Romania Curată

Serviciile au candidat la președinție! Cei care au strâns semnături pentru Meleșcanu vor desființarea DNA, ANI, CNSAS și a Curții Constituționale

Administrația prezidențială a trimis astăzi o scrisoare către președinții celor două camere ale Parlamentului prin care îi înștiințează de demisia șefului SIE, Teodor Meleșcanu. Acest lucru semnifică strângerea celor 200.000 de semnături necesare pentru ca Teodor Meleșcanu să intre în cursa pentru Palatul Cotroceni, apreciază Mircea Dogaru, într-o declarație pentru Digi 24.

Conform documentelor de pe site-ul organizațiilor care au strâns semnături pentru Meleșcanu, acesta și-a asumat în totalitate în program prevederile Contractului Social al CNSC. Este vorba de ”celebrul” contract (acord) încheiat în 2012 și cu USL, prin care se prevederea desființarea DNA, ANI, CNSAS și a Curții Constituționale.

Mircea Dogaru a declarat la Digi 24 că de strângerea de semnături s-a ocupat Consiliul Național al Societății Civile (CNSC), la solicitarea Alternativei Naționale. „Noi ne-am ocupat în 2011, cu începere din 8 octombrie, de organizarea societății civile în cadrul a ceea ce se numește Consiliul Național al Societății Civile, lucrând alături de sindicate din minerit, construcții, profesori, medici, grefieri, revoluționari. Noi am primit o rugăminte în acest sens din partea Alternativei Naționale, formată din ONG-uri ale societății civile și de partide mici, de stânga, repet: de stânga și nu de dreapta. De exemplu, Partidul Dreptății Sociale. Aceste ONG-uri ne-au solicitat să strângem semnături pentru domnul Meleșcanu în sensul că dacă se vor strânge domnia sa va candida”, a declarat Mircea Dogaru.

Mircea Dogaru este șeful Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate. Mircea Dogaru a devenit cunoscut în iulie 2013, când cotidianul ”Adevărul” a prezentat un document semnat de el în numele Sindicatului Cadrelor Militare Disponibilizate și Victor Ponta, Daniel Chițoiu și Daniel Constantin în numele USL. Pe lista obiectivelor comune asumate de părți în acel document se număra și desfiinţarea celor mai importante instituţii de luptă împotriva corupţiei: Direcţia Naţională Anticorupţie, Agenţia Naţională de Integritate, Consiliul Naţional de Studiere a Arhivelor Securităţii şi Curtea Constituţională (vezi și aici).

***

Iată și ce le-a promis Teodor Meleșcanu celor de la Alternativa Națională în schimbul strângerii de semnături (document publicat pe site-ul CNSC – aici). Foarte important este punctul 2. Lista organizațiilor membre al CNSC aici.

alternativa nationala

 

După cum se poate citi, la punctul 2 scrie: ”Programul candidatutului, cuprinde in totalitate Contractul Social, ca suma a revendicarilor CNSC”. Data de 14 iulie 2014 este, cel mai probabil, o greșeală de redactare, data reală fiind 14 iulie 2012 (în 14 iulie 2014 USL nu mai exista), ceea ce înseamnă că, practic, Teodor Meleșcanu și-a asumat aceleași lucruri ca și USL în 2012, inclusiv desfințarea DNA, ANI, CNSAS și a Curții Constituționale.

***

Vezi aici Acordul (Contractul Social) din iulie 2012 dintre USL și Sindicatul Cadrelor Militare Disponibilizate. Prevederile legate de desființarea ANI, DNA, CNSAS și a Curții Constituționale la pagina 2.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

3 thoughts on “Serviciile au candidat la președinție! Cei care au strâns semnături pentru Meleșcanu vor desființarea DNA, ANI, CNSAS și a Curții Constituționale

  1. Nelu Stiuca

    MIRCEA DOGARU poate fi suspectat ca fiind agent al unor structuri ostile Romaniei. Consiliul Național al Societății Civile reprezentat de MIRCEA DOGARU este de fapt o adunatura de elemente de aceeasi factura cu el.Consideram ca elaborarea unei „Strategii Nationale Anticoruptie” trebuie abordata in mod sistemic, incepand cu o analiza diagnostic vis-a-vis de ceea ce s-a intreprins in acest domeniu la nivel national dupa 1989, in baza caruia sa se stabileasca reusitele si nerealizarile. In cazul reusitelor experienta trebuie standardizata si aplicata unitar la nivel national atat in domeniul prevenirii cat si al combaterii coruptiei.
    Pentru esecuri trebuie identificate cauzele obiective si subiective dupa care stabilite solutii optime de realizare a noilor masuri de natura; legislativa si organizatorica.
    Una din cauzele subiective este si aceea ca la nivelul anumitor autoritati si institutii ale statului inca se mai face confuzie intre o fapta cu raspundere disciplinara si cea de coruptie in sensul ca in cazul comiterii unei asemenea infractiuni se pot aplica numai masuri administrative sau disciplinare conf. prev. Codului muncii.
    De asemenea lipsa totala de responsabiltate din partea managementului, institutiilor si autoritatilor publice si private, centrale si locale in abordarea PREVENIRII CORUPTIEI in randul propriilor angajati este o mare realitate “prevenirea lipseste cu desavarsire”.
    CORUPTIA trebuie abordata simultan atat pentru domeniul public cat si cel privat asa cum se mentioneaza in Conventia penala si cea civila a Consiliului Europei. In elaborarea noii strategii este necesar sa se tina cont de de cele doua forme de manifestare a coruptiei si anume ACTIVA si PASIVA.
    In noua strategie vectorul principal de PREVENIRE este recomandabil sa aiba consistenta in instruirea tinerilor din scoli si a adultilor care participa la diferite forme de instruire, unde sa fie predate incepand cu gradinita pana la cursurile de masterat notiuni elementare despre, rusine, bunul simt, etica, moralitate, credinta, solidaritate, civism, drept, etc. iar in cadrul organizatiilor publice sa se impuna functionarea ireprosabila a institutiei “AVERTIZORULUI PUBLIC”.
    COMBATEREA MARII CORUPTII trebuie abordata si in functie de existenta celor trei puteri, legislativa(politica), executiva si judecatoreasca, dar si tinand cont de faptul ca puterea statului este compusa din puterea publica (parlamentari, guvernanti, primari, consilieri si functionari publici) si puterea rezervata formata din puterea judiciara(judecatori si procurori) si puterea de aparare si siguranta nationala(armata, politisti, servicii secrete).
    Important pentru acest capitol este sa se optimizeze la maximum posibil celeritatea si finalitatea judiciara a cauzelor si sa se recupereze prejudiciul intr-un timp cat mai scurt de la data comiterii faptelor.
    Prevenirea si combaterea micii coruptii sa se realizeze prin mijloace si tehnici practice cum sunt folosite de ex. cele din Germania unde in cadrul fiecarei organizatii publice din administratie se aproba anual insusirea individuala a unui maxim din atentiile NEPRETINSE care sunt impozabile. Surplusul de atentii oferit fiecarui functionar public se evidentiaza la camera de colectare de unde se valorifica prin comercializare in folosul organizatiei in cauza. (Metota este acceptata de populatie si se practica in Germania pentru a se pastra relatia de simpatie si buna colaborare intre public, institutii si functionari).
    Mare ATENTIE deoarece Prevenirea si Combaterea CORUPTIEI in Romania a inceput inca din anii ’90. PROIECTELE ANTICORUPTIE derulate si sub asistenta expertilor UE au avut ca finalitate mostruozitatea, rafinarea si sofisticarea METODELOR si MIJLOACELOR de comitere a actelor de coruptie care in cele din urma au condus la generalizarea si cronicizarea INCOMPETENTEI si IMORALITATII in societatea romaneasca. Aceste fenomene grave au generat la randul lor nimic altceva decat disolutia institutiilor statului.
    Mecanismul de Cooperare și Verificare reprezintă un proces de verificare regulată de catre autotitatile U.E. a progreselor pe care România le are în ceea ce privește 1). reforma sistemului judiciar, 2). corupția și 3).crima organizată. Trebuie retinut ca la 1 ianuarie 2007, momentul în care România a devenit țăra a Uniunii Europene, mai avea de rezolvat anumite obiective, pe care si le-a asumat legate de reforma sistemului judiciar, de reducerea corupției din instituțiile statului și de punerea sub control a crimei organizate.
    In ce priveste reforma sistemul judiciar, independenta justitiei nu este suficient clarificata de asa zisele coduri care sunt cosiderate ca fiind stufoase, nedemocratice, greoaie si dificil de implementat, fiind copiate dupa legislatia altor tari. Coruptia si crima organizata fenomene antisociale ce s-au dezvoltat intr-o interdependenta organica de exceptie, nu sunt supuse nici unui control riguros, sunt imprastiate la diferite structuri DIICOT,DNA, DGA, etc unde o mica parte dintre justitiari sunt in imposibilitatea de a fi combativi in timp ce altii isi vad de treaba impreuna cu fostii si actuali securisti, deghizati in sefi de partide, patroni de baruri, cluburi, comercianti aliati ai clanurilor mafiote si interlopilor. ANI nu este nici instanta de judecata nici autoritate administrativa este considerata a fi doar un denuntator sau un sesizor public selectiv.
    Potrivit principiilor europene, in fiecare tara Justitia este independenta, Parchetul General da cuiva raportul unei puteri publice in stat. In Ro, P.G. nu raporteaza nimanui nimic existand riscuri mari de a se regasi in activitatea acestei autoritati situatii motivate sau nemotivate de non combat ori de exercitare a unor abuzuri sau presiuni nejustificate.
    MELESCANU e plin de pacate……….

    Reply
  2. Florin Popescu

    Dinozaurii regimului comunist nu au odihna. Nici rusine.
    Sigur ca in turul 2 i-ar ceda voturile mascariciului plagiator.
    Ce lasam noi copiilor ?

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *