Olguța intreabă Finanțele ce să raspundă României Curate

Serviciul de comunicare al Ministerului Muncii nu pare sa dețină vreun studiu de impact referitor la impozitul pe gospodărie, așa încât a redirecționat cererea de informații a României Curate către Ministerul Finanțelor Publice (MFP).

Așteptăm acum sa ne spună MFP care sunt costurile de administrare fiscală a noului impozit, cum s-a calculat numărul de consultanți necesari si pregătirea lor, cât timp va dedica un consultant și pe ce onorariu pentru completarea formularelor la declararea unui impozit pe un salariu mediu.

Mai pe înțelesul tuturor, cât va costa și pe cine ca dvs sa plătiți statului 160 de lei impozit la un venit de 1000 de lei, cât va fi normat și remunerat consultantul care va va primi documentația si explicațiile dacă doriți sa va deduceți din venituri instalația de încălzire solara si handicapul de gradul 3 al soacrei, si vă va completa formularul legal.

Asta ca să pricepem cum va optimiza acest impozit colectarea fiscală din România. Reamintim că legea cere un studiu de impact la orice modificare de legislație cu implicații socio-economice deosebite.

Redăm mai jos mesajul primit de la Ministerul Muncii și Justiției Sociale privind redirecționarea cererii noastre către Ministerul Finanțelor Publice:

“Catre MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE

Nr.137/14.04.2017

Referitor: Solicitare conform Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public

Buna ziua,

Va transmitem atasat solicitarea formulata in baza Legii nr. 544/2001 privind liberul acces la informatiile de interes public si inregistrata la MMJS cu nr.137/14.04.2017, cu rugamintea de a raspunde DIRECT PETENTULUI si cu informarea MMJS.
In cazul in care considerati ca cererea sau o parte a informațiilor nu intra in sfera dvs. de competenta, va rugam sa ne indrumați, in cel mai scurt timp, catre directia/institutia competenta.

Mentionam ca dispozitiile art. 7 alin. (1) din Legea nr. 544/2001, coroborate cu cele ale art. 16 din Normele metodologice de aplicare a Legii nr. 544/2001, aprobate prin HG nr. 123/2002 prevad ca termenele pentru comunicarea in scris a unui raspuns solicitantilor de informatii de interes public sunt:
a) 10 zile calendaristice pentru comunicarea informatiei de interes public solicitate, daca aceasta a fost identificata in acest termen;
b) 10 zile calendaristice pentru anuntarea solicitantului ca termenul initial prevazut la lit. a) nu a fost suficient pentru identificarea informatiei solicitate;
c) 30 de zile calendaristice pentru comunicarea informatiei de interes public identificate peste termenul prevazut la lit. a);
d) 5 zile calendaristice pentru transmiterea refuzului de comunicare a informatiei solicitate si a motivarii refuzului.

Cu stima,

Serviciul Comunicare si Mass-Media
Ministerul Muncii şi Justiţiei Sociale
Str. Dem.I.Dobrescu nr. 2 – 4, sector 1, Bucureşti
tel: 021 313 62 67 int 701, 729
e-mail: relatiicupublicul@mmuncii.gov.ro
www.mmuncii.ro”

Am primit cu promptitudine de la MFP un numar de înregistrare:

“Solicitarea dumneavoastră a fost înregistrată în Ministerul Finanţelor Publice, Biroul de informare publică cu nr. 645357/2017”

Vedeți mai jos cererea inițială către Ministerul Muncii:

Am cerut Olguței Vasilescu studiul de impact privitor la impozitul pe venitul global pe gospodărie


Recomandări

2 thoughts on “Olguța intreabă Finanțele ce să raspundă României Curate

  1. Dumitru Drinceanu

    Foarte bine. Totusi, stim bine ca totul se executa pompieristic, sub obsesia aductiunii sporite la buget, asa cum a fost cu intreg codul fiscal in urma cu doi ani. Asa se explica de ce in localitati afectate economic autoritatile locale abuzeaza efectiv de plaja de impozitare, fara nici un studiu de impact social a-priori al Finantelor – spre ex. amenzile exagerate strecurate totdeauna ,,oportun” de interne pentru sanctiuni rutiere; sau impozitele la imobile mixte (habitat + inchiriere) din marja de fiscalizare 0,2-1,3% alegerea prin hotarari locale este arbitrara si, paradoxal, cu atat mai impovaratoare cu cat urbea este mai saraca! Ex. studiat efectiv: Dr Tr.-Severin, dar ca aceste ex. sunt nenumarate altele, fiind regula. De ce? Fiindca atat ministerele, guvernul, cat si autoritatile locale nu au facut inca nimic semnificativ pentru a aseza bugetele de tot felul in primul rand pe economie proprie si abia la urma, ca si completare, pe povara fiscala prea ridicata fata de nivelul mediu de trai. Si mereu se omite faptul ca toate amenzile si penalitatile se adauga prin similitudine si perceptie, inclusiv ca efect social, poverilor fiscale.

    Reply
  2. Maria

    Asa ne trebuie daca sunt pusi oameni nepregatiti in functii ministeriale! Si mai vine si cu fite, ca de ! E ca la americani! Americanii au 4000 de pagini in Codul Fiscal, este un cosmar de implementat si tot discuta despre cum se poate renunta la acest sistem “cosmaresc” de deduceri. Nu cred ca avem noi in Romania o administratie fiscala atat de profesionista care sa implementeze sistemul cu deduceri in mod eficient. Dar ideea e alta! Cei 35.000 de inspectori, care vor avea salariu 10.000 lei pe luna cu siguranta vor sti cu cine sa voteze la alegeri, la asa o pleasca pe capul lor!

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *