Adrian Popescu

FOTO Cine plăteşte pentru surparea din Eroilor? Metrorex ne ”linişteşte”: situaţii identice s-a petrecut la Roma şi Barcelona

În zona Eroilor din Bucureşti carosabilul s-a surpat, iar şefii Metrorex şi primăria Capitalei susţin că nu este ceva neobişnuit şi că asemenea evenimente au mai avut loc în oraşe mai celebre. „Asemenea incidente am înţeles că au mai avut loc şi în alte oraşe… la Roma, la Barcelona. Nu e o situaţie care s-a întâmplat doar la noi”, a declarat senin duminică Marin Aldea, directorul interimar al Metrorex.

Surparea, cauzată de greşeala constructorului Astaldi, va afecta timp îndelungat locuitorii din zona Eroilor şi nu numai. Deja 14 persoane şi-au părăsit locuinţele, din teama prăbuşirii caselor şi a fost nevoite să se cazeze pe la rude sau la hotel.

Traficul a fost deviat pe rute ocolitoare. Restricţiile de circulaţie vor fi menţinute cel puţin o lună, iar cele mai afectate zone ale Bucureştiului vor fi Drumul Taberei şi cartierul Militari. Rămâne de văzut cine trebuie să plătească pentru acest incident: firma Astaldi, proiectantul, consultantul, firma de monitorizare a terenului şi imobilelor din zonă sau Metrorex.

Cum a început totul

Sâmbătă, traficul rutier pe bulevardul Eroilor, între strada Carol Davila şi Pod Eroilor, şi pe bulevardul Eroilor Sanitari, între strada Carol Davila şi Piaţa Operei, a fost întrerupt din cauza surpării carosabilului.

Motivul oficial: în timpul lucrărilor la viitoarea magistrală de metrou spre Drumul Taberei, o freză trebuia să spargă un perete de beton, însă au început să se desprindă bucăţi mari de pământ, iar carosabilul de la suprafaţă a început să se surpe.

„Un puţ de epuizment a fost avariat şi apa a pătruns în staţia Eroilor 2. S-au luat măsuri de către constructor pentru izolarea pătrunderii apei în staţii. În continuare, se caută soluţii de consolidare a terenului”, a declatat directorul Metrorex, Marin Aldea.

Nu este primul incident de acest fel. În luna iunie, tot în timpul lucrărilor de la viitoarea magistrală de metrou, „cârtiţa” Filofteia a lovit un puţ vechi nesemnalizat şi a produs un crater pe o suprafaţă de 20 mp, în faţa Academiei Militare, iar strada de la suprafaţă a fost acoperită de noroi.

Primăria nu se grăbeşte cu sancţiuni

Alexandru Ichim, purtătorul de cuvânt al primăriei Capitalei, a anunţat că în mod „evident” constructorul va plăti daunele ce provin din acest incident, însă cei de la Astaldi au cerut un răgaz de 24 de ore „pentru un plan”.

Compania italiană Astaldi este mai mereu favorită în a primi contracte mari de la statul român: Pasajul Bararab (în parteneriat cu FCC Construction), Arena Naţională (în parteneriat cu Max Bogl), magistrala 5 Drumul Taberei – Universitate, un contract de peste 200 milioane euro, extinderea magistralei 4 cu încă doua staţii (Lac Străuleşti şi Laminorului), precum şi mai multe tronsoane de autostradă: Drajna-Feteşti, varianta de ocolire Piteşti, Medgidia-Constanţa, Cernavodă-Medgidia, Orăştie-Sibiu (lot 4), Nădlac-Arad (lot 1 şi 2).

Cel puţin o lună de restricţii pentru maşini

Autorităţile au anunţat că restricţiile de circulaţie în zona Eroilor se vor menţine pentru cel puţin 30 de zile, astfel încât traficul rutier dinspre cartierele Drumul Taberei şi Militari către centrul Bucureştiului se va desfăşura pe rute ocolitoare.

Rute ocolitoare: sensul de coborâre dinspre cartierele Drumul Taberei şi Militari se va face prin Şos. Pandurilor – Calea 13 Septembrie, precum şi prin Şos. Geniului – Şos. Cotroceni.

Pe sensul spre urcare către cele două cartiere, circulaţia rutieră se va desfăşura prin Splaiul Independenţei – Şos. Cotroceni – Şos. Geniului; Şos. Cotroceni – Bdul Iuliu Maniu – Bdul Vasile Milea şi prin Splaiul Independenţei – strada Elefterie – Bdul Eroilor.

1

Fotografii de FLORIN EŞANU

2 4 6 7 8 11x


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

13 thoughts on “FOTO Cine plăteşte pentru surparea din Eroilor? Metrorex ne ”linişteşte”: situaţii identice s-a petrecut la Roma şi Barcelona

  1. alex

    maine o sa fie prapad in Drumul Taberei, practic o sa fie blocata toata circulatia si nu o sa se mai poata iesi din cartier. Traficul in Drumul Taberei si Militari era deja peste limita de avarie.

    Daca metroul o sa fie continuat pe tronsonul Opera – Bd Mihai Kogalniceanu – Universitate exista posibilitatea unui veritabil masacru cu mii de morti si zeci de cladiri prabusite chiar daca nu au bulina rosie. Solul pe acea portiune este complet nisipos iar infiltratiile de apa sunt mult mai puternice decat in partea dinspre Cotroceni. Stiu lucrurile astea de la IPTANA inainte de 1989.
    Autoritatile statului si constructorii sunt complet inconstienti si nu-i intereseaza decat banii pe care-i trag de pe urma acestui proiect dement.
    Acesta este TERORISM MAFIOT facut de statul roman impotriva propriilor cetateni.
    Metroul de pe plaiul Dambovitei s-a executat prin decopertare totala tocmai din cauza infiltratiilor masive de apa in solul nisipos. Pentru metroul din Drumul Taberei exista demult o schita cu jonctiune la Politehnica tocmai din cauza imposibilitatii legaturii cu zona Eroilor.

    Reply
    • Romeo

      Sa speram ca nu va fi asa desi dvs. dati previziuni prapastioase ! Totusi de constructia metroului nu se ocupa o firma care face…burlane.

      Reply
      • alex

        nu are nici o legatura ce firma face constructia ci este vorba de pericolul urias al proiectului intr-o zona cu pericol maxim de prabusire. Numai pe bd. kogalniceanu sunt circa 10 blocuri cu bulina rosie fiind integrate intr-un lant de cladiri ce poate antrena prabusire colectiva. Sunt lucruri cunoscute doar ca lacomia de a face un proiect din care se castiga foarte multi bani este cu mult mai mare decat protectia oamenilor!

        p.s. oricum stau linistit acum dupa ce noul tehnogradat de la transporturi a sugerat in plin avant dorelist ca e o surpare conform normelor europene de genul „se mai intampla si la altii” si „lasa ca merge si asa”. Daca dvs. aveti incredere in autoritatile statului si firmele abonate la contractele cu statul atunci va doresc mult noroc, eu n-am avut si mi-am nenorocit sanatatea din cauza acestui „stat”!

        Reply
    • Tomescu Dan

      Alex, ai dreptate. Zona Eroilor se gaseste in fosta lunca a Dambovitei, care in decursul sutelor/ miilor de ani s-a tot mutat prin zona plata aflata la baza dealului in care acum de gaseste Ac Militare si cartierul Drum taberei.
      Problemele de fundare au fost deosebit de dificile. Au devenit si mai dificile, urmare a relizarii casetei metroului , deoarece a fost stopta evacuarea apei subterane , care provenea din terasa Cotrocenilor in Dambovita. Se stie ca in anii ’80 subsolurile cladirilor din cart.Cotroceni erau inundate de apa . Nu intru in amanunte.
      Insa solutia adoptata, asa cum am auzit la TV : sa se toarne beton , cca 200 mc , in golurile care au fost evidentiate ! ?!?!? este mai mult o actiune de fatada . Ceva ce face pisica , „de a ascunde rahatul”.
      Un lucru este cert : in Romania nu s-a mai facut asa ceva !!! .
      Categoric este o problema de proiectare , dar si de executie, iar aducerea la situatia initiala necesita timp , bani si mai ales „a se sti cum”

      Reply
  2. Adrian

    Asigurările să plătească. Că doar e eveniment neprevăzut. Și să plătească urgent. În urma anchetei lor interne sau paralele sau cum s-o chema.

    Pe de altă parte, sunt curios dacă se va deschide temporar traficului o parte a domeniului Cotroceni, pentru preluarea fluxurilor cel puțin ale RATB și urgențelor.

    Reply
  3. Valentin

    Linia 1 de metrou construita acum vreo 35 de ani trece pe sub lacul IOR, deci conditii cu mult mai dificile de sapat. Au fost folosite atunci solutii de inghetare locala a solului in timpul excavarii subterane, tocmai pentru a evita fenomene de tasare si scurgeri de apa. Ne asteptam ca dupa 35 de ani, un constructor italian renumit sa utilizeze studii geotehnice avansate si metode moderne de sapat in conditiile subsolului bucurestean. Sunt convins ca nu le-au utilizat. De altfel unele firme de constructii italieniene lucreaza mai ceva ca Dorel al nostru, a se vedea si portiunea autostrazii A2 Bucuresti-Fundulea, cativa km terminati cu greu in cca 10 ani de firma mixta Romstrade.

    Reply
  4. vlad

    Nu stiu cata vina are constructorul, daca e aceeasi situatie ca inainte? un put necunoscut??? Pe de alta parte, tot astia sapau la un alt nivel decat credeau acum cateva luni. Eu ma ingrozesc cand ma gandesc ca trebuie sa sape si o magistrala Iancului – Opera… e plin de cladiri cu bulina, e plin de cladiri care nici macar nu au fost expertizate si poate sunt la fel de rau… Va dati seama ca fiind zona centrala o sa dea peste multe chestii nesemnalizate, necunoscute, ruine, puturi, beciuri, etc :)). Poate pe viitor o sa ceara sa se foloseasca nu doar hartile, sa masoare constructorul singur daca exista incinte necunoscute… exista o groaza de metode.

    Reply
  5. Enache

    Scuza că și altora li s-a întâmplat este stupidă și de un cinism înfiorător. Numai norocul chior a făcut că nu sunt victime. Încă, dar ne vom strădui să fie. Păi tocmai, dacă și altora li s-a întâmplat ar trebui învățată lecția și nu imitată! Dar cum imaginația birocraților este nulă, ei știu doar să imite. Așa se întâmplă când competența este ținută sub obroc iar decizia se ia de către nechemați. Banul să curgă, în rest potopul! Și ce dacă vor muri oameni? Și altora li se întâmplă, noi să fim altfel? Dar faptul că după o astfel de declarație, în altă parte individul ar fi zburat din funcție și ar fi pus la plată nu se imită? Pai nu, că-i de-al nostru, băiat bun!

    Reply
  6. alex

    Revin dar am uitat sa precizez ca este a doua surpare majora de teren la acest metrou, prima fiind pe platoul din fata Academiei Militare la cateva sute de metri distanta de actuala surpare!

    Trebuie stopata magistrala de la Opera la Universitate, pericolul de masacru este de 100% iar crima de la Colectiv o sa para nimica toata fata de ce tragedie se poate intampla daca o sa cada cladiri intregi pentru aceasta hotie de metrou.

    Reply
  7. Emil

    Ma gândesc acum la zona Pietii Unirii. P-acolo avem acum cam asa : de la Nord la Sud o linie de metrou , un pasaj auto și un bulevard iar de la Vest la Est alta linie de metrou , alt bulevard și…. Dâmbovița …Buun…Ma întreb : Cum dreaku au făcut aia o intersecție de trenuri , mașini , pietoni și ape fără sa dărâme totul în jur ?… In mileniul trecut ? Acum vreo 20-30 de ani ? Si „Filofteia”” sapa și atunci doar ca încă nu era botezata ….In Leningrad coborai 86 de metri ca sa iei metroul …La noi metroul deja zgârie asfaltul ….

    Reply
    • al

      In „Leningrad” e cu totul alt sol. Si la Unirea e plin de infiltratii de apa in statii, in special pe peretii tunelurilor.

      Reply
  8. Oana

    Am vazut oroarea cu ochii mei (nu e prima, desi e mai grava ca cea de asta vara), l-am auzit pe acel inginer italian explicind prin portiera masinii ca „a fost un flux ciudat”, m-am gindit la acei locuitori disperati, obligati sa-si ia ce pot si sa plece din casele lor, ca in vreme de razboi, si mi-am dat seama ca incompetenta si lacomia oficialitatilor (Primaria, Inspectoratul de Stat in Constructii si cum s-or mai numi ele) au depasit pragul de pericol public. Romania Curata, domnule Nicusor Dan, domnilor, va intreb in calitate de simpla bucuresteanca revoltata: exista mijloace legale pentru stoparea acestui proiect distructiv inainte sa faca noi ravagii? Daca e nevoie, iesim in strada?

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *