Cristian Ghingheș

De ce legea pentru autostrada A8 este inutilă sau cel mult o declarație politică

Ce praf în ochi a fost toată discuția cu prioritizarea A13 (Iași-Bacău-Brașov), dar stați să vedeți ce praf în ochi este legea adoptată săptămâna trecută pentru realizarea A8!

1. Această lege nu are sancțiuni. Deci ce se întâmplă dacă… nu se întâmplă? Nimic. 🙂

2. Această lege putea fi cel mult o declarație politică menită să sublinieze ceea ce deja era consacrat la nivel strategic atât pe plan european, cât și în România:
– Regulamentul 1315/2013 al Parlamentului European;
– Master Planul General de Transport (MPGT);
– Programul Operațional Infrastructură Mare (POIM) 2014-2020.
Toate arată clar că A8 este un coridor prioritar ce poate fi finanțat cu fonduri europene.

3. Această lege prevede inclusiv posibilitatea realizării unui parteneriat public-privat pentru realizarea autostrăzii, nicidecum să oblige guvernanții în vreun fel să acceseze în ceasul al XII-lea banii europeni pe care îi avem la dispoziție, așa cum de altfel a tot subliniat comisarul european Corina Crețu.

4. În același timp, experții Comisiei Europene ne tot pun să facem studii de oportunitate privind alegerea traseului, iar Ministerul Transporturilor este înclinat să execute umil ceea ce de fapt este amânarea demarării procedurilor pentru realizarea A8. Aceasta este o realitate recentă din Comitetul de Monitorizare al POIM, unde am ocazia să reprezint Societatea Academică din România (SAR). Sper ca ministeriabilii să se fi trezit între timp.

Pe de altă parte, nu pot să nu menționez la palma politică de la chiar propriul lor partid pe care au luat-o astăzi baroni precum Dragoș Benea din Bacău, mari ambasadori ai diversiunii referitoare la prioritizarea A13 în dauna A8. A13 nici măcar în programul de guvernare al Cabinetului Dăncilă nu apare, ca să vă dați seama de aberația pe care o susțineau parlamentarii băcăuani ai puterii și nu numai. Chiar dacă sunt băcăuan, nu pot închide ochii și să sfidez prioritățile agreate atât la nivel național, cât și la nivel european.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

10 thoughts on “De ce legea pentru autostrada A8 este inutilă sau cel mult o declarație politică

    • toti banii pt infrastructura vin de la guv central

      Perfect ADEVARAT. Caci daca respectivii MILITANTI ar fi dorit cu adevarat o AUTOSTRADA, care sa-i lege de restul lumii, trebuiau sa ceara una care sa-i Uneasca de BUCU, de unde vin banii – avand in vedere ca Franta centralizata e modelul ROmaniei si ca in Iasi e un centru cultural francez! -, nu AUTOSTRADA pentru ca cei din Cluj sa se lege de Buda, inainte de Bucu. Asa ceva NU se FACE, de ce nu le spune nimeni, ceea ce ar fi trebuit sa stie singuri cei din iashi, deoarece traiesc in ROMANIA de la inceput, desi i-a adus Ceausescu la orash iar azi sunt complet degenerati si deBusolati?! Ungaria, PARTENERUL NOSTRU STRATEGIC, PARADOXAL, nu e prietena noastra!

      Reply
  1. jerome

    Logica mea imi spune ca autostrada spre moldova ar trebui sa treaca prin Brasov-Bacau-Iasi. Asa nordul moldovei se leaga si cu vestul dar si cu capitala ( dupa ce se termina autostrada Ploiesti-Brasov) si cu oltenia. Ce e asa de greu de inteles. Restul sunt gogosi. Depinde fiecare de cine este platit (mituit) Personal nu mai imi trbuie autostrada, noi in Timisoara avem :))))

    Reply
    • Alzara 1918

      Corect ! Oituzul e mai ușor de traversat , Brașovul are mai nări șanse de legătura cu Viena și București , A8’ar pune in valoare Sudul Moldovei , Secuimea și Țara Oltului !

      Reply
  2. MuMU?

    NU e vorba despre nicio PRORITIZARE nationala, ori la nivel de UE, un PLAN batut in cuie pe veci, ci despre o tragere de timp, o tergiversare evidenta avand in vedere traseul PRIORITAR agreat. Care va iesi SF dupa SF mereu mult prea scump, altele fiind de fapt prioritatile NATIONALE cu sprijin real-politic, zeci de ani de azi inainte – SFurile expira, daca nu stiati -, iar fondurile de alocat sunt LIMITATE indiferent de unde ar proveni! Asta pe linga faptul ca NU intotdeauna Linia dreapta intre doua puncte e cea mai scurta cand vorbim de cai de transport – exemple se pot da cu duiumul -, cand principala ratiune a retelei de transport e sa INTERCONECTEZE nu sa ajunga unii din iashi TAMAN la Budapesta si numai acolo!, fix numai si numai prin Tg.MUresh!
    Durata de executie a A8 este ceva de neinchipuit pentru voi azi – din cauza dificultatilor reale ale traseului montan pe deasupra Siberiei Romaniei -, dar poate fi estimat, cumulat cu nivelul investitiilor necesare, anual, a fondurile alocate conform posibilitarilor REALE, la… SUTE DE ANI.
    Si astfel, tot bagand toti banii intr-o AUTOSTRADA virtuala care nu va folosi niciodata Moldovei deoarece nu se va termina vreodata, MOLDOVA nu va avea nicio AUTOSTRADA folositoare cel putin 100 de ani de azi inainte, in schimb va mai supravietui o vreme intr-o realitate virtuala pana la inevitabilul si implacabilul sfarshit al acestei regiuni sabotata de rusi cu ajutorul unor intermediari perversi dar cu putere de DECIZIE in stat.
    Mai vorbim… De CENTENARUL urmator!

    Reply
    • BuLLgara MumUnGara

      Aceasta e, desigur, versiunea soft a PROBLEMEI. Unde vedeti cum niste politicieni romani din PARLAMENT nu le pasa de ETICA actului in sine, absolut deloc. Cum in timp ce unii din Tg.MUresh sunt legati printr-o autostrada de restul lumii, chiar in acest moment, fara sa fi fost necesara vreo lege speciala pentru ei!, ceilalti primesc oooo LE-GE care nu-i va lega niciodata de nimeni si de nimic avand in vedere cum e trasata AUTOSTRADA virtuala. Numita in bataie de joc: „a UNIRII”.
      Presupun ca iesirea din aceasta situatie umilitoare e doar creare unei forte politice a REGIUNII dupa modelul UDMR!

      Reply
  3. SeniN Serene

    „Și în țările vest-europene proiectele montane durează 10-20-30 de ani.” (domnul inginer estimeaza aprox 25 de ani pentru Valea Prahovei, dar puteti sa-l intrebati si despre hauHAUtostrada in discutie) http://www.contributors.ro/administratie/strategie-pentru-dezvoltarea-infrastructurii-pe-valea-prahovei/ Iar Gemania-Austria-ELVETIA sunt tari dezvoltate si nu putem vorbi de lipsa fondurilor alocate, ori a fortei de mc si tehnologiei!, ci despre cat de reprede se USUCA betoanele turnate si in cat timp REAL se pot fabrica, eventual transporta, respectivele consumabile” dedicate pe teren.
    Va aduc aminte ca si Catedrala Nationala a fost decretatata a se realiza prin LEGE, pe vremea lui Carol 1, in urma cu mai bine de 130 de ani, fiind identificata si sursa fondurilor necesare pentru a fi realizata! (deoarece UE nu exista, probabil din monopolurile statului), si iata cum… abia acum Luci vederii noastre.
    Cat despre acest PARLAMENT, succesor al celorlalte (rusinii, penalilor, samd), e inutil sa va aduc aminte de cata incredere se bucura in randuL populatiilor (nu a cetatenilor statului, sa ne intelegem!), si despre cat de REPREZENTATIV este EL fiind ales de o minoritate de vreo 4 legislaturi la rand?
    De ce deranjeaza RUSIA apropierea infrastructurilor ADEVARATE ale UE de granitele sale – cand Rusia se invecineaza cu cine vrea EA -, de spatiul sau economic EXCLUSIV? Deoarece asta inseamna fluxuri mari de marfuri si bani care se misca, micsorandu-i spatiul vital, redeschiderea unor vechi rute comerciale *, o libera circulatie a marfurilor si oamenilor la o SCARA fara precedent, implicit o pierdere consistenta de bani si CTRL asupra pop si teritoriilor aservite in saracie.
    Si ce va face RUSIA ca sa impiedice aceasta? Rusia va incerca prin toate mijloacele sa impiedice aceasta APROPIRE, sabotand din interior, influentand deciziile institutiile statului roman, multiplu membru, ca SRI si Parlament, folosind bani si „agentzii” de influentzare, pe linga intermediari austro-ungari care fac profituri uriase de pe urma gazelor si petrolului rusesc.
    Dar nimic nu e mai inspaimantatoare decat ura cu care avortonul statal detinut de catre Haita de partid si de stat, ca un Detzinut, isi saboteaza cu MAXIMA PERVERSITATE propriul Teritoriu. Sado-msochismul e doar o deviatie psihica, nebunia si ura fara sens sunt altceva, insa ambele trebuie sa intre in atentia specialistilor, ca si factorii care au dus la declansarea acestor dezordini mintale grave – daca nu cumva e vorba despre CORUPERE a folosind bani si alte AVANTAJE pentru a plati pe cei cu putere de decizie, a decidentilor in diverse aspecte cheie care intereseaza RUSIA.
    *(vezi Culoarul Stategic dintre mari pe care a aparut insasi MOLDOVA, la care nu vrea sa renunte, din 1940 pana azi, deoareca inca nu si-a mutat gandul de la toata UCRAINA)

    Reply
  4. ...dacă e trădare, adică dacă o cer interesele partidului, fie!

    Ce sa faca moldovenii cu o autostrada fara cap si coada, de nicaieri spre nicaieri, care nu va fi gata nici intr-o suta de ani, cand MEDIUL in care ei exista se schimba de la an la an?
    Poate ca peste 100 de ani nici nu va mai fi nevoie de AUTOSTRAZI!
    „Și în țările vest-europene proiectele montane durează 10-20-30 de ani.” *Iar Gemania-Austria-ELVETIA sunt tari dezvoltate si nu putem vorbi de lipsa fondurilor alocate, ori a fortei de mc calificata, experienta si tehnologie, ci despre cat de reprede se USUCA betoanele turnate si in cat timp REAL se pot fabrica, eventual transporta, respectivele consumabile” DEDICATE fiecarei etape si lucrari de pe teren. *(domnul inginer scrie pe contributors.ro ca pentru Valea Prahovei dureaza aprox 25 de ani, dar puteti sa-l intrebati si despre hauHAUtostrada in discutie)
    Eu va aduc aminte ca si Catedrala Nationala” a fost decretata a se realiza tot printr-o LEGE, pe vremea lui Carol 1, in urma cu mai bine de 130 de ani, fiind identificata si sursa fondurilor necesare pentru a fi realizata (deoarece UE nu exista, probabil din monopolurile statului), si iata cum… abia acum Luci vederii noastre.
    Cat despre acest PARLAMENT, succesor al celorlalte (a rusinii”, penalilor, samd), e inutil sa va aduc aminte de cata incredere se bucura in randuL populatiilor (nu a cetatenilor statului, sa ne intelegem) si despre cat de REPREZENTATIV este EL fiind ales de o minoritate de vreo 4 legislaturi la rand?
    Iar acum sa vorbim despre cum deranjeaza RUSIA apropierea infrastructurilor ADEVARATE ale UE de granitele sale – cand Rusia se invecineaza cu cine vrea EA -, de spatiul sau economic EXCLUSIV? Deoarece asta inseamna fluxuri mari de marfuri si bani care se misca, micsorandu-i spatiul vital, redeschiderea unor vechi rute comerciale **, o libera circulatie a marfurilor si oamenilor la o SCARA fara precedent, implicit o pierdere consistenta de bani si CTRL asupra pop si teritoriilor aservite in saracie.
    Si ce va face RUSIA ca sa impiedice aceasta? Rusia va incerca prin toate mijloacele sa impiedice aceasta APROPIERE, sabotand din interior, influentand deciziile institutiile statului roman, multiplu membru, ca SRI si Parlament, folosind bani si „agentzii” de influentzare.
    Dar nimic nu e mai inspaimantatoare decat ura cu care avortonul statal detinut de catre Haita de partid si de stat, ca un Detzinut, isi saboteaza cu MAXIMA PERVERSITATE propriul Teritoriu. Sado-msochismul e doar o deviatie psihica, nebunia si ura fara sens sunt altceva, insa ambele trebuie sa intre in atentia specialistilor, ca si factorii care au dus la declansarea acestor dezordini mintale grave; daca nu cumva e vorba despre actiunea de CORUPERE folosind bani si alte AVANTAJE pentru a plati pe cei cu putere de decizie, a decidentilor in diverse aspecte cheie care intereseaza RUSIA.
    **(vezi Culoarul Stategic dintre mari pe care a aparut insasi MOLDOVA, la controlul caruia nu vrea sa renunte, RUSIA, din 1940 pana azi, deoarece inca nu si-a mutat gandul de la Toata UCRAINA)
    Iar asta fu versunea Hard a situatiei de fapt. Cu referire la TRADARE si tradatori concreti care pot fi si identificati, ca si agentii de influenta, care lucreaza pentru rusi, platiti eventual prin diversi intermediari austroungari care scot profituri colosale din gaze si petrol rusesc.
    Activitatile de lobby sunt legale si probabil ?reglementate in ROMANIA si nu sunt tot una cu alte activitati specifice agentiilor de spionaj de care ar fi trebuit sa se ocupe serviciile voastre de elita daca ar avea capacitatea, puterea si inteligenta necesara, si nu ar fi castrate de la infiintare supuse politicienilor corupti si tradatori.

    Reply
    • in Culoarul Siretului traiesc mai multi cetateni romani decat in fundatura ceaushista umflata cu pompa de rusi si fara niciun viitor in Europa

      Cred ca vorbim despe prima autostrada din istoria omenirii, pe acest Pamint – a Terrei, carevasazica -, care va ramane Virtuala, se face prin Lege – fara eventuale constringeri, ori sanctiuni -, conform LEGII, si are o conotatie GEOPOLITICA, regionala, cu bataie GLOBALA, mai putin NATIONALA!; care e numita in bataie de joc: „A UNIRII”!!
      Suntem deschizatori de DRUMURI, carevasazica, !unici!, PRIMII din Lume in toate cele NEGATIVE si anormale – dark side – , cu concursul SERVICIILOR si politicenilor celui mai sarac si inapoiat… „stat din UE&NATO, pe care-l si saboteaza cu salbaticie in bataie de joc; fata de tot OCCIDENTUL , per ansamblu, pe care il asteapta insa, dupa toate astea, sa-i apere de rusii carora tocmai L-a tradat, ca iude fara tzara, Lege, Dumnezeu, Cultura si Civilizatie si nu in ultimul rind APARTENENTA clara, asumata si demonstrata!
      Nu e vina moldovenilor ca TRANSILAVANIA tradatorilor si dezertorilor din Marele razboi – recte, sudistii -, e o vagauna si o fundatura de unde fuge toata lumea de secole, care nici macar nu a meritat efortul sa fie in totalitate COLONIZATA de austroungari; fara resurse notabile cu ajutorul carora sa se dezv o industrie oarecare si cu densitati de Asia Centrala.
      Credeti voi ca marile batalii s-au dus acolo dintr-o intamplare?
      Prin Austria si Elvetia, tari inrudite in buna masura cu Germania, trec principalele rute de transport ale Germaniei catre Mediterana, tot pe acolo se face jonctiunea intre Marile Nordului&Baltica si Mediterana, se faciliteaza schimburile – priviti harta Frantei, ca sa intelegeti mai bine – si se dezvolta in profunzime teritoriul strabatut, caci dupa cum observati toate centrele vor sa ajunga la cea mai apropiata mare ca sa faca comert, sa participe activ la schimburi si sa se imbogateasca. La fel a fost si cazul nostru pana in 1940, cand prinvim la Moldova si Polonia – Romania avand la acea data granita comuna cu Polonia – unde se dezvoltasera pe ruta comerciala respectiva orase ca Varsovia, Liov, Cernauti, Chisinau, Galati, Gdansk, si chiar Cracovia.

      Reply
      • veZi cadi nOU?

        Ce parere aveti despre dezorientarea TOTALA a lui Chichirau?
        E de inteles, desigur, femeie fiind … Insa, voi ce ziceti despre Casin-Oituz, Marasti-Marasesti? Ce va spun aceste LOCATII? Credeti voi oare ca marile BATALII s-ar fi dus din intamplare la PORTILE Moldovei, TAMAN acolo si numai acolo!? …pentru CURTEA care si-ar fi luat oricand zborul la Odesa, Kiev, in Crimeea, pe vreun vapor, aiurea?
        …Voi sunteti, SERIOSI? Normali!? De ce ar fi depalasat Puterile Centrale asemenea forte pentru NIMIC?
        E CLAR pentru toata Lumea ca respectivii voiau sa controleze CULOARUL pe care si-ar fi miscat nestingherit trupe si resurse… ati auzit de GOLLIPOLI? Deci, ei nu voiau sa controleze Vagauna si Fundatura Europei – recte, TRANSILVANIA franco-rusesca promisa PRIMITIVILOR sudishti DEZERTORI si tradatori ai ROMANIEI de la inceput -, ci CULOARUL strategic dintre Mari cedat de iudele sudise RUSILOR, mai apoi sovieticilor, cu care si-au fackut de fapt actualul faLstat care saboteaza Europa – Cultura si Civilizatia europeana, UE-&NATO -, si OCCIDENTUL per ansamblu!
        Credeti VOI oare ca mai exista vreu stat in EUROPA care-si sacrifica proprirul teritoriu national pe o PROMISIUNE – si ce PROMISIUNE! – care-si urashte profund existenta, ceea ce este, originile, care iubeste STRAINII (evrei, nemti, maghiari, rusi, turci si semitatari), si-si uraste de moarte fratii (Miorita) de sange, limba, neam si credinta?
        Un stat Civilizat, in Mileniul 3, considera BUCATI din teritoril NATIONAL mai importante decat alte Partzi… conform CONJUNCTURILOR taman de CENTENAR?
        (de ce n-ar dezerta sudistii tradatori, salbatici si primitivi, fara tzara, nume, lege, Dumnezeu’ corcituri tinute in dobitocie cu-n scop – asemeni celor din ARDEAL si banatul huno-ceaushist – din pRahova, Braila, Tulcea, Bucu, ARDEAL si FOCSANI, cand familia iubitoare si casa primitoare sunt in manile dusmanilor toleranti? – care pana si MOASTELE le returneaza defetistilor tradatori care scriu manifeste celor din transheiele inghetate sa se predea! – si cum ar putea forma ei vreodata o Natiune, fara SACRIFICIU, laolata cu cei care poarta un nume strain: ARDELENI, bucovineni, banateni si inventati olteni? …ce au facut ei cand au intors ARMELE sacrificadu-si sute de mii de frati- frati!, sovieticilor, in 1944? Bine ca n-am fost io, famelia mea restrinsa de bolovani/ dobioace in forma umana fara constiinta de niciun soi si fara vro apartenenta CLARA ori COMUNIUNE!

        Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *