Elevii critică metodele de corectură a Examenului de Bacalaureat

Consiliul Naţional al Elevilor îşi exprimă profunda indignare față de corectarea deplorabilă a lucrărilor scrise din cadrul examenului de Bacalaureat din acest an. Deşi în fiecare an şcolar sunt sesizate inconveniente, sesiunea 2017 pare a fi marcată de erori majore de corectare a lucrărilor, erori ce afectează rezultatele absolvenților, inscrierea în învățământul superior, dar şi integritatea sistemului educațional.

Într-o primă instanță, în urma corectării contestaţiilor, şi în acest an nummeroase, se remarcă  diferențe mai mari de un punct față de corectările inițiale. Printre județele unde s-au regăsit probleme de corectare amintim de Brașov, Vrancea, Constanța, Neamț, Hunedoara, Gorj și Dâmbovița, comisiile care au corectat lucrările provenite din aceste județe dând dovadă de lipsă de profesionalism  în acordarea punctajelor şi periclitând astfel parcursul academic al absolvenților.

Mai mult decât atât, considerăm inadmisibil să existe cazuri în care elevii să fie eliminați din cadrul examenului de Bacalaureat pe baza unor motive nefondate, precum cele semnalate în județul Dâmbovița. Mai concret, elevii Ana Maria Ionița și Alexandru Toma au fost declarați eliminați din examenul de Bacalaureat în circumstanțele unei presupuse tentative de fraudă. Susținem pe deplin că eroarea aparține comisiilor care au corectat lucrările celor doi elevi, deodată ce înregistrările video infirmă orice presupusă astfel de tentativă. În contextul în care admiterile pentru accederea în învățământul superior încep în aproximativ două săptămâni, solicităm Ministerului Educației Naționale asumarea vinei şi soluționarea acestor erori covârșitoare care s-au produs pe parcursul corectării lucrărilor astfel încât rezultatele şi eforturile celor doi elevi să nu fie pe deplin compromise, odată cu parcursul lor educațional.

În al doilea rând, atragem atenția asupra unui caz revoltător din județul Suceava, în care sunt solicitate taxe pentru eliberarea diplomei de Bacalaureat şi a foii matricole, fapt ce contravine legislației în vigoare şi ce demonstrează încă o dată crezul anumitor unități şcolare conform căruia deciziiile consiliului de administrație sunt mai presus de lege.


În final, structura reprezentativă a elevilor din România ridică problema restructurării examenului, astfel încât să fie eliminați itemii subiectivi şi să existe bareme clare de notare, cu direcții bine conturate de abordare a noțiunilor, şi solicită profesorilor din cadrul comisiilor de corectare să acorde o atenție deosebită corectării lucrărilor pentru o evaluare cât mai obiectivă și corectă, rezultatele examenului de Bacalaureat reprezentând pentru absolvenții ciclului de învățământ preuniversitar principalul pilon de susținere în vederea admiterii în învățământul superior.

Acesta este un comunicat al Consiliului Național al Elevilor


Recomandări

4 thoughts on “Elevii critică metodele de corectură a Examenului de Bacalaureat

  1. Roxana

    Este impetuos necesar sa fie sanctionati profesorii corectori care au mai mult de x lucrari corectate “gresit ” ; respectiv cu nu nr “x” de lucrari gresit apreciate .
    Se stie ca acceasi profesori sunt chemeti la corectare indiferent de performanta lor . Ii pasa cuiva ca modifica viitorul tinerilor ? Da ca da , sa fie sanctionati cei ce gresesc !
    Cum vi se pare 650 de contestatii /centru de bac , din care 500 primesc alta nota la recorectare ? (cand nota se modifica numai daca exista 0,5 pct diferenta) ? Merita platitii profesorii acestia ? merita sa mai fie chemati la corectare ?

    Reply
  2. Roxana

    In tarile civilizate din UE , profesorul greseste o singura data ! La cel de-al doi-lea rateu i se pune in fata evidenta incapacitatii sale , si e rugat politicos sa-si gaseasca alta slujba , mai putin solicitanta .

    Reply
  3. Misu

    Pentru un ministru ce are in discurs 300 de cuvinte nu conteaza mutilarea pe viata a unor copii sau schimbarea nedrepta a unor destine.

    Reply
  4. ilidia

    Acest “Consiliu” mai bine si-ar bate capul cu lipsa de tragere de inima a elevilor pentru carte si ar face ceva in acest sens decat sa-si exprime “profunda indignare” pentru sanctionarea catorva elevi, vezi D-ne,ingerasi fara vina…

    Reply

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *