Adrian Popescu

Ioan Rus lucrează, amenda pentru șoferii care iau autostopiști revine! Află cine și cu cât riscă să fie amendat

Una dintre primele măsuri ale lui Ioan Rus în fruntea Transporturilor pare a fi introducerea amenzii pentru șoferii care iau autostopiști. În acest sens, pe site-ul Ministerului Transporturilor a fost pus în dezbatere publică un proiect de ordonanţă pentru completarea Legii nr.38/2003 privind transportul în regim de taxi şi în regim de închiriere (Legea Taximetriei).

Proiectul de ordonanță (vezi aici) are un singur punct în care se prevede că în art. 55 din Legea Taximetriei ar urma să fie introdus un nou paragraf – litera (h) – prin care şoferii care transportă pasageri luaţi cu autostopul ar urma să fie amendați cu sume de la 1.000 lei la 5.000 lei.

În nota de fundamentare a acestei ordonanţe (aici), iniţiatorii proiectului susţin că, în ultima perioada de timp, se constată existenţa unor practici ilicite în activităţile de transport rutier de persoane prin utilizarea autoturismelor personale, fapt care afectează transportul local şi judeţean de persoane, dar şi bugetul de stat prin faptul că nu se încasează taxe şi impozite.De asemenea, se mai arată în fundamentare, aceste practici ilicite afectează mediul concurenţial pe piaţa transportului rutier de persoane.

Şoferii care transportă pasageri fără autorizaţie vor primi aceleaşi sancţiuni ca şi taximetriştii care intervin asupra aparatului de taxat sau conducătorilor auto care nu respectă diverse prevederi.

Acest proiect a mai fost propus la sfârşitul anului trecut, însă a fost retras din dezbaterea publică în urma reacțiilor pe care le-a stârnit.

Citește aici o analiză dură făcută de Mihai Goțiu notei de fundamentare a propunerii de amendare a șoferilor care iau autostopiști.


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

7 thoughts on “Ioan Rus lucrează, amenda pentru șoferii care iau autostopiști revine! Află cine și cu cât riscă să fie amendat

  1. Conserva de la Palatul Victoria

    Nenea Rus şi nenea Oprea doresc să creeze impresia că sunt autoritari în ministerele pe care le conduc, dar se fac de râs cu o lege de acest gen.

    Reply
  2. Mircea Serban

    Articolul 40 din Constitutie garanteaza dreptul la asociere! Articolul 44 asigura dreptul la proprietate privata! Asadar, e optiunea personala a oricarui proprietar de masina cu cine se asociaza si pe cine invita in masina sa! Domnule ministru sa ne pupe in fund toti cei care vor vota in favoarea acestei ordonante mai idioata decat dumneata!

    Reply
  3. Emil

    O imbecilitate ieșită dintr-oi minte de milițian din anii 60-70. Atâta știe, atâta face dom. ministru.

    Reply
  4. cristi chiscop

    Si Dumneavoastra si dl Gotiu dezinformati. In proiectul de OG nu scrie nimic de: „şoferii care transportă pasageri luaţi cu autostopul ar urma să fie amendați cu sume de la 1.000 lei la 5.000 lei”, ci „pentru efectuarea de transport public de persoane cu un autoturism”. Vedeti care este definitia transportului public de persoane, apoi ce inseamna „transport rutier in cont propriu” dupa aceea trageti concluziile. Altfel demersul jurnalistic poate cadea in derizoriu.

    Reply
  5. cristi chiscop

    Domnule Gotiu, puteti aprofunda OG 29/2011 si veti vedea ca va aflati in eroare. Definitia transportului rutier in cont propriu: ” transport rutier în cont propriu de persoane – transportul rutier efectuat în scopuri necomerciale şi nonprofit de către o persoană FIZICA sau juridică cu respectarea condiţiilor prevăzute la art. 2 pct. 5 din Regulamentul (CE) nr. 1.073/2009. ” (Art 3., al. 42). Asadar se refera si la persoane fizice.

    In al doilea rand, de la autorizare (vezi referirea din proiectul de OG la art. 7 din legea 38/2003, care spune ca transportul public de persoane sau bunuri in regim de taxi se poate face doar cu autorizatie) sunt exceptate mai multe situatii: vezi iarasi OG 29/2011: art 11, litera m: prevederile nu se aplica urmatoarelor tipuri de transport „transporturi în interes personal efectuate de către persoane fizice, cu vehicule rutiere deţinute de acestea, indiferent de capacitate”.

    O minima documentare nu strica, mai ales pentru un jurnalist cu pretentii. Proiectul nou de OG are in vedere doar situatiile in care cineva transporta pe bani (taxi sau inchiriere) alte persoane, nimeni nu va fi amendat pentru ca ia un autostopist in masina.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *