Silvia Vrinceanu Nichita

Pericol! Borne kilometrice înșelătoare pe DN2

Transferarea gestionării unor sectoare de drum de la Compania Naţională de Administrarea Infrastructurii Rutiere (C.N.A.I.R.) către adminstrațiile publice locale se dovedește a nu fi o idee foarte bună, cel puțin în ceea ce privește mentenanța unitară căii de rulare. Așa se face că la Focșani, pe DN2, bornele kilometrice se învârt la propriu după cum bate vântul inducând în eroare participanții la trafic. De exemplu, borna de la Kilometrul 184, amplasată pe șoseaua de centură a municipiului , în loc să indice direcția corectă către orașul Râmicu-Sărat, arată participanților la trafic direcția opusă către Țișița. Indicații eronate se furnizează șoferilor și pe celălalt sens de mers. Iar aceasta nu este singura bornă care nu își respectă menirea pentru care a fost amplasată acolo.

De la Ana la Caiafa …

România Curată a sesizat Biroul Poliției Rutiere din Focșani, care a promis că va lua măsuri pentru remedierea situației, fapt care nu s-a întâmplat însă pe motiv că responsabilitatea aparține structurii superioare de poliție. În încercarea de a găsi explicații, am luat legătura cu seful Secției de Drumuri Naționale din Focșani. Marian Paraschiv, care ne-a declarat că respectivul sector de drum a fost dat în administrarea Primăriei Municipiului Focșani în anul 2017, municipalitatea fiind responsabilă acum de întreținerea acestuia. Motivul oficial ar fi că șoseaua de centură, care tinde să se transforme într-o stradă interioară a orașului din pricina numărului mare de construcții, are nevoie de investiții. Consiliul Local Focșani a inclus tronsonul de drum în proiectul „Remodelarea arterei formată din Calea Munteniei şi Calea Moldovei, astfel încât să corespundă nevoilor urbane”. Este un proiect pe termen lung, prin care Primăria Focșani și-a propus atragerea de fonduri europene, în valoare de 18 milioane de euro, pentru transformarea centurii de ocolire a oraşului într-un drum cu adevărat european. Până atunci însă deficiențele de gestionare ajuns să creeze panică printre participanții la trafic.

Plastic în loc de beton

În urma lucrărilor de reabilitare a șoselei care face legătura între București și nordul României, C.N.A.I.R. a decis să înlocuiască vechile borne kilometrice din beton cu unele mai ușoare, din plastic, amplasate pe un postament de beton, cu un cilindru metalic. În timp, niturile au cerdat iar bornele se rotesc acum în bătaia vântului. Șeful Secției de Drumuri Naționale Vrancea, Marian Paraschiv, spune că aceeași situație s-a înregistrat pe tot sectorul dintre Buzău și Tișita însă problemele au fost remediate cu excepția centurii de ocolire a Focșaniului. “Borne de genul acesta s-au montat pe sectorul Buzău –Tișita. Cu excepția sectorului de centură le-am luat pe toate la mână”, ne-a declarat șeful secției de drumuri, adăugând să decizia de a schimba bornele a aparținut constructorului.

“Șoseaua morții”

Lung de 450 de kilometri, DN2 face legătura între Bucureşti şi frontiera cu Ucraina, prin punctul vamal Siret. DN2 se află pe lista celor mai periculoase drumuri din România fiind supranumit “șoseaua morții”. Numai în ultima lună numai pe tronsonul vrâncean al șoselei europene au murit opt persoane. Șoseaua este traversată zilnic de peste 20.000 de autovehicule. Chiar dacă are patru benzi pe o porțiune importantă, lățimea drumului permite depășirea fără trecerea peste axul drumului doar atunci când ambele autovehicule implicate în depășire sunt mici.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *