Romania Curată

Poftim cine vorbește de politizarea TVR. Șeful știrilor, Claudiu Lucaci, după ce nu a obținut punctajul necesar la reevaluare

Șeful Direcției Știri a TVR, Claudiu Lucaci, îl acuză pe președintele instituției, Stelian Tănase, că ar fi fost evaluat pe criterii politice, după ce nu a obținut punctajul necesar pentru a-și putea păstra funcția. „Din discuţia pe care am avut-o cu domnul Tănase am înţeles că evaluarea managerilor s-a făcut pe considerente politice”, a spus Claudiu Lucaci, citat de Mediafax. „Sigur, domnul Tănase nu o să recunoască acest lucru, dar eu am posibilitatea să demonstrez acest lucru”, a mai spus Lucaci.

Activitatea lui Claudiu Lucaci a fost reevaluată, după ce la prima evaluare a prezentat un raport în mare măsură identic cu cel al producătorului Ioana Popescu (detalii aici). Cel care acuză acum ingerințe politice în evaluarea sa, uită să menționeze susținere politică de care a avut parte în cariera lui. Claudiu Lucaci, fost purtător de cuvânt al premierului Adrian Năstase, care l-a recompensat, în 2003, cu funcția de consul al României la Los Angeles. În 2013 a fost numit consul general al României la New York, dar a renunţat la funcţie pentru a prelua șefia știrilor la televiziunea publică. Concursul din 2013 pentru ocuparea funcţiei de şef al Directiei Ştiri din TVR, câștigat de Claudiu Lucaci, a fost contestat de jurnalista Monica Ghiurco. Motivele invocate se refereau la lipsa condiţiilor egale pentru candidaţi şi favorizarea lui Lucaci.

În funcția de șef al Direcției Știri a TVR, Claudiu Lucaci a avut ocazia să se ”evidențieze” de mai multe ori.

  1. În toamna lui 2013, în timpul protestelor pentru Roșia Montană, Victor Ponta a venit la TVR1 pentru a susține proiectul. De partea cealaltă a mesei se aflau Moise Guran și Claudiu Lucaci. Cei care au văzut acea emisiune celebră (cea în care Ponta spune de două ori că dacă proiectul de lege specială pentru Roșia Montană e respins de Parlamentul, proiectul va fi respins – legea a picat de două ori (!), dar Guvernul încă nu a respins proiectul), și-l amintesc pe Moise Guran punându-l de multe ori în încurcătură pe premier, iar pe Claudiu Lucaci ”salvând” situația cu întrebări ridicate la fileu pentru premier.
  2. Îl povestește Adelin Petrișor pe blogul personal. Pe 30 octombrie 2014, un reporter de la TVR 1, a sunat-o pe Alina Bica, șefa de la DIICOT, după apariția fotografiilor cu Elena Udrea în escapada de la Paris. Știind că este înregistrată, Alina Bica a dat un răspuns în răspăr: ”Am apărut în poziții dezolante? Am apărut trăgând pe nas?”. După câteva ore, Alina Bica sunat la TVR, solicitând să nu fie difuzată declarația ei, că va face alta… Pentru că reporterul (cum era și normal) a refuzat, Alina Bica a ajuns până la Claudiu Lucaci. Care s-a conformat ”rugăminții” doamnei care dă acum cu subsemnatul la DNA (episodul povestit de Adelin Petrișor, inclusiv înregistrarea convorbirii, aici).
  3. Decizia de a nu difuza protestele de amploare din seara zilei de vineri, 14 noiembrie 2014, când zeci de mii de oameni au ieșit în stradă la Cluj și în alte orașe din țară, în semn de solidaritate cu românii din diaspora. Explicațiile ulterioare au fost absolut jenante, ba că s-ar fi dat la știrile de la ora 22.00, ba că la ora 18.00 nu putea fi anticipată amploarea acestora, ba că echipele de transmisie se aflau la alte evenimente etc. Faptele sunt, însă, cât se poate de clare: amploarea manifestațiilor putea fi prevăzută, ținând cont de amploarea protestelor din săptămâna precedentă; dintre televiziuni TVR 1 a difuzat știrile despre proteste mult după încheierea lor, deși, dintre toate televiziunile are cele mai importante resurse în teritoriu (studiuori regionale, reporteri de teren, care și echipe de transmisie etc.). Dacă nu pentru rea-voință, atunci pentru incompetență Claudiu Lucaci ar fi trebuit să-și depună demisia.
  4. Conform surselor România Curată, recent Claudiu Lucaci ar fi solicitat unui producător al jurnalului de știri TVR să nu fie difuzată știrea despre gafa Ministerului Afacerilor Externe (MAE), cu mapa cu harta Germaniei, care era, de fapt al Franței, pe motiv că i-ar fi cerut acest lucru chiar ministrul Bogdan Aurescu. Producătorul jurnalului a fost Elena Hebean, implicată anul trecut și în scandalul nedifuzării de știri despre amplele proteste civice din data de 14 noiembrie.

Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

3 thoughts on “Poftim cine vorbește de politizarea TVR. Șeful știrilor, Claudiu Lucaci, după ce nu a obținut punctajul necesar la reevaluare

  1. George Petrineanu

    Cum sa nu fie politizata, aproape ca tot ce misca in tara româneasca (inclusiv o parte din constiinta publicului)???
    Se poate si altfel. Iata un exemplu. In Suedia publicul nu AUDE niciodata scandaluri, dezbateri, polemici despre alegerea directorului televiziunii si toate celelalte. O televiziune care te scuteste de reclama si e suficient de independenta incit sa nu deranjeze. Singurul of al suedezilor referitoare la aceasta televiziune este taxa TV.

    Televiziunea Suedeza (canalele 1 si 2) FARA RECLAMA:
    Sweden’s Television, is the Swedish national public TV broadcaster, funded by a television licence fee payable by all owners of television sets, and set by the Riksdag. The Swedish public broadcasting system is largely modeled after the system used in the United Kingdom, and Sveriges Television shares many traits with its British counterpart, the BBC.
    SVT is a public limited company that can be described as a quasi-autonomous non-government organisation. Together with the other two public broadcasters, Sveriges Radio and Sveriges Utbildningsradio, it is owned by an independent foundation, Förvaltningsstiftelsen för Sveriges Radio AB, Sveriges Television AB och Sveriges Utbildningsradio AB, The foundation’s board consist of 13 politicians, representing the political parties in the Riksdag and appointed by the Government. The foundation in turn appoints the members of the SVT board. SVTs regulatory framework is governed by Swedish law. Originally, SVT and Sveriges Radio were a joint company, but since 1979 they and Sveriges Utbildningsradio are sister companies sharing some joint services.

    TVR: îşi desfăşoară activitatea sub controlul Parlamentului, în conformitate cu Legea nr. 41/1994. Preşedintele Consiliului de Administraţie este numit de către Parlament, pe o perioadă de 4 ani. Consiliul de Administraţie al TVR cuprinde 13 persoane, desemnate prin votul majorităţii deputaţilor şi senatorilor.

    Reply
  2. nae geograficu

    Cine face contabilitatea tampeniilor lui Lucaci sa puna pe lista si faptul ca dadea, in arie de corespondenta, pentru TVR Iasi, judetele Calarasi si Ialomita (sunt aproape pe harta, daca ii faci un pliu). Si are plangere penala pentru abuz in serviciu pentru ca a dat dispozitie sa li se taie salariile unor corespondenti care nu au stat sluj in fata baronilor din judete..

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *