Gabriel Bejan

Procurorul general și traficul din București. Cazul Nițu ar putea fi doar începutul. Sau nu

Odată cu punerea sub învinuire a lui Tiberiu Nițu pentru complicitate la abuz în serviciu, procurorii DNA ne mai spun un lucru: că o mare parte din vină pentru traficul infernal din București aparține celor ce folosesc abuziv polițiști de la Rutieră care, altfel, ar sta în intersecții și ar fluidiza circulația mașinilor. Această afirmație oferă o explicație la o problemă importantă, dar ridică și niște semne de întrebare legitime.

În referatul de începere a urmăririi penale împotriva lui Tiberiu Nițu scrie negru pe alb că, pentru a-i asigura fostului șef al Parchetului General cale liberă prin oraș, mai mulți agenți de circulație erau deturnați în fiecare zi de la posturile lor obișnuite și mutați pe traseul demnitarului, astfel încât acesta să ajungă mai repede de acasă la serviciu, de la serviciu acasă și pe unde mai avea nevoie.

“În condiţiile în care numărul de agenţi de poliţie care desfăşoară la un anumit moment dat activităţi de dirijare a traficului pe raza întregului municipiu Bucureşti variază între 60 şi 80, asigurarea dispozitivului de siguranţă pentru fiecare demnitar presupune că o parte importantă din resursele Brigăzii de Poliţie Rutieră este alocată exclusiv activităţii de însoţire, cu afectarea celorlalte responsabilităţi. Drept urmare, un număr important de intersecţii cu valori mari de trafic nu pot fi dirijate de către agenţii de poliţie care trebuie să se deplaseze pentru a asigura traseul coloanelor oficiale“, arată DNA.

Eu înțeleg din acest fragment că noi toți, șoferii din București, am suferit un prejudiciu direct din cauza lui Tiberiu Nițu. Adică, în loc să aibă grijă să fluidizeze traficul în intersecțiile cele mai aglomerate ale Capitalei, agenții de circulație- și așa puțini la număr, după cum ne spun tot procurorii DNA- aveau grijă ca mașina domnului Nițu să nu cumva să rămână blocată pe undeva prin oraș. Asta pe lângă polițiștii care îl însoțeau tot timpul pe demnitar.

Afirmațiile din referat vin să ne lumineze într-o chestiune importantă. Până acum, când făceam câte două ore dintr-un punct în altul al Bucureștiului, pe un drum care în mod normal ar fi trebuit să dureze 30 de minute, dădeam vina doar pe lipsa infrastructurii în București și pe soartă, cea care hotărâse să mă nasc într-o țară cu primari incapabili precum Oprescu. Acum avem și alții pe care să-i înjurăm când pierdem timpul în trafic sau când nu vedem picior de polițist într-o intersecție complicată, în care toate semafoarele sunt căzute.

Explicațiile procurorilor DNA îi fac și mai detestabili pe Tiberiu Nițu și pe fostul ministru de Interne Gabriel Oprea, cel care a semnat protocolul prin care procurorul general a primit acest avantaj.

Totuși, nu pot să nu mă întreb: doar domnii Gabriel Oprea și Tiberiu Nițu au beneficiat, în mod ilegal, de echipaje de poliție pentru a se deplasa prin București? Pentru că, având în vedere și această nouă componentă a cazului Oprea-Nițu, lucrurile devin mult mai interesante. Adică nu mai avem doar niște demnitari care se folosesc de funcția publică pentru a beneficia de privilegii ilegale, ci avem niște demnitari care, în mod direct, ne-au făcut viața mai grea, privându-ne de niște servicii la care aveam dreptul. Și anume la serviciile Poliției Rutiere.

Iar în acest punct, nu poți să te oprești doar la Tiberiu Nițu. Ar fi ridicol să auzim că doar din cauza fostului procuror general, a fost perturbată activitatea Poliției Rutiere ”de supraveghere, îndrumare și control a traficului din București”.

Dacă discuția rămâne în acest punct, cazul Nițu va ajunge, încetul cu încetul, unul marginal. Deja, media românească e plină de avocați din oficiu (sau poate nu) ai fostului procuror general care strigă în gura mare că DNA să se ocupe de marile dosare de corupție și nu de coloanele oficiale. Dar coloanele oficiale ilegale ce au?  Mai ales că, iată, problema ne afectează în mod direct.

Mai sunt unii care suspectează că miza adevărată a dosarului ar fi fost postul lui Nițu, nicidecum cazul în sine.

Ca să nu mai fie nici o discuție, cel mai bine ar fi ca procurorii să ia la mână toată lista cu cei care au încheiat protocoale cu Ministerul de Interne pentru a folosi echipaje ale Poliției Rutiere atunci când se deplasează în trafic. Având în vedere că legea este foarte restrictivă în ceea ce privește demnitarii care au dreptul la această facilitate- președintele, primul ministru și președinții celor două camere- e aproape imposibil să nu găsim și alte nume care au abuzat, cu concursul ministrului de Interne, indiferent cum s-ar numi el.

Doar așa vom avea un tablou complet. Că doar nu poate fi Tiberiu Nițu singurul care ne-a dat peste cap traficul din București. Cu tot respectul pentru munca procurorilor DNA, acest lucru este practic imposibil.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

4 thoughts on “Procurorul general și traficul din București. Cazul Nițu ar putea fi doar începutul. Sau nu

  1. florin

    Dupa cum vad eu lucrurile, DNA-ul face greseala sa supraincarce lista de infractiuni si prejudicii aduse statului si cetatenilor, la fel ca la problema conflictului de interese Ponta-Sova. Sunt „trase de par” si dau apa la moara celor care spun ca DNA-ul face „nasoale” (nu putini). Daca ar fi asa cum spune, ca agentii care trebuie sa fluidizeze traficul in intersectii au format coloanele oficiale, afectand traficul in Bucuresti, asta ar pica cel mult in carca ministrului de interne si sefului politiei. Nu e de ajuns faptul ca nu avea pur si simplu dreptul la coloana oficiala?Nu e de ajuns prejudiciul adus prin costurile aferente? Si bineinteles prejudiciul adus soferilor prin prezenta in trafic a unei coloane oficiale care nu trebuia sa fie coloana oficiala? Eu zic ca da…

    Reply
  2. paul

    ca traficul in Bucuresti este infernal ar fi din cauza intersectiilor prea multe, insuficientei de pasaje sub si supraterane, neinterzicerii virajului la stanga, lipsei unor sensuri giratorii suplimentare, lipsei sau inexistentei unei linii de centura civilizate cu trei benzi pe sens, lipsei unor inele de circulatie in interiorul orasului, ca dvs l-ati gasit pe Nitu sau pe altii care merg cu antemergatori tapi ispasitori e ridicol, problemele circulatiei din oras le-am discutat cu Oprescu si cu cei din primaria capitalei responsabili de asta, politia nu are chiar nici o vina, justificarile lor erau si sunt in continuare penibile.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *