Cristian Ghingheș

Exclusiv: paradoxuri și nereguli la vârful Universității din București

1. Directorul general administrativ adjunct primește bursă de merit

Pentru anul universitar 2019-2020 Aida Alexandroaia (fostă Dumitru) s-a inscris la un program de master in cadrul Facultatii de Administratie si Afaceri si, conform datelor aflate pe site-ul facultatii, aceasta beneficiaza de bursa de merit, in cuantum lunar de 740 lei/ luna. Oare un student nevoias dornic de a invata nu putea beneficia de aceasta bursa?

Lista finala cu beneficiarii de burse, pozitia 108 (numele doamnei este cel detinut anterior casatoriei – Dumitru):
https://drive.google.com/file/d/1pfOpiVpkeKyANX0kG96I9kEsBm6lWEK3/view

Ce am mai aflat despre Directorul General Adjunct al Univetsitatii din Bucuresti

Doamna director general administrativ adjunct a fost si inca este administrator la firma CPS General Consulting, firma care in trecut a detinut contracte de consultanta financiar-contabila cu Universitatea din Bucuresti, dar si cu alte institutii din domeniul educatiei. Oare contractele de consultanta sunt normale intr-o institutie care are o directie financiar-contabila?

Aceeasi CPS General Consulting a avut relatii contractuale cu Prodinf Software – firma care furnizeaza programul de contabilitate utilizat de Universitatea din Bucuresti, pentru gestionarea procedurilor financiar-contabile.

In momentul de fata, din pozitia de director general administrativ adjunct la Universitatea din Bucuresti, doamna Alexandroaia, este in situatia de a lua decizii, indiferent de natura lor, in ceea ce priveste derularea contractului pe care Universitatea din Bucuresti il are cu Prodinf Software.

Astfel, conform legislatieie in vigoare, oare nu inseamna ca doamna Alexandroaia, prin functia detinuta in Universitatea din Bucuresti, se afla in conflict de interese/ incompatibilitate, in sensul art 301 (1) din Codul Penal?

Trebuie mentionat ca relatia contractuala intre Prodinf Software si CPS General Consulting poate fi verificata atat pe site-ul Prodinf Software SRL, la sectiunea clienti/ parteneri, cat si pe portalul portajust.ro, unde se pot identifica procesele aflate pe rolul judecatoriilor in ceea ce priveste relatia contractuala dintre cele doua societati comerciale (de ex.: dosar nr. 6554/303/2013, dosar nr. 8061/303/2016, dosar nr. 16149/303/2015, dosar nr. 6177/2/2015, dosar nr. 4459/303/2016).

2. Directorul Direcției juridice al universității este plagiator dovedit

Directia Juridica a Universitatii din Bucuresti este condusa, in calitate de director, de catre juristul Diana Petrescu.

Conform datelor aflate pe site-ul cnatdcu.ro, in data de 11.01.2018, Unitatea Executiva pentru Finantarea Invatamantului Superior, Cercetarii, Dezvoltarii si Inovarii (UEFISCDI), transmite catre Consiliul National de Atestare a Titlurilor, Diplomelor si Certificatelor Universitare (CNATDCU), adresa prin care se solicita CNATDCU analizarea si solutionarea sesizarii de plagiat a tezei de doctorat a doamnei Diana Petrescu.

La data de 24.04.2019, comisia CNATDCU intocmeste Raportul comisiei prin care, cu unanimitate de voturi, membrii comisiei considera ca fapta doamnei Diana Petrescu constituie plagiat.

La data de 15.07.2019, Ministerul Educatieie Nationale emite ordinul nr. 4475 prin care se retrage titlul stiintific de doctor in domeniul Drept, acordat doamnei Diana Petrescu.

Este foarte interesant cum Directia Juridica a Universitatii din Bucuresti, universitate ce are in componenta cea mai prestigioasa Facultate de Drept, este condusa de un director, jurist, pentru care CNATDCU a decis ca a plagiat, iar Ministerul Educatiei Nationale a emis un Ordin de retragere a titlului de doctor.

Un alt aspect care trebuie urmarit este cum va proceda Universitatea din Bucuresti in ceea ce priveste sumele primite, de la bugetul de stat sau din fonduri europene, in conditiile in care rectorul ar fi trebuit pana acum sa solicite Directiei juridice a Universitatii din București demararea procedurilor legale de recuperare a sumelor incasate necuvenit de la directorul aceleiasi directii. Ne referim la sporul de doctorat in conformitate cu prevederile legale, de bursa postdoctorala, de expert in nenumarate proiecte de cercetare cu finantare externa, dar si de cursurile tinute in cadrul unor facultati ale Universitatii din Bucuresti, in baza unor contracte de munca pentru aceasta activitate de predare.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

7 thoughts on “Exclusiv: paradoxuri și nereguli la vârful Universității din București

  1. Oximoromân mare

    Un paradox ne-exclusiv este acesta:
    CU CÂT EȘTI MAI OCUPAT CA MANAGER, CU ATÂT AI MAI MULT TIMP SĂ PERFORMEZI CA DASCĂL, CERCETĂTOR, MANAGER DE PROIECTE DE CERCETARE-DEZVOLTARE, EVALUATOR, EXPERT ARACIS, ESEIST, OM DE TALK-SHOW-RI, ANTREPRENOR PRIVAT, ACTIVIST POLITIC, PĂRINTE MODEL, SOȚ FIDEL, AMANT FOCOS ETC.

    Și nu este o glumă. Pentru mulți și multe, accederea într-o funcție de management universitar produce brusc dilatarea timpului de lucru și descătușarea unor energii nebănuite nici măcar în glumă de foștii lor colegi (actualmente subordonați).
    N-aveți decât să vizitați niște CV-uri de rectori, prorectori, decani etc.

    Reply
  2. Diogene

    Culmea absurdului este următoarea:patria paradoxurilor se găsește la facultatea de matematică și informatică. Unde o secretară precum Radu Cristina le râde în nas studențiilor, o preparatoare precum Laura Filimon, cu o sumedenie de restanțe în timpul studenției, își dă aere de cercetătoare și un fost decan precum Tigoiu, mai mult inginer decât matematician, refuză să iasă la pensie. P.S. Ăsta e doar vârful icebergului.Am consemnat doar câteva mizerii ce țin de lipsa de bun simț.

    Reply
  3. Dr. R.

    Puneți pariu că nimeni, dar absolut nimeni, din Senat, consiliul facultății de drept, consiliul de administrație, comisia de etică a facultății, comisia de etică a universității n-a citit și nu va citi acest articol? Pentru că dacă da, atunci ar trebui să se autosesizeze. Nu?

    Reply
  4. CMC

    Sa vezi nazbatii in universitati cu personalul administrativ:
    1. Un cadru didactic fara titlu de profesor universitar este pensionat in anul in care implineste 65 de ani, fara nici un fel de prelungire pusa in discutie si fara posibilitatea sa fie angajat altfel decat la plata cu ora. Un angajat administrativ poate fi prelungit sau angajat dupa pensionare. Adica discrtiminare intre cadre didactice si personalul administrativ.
    2. Pai, o persoana care are un doctorat plagiat nu cumva a incasat in mod ilegal (ba chiar penal) sporul de doctorat pentru lucrarea plagiata? Nu o fi vorba de furt de bani de la buget?

    Reply
  5. eu

    mda, un articol destul de bun! Si? In afara faptului ca acum le merge mult mai bine, s-a rezolvat ceva? Iar acum e directoare plina, nu adjuncta, si mai mult, acum veniturile dansei sunt din mai multe surse, dar provin de la aceiasi institutie! Asa ca nu va mai chinuiti!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *