Mihaela Parghel

Mascarada cu autostrada. Director CNADNR despre tronsonul Orăștie-Sibiu: „Ar trebui să construim de la zero! Am avut 300 de note de neconformitate şi le-am ascuns”

Sutele de neconformităţi constatate pe autostrada Sibiu – Orăştie îi îngrijorează pe reprezentanţii Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Publice (CNADNR), care recunosc, prin vocea unui oficial, că deşi au avut rapoartele de neconformitate, nu au fost foarte atenţi la ce spun acestea. Invitat la Realitatea TV, directorul de investiţii al CNADNR, Alin Goga, a declarat că, la câte deficienţe au fost constatate, autostrada ar trebui să fie închisă traficului şi reconstruită de la zero. Mai mult, „s-ar putea ca și Uniunea Europeană, ținând cont că am făcut niște plăți nelegale, să ne spună să le dăm toți banii înapoi”, a mai spus Goga.

„Tot ce am plătit trebuie scos afară şi să construim din nou”

„Trebuie să scoatem tot afară și – am vorbit asta cu profesori universitari, cu absolut toată lumea – în condițiile în care am știut că recepționăm un lucru defect. A fost o pasivitate”, a spus directorul de investiții al CNADNR.
Potrivit directorului de investiţii al CNADNR, o rezolvare tehnică a tuturor deficienţelor de pe acest tronson de autostradă ar costa cam 250 de milioane de euro, în condiţiile în care firma italiană care s-a ocupat de proiect a primit toţi banii din contract, deşi lucrările sale au prezentat peste 300 de deficienţe.

„Tot ce am plătit trebuie scos afară și să construim, din nou, de la zero. Planurile de alunecare sunt avansate. Şi ce este cel mai grav este că noi am avut rapoarte comandate de CNADNR, de constructor, care ne-au spus și am știut şi din raportul doamnei Sanda Manea, profesor la Universitatea de Construcții București, că sunt greșeli de proiectare și de execuție. Am știut din decembrie, anul trecut, și noi am plătit autostrada integral, în condițiile în care am știut că lucrurile sunt făcute greșit”, a confirmat directorul de investiţii al CNADNR.

Consultantul pe lucrare a fost concediat de CNADNR, dar a câştigat în instanţă şi cere zece milioane

Cele 300 de note de neconformitate pe marginea execuţiei lucrărilor au fost făcute de firma Consitrans – consultant pe lucrare al CNADNR. Nu a lipsit nici sesizarea de la DRDP Brașov, care a avertizat că există un plan de alunecare, ce afectează și magistrala de cale ferată.

„Nu firma asta era inginerul. Era consultant și ăla spune <<vezi că nu sunt în regulă>>. Noi le-am ascuns, l-am dat pe ăla afară și am pus niște salariați de-ai noștri. Consitrans a câștigat în tribunal și trebuie să le dăm și zece milioane de lei. Punem niște salariați și oricât de bine intenționați ar vrea să fie, nu au experiență de șantier, pentru că sunt oameni care au stat mai mult la birouri și ei depind de un director. Specialiștilor care au verificat calitatea tehnică a construcțiilor le-a luat o zi să spună că nu e în regulă. Autrostrada trebuie închisă”, a declarat Alin Goga.

„Responsabil e cel care a făcut studiul şi CNADNR”

Autostrada a fost deschisă la sfârşitul anului trecut. Luna trecută, CNADR i-a chemat pe italienii care au construit autostrada Sibiu – Orăştie înapoi pe şantier să repare deficienţele apărute (detalii AICI). Acum, directorul de investiţii, Alin Goga, cheamă şi DNA-ul la CNADNR. „Consitrans le-a zis că nu e bine și că folosesc pământurile cele mai proaste pentru că constructorul a vrut să facă economie și a luat aceste pământuri proaste, care sunt niște argile prăfoase cu contracții mari. Întotdeauna când se face un studiu de fezabilitate există, cel puțin, trei variante. Pentru alegerea traseului e responsabil cel care a făcut studiul de fezabilitate și CNADNR pentru aprobarea proiectului”, a explicat directorul de investiții al Companiei.

Lotul 3 Cunţa – Sălişte al autostrăzii Sibiu-Orăştie, grav afectat de alunecările de teren, a fost câştigat la licitaţie de societatea Salini Impregilo, care a subcontractat lucrarea către alţi italieni, cei de la firma Collini.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

3 thoughts on “Mascarada cu autostrada. Director CNADNR despre tronsonul Orăștie-Sibiu: „Ar trebui să construim de la zero! Am avut 300 de note de neconformitate şi le-am ascuns”

  1. bogdan

    CNADNR a fost si este unul din cele mai puternice cuiburi mafiote ale statului anti-roman ce are spatele asigurat din partea DNA si a oricarei institutii a statului. De la omv si pina la hotii din infrastructura toti au interesul ca in Romania sa nu existe autostrazi si drumuri. (pentru OMV, daca se intreaba cineva: odata construite autostrazile inseamna un consum de combustibil redus cu 60%, combustibil pentru care omv plateste redevente la misto si ne vinde propriul petrol la cele mai mari preturi din lume cu cea mai mare marja de profitabilitate din lume la ora actuala. Odata construite autostrazile trebuie sa dea la export cu costuri mai mari si preturi mai mici astfel incit profitul din futul autohton nu poate fi egalat. Deci se doreste ca autostrazile si drumurile sa fie construite cu o intirziere maxima pina se extrage cea mai mare parte din petrolul inca profitabil, probabil inca 10-15 ani de acum inainte.)

    „constructorii” fura ca la balamuc din reasfaltari si reconstructii. Pot sa jur ca tronsonul a fost construit prost in mod deliberat ca sa se poata fura banii la dublu odata prin constructia prost executata si odata prin reconstructie la care se adauga faptul ca fondurile europene nu o sa mai fie implicate in reconstructie astfel incit se poate fura fara nici o problema din bugetul propriu de la dispozitia CNADNR plus termenul marit cu inca 3-4 avantaj OMV. Deci toata mafia multumita.

    si sa nu uitam faptul ca sintem tara cu cele mai multe accidente rutiere, morti si grav raniti din cauza infrastrcuturii rutiere din care se ciuguleste mult si foarte mult prin spagile de la politia rutiera. Deci toti mafiotii multumiti.

    Reply
  2. Codruta

    Nu numai ca ar trebui reluat totul de la zero – ar trebui reluat totul de la zero pe un ALT TRASEU!!
    Ar trebui sa afle cineva (DNA?) CINE a facut lobby pentru alegerea unui traseu ILOGIC!! Nu doar ca e printr-o zona geologic PROADTA – dar mai si ocoleste la greu! Traseul prezent (FOARTE prost!!) NU e traseul cel mai scurt!! Ocoleste fara nici un motiv!

    Reply
  3. tomescu teofan emilian

    Subcontractarea trăbă interzisă.Îi la mintea cocoșului că nu poți face o lucrare de calitate la prețul subcontractului care îi mult sub prețul oferit inițial. Subcontractarea îi egală cu intermedierea ilegală,ceva de genul vânzării de energie de către băieții deștepți,adică jaf la drumu mare.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *