Andreea Petrut

Ministerul Educației schimbă regulile de funcționare ale CNATDCU

Astăzi, 23.05.2017, a fost publicat în Monitorul Oficial, Ordinul pentru modificarea Regulamentului de Ordine și Funcționare al Consiliului Național de Atestare a Diplomelor și Certificatelor Universitare (CNATDCU).

Acesta conține două modificări aduse la vechiul  regulament adoptat prin Ordinul de Ministru Nr. 3.482/2016:

  1. CNATDCU nu va mai elabora standarde minimale pentru posturile de Lector și Șef de lucrări. În atribuțiile Consiliului rămân doar standardele pentru posturile de Conferențiar și Profesor Universitar.
  2. Crește numărul membrilor Consiliului de 47 la 55.

Aceste modificări nasc o serie de întrebări cu privire la motivele pentru care Ministerul a decis adoptarea acestora: Pentru ce s-a dorit suplimentarea cu 8 locuri a numărului de membri ai consiliului? Contribuie această schimbare la o mai bună funcționalitate a acestuia? Ce persoane vor ocupa aceste locuri? De ce nu se mai dorește ca standardele minimale pentru posturile de Lector și Șef de lucrări să fie stabilite la nive național?

Reamintim că Societatea Academică din România  a transmis în iulie 2016 o solicitare către CNATDCU în legătură cu suspiciunea de plagiat din teza de doctorat a lui Cristian Bușoi. Aceasta nu a fost soluționată, nici până în ziua de azi, la un an de la transmitere, fapt care ne conduce la constatarea ineficienței acestui consiliu și a lipsei de măsuri pentru îmbunătățirea reală a activității acestuia.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

3 thoughts on “Ministerul Educației schimbă regulile de funcționare ale CNATDCU

  1. Stefan

    Parlamentul va da o lege, ca doar boborul le-a dat dreptul sa faca ce vor, cum ca albul e negru si negrul este alb. Deci orice fapta penala nu e penala, orice fapta nepenala este penala, furtul nu e furt, etc. Aplicata in invatamant inseamna, plagiatul nu e plagiat si neplagiatul este plagiat. Panimaisi tovarasi?

    Reply
  2. C

    Iar umblati dupa cai verzi pe pereti, pentru ca nu va informati. Stirea de fapt este ca membri CNATDCU trebuie validati de conducerile universitatilor. Asta a impus Consiliul Rectorilor.
    De asemnea lista cu evaluatori UEFISCDI va veni de la universitati, iar cineva nu poate sa fie evalutor daca nu primeste aprobarea Rectorului de la universitatea din care face parte. Acum sa vedem ce decizii despre viitorul educatiei se vor lua.

    Verificati daca nu credeti!

    Reply
  3. Ganea Victor

    Cand ne vom mai face bine?
    Tinem plagiatorii urmariti penal in functii de evaluator ARACIS, presedintI ai comisiilor de acordare a diplomelor de licenta, master si doctorat dar si presedinti ai comisiilor de concurs pe toate posturile didactice, ca la SIA Galati (vezi http://www.plagiate.ro).
    Tinem dactilografele submediocre, care si-au facut carti si dosare de promovare din tot ce au tehnoredactat, in functii de conducator de doctorat si decan.
    Asa ne distrugem viitorul pentru ca infractorii si impostorii trebuie sa aiba lefuri de mii de euro pentru „meritul” ca ne-au distrug natia.
    Ma intreb: cand va veni vremea ca absolventii si familiile care au investit in ei ca sa devina someri sau casiere la supermarket vor veni sa le ceara socoteala ca le-au distrus viitorul cu minciunile lor ambalate in poleala articolelor comandate in media aservita?

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *