Marius Diaconescu

Pe cine deranjează ministrul Educației, Mircea Dumitru? PSD, SRI, Poliție, Armată, plagiatori și grupuri de interese din învățământ

Ieri, 4 Octombrie, toată presa a vuit: ”surse” din CNSAS susțin că ministrul Educației, prof. Mircea Dumitru, a fost colaborator al Securității. Deși CNSAS a dat publicității un comunicat de presă care infirmă ”sursele” sigure ale ziariștilor, nimeni nu s-a grăbit să îl publice, deoarece dispărea știrea de senzație. Comentatorii, mai mult sau mai puțin avizați, au sărit să ceară capul ministrului, ceea ce confirmă că a fost un atac mediatic pregătit.

În 2007 prof. Mircea Dumitru a primit o adeverință de la CNSAS în care se afirma că nu a fost colaborator al Securității. Cu ocazia acelei verificări, Mircea Dumitru a contestat documentele din dosarul de rețea 79832, punând la dispoziția CNSAS o declarație olografă, pentru comparație grafologică. CNSAS afirma în 2007 că respectivul dosar nu conține elemente de colaborare ale titularului cu Securitatea. Ieri, prof. Mircea Dumitru a negat orice colaborare cu Securitatea.

Dacă ziariștii angajați pentru a-l decredibiliza pe ministrul Mircea Dumitru au dovezi suplimentare, ar trebui să le publice. Invocarea ”surselor” din CNSAS nu este un argument. Dosarul cu pricina era cunoscut încă din 2007, de atunci se știe că are 11 file și, tot în 2007, CNSAS, instituția de unde provin sursele ziariștilor, a susținut că în dosar nu sunt elemente care să ateste colaborarea cu Securitatea.

Cine are interesul să îl decredibilizeze pe ministrul Educației, Mircea Dumitru?

În timpul lui Mircea Dumitru a început verificarea tezelor de doctorat suspectate de plagiat și anularea diplomelor de doctor obținute prin impostură. Până acum Victor Ponta, fost premier, respectiv Gabriel Oprea, fost ministru de interne, și-au pierdut doctoratele. Alte plagiate, printre care ale fostului ministru de interne, Petre Tobă, sunt în verificare la CNATDCU.

În jurul lui Petre Tobă au făcut zid SRI, Armata și Poliția. Universitatea Națională de Apărare Carol I afirmă prin Comisia de Etică inexistența plagiatului. Membrii comisiei de specialitate din CNATDCU, care provin din SRI, Armată și Poliție, s-au recuzat din comisia de lucru care trebuia să analizeze teza lui Petre Tobă pentru a amâna verdictul. Comisia de lucru formată ulterior din 2 profesori de la SRI și unul din Poliție (acuzat între timp și el de plagiat) au decis că Petre Tobă nu a plagiat, invocând argumente puerile, care decredibilizează întreaga procedură de verificare a plagiatelor de către CNATDCU. Ministrul a dispus formarea unei comisii independente, fără subordonare în structurile militare din SRI, Poliție sau Armată, care să verifice teza de doctorat a lui Petre Tobă.

Ministrul Educației, Mircea Dumitru, a dispus verificarea și reacreditarea școlilor doctorale, în conformitate cu Legea Educației Naționale. Deocamdată școlile doctorale funcționează pe baza autorizării provizorii. În cazul unei verificări corecte, multe școli doctorale ar trebui închise.

Ministrul Mircea Dumitru a început organizarea concursurilor publice pentru ocuparea posturilor de director în instituțiile de învățământ preuniversitar. Ecaterina Andronescu, fost ministru al Educației, șefa Comisiei de Învățământ din Senat, a încercat, printr-o bâlbă devenită antologică, să blocheze organizarea concursurilor sau amânarea lor până în 2017. De ce? Pentru că PSD dorește numirea politică a directorilor. PSD speră să câștige alegerile parlamentare și astfel să fie la butoane, pentru a numi directori de școli și licee dintre clienții săi politici. Câte neveste de politicieni sunt directori în învățământul preuniversitar? Nu doar de la PSD, pentru că boala clientelismului politic este transpartinică.

În 3 luni de ministeriat prof. Mircea Dumitru a reușit să îi deranjeze pe cei din SRI, Armată și Poliție din cauza eficientizării măsurilor antiplagiat, pentru că mulți generali și-au obținut stelele prin teze de doctorat susceptibile de plagiat. O verificare serioasă a tuturor tezelor de doctorat susținute la Academia de Poliție Al. I. Cuza, la Academia Națională de Informații a SRI și la Universitatea Națională de Apărare Carol I ar putea scoate la lumină atât de multe plagiate, încât aceste școli doctorale ar trebui închise. E destul să te uiți peste numele marilor ”personalități publice” care și-au făcut acolo studiile doctorale și suspiciunea de plagiat este suficient de mare pentru a solicita verificarea tezelor lor de doctorat.

În 3 luni de ministeriat prof. Mircea Dumitru îi deranjează pe cei din PSD, care se erijează în zeii educației, în frunte cu Ecaterina Andronescu, deoarece, prin organizarea concursurilor publice pentru posturile de directori în școli și licee dispare o sursă pentru clientela politică.

În 3 luni de ministeriat prof. Mircea Dumitru îi deranjează pe rectorii universităților ale căror școli doctorale riscă să fie închise în cazul unei evaluări corecte. Mulți rectori sunt sprijiniți de partide politice, pentru că învățământul universitar din România este subordonat intereselor de partid, mai ales în cazul universităților mici de provincie.

Prof. Mircea Dumitru a spus că atacul apornit de la cineva din CNSAS. Să nu uităm că membrii CNSAS sunt numiți politic. Această instituție a rămas un instrument politic, controlat de partidele politice. Independența CNSAS de partidele politice este doar declarativă.

Atacul mediatic împotriva minsitrului Mircea Dumitru este orchestrat de cei pe care i-a deranjat în cele 3 luni de ministeriat: SRI, Poliție, Armată, PSD, plagiatori și grupuri de interese din învățământ.

O schimbare a ministrului Mircea Dumitru l-ar putea salva pe Petre Tobă de acuzația de plagiat și ar arunca în derizoriu toată campania antiplagiat din ultimii ani. Plagiatorii ar beneficia în continuare de avantajele doctoratelor obținute prin impostură – grade militare, acces în barou, posturi în administrație și magistratură, sporuri salariale etc.

Evident, campania mediatică josnică împotriva ministrului Educației, prof. Mircea Dumitru, este orchestrată de cei pe care îi deranjează. Educația prezintă interes pentru politicieni din perspectiva avantajelor directe și nu îi interesează absolut deloc o reformă reală în învățământ.

 


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

12 thoughts on “Pe cine deranjează ministrul Educației, Mircea Dumitru? PSD, SRI, Poliție, Armată, plagiatori și grupuri de interese din învățământ

  1. alinaMP

    Sustin integral ce spune autorul articolului. Dumitru nu o fi un sfant- cine e- dar aavut mod repetat pozitii universitare cand se cerea verificarea, a fost verificat si niciodata nu a iesit nimic, ce a iesit a fost clarificat. Ce sa vezi, acuma cand in sfarsit ia cineva taurul de coarne la educatie se scot iarasi dosare. Desigur, la presa, care mai face si cap de ziar.

    Reply
  2. CMC

    De acord ca poate fi ceva putred in campania antiministru.
    Dar…
    Nu se poate nega faptul ca in anul 2007, CNSAS a mentionat ca a gasit dosarul Fond retea (cu numar de inregistrare R79832 perioada 1980-1987) pe numele ministrului, dar nu continea (la momentul respectiv) date care sa ateste colaborarea (conform raspuns CNSAS in 2007, recunoscut si de ministru)
    Intrebarea logica e daca toti cetatenii Romaniei de atunci aveau dosar „Fond retea”. Ori aveam toti, ori unele documente din dosar apar abia acum.
    La fel de posibil e sa fi avut dosar nu ca si colaborator ci ca urmarit. Nu stiu. Cei care lucreaza cu asemenea dosar ar trebui sa spuna cine avea dosar „Fond retea” – informator sau urmarit. Nu cred ca toti cetatenii aveau asa un dosar. Si nici nu cred ca in 2007 cineva i-a falsificat semnatura ministrului, ca nu era o persoana asa de importanta. Sa o fi falsificat securistii in 1987 stiind inca de pe atunci ca o sa ajunga ministru in anul 2016?

    Pe Romania curata se tot vehiculeaza ideea ca daca cineva face ce vrem noi e om bun si trebuie protejat indiferent ce a facut (si daca a plagiat sau a fost informator, de exemplu).
    Opinia mea este ca nimeni nu ajunge ministru daca nu are un dosar bun de scos, cand nu mai asculta ordine.
    Noi nu trebuie sa militam ca sa nu se scoata dosarul ci ca sa ajunga ministri oameni care nu pot fi santajati cu nici un dosar.
    Daca se dovedeste – sper din suflet ca nu – ca a fost informator, cazul este extrem de grav, pentru ca exista si niste declarartii notariale in care cineva care doreste functii in mediul universitar afirma ca nu a colaborat cu securitatea.

    Asteptam cenzura…
    Dar, in ciuda ei tot facem ce ne spune constiinta ca trebuie sa facem. Sa avem o opinie.

    Reply
    • Mihai Gotiu

      @ CMC: dovedirea nevinovăției este, de cele mai multe ori, o probatio diabolica – adică ceva aproape imposibil de făcut; în condițiile în care actualul ministru a mai fost confruntat cu aceste ”probe” și a primit un verdict favorabil de la CNSAS reîncălzirea subiectului nu mai poate fi creditat ca fiind de bună-credință, iar cine aduce acuzații, atunci e bine să le aducă până la capăt

      Reply
      • CMC

        Pai cica tocmai aici ar fi problema.
        Ca dupa decizia CNSAS din 2007, la ordinul lui Basescu s-au transferat noi documente la CNSAS.
        Si totusi, cati dintre noi au dosar „Fond retea”? Ca asta nu e contestat.

        Sunt de acord cu ce face ministrul (mai putin viteza cu care misca CNATDCU) dar asta nu e de natura sa-i dea „carte blanche” pentru orice, asa cum pare ca se sugereaza de comentatori pe acest site.
        Cu atat esti mai demn de a fi apreciat cu cat esti dispus sa iti accepti greselile si sa platesti pentru ele.

        Reply
  3. Vasile

    Ministrul Educatiei a facut in patru luni pasi concreti pentru depolitizarea invatamantului. Partidele sunt afectate de lupta antiplagiat dar mai ales de concursurile pentru directori. Succes Domnule Ministru!

    Reply
  4. Virginia

    Ministrul trebuie susţinut în demersul său, altfel nu mai ieșim în veci din cercul vicios al educației.

    Reply
  5. Geanina

    @CMC, nu mai risipi zvonuri. Orice cercetator la CNSAS stie ca in anii saptezeci aveau plan la informatori, faceau dosare de retea celor pe care isi propuneau sa ii rcoleze, uneori nu reuseasu si inchideau dosarele dupa 2-3 ani dupa ce luau prime pe cati racolasera.

    Reply
    • CMC

      Deci toti informatorii pot sa spuna ca nu au semnat ei si erau doar in planul de informatori ai securistilor?
      Sau numai cei de care ne place?
      Nu stiu daca ministrul a fost sau nu informator (sper ca nu). Dar imi repugna dublul standard.
      Mai ales din partea celor care se considera intelectuali.

      Si cum de Romania curata aplica dublul standard. Tine mesaje de-ale mele in cenzura si publica altele ulterioare alor mele?
      Nu e ast un tip de neosecurism care se potriveste exact cu cel vechi? Nu va deranjeaza, ca intelectuali, cenzura opiniilor exprimate civilizat? Va place societatea Big brother care stie ce aveti voie sa cititi si ce nu ?

      Reply
  6. Catalin Toma

    Subscriu parerii autorului, dl. ministru a cam deranjat grupurile infractionale organizate din sri si armata care au drept obiectiv controlul pe structurile administrative si politice(unul din instrumentele folosite fiind cel al doctoratelor care accelereaza promovarea).

    Mai mult decat povestea jenanta a scolilor doctorale din structurile de aparare si informatii ma deranjeaza senzatia ca in spatele acestor „proiecte” stau oameni cu un nivel intelectual si educational precar iar asta mi se pare ca ar trebui sa ne ingrijoreze pe toti fiindca am senzatia ca in foarte multe momente oamenii astia hotarasc in locul nostru.

    Reply
  7. mihaim

    Parerea mea este ca dl. Mircea Dumitru este aparat de sistem. Dl. Mircea Dumitru se afla intr-o situatie de incalcare a unui titlu executoriu – hotarare definitiva si irevocabila cu privire chiar la etica universitara – si in mai multe spete de executare silita in care s-au petrecut actiuni nelegale administrative la nivelul instantelor care afecteaza cursul normal al executarii silite in contencios administrativ (amendarea acestuia pentru refuzul indeplinirii obligatiilor din titlul executoriu). in ultima perioada, la nivelul rejudecarii are loc un asalt judiciar impotriva actiunii de executare silita in contencios prin incercarea de a se depasi termenul de 3 ani corespunzator acestei executarii. A existat si o actiune de contestare la executare in civil la care atat Universitatea din Bucuresti cat si judecatorul de la Judecatoria Sector 5 Bucuresti, fost student de drept – inclusiv la Masterat -, au solicitat judecarea si respectiv au admis judecarea unor capete de cerere corespunzatoare instantelor de contencios administrativ prin manipularea ordinii judecarii exceptiei netimbrarii si respectiv a exceptiilor ridicate de parti. In apel/recurs au existat incalcari ale NCPC cu privire la constituirea dosarelor in cale de atac dar si distrugerea acestora prin manipulare si modificare a continutului acestora pana au creat suficiente spete si dosare derivate (parti din dosare anterioare) care sa acopere ilegalitatile anterioare.

    Reply
  8. mihaim

    Ultima fraza cu privire la „acoperirea ilegalitatilor anterioare” a fost sarcastica, bine-nteles.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *