Romania Curată

GRECO critică folosirea procedurilor de urgență pentru modificarea legislației în România

GRECO, organismul anticorupție al Consiliului Europei, și-a exprimat îngrijorarea față de utilizarea procedurilor de urgență pentru modificarea legislației în România, în locul procedurilor parlamentare adecvate. 

Într-un raport dat publicității marți, 18 aprilie, GRECO subliniază ca a urmărit cu atenție recentele evoluții din Romania legate de amendamentele retrase ulterior la legislația penala (cu referire la OUG 13) si considera ca inițiativele de o asemenea importanta trebuie examinate cu rigurozitate de Parlament.

Organismul anticorupție al Consiliului Europei atrage totodată atenția autorităților romane sa tina cont,, atunci când are în vedere viitoare inițiative legislative, de angajamentele asumate de Romania in ce privește incriminarea corupției, ca si de recomandările sale relevante.

In ce privește progresele realizate de Romania in aplicarea recomandărilor din trecut ale GRECO privind penalizarea corupției si transparenta finanțelor in politica, raportul conchide ca pana acum Romania a pus in aplicare in mod satisfacator 15 din cele 20 de recomandări formulate in primul raport de acest gen, adoptat in 2010, doua nu au fost inca implementate, iar trei au fost implementate partial.

Dupa intrarea in vigoare a noului Cod Penal, in 2014, si a unei serii de amendamente, incriminarea coruptiei si a traficului de influenta in Romania respecta in mare parte Conventia penala cu privire la coruptie, apreciaza GRECO.

Organismul anticoruptie al Consiliului Europei saluta, de asemenea, in raportul sau adoptarea in 2015 a unor amendamente la legea finantarii partidelor politice si campaniilor electorale si a normelor metodologice de aplicare a acesteia, dar si faptul ca Autoritatea Electorala Permanenta a primit responsabilitatea principala si resurse pentru supervizarea finantarii activitatilor politice.

GRECO face apel la autoritatile romane sa ia „toate masurile necesare” pentru a respecta pe deplin recomandarile privind incriminarea coruptiei si transparenta finantarii activitatilor politice, se mai arata in comunicat.

GRECO evaluează progresele înregistrate de România in punerea in aplicare a recomandărilor sale anterioare privind penalizarea corupției si transparența finanțelor pe scena politica.

 


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

One thought on “GRECO critică folosirea procedurilor de urgență pentru modificarea legislației în România

  1. SOCRATE

    LEGISLATIA ELABORATA de impostorii interesului national ARE CA TINTA GRUPURI DE INTERESE NELEGITIME , asa s-a ajuns la;
    – Crearea unor proceduri judiciare cu continut confuz, echivoc, care faciliteaza emiterea de speculatii in favoarea infractorilor sau faptuitorilor. (“Persoana care ajuta un hot la savarsirea de infractiuni, se numeste COMPLICE si este pedepsit pentru asta. Daca o alta persoana ajuta acelasi hot dupa ce a savarsit fapta, la ascunderea adevarului se numeste AVOCAT si este platit pentru asta » ceea ce constituie o mare aberatie sau CIUDATENIE JUDICIARA ).
    – Sistemul de reglementari superioare (ne mai vorbind de cele inferioare) din punct de vedere al ierarhiei juridice din Romania (a se vedea OUG-rile emise pe banda rulanta) permite emiterea de acte normative in scopul satisfacerii unor interese nelegitime de grup sau individuale, dovedind ca, CORUPTIA ESTE OFICIALIZATA-institutionalizata SI INTRETINUTA DE FACTORII PUTERII.
    – Sistemul legislativ este dezlanat, necorelat si nesistematizat aspecte care ii determina si pe justitiarii de buna credinta sa faca interpretari confuze si precare in detrimentul bunului mers al sistemului judiciar si al interesului public general dar in folosul unei “Justitii de tip SRL”.
    TOTUSI Sisitemul judiciar romanesc se poate eficientiza, FARA A SE APLICA MAI MULTE FAZE ALE PROCESULUI JUDICIAR, si FARA FOLOSIREA INSTITUTIEI AVOCATULUI prin infaptuirea justitiei cu obiectivitate si celeritate precum si cu cheltuieli minime, NUMAI aplicand modelul Sistemului de Justitie CANADIAN, a Tribunalului Electronic, bazat pe stiinta ciberneticii judiciare. Completul de judecata este format dintr-un IT-ist sau cibernetician instruit si din punct de vedere ala cunostintelor juridice, un judecator ce detine si cunostinte IT si un calculator performant cu softul adecvat.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *