana REALA !
    Banu’ e ochiul dracului si e peste tot.In unele parti e normal sa restitui un eventual prejudiciu in unele parti esti chiar gratiat daca faci o donatie pentru partid( a se vedea gratierea dlui Mark Rich de catre Bill Clinton in ultima sa zi de mandat) in schimb justitia noastra da exemple de un profesionalism indoielnic.Atat au gasit pt dl Dragnea 8000 eur? De la DNA eu unul as avea alte pretentii,sa investigheze adevarata coruptie,sa identifice impreuna cu toate serviciile astea secrete marile delapidari,PRIVATIZARILE sa recupereze macar 2-3 mld de euro prejudicii .Pentru ce sunt platiti acesti „cavaleri” SRI mai ales SIE daca noi nu suntem in stare sa ne protejam proprile interese si de a lungul timpului s a permis devalizarea acestei tari si atat stim ca unul si a pus termopane altul a angajat 2 secretare iar unii chiar dau bacsis la ospatari.
    Din pacate DNA este o institutie folosita din interior si exterior pentru inducerea unei false impresii de stat de drept.Mizez pe profesionalismul acestor oameni si ca intr o buna zi se lasa de aceste jocuri si devin institutia de care noi toti avem nevoie.

    Reply
    • Mihai

      „sa identifice impreuna cu toate serviciile astea secrete marile delapidari,PRIVATIZARILE sa recupereze macar 2-3 mld de euro prejudicii ”

      Pai daca ar investiga, s-ar da de gol: banii i-au furat chiar ei; serviciile detin mare parte din ceea ce nu detin multinationalele din economia romaneasca.

      Reply
  34. Ciobanul Bucur

    In sfarsit gasesc aici inca pe cineva care judeca exact ca mine, in sensul ca lui Dragnea i s-a facut o mare nedreptate, fiind bagat la puscarie tocmai cand ne facuse sa ne simtim mandri ca suntem romani dar oamenii rai l-au impiedicat sa-si duca la bun farsit tot ce avea de gand sa faca pentru noi, poporu.

    Reply
  35. maria

    ce a fost cu adevarat acolo si ce se ascunde in spate putini stiu cu adevarat. Interesele sa intre erau foarte mari. A deranjat multi oameni importanti si asta din ceea ce se vede pentru un neinitiat care au mult de castigat acum. Gloata(altfel nu pot fi numiti niste oameni care fac petrecere pentru incarcerarea cuiva) din strada face mult zgomot pentru aburit fraieri
    Ce mi se pare de neinteles este cum nu a facut nimic sa contracareze campania super profesionista de peste 2 ani de demonizare a lui. Putea sa angajeze la randul sau oricati profesionisti. ca avea resurse destule.

    Reply
  36. Florin

    Ceea ce mă nemulțumește e dubla măsură, nu condamnarea lui Dragnea care, de altfel, trebuia eliminat demult din fruntea PSD. Chestia asta cu justiția independentă e o minciună. La noi, justiția a fost mereu aservită cuiva. Nu lui Iohannis. Altcineva trage sforile. Amintiți-vă cum s-a prelungit procesul acestuia la Curtea Supremă până a devenit Președinte și cum, apoi, a recompensat-o pe Livia Stanciu cu un loc la Curtea Constituțională. Ludovic Orban a fost achitat pentru un caz clar de corupție. Cât despre Europa, pot spune că dau dovadă de foarte multă ipocrizie. Câți foști președinți și prim-miniștri francezi au fost puși sub acuzare în ultimii 30 de ani? A fost condamnat vreunul? A fost vreunul umilit public? Nu. Franța a ieșit demult din Evul Mediu.

    Reply
  37. CMC

    Esenta discutiei despre statul de drept in acest caz ar trebui sa se focalizeze pe modul de selectie al completurilor de judecata:
    – in dosarul referendumului, condamnarea a fost data de un complet constituit in mod ilegal, dupa cum a stabilit CCR (chiar daca decizia CCR se aplica doar in viitor, completul a fost constituit in mod ilegal);
    – in dosarul cu angajatele de la protectia copilului, un judecator a fost schimbat din completul de trei cu un alt judecator care nu a fost tras la sorti.
    O fi vinovat, dar nu pare sa fi fost judecat intr-un stat de drept.

    Reply
  38. Fara importanta

    Daca tot ati pus linkuri despre diverse, pentru o informare corecta ar trebui sa adaugati sau sa corectati in articol si urmatoarele:
    1. Nu e vorba de un prejudiciu adus prin decontarea unor cheltuieli nejustificate (ca in cazul Marine Le Pen) ci de cu totul altceva, mult mai imoral. Achitand de abuz pe unii din inculpati, instanta ICCJ a identficat in mod corect pe cei care au instigat la abuz si pe cei abuzati. Cei instigati, avand in vedere dependenta lor de Dragnea, au fost in realitate victime ale acestuia, alaturi de copii prejudiciati de ingrijire adecvata.
    2. Prejudiciul in dosarul Dragnea: 108.612lei, adica in euro din 2009 cand s-au petrecut faptele (cur euro 4,2373) este cam 25.632 euro si NU de doar 8000 euro.
    3. Alocatie hrana zilnica copii in plasament 2009 = 97 lei/luna/copil. Deci e vorba de 1119 copii privati de alocatia lunara de plasament. Sunt putini 1119 copii care timp de o luna sunt exclusi de minimul de mijloace de subzistenta ?
    4. Cand vorbiti de dosarul Microsoft va rog sa tineti cont ca acolo sunt si altii implicati de-a lungul timpului (Nastase, Andronescu, Nica pentru care s-au prescris faptele, nicidecum ca ar fi vinovati sau nevinovati), nu doar pedelistii acum penelisti amintiti.

    Cred ca Romania trebuie sa fie Curata peste tot, inclusiv pe aceasta pagina.

    Reply
  39. Alina MP

    @ Sorin M: Mi se pare mie sau numai eu am proces contra SRI din tara? PSD, in schimb, de la Timofte si Maior, a dat numai valori pe acolo, iar de doi ani si jumatate de cand pretind ca ar curata serviciile i-au curatat serviciile pe ei. USL a avut doua treimi din Parlament. De ce nu au schimbat legea sigurantei nationale ca sa nu mai faca statul paralel afaceri (sper ca urmariti topul achizitiilor publice de pe RC, firmele servciiilor castiga licitatii la greu)? Cine era sa o schimbe? Eu, care tin cursuri la Berlin si lucrez pe anticoruptie in toata lumea, numai in Romania nu? Fundatia Soros a dat bani la niste ONG-uri sa lupte cu coruptia? Pai cine era sa le dea bani daca nu le dadeau ei? Patriciu, Puiu Popoviciu, Dan Ioan Popescu, Ioan Niculae? Sau poate dadeati dvs, vedeti ca e un buton de donat pentru a sustine actiunile noastre in justitie in coltul din dreapta sus.

    Reply
    • Sorin Muncaciu

      Doamna Pippidi, jos pălăria , deși , eu sunt naționalist-populist ( in jargonul propagandei occidentale ) și dumneavoastră împărtășiți punctul de vedere globalist , cred ca aici ne înțelegem ! Ma bucur ca sunteți de acord ca , in esența , nu exista o deosebire de substanța între mafie , grup al crimei organizate sau un serviciu de informații scăpat de sub controlul democratic civil ! Totuși, la noi șeful SRI este din grupul dumneavoastră ! Dar , eu va susțin dacă , partidul USR Plus care , va împărtășeste ideologia globalista , este de acord sa introducă in Parlament o legislație care sa scoată in afara legii ofițerii SRI acoperiți din domeniile care nu au legătura cu securitatea ! Serviciul Roman de Informații are o structura militară de comanda ! Cum se justifica ca, un ofițer SRI acoperit din justiție sa execute ordinele superiorilor , aceasta duce negreșit la poliție politica ! La fel in economie, business , MASS media , cultura ; este inacceptabil intr-o societate civilizata democratica , serviciul secret militarizat sa controleze domeniile societății civile democratic constituite !! De aceea , eu susțin , in afara de domeniul siguranței naționale , rețeaua ofițerilor acoperiți din alte domenii sa fie scoasa in afara legii !! Pot avea informatori, metode de culegere a informațiilor etc.etc. dar, nu pot avea ofițeri acoperiți activi, la comanda superiorilor din SRI!
      Dacă va fi nevoie susțin un referendum , dacă, Parlamentul e prea infiltrat sa adopte o asemenea decizie !

      Reply
  40. Vlad Slăvoiu

    Colegii guvernanți și-au pus în cap să-l îndepărteze dintre ei pe dl Dragnea pentru că, dintr-un motiv sau altul, îi deranja. Rău de tot, fie vorba, adevărul e că n-am mai văzut un politician să-și enerveze în halul ăsta colegii.(Chiar aș fi curios, asta m-ar interesa cu adevărat să știu: cu ce naiba i-a enervat așa?…) În acest scop, ei au asmuțit poporul împotriva lui (popor care iubește ce-i spui să iubească și urăște ce-i spui să urască), pentru a-și putea justifica eliminarea. Poporul e foarte încântat de sine, cotcodăcește de zici că mamă ce ou a făcut el.

    Interesant de notat aici este ce se pare c-ar fi spus în fața instanței una din cele două buclucașe, și fictive, angajate. Ea cică ar fi zis cam așa:

    „Am făcut o prostie pentru care plătesc acum. Nu făceam parte din cercul dlui Dragnea, îmi era frică de el. Într-o zi mi-a spus: ‘Să știi că n-am mâncat pe nimeni până acum.’ Mi-a făcut mare plăcere să lucrez pentru el, am văzut în el un mare potențial. A fost singurul de la partid care a avut grijă și de noi.”

    Reply
  41. ceatza

    Articol „imoral”. Doar pentru organizare ( unde stiau ca pierd cu neantenizatii si neinteresatii:https://adevarul.ro/locale/brasov/video-politistul-german-i-a-ajutat-romanii-munchen-voteze-izbucnit-plans-final-filmul-publicat-politia-germania-1_5cee2e90445219c57e303855/index.html ) si sunt de neaparat.
    Stiti ca e greu sa chemi pe cineva la ordine cu furturile europene, si cei 300.000 ai LE Pen sunt nimic pe langa zecile de milioane doar ale lui Dragnea. Dar si in FRanta un ministru, Valls mi se pare, a platit pentru ca si-a angajat nevasta si in plus partidul lui, din cel mai cel multa vreme, a ajuns la 6% ( asa ca PSD are mult prea mult, pentru cei 25 din 30 de ani de cand Romania sta la coada vacii, pentru ca anii cu Tariceanu si biletelul roz au fost tot ai PSD, la fel cu „dottore” redivivus): Solutia imorala a tras in jos Romania, insa PNL a fost infiltrat de pe la inceputuri si a tras multa vreme cu PSD. Acum s-au mai izolat baietii in ALDE si a striga „ei sunt securistii” aratnd spre ceilalti nu prea prinde. Si cum s-a mai zis, ca sa ii ajungem pe ” aia” nu inseamna ca trebuie sa furam ci sa incercam sa fim mai corecti, ca s-a furat mult prea mult, mult prea multa vreme.

    Reply
  42. popescu

    Doamna Pipidi, in acest articol ati descris foarte bine minunatul vest, care continua sa existe doar in imaginatia romanilor, deoarece realitatea nu-i confirma existenta. Este de-a dreptul hilara insitenta acestora de-a prezenta o himera ca o minune a civilizatiei, nestiind despre ce anume vorbesc, acesta disparind inca din 1945, deoarece, dupa aceasta perioada, constructia crestina, tipic europeana, a fost inlaturata si inlocuita de cea neo-marxista, bazata pe teoreticienii scolii din Frankfurt, printre care s-au numarat Adorno, Fromm, Habermas, Horkheimer, Markuse, Oppenheimer etc. Unii nu stiu despre ce vorbesc, altii le umfla pina la cer, iar o alta categorie, mult mai mica, desi stiu ce este, ascund adevarul. Cert este ca, din ce se spune, mai nimic nu este adevarat, iar in plus, cer si absurditati, asa cum este cazul cu „o tara ca afara”. Cum este ‘”afara” nu stie mai nimeni sa spuna!
    Medicina in vest este organizata pe 3 clase: 1. bogati 2. angajati, someri tineri 3. someri virstnici, saraci si pensionari. Categoria a 3-a nu prea mai este medicina, ci altceva.
    Romanul vede si spune numai atit: este curat, dom’le! Bine, dar asta nu inseamna ingrijire medicala si tine de educatia oamenilor. Cind apreciem situatia din domeniul medical, din tara, nu trebuie sa uitam de marele deficit de constiinta si educatie, specific romanilor de astazi, carora nu le pasa de absolut nimic!
    Va trimit amanunte din Germania, pe care romanii nu le vor recunoaste nici sa-i pici cu ceara, avind impresia ca-si pierd rangul, daca stau intr-o tara cu probleme.
    In linkurile de mai jos se spune ca doctorii recomanda operatii de care pacientii nu au nevoie, pt a cistiga ei sau uneori, pt cistigul spitalui, care altfel ar intra in probleme financiare sau ca sa iasa dintr-o astfel de situatie.
    https://www.focus.de/gesundheit/ratgeber/gelenkschmerzen/therapie/ohne-grund-unters-messer-ueberfluessige-operationen-nehmen-sie-sich-in-acht-wenn-ihr-arzt-zu-diesen-eingriffen-raet_id_4916526.html
    https://www.welt.de/gesundheit/article134934655/Kliniken-sanieren-sich-mit-sinnlosen-Operationen.html
    Deci, din cauza infectiilor spitalicesti mor 40000 de oameni pe an in stralucitele spitale germane, din povestile romanesti! Spune ziarul Die Welt!
    https://medtipp.com/index.php/allgemeines/1125-krankenhauskeime-40000-tote-jaehrlich-in-deutschen-hospitaelern
    Coruptia in medicina:
    https://derstandard.at/2000002374101/Korruption-in-Medizin-frisst-zehn-Prozent-der-Gesundheitsausgaben-auf
    https://www.profil.at/home/wie-medizin-wie-aerzte-pharmaindustrie-225582
    https://diepresse.com/home/panorama/oesterreich/430727/Buchautor-wirft-Aerzten-Korrupte-Medizin-vor
    https://www.heute.at/oesterreich/wien/story/-Kuvert-Medizin-und-Korruption–in-den-Spitaelern-17714888
    https://www.focus.de/gesundheit/arzt-klinik/klinik/die-sieben-todsuenden-der-modernen-medizin-suende-4-die-korruption-im-gesundheitswesen_id_3719818.html
    https://www.tagesspiegel.de/themen/agenda/bestechung-so-korrupt-ist-unser-gesundheitswesen/10738278.html
    https://www.welt.de/regionales/bayern/article174937019/Polizei-Spezialermittler-gegen-Betrug-im-Gesundheitswesen.html
    Observati ca se vorbeste despre miliarde!
    https://www.pfaelzischer-merkur.de/welt/wirtschaft/millionenschaeden-durch-betrug-im-gesundheitswesen_aid-34178881
    https://www.medical-tribune.de/meinung-und-dialog/artikel/korruption-im-gesundheitswesen-der-warnschuss-sitzt/
    Din pacate, nu pot confirma nimic din povestile romanilor, deoarece, pt afirmatiile lor, privind vestul „civilizat”, nu am dovezi. Nu exista nici o carte sau articol de ziar care sa le confirme afirmatiile, iar eu nu am vazut nimic care sa ma determine sa reconosc semnele unei civilizatii. O fi fost, cindva, ceva, prin anii 70, dar s-au dus de mult.
    Eu am gasit doar asa ceva in vest:
    https://www.bbc.com/news/uk-46236642
    https://www.independent.co.uk/news/world/europe/child-refugees-paris-migrant-crisis-europe-a7684116.html
    https://www.youtube.com/watch?v=4GgPZCArdAw
    https://netzfrauen.org/2016/11/20/armut-und-hunger/
    http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/kinderarmut-deutlich-mehr-kinder-betroffen-als-offiziell-bekannt-a-1224339.html
    Dokumentar despre cei care maninca din gunoaie in Germania. Sint multi pensionari!
    https://www.youtube.com/watch?time_continue=1337&v=QwVfnut_AmI
    Salariile de astazi sint sub 40% din ce-au fost in anul 1990. Pt 2010 s-a dat raportul de 50%, insa, acum in 2018, este sub 40%, deoarece se poate calcula.
    http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/studie-realloehne-sind-seit-1990-um-bis-zu-50-prozent-gesunken-a-670474.html
    Legislatie vest, prin care se „ratacesc” 1000 de miliarde de € anual:
    WDR-Reportage: Steuerfrei – Wie Konzerne Europas Kassen plündern [Doku]
    https://www.youtube.com/watch?v=EzOgd7rsQ90&t=2s
    Legale Steuertricks – Wie Konzerne den Fiskus umgehen [Doku]
    https://www.youtube.com/watch?v=vl5c_PqpHHU&t=12s
    Ambele documentare au fost la tv!
    Titlul articolului: Un popor de hoti
    https://www.zeit.de/1975/52/ein-volk-von-dieben
    Priviti aceasta coperta a revistei:
    http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-88137098.html
    Este exact ce comunica!
    In Germania oricine poate dona pina in 10000€ politicienilor, iar ei nu sint obligati sa faca acest lucru cunoscut.
    NICAIERI IN LUME NU ESTE MAI USOR SA MITUIESTI UN POLITICIAN DECIT IN ASA NUMITA GERMANIE!
    Acest lucru este explicat mai jos:
    https://www.zeit.de/politik/deutschland/2012-08/korruption-deutschland-abgeordnete
    H. Kohl, fost Kanzler si conturile negre din Elvetia.
    https://www.perlentaucher.de/buch/klaus-dreher/kohl-und-die-konten.html
    Nu a fost nici macar acuzat! Intrebat cine i-a dat banii, a spus ca si-a dat cuvintul ca nu le va face numele public!
    Ciubucuri de la armatori:
    https://www.tagesschau.de/inland/heckler-koch-113.html
    ARD: Die Story im Ersten – Milliarden für Millionäre 15.02.2016 – cum fac rost milionarii de miliarde
    https://www.youtube.com/watch?v=YEUok276phM
    SUA:
    https://theweek.com/articles/770962/astonishing-corruption-american-democracy
    https://www.theatlantic.com/magazine/archive/2018/03/america-is-not-a-democracy/550931/
    E.U.
    http://www.leseuronautes.eu/demokratiedefizit-eu/
    Austria:
    Der wirtschaftsliche Schaden aufgrund von Korruption betrug in Österreich im Jahr 2011 27 Milliarden Euro

    http://www.wien-konkret.at/politik/korruption/

    In 2011 s-a constatat ca paguba anuala, datorita coruptiei, este de 27 miliarde pt o tara cu 8 mil de locuitori. Ea este mult mai mare, dar multe chestii sint legale, asa cum ar fi evaziunea fiscala pt dulai, deoarece cateii nu pot scapa.

    Ofer si o carte:
    „Land der Diebe” von Kurt Kuch
    „Tara hotilor” de Kurt Kuch, care exista la Amazon.
    Cind se fura sub miliard deja nu mai intereseaza pe nimeni! Nu se ancheteataza!
    http://diepresse.com/home/wirtschaft/economist/4862652/OVAG_Ein-Bankenskandal-der-nicht-untersucht-wird
    In vest nu se schimba nimic. Elita are drepturi seniorale si nimeni nu le poate spune nimic. Romanii stiu extrem de putin si exprima pareri fara dovezi.
    In Forbes din Apr. 2010 un neamt a spus despre noi ca sintem „un popor naiv care se crede destept si smecher.” Vestul se poarta cu noi in consecinta si asta le aduce cistiguri imense si nesperate.
    https://www.heute.at/szene/kultur/story/Korruption-leicht-gemacht–Bilderbuch–Buwockl–erklaert-s-18056732
    Un singur lucru care se poate spune despre politicienii romani si de romani in general: slugarnici, fara demintate si onoare. Are consecinte! Stiu f bine legislatia vestului si multe altele, pt ca asta a fost obiectul meu de studiu.
    Poate un politician roman sa faca naveta cu elicopterul armatei? A facut Merkel, cind era ministru al mediului. Fara urmari!
    Poate un politician roman sa faca pagube de 8 miliarde €? A facut Merkel, ca ministru al mediului, prin depozitarea deseurilor centralelor atomice intr-un loc nepermis. Fara urmari!
    Poate un politician roman sa faca petreceri pe banii statului? Poate Merkel. Fara urmari!
    http://www.spiegel.de/spiegel/print/d-61366517.html
    http://www.zeit.de/politik/deutschland/2012-09/merkel-untersuchungsausschuss-gorleben/kom
    http://www.rbb-online.de/kontraste/ueber_den_tag_hinaus/umwelt/atom_endlager.html
    Merkels große Bankersause
    Ex-Deutsche-Bank-Chef Josef Ackermann feierte seinen Geburtstag 2008 im Kanzleramt. Das knausert bisher mit Details zur Party.
    http://www.taz.de/!5088133/
    Poate un politician roman sa ia ciubucuri de la un armator, sa faca pagube de miliarde si sa fie avansat? Poate Schauble, care a fost mare in partid, linga Kohl, apoi avansat ministru de interne, finante si acum sef de Parlament.
    https://daserste.ndr.de/panorama/archiv/2000/Schaeuble-und-die-CDU-Spenden,erste7502.html
    http://www.faz.net/aktuell/finanzen/cum-ex-geschaefte-der-groesste-steuerbluff-aller-zeiten-14281836.html
    Minunata justitie a vestului:
    https://de.wikipedia.org/wiki/Gustl_Mollath
    De ce vestul nu face circul asta cu Polonia, Ungaria sau Bulgaria? Raspunsul vine de la sine: altii mai slugarnici n-au gasit! Tot aici intra si urmatorul caz, privind sectorul viticol:
    1) http://www.business24.ro/guvern/reforma/reforme-in-industria-europeana-a-vinului-548915
    2) http://www.roportal.ro/stiri/ue-ne-cere-sa-reducem-suprafetele-cultivate-cu-vita-de-vie-386188.htm
    3) http://www.roportal.ro/stiri/fonduri-europene-pentru-restructurarea-sectorului-viticol-1098204.htm
    4) http://www.administratie.ro/articol.php?id=13742&cmd=print
    5) http://www.capital.ro/download?id=3132
    6) http://www.ziaruldevrancea.ro/feed/actualitatea/13290-viticultura-pusa-la-zid-de-normele-europene.txt
    https://www.youtube.com/watch?v=oiLE-Ceg2GY
    https://m.activenews.ro/stiri-social/Genocidul-anti-romanesc-la-ultimii-pasi-153738
    Pe timpul constructiei aeroportului din Berlin s-au „ratacit” 5 miliarde, s-a intirziat darea in folosinta ani de zile, iar la preluare au gasit peste 40000 de greseli de constructie si s-a propus sa fie demolat si construit altul, vis a vis, deoarece s-a cosntatat ca intreg proiectul a fost gresit.
    http://www.tagesspiegel.de/berlin/ber/das-milliardengrab-ber-neuer-flughafen-koennte-sogar-acht-milliarden-kosten/9703588.html
    http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2015/09/27/berliner-politiker-wollen-grossflughafen-ber-neu-bauen/
    http://www.handelsblatt.com/politik/deutschland/berliner-flughafen-experte-bringt-abriss-ins-spiel/7609990.html
    http://www.focus.de/finanzen/steuern/thewes/trauerspiel-um-hauptstadt-airport-im-berliner-flughafen-chaos-hilft-nur-noch-abreissen-und-abtreten_aid_900239.html
    Singurul lucru care creste constant: 60% din populatie detine 6% din averea nationala. Salariile scad, iar bogatii devin si mai bogati. Guvernul a dat o lege prin care a limitat cresterea chiriilor, pt ca era groaznic! Pretul alimentelor creste continuu!
    https://www.tagesspiegel.de/wirtschaft/vermoegensungleichheit-in-deutschland-die-aermsten-60-prozent-haben-nur-sechs-prozent-des-gesamtvermoegens/11807872.html
    https://www.romaniatv.net/germania-a-dat-o-lege-care-limiteaza-cresterea-chiriilor-guvernul-vrea-franeze-majorarea-acestora_437455.html
    Nur haben die Arbeitnehmer davon meist nichts: Die Arbeitsproduktivität stieg von 1992 bis 2017 um über 40%, während die Reallöhne nur um etwa 7% anstigen. In timp ce productivitatea a cresut cu 40% in perioada 92-2017, salariile au crescut doar cu 7%.
    https://derstandard.at/2000064958312/Neue-Schaetzung-Das-reichste-Prozent-hat-40-5-Prozent-des         – In austria 1% detine 40,5% din avere
    http://www.spiegel.de/wirtschaft/soziales/vermoegen-45-superreiche-besitzen-so-viel-wie-die-halbe-deutsche-bevoelkerung-a-1189111.html          – in Germania 1% detine 60% din avere.
    https://www.news.at/a/gehalt-oesterreich-brutto-netto
    https://diepresse.com/home/ausland/welt/5154839/8-Milliardaere-besitzen-mehr-als-aermere-Weltbevoelkerungshaelfte
    https://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/2018/04/30/preise-fuer-lebensmittel-steigen-stark/
    https://derstandard.at/1343744410976/Preise-fuer-Lebensmittel-steigen-stark-an
    Concluzie: vestul luminos este o legenda lipsita de sens, tipic romanesca, care ne-a adus mari prejudicii si ne va aduce altele si mai mari decit cele care s-au vazut pina acum. Din pacate sint f multe pe care nu le discuta nimeni in Romania, dar si atunci cind cineva o face, totul este interpretat gresit, iar consecintele sint vizibile.
    Scoala vestului:
    https://www.youtube.com/watch?v=-fphPeRvhjQ
    https://www.zerohedge.com/news/2019-03-22/18-statistics-prove-america-has-become-idiocracy

    De citit suplimentar:
    Lobistii dicteaza legile politicienilor de la E.U., acolo unde cred romanii c-ar fi democratie. Nemtii vorbesc despre Demokratur, adica o dictatura ascunsa.
    http://www.spiegel.de/wirtschaft/service/lobbyismus-in-bruessel-wie-die-industrie-sich-ihre-gesetze-schreibt-a-837515.html
    http://www.manager-magazin.de/fotostrecke/siemens-daimler-ferrostaal-die-groessten-korruptionsfaelle-fotostrecke-127536.html

    Chiar E.U. spune ca-n Germania politicienii corupti nu au probleme:

    https://www.focus.de/finanzen/recht/eu-legt-bericht-vor-deutschland-ist-zu-lasch-bei-korrupten-politikern_id_3587706.html

    https://www.handelsblatt.com/unternehmen/industrie/korruption-in-deutschland-siemens-ist-kein-einzelfall/2745644-all.html

    http://www.taz.de/!5077354/

    https://www.zeit.de/politik/deutschland/2012-08/korruption-deutschland-abgeordnete

    Mituirea politicienilor este f usor de facut.

    https://www.bild.de/politik/inland/grosse-koalition/verwaessert-anti-korruptionsgesetz-45267624.bild.html

    Nu au lege impotriva coruptiei!

    https://www.bild.de/politik/inland/zdf/zdf-doku-korruption-45343060.bild.html

    https://www.haufe.de/compliance/recht-politik/die-grossen-korruptionsaffaeren-in-deutschland_230132_389400.html

    Politicienii germani permit firmelor sa se scada de la impozit pina si cu vizitele la bordel ale sefilor:

    https://www.welt.de/print/die_welt/wirtschaft/article13401932/Fiskus-bei-Sex-auf-Firmenspesen-machtlos.html

    https://www.welt.de/wirtschaft/article147877086/So-prellt-Starbucks-die-Steuern-in-Europa.html

    https://kontrast.at/12-firmen-groessten-steuertrickser-eu/

    https://netzfrauen.org/2015/07/17/steuerflucht-wie-konzerne-europas-kassen-pluendern/

    „Die Niederlande sind die neuen Bermudas“

    WIEVIEL GELD VERSICKERT IN STEUERSÜMPFEN?
    7.600 Milliarden Dollar
    Auf diese Summe beläuft sich das Privatvermögen, das Superreiche laut dem französischen Ökonomen Gabriel Zucman weltweit in Steuersümpfen bunkern. Davon stammen…

    2.600 Milliarden Dollar
    …aus Europa, 1.300 Milliarden aus Asien, 1.200 Milliarden aus den USA, 800 Milliarden aus den Golf-Ländern, 700 aus Lateinamerika und 200 aus Russland.

    8 % des Weltvermögens
    …werden laut Zucman von reichen Privatpersonen am Fiskus vorbei in Steuersümpfen geparkt.

    250 Milliarden Dollar
    In dieser Höhe soll sich laut Tax Justice Network der Steuerentgang in den Herkunftsländern der Vermögen bewegen.

    1.000 Milliarden Euro
    So hoch ist laut EU-Kommission der Schaden für die EU-Mitgliedsstaaten durch Steuertrickserei. Das ist fast das Dreifache des Budgetdefizits der EU-Mitgliedsländer.
    Bananenrepublik Deutschland. Korruption – der ganz alltägliche Skandal. Gebundene Ausgabe – Dezember 1998
    von Wolfhart Berg (Autor)

    Der Spiegel Nr. 50/1994 12.12.1994 Die alltägliche Korruption Deutschland wie geschmiert Zeitschrift – 1994
    von Hans Werner Kilz (Autor)

    Korruption in Deutschland: Portrait einer Wachstumsbranche Taschenbuch – 22. Oktober 2007
    von Britta Bannenberg

    Korruption: Netzwerke in Politik, Ämtern und Wirtschaft Taschenbuch – 1. August 2003
    von Hans Herbert von Arnim (Herausgeber)

    Conform datelor oficiale (The U.S. Securities and Exchange Commission – Enforcement of the Foreign Corrupt Practices Act), companii de renume din țările vestului afectează zeci de state ale lumii în care, pentru a obține beneficii financiare, oferă mită în valoare de miliarde de dolari. În total, doar din ce s-a investigat până acum, rezultă un cuantum de 4.902.913.195 de dolari. La această sumă se ridică nivelul MITEI date în străinătate (aproape CINCI MILIARDE de dolari)! Iar amenzile pe care le-au primit companiile care au dat MITĂ în alte state (în special în Europa de Est, Asia, Africa și America de Sud) totalizează 10.722.513.931 de dolari (aproape 11 MILIARDE de dolari), fără a lua în calcul și amenzile de zeci de MILIARDE de dolari primite de diferite bănci de renume din țările minunatului vest, pline de „cinstiti si civilizati”!
    Lista firmelor amendate:
    – Siemens (Germania): amendă de 1,6 MILIARDE de dolari;

    – Telia Company AB (Suedia): 965 de MILIOANE de dolari;

    – VimpelCom (Olanda) 795 de MILIOANE de dolari;

    – Alstom (Franța): 772 de MILIOANE de dolari;

    – KBR / Halliburton (SUA): 579 de MILIOANE de dolari;

    – Teva Pharmaceutical (Israel): 519 MILIOANE de dolari;

    – Och-Ziff (SUA): 412 MILIOANE de dolari;

    – BAE (Marea Britanie): 400 de MILIOANE de dolari;

    – Total SA (Franța): 398 de MILIOANE de dolari;

    – Alcoa (SUA): 384 de MILIOANE de dolari;

    – Snamprogetti Netherlands B.V. / ENI S.p.A (Olanda/Italia): 
    365 de MILIOANE de dolari.
    – JPMorgan Chase (SUA): 5,29 MILIARDE de dolari;

    – Credit Suisse (Elveția): 5,3 MILIARDE de dolari;

    – Wells Fargo (SUA): 5,35 MILIARDE de dolari;

    – Deutsche Bank (Germania): 7,2 MILIARDE de dolari;

    – Bank of America (SUA): 8,5 MILIARDE de dolari;

    – BNP Paribas (Franța): 8,9 MILIARDE de dolari;

    – Bank of America (SUA, nouă amendă): 11,8 MILIARDE de dolari;

    – JP Morgan Chase (SUA, nouă amendă): 13 MILIARDE de dolari;

    – Bank of America (SUA, nouă amendă): 16,65 MILIARDE de dolari.

    – Banca elvetiana UBS a fost condamnata de justitia franceza la o amenda record de 3,7 miliarde de euro. Judecatorii francezi au stabilit ca UBS se face vinovata, penal, de spalare de bani.

    https://www.bloomberg.com/news/articles/2019-02-20/ubs-ordered-to-pay-more-than-4-2-billion-in-french-tax-trial

    Nu exista condamnari si nici procese! Se inteleg intre ei!!!!

    Diferenta dintre realitate si ce cred romanii este imensa si nu poate fi descrisa prin nimic, deoarece nu ajung cuvintele, pentru c-au spart pina si definitia absurdului.
    Pleaca in tarile „civilizate si fara coruptie”?! De ce, cind ajung in vest, romanilor le dispare pasiuna de acasa, privind justitia si coruptia si nu mai injura pe nimeni, desi motive sint cu mult mai multe decit acasa si le puteti admira mai sus in linkuri care nu arata decit o foarte mica parte a acestei societati care este f departe de-a fi civilizata si lipsita de coruptie. V-am aratat si ce inseman ingrijirea medicala din vestul laudat.
    Ce-a ajuns, astazi, vestul romanilor:
    https://www.dw.com/de/kolumne-warum-berlin-so-dreckig-ist/a-42966343
    France is no longer France Refugee crisis in EU HD
    https://www.youtube.com/watch?v=FW6eOkhlMcQ
    Paris is a Sh*thole
    https://www.youtube.com/watch?v=56b_rmUHUg4
    Most refugees to be jobless for years, German minister warns
    https://www.ft.com/content/022de0a4-54f4-11e7-9fed-c19e2700005f
    https://www.reuters.com/article/us-europe-migrants-germany-survey-idUSKBN13A22F
    https://www.gandul.info/magazin/cazul-care-a-ingrozit-anglia-minore-tinute-prizoniere-si-abuzate-de-un-grup-de-barbati-9315350
    https://www.youtube.com/watch?v=Um-kFzRLxx4
    https://www.click.ro/news/lume/romance-obligate-sa-se-casatoreasca-cu-pakistanezi-marea-britanie-sunt-exploatate-si
    Din pacate am ajuns un popor care si-a pierdut busola, nimeni nu stie ce vrea si nici ce cere sa aiba, mai ales atunci cind tipa ca vor o tara ca afara! Traiesc din vise fara sens si pareri bazate pe nimic. Sintem niste recipiente golite de orice fel de continut. Stiu c-am trimis mult de citit, dar, cu timpul, poate puteti sa spicuiti cite ceva. Textele merg cu Google Translate si se intelege f bine despre ce este vorba. In vest se „risipeste”, pt ca la ei nu se fura, cu miile de miliarde! Referire la „tarile civilizate” reprezinta o aberatie, deoarece acestea, cu siguranta, nu exista. Locurile alea, unde povestesc romanii ca ploua cu salam si se calca pe parmezan, exista numai in imaginatia lor. Eu le urez sa-si stapineasca sanatosi vestul iubit, dar stiu ca ziua in care vor fugi mincind pamintul este aproape! Sa vedem daca vor mai avea unde, pt c-au procedat precum greierele din poveste. Acum stiti f bine cine este minunatul vest din povestile romanesti! E mult mai rau, dar ajunge si atit!
    Cine este E.U. ne spune magistrul Juncker:
    https://de.wikipedia.org/wiki/Luxemburg-Leaks
    https://de.wikiquote.org/wiki/Jean-Claude_Juncker

    https://diepresse.com/home/wirtschaft/eurokrise/1335097/Junckers-beste-Zitate_Wenn-es-ernst-wird-muss-man-luegen#slide-1335097-0

    Din citatele lui Juncker care reprezinta modul de functionare a E.U. si “crezul” acestei constructii:
    „Wir beschließen etwas, stellen das dann in den Raum und warten einige Zeit ab, was passiert. Wenn es dann kein großes Geschrei gibt und keine Aufstände, weil die meisten gar nicht begreifen, was da beschlossen wurde, dann machen wir weiter – Schritt für Schritt, bis es kein Zurück mehr gibt.” – in Die Brüsseler Republik, Der Spiegel, 27. Dezember 1999.
    „Hotarim ceva, apoi aducem la cunostinta opiniei publice și așteptam o vreme să vedem ce se întâmplă, iar dacă nu există multe strigăte și revolte, pentru că majoritatea nu poate intelege ce s-a hotărât, atunci vom merge mai departe – pas cu pas până când nu mai există posibilitatea unei cai de intoarcere.”
    „Fischer hat nicht nur Marx und Mao Tse-Tung studiert, sondern auch Brehms Tierleben, weil in Brehms Tierleben ist nachzulesen, dass große und kleine Tiere gemeinsam atmen, leben und sich bewegen müssen. Zum Beispiel weiß jeder, auch der in Brehms Tierleben weniger Kundige, dass ein Floh einen Löwen zum Wahnsinn treiben kann, ein Löwe einen Floh aber nie zum Wahnsinn treiben wird.” – in seiner Laudatio anlässlich der Verleihung des Gottlieb Duttweiler Preises an Joschka Fischer ,Außenminister und Vizekanzler der Bundesrepublik Deutschland, 4. Mai 2004.
    “Fischer i-a studiat nu numai pe Marx și Mao Tse-Tung, dar și “Viața Animalelor” a lui Brehm, deoarece, in cartea lui, acesta ne spune că animalele mari și mici trebuie să respire, să trăiască și să se miste împreună. De exemplu, toată lumea, inclusiv cei mai puțin familiarizați cu “Viața Animalelor” a lui Brehm, știu că un purice poate provoca nebunia unui leu, dar acesta niciodată nu poate provoca nebunia unui purice.”
    „Wenn es ernst wird, muss man lügen.” – auf einer Abendveranstaltung zur Euro-Krise in Brüssel im April 2011 dapd, zitiert nach spiegel.de
    “Când lucrurile devin serioase, trebuie să mințiți.”

    Birocratii E.U., atit de apreciati de romani si-au marit veniturile cu 423,5%!!
    http://www.focus.de/finanzen/news/neue-regelung-vor-fuenf-jahren-pensionen-fuer-eu-abgeordnete-steigen-um-423-5-prozent_id_4135556.html

    In anii 90 Scott McNealy, CEO al firmei Sun Microsystems, a spus ca principala problema a viitorului este “to have food, or to be food”.

    Carti:
    Bekenntnisse eines Economic Hit Man – erweiterte Neuausgabe: Unterwegs im Dienst der Wirtschaftsmafia Broschiert – 17. Oktober 2016
    von John Perkins (Autor), Hans Freundl (Übersetzer), Heike Schlatterer (Übersetzer)

    Weltmacht IWF: Chronik eines Raubzugs Taschenbuch – 17. September 2014
    von Ernst Wolff (Autor)

    Fassadendemokratie und Tiefer Staat: Auf dem Weg in ein autoritäres Zeitalter Taschenbuch – 21. August 2017
    von Ullrich Mies (Herausgeber), Jens Wernicke (Herausgeber), Jörg Becker (Autor), Daniele Ganser (Autor), & 13 mehr

    Die Macher hinter den Kulissen: Wie transatlantische Netzwerke heimlich die Demokratie unterwandern Taschenbuch – Ungekürzte Ausgabe, 20. Juni 2016
    von Hermann Ploppa (Autor)

    Der Tiefe Staat schlägt zu: Wie die westliche Welt Krisen erzeugt und Kriege vorbereitet Broschiert – 26. Februar 2019
    von Ullrich Mies (Autor), Eugen Drewermann (Autor), Tilo Gräser (Autor), Annette Groth (Autor), Chris Hedges (Autor), & 9 mehr

    The Grand Chessboard: American Primacy and Its Geostrategic Imperatives (Englisch) Taschenbuch – 6. Dezember 2016
    von Zbigniew Brzezinski (Autor)

    Die Kapitalisten des 21. Jahrhunderts: Gemeinverständlicher Abriss zum Aufstieg der neuen Finanzakteure (Neue Kleine Bibliothek) Gebundenes Buch – 28. September 2018
    von Werner Rügemer (Autor)

    Reply
  43. scrisoarea lui Liviu de la Rahova

    Dragi romani, dragi pesedisiti,
    Am ajuns in sfarsit la puscarie asa ca, Romania e o tara fara coruptie, hotie si alde d alea. Acum ca a coborat pacea si armonia, dati mi voie sa mi cer scuze. Astfel, imi cer scuze pentru ministrii cu care v am jignit. Bine, la drept vorbit, cati dintre tfl-isti au citit mai mult decat ministrii mei? Asa ca dragi tfl-isti, va vad ministri. In locul lor vor veni ministrii educati si sofisticati care stiu ce i eficienta economica pana la os. Apoi, dragi medici si profesori, nu am stiut cat muriti voi de grija economiei care a fost ingropata de maririle salariale. Raul se va indrepta de noii ministrii rafinati si reprezentatii FMI. Tot ei o sa va explice care e legatura dintre cresterea pretului benzinei si horoscopul zilei. Pentru Marian politistul minune din Brasov: in teorie, sigur ca meritati ca politisti mai mult, in practica e o cu totul alta discutie pe care va trebui s o purtati cu baietii educati de la guvern si FMI asa ca, ai grija la rate, pot ucide! Pentru pesedisitii mei care au scos un scor asa bun pentru USR in Moldova: inainte de a mai face politica inscrieti va la Securitate. Ei stiu cum sa va ghideze si sa va promoveze. Succesul e garantat. Bine, pe moment cand ciordesti pentru altii, ai cu protectie. Dupa, e alta treaba, dar Nuti din Costa Rica e contraexemplu. Apoi pentru voi dragi romani, un sfat: feriti va de Justitie, desi e chioara, surda si muta, se crede foarte artistica. Poti sa ti o iei doar pentru ca un judecator se gandeste ca te potrivesti in poezia La Chilia in port. Caci ce poate fi mai artistic decat sa te condamne pe poezia asta? ARS GRATIA JUSTITIA, vorba americanilor. P.S. Singurul meu mare regret este ca puteam sa scap dar n am facut o, ca daca trageam un credit de 20 de miliarde de euroi, nici dracul nu ma mai scapa de jdemii de euro pa luna la Strasburg. Pana la urma, dobanzi la 20 de miliarde sau 8000 de euro e acelasi lucru, gestul conteaza.

    Reply
  44. stefi

    toate secretarele de pe la partide au fost platite in acest fel. Sau au fost pe statul de plata ale unor „mecena” ca si Maretzul Louis Orban. Pedeapsa pentru instigare la abuz in serviciu este excesiva (atentie – nu este furt- pentru ca ar fi primit condamnare pentru furt…) este o dovada de coloana vertebrala de gelatina a judecatorilor din cauza.

    Reply
  45. Sergiu Cristea

    Mulțumesc pentru articol, este nevoie de mai mult profesionism în politică și de distrugerea vechilor năravuri moștenite din comunism, dar problema unui stat nu ține doar de politică, ci și de societate, de atitudinea fiecărui cetățean.

    Reply
  46. Vlad Slăvoiu

    Și mai e ceva de spus: e primul caz de politician pe care îl cunosc care nu a fost lăsat să își exercite puterea câștigată în mod democratic. Iar cei care i s-au opus mă îndoiesc că din responsabilitate și patriotism au făcut-o. Dacă ar fi fost cu adevărat responsabili și patrioți, l-ar fi lăsat să-și joace șansa câștigată corect chiar pe unul care ar fi fost de zece ori mai corupt decât el. Și ar fi încercat să-l învingă pe tărâm exclusiv politic – în mod ideal cu metode elegante, dar aici toleranța e mai mare: mergea și demagogie, și manipulare… în fond, și el le-a folosit.

    Și mă enervează că oameni care se pretind educați chiar cred că asta a fost o poveste despre justiție.

    Reply
  47. Mihai

    D-na Mungiu, am vazut ca s-au dat voturi pt UDMR (in numar cu 4 cifre!) in judete unde exista un numar de votanti maghiari cu 2 cifre.
    Sunt foarte ingrijorat ca alegerile au fost fraudate cu calculatorul. S-au trecut cifre din coloana unor partide ostile serviciilor statului adanc (ALDE, PSD) in coloana unor partide prietenesti cu statul adanc si care erau in pericol sa nu faca pragul (Basescu Petrov, USRCiolos). Singura constrangere matematica e sa se pastreze cifra de numar total votanti cu voturi valabil exprimate.

    Teleorman: maghiari 18, voturi pt UDMR 669.
    Olt: 66, 877;
    Arges: 237, 1537;
    Botosani: 38, 931;
    Neamt: 98, 1680;
    Giurgiu 59, 746;
    Iasi: 146, 2033;
    Dambovita: 156, 1462.

    Rezultalele cu procente de tip 30-20-20 trebuiau livrate lui Merkel, ca sa fim declarati o „democratie autentica”.
    Mi-e teama ca suntem prinsi in menghina serviciilor, cu coniventa suzeranului (DE).
    Cum putem noi, societatea civila, sa verificam ce s-a intamplat cu adevarat in calculatorarele STS?

    Reply
  48. costea

    nu pentru ca ar fi furat ( cei care-au ‘furat’ – la modul modul efectiv sunt cei care-au semnat luna de luna statele de plata . de fapt nici nu se numeste Furt. se numeste Abuz in Serviciu + eventual Delapidare ) ci pentru ca si-a folosit influenta pentru a determina unele persoane subordonate , direct sau indirect, sa comita fapte pedepsite de Legea Penala … si-ar fi ‘luat-o cu suspendare …da’ ce sa vezi … nu exista o ‘a doua suspendare a executarii pedepsei’ . prima pedeapsa, care mi se pare mult mai grava – pentru Democratie ( = dintr-o pozitie relevanta d.p.d.v. politic si guvernamental a incercat sa influenteze alegerile ) si-a luat-o pentru tentativa de influentare a Alegerilor

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *