Cristian Ghingheș

Luăm statul la întrebări: când va fi implementat dosarul electronic la nivel național?

Dacă aveți de-a face cu instanțele -și sunt mulți români care au diverse litigii sau dosare-, probabil știți deja cât de anevoiasă este interacțiunea cu acestea mai ales în ceea ce privește depunerea documentelor și consultarea lor. Registraturile sunt mai mereu aglomerate, programul de lucru este restrâns, timpul este mai mereu un inamic, personalul este supraaglomerat, nici oficiile poștale nu sunt mai bine organizate și așa mai departe.

La nivelul României, există deja câteva instanțe care oferă justițiabililor posibilitatea de a consulta electronic dosarele lor ori de a depune documente în dosar fără a mai face drumuri la instanță sau la oficiul poștal. Curtea de Apel Cluj, Curtea de Apel Constanța, Curtea de Apel Galați, Curtea de Apel Brașov și Tribunalul Arad sunt cele pe care le știm noi.

Deoarece ne dorim ca acest sistem să fie implementat la nivel național, am întrebat recent Ministerul Justiției ce planuri are în acest sens și am aflat că se lucrează la 3 sub-măsuri:

  • 1. Se achiziționează componente și echipamente IT, respectiv programe informatice suport care să asigure și să permită extinderea la nivel național (implementarea la nivelul Curților de Apel) a dosarului electronic în versiunea dezvoltată și pilotată de Curtea de Apel Cluj, iar pe de altă parte să asigure funcționarea sigură și fiabilă a sistemului ECRIS. Termenul de implementare a fost decembrie 2018.
  • 2. Analiza de business și funcțională a componentei adresată justițiabililor (de tip dosar electronic), ca parte integrantă a analizei necesară în vederea modernizării ECRIS. Termen: decembrie 2018.
  • 3. Dezvoltarea și operaționalizarea componententei de dosar electronic ca parte integrantă a dezvoltării și modernizării sistemului electronic de management al cauzelor (ECRIS), finanțarea fiind asigurată prin POCA. Termen: iulie 2021.

Rămân momentan necunoscute cauzele pentru care nu pot implementa și alte instanțe din țară sistemele „Info Dosar” sau „TDS – Transmitere Documente Securizat”, așa cum au făcut-o deja cei de la Cluj, Arad, Constanța, Galați etc.

Pentru că există destule curți de apel și tribunale care au făcut asta pe cont propriu, încurajăm instanțele și din alte județe ale țării să implementeze acest sistem înainte din 2021, deci fără să aștepte demersurile lungi și anevoioase de la centru. După cum se vede, Ministerul Justiției are alte priorități acum…

Şi tu poţi adresa întrebări către instituțiile publice din orașul tău, primării, școli, licee, universități, regii autonome, aflând cum sunt cheltuiți banii pe care-i plătești statului prin impozite și taxe! Tu ne spui ce vrei să afli și de la ce instituție anume, iar noi trimitem și urmărim cererea pentru tine! Folosește aplicația!


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

3 thoughts on “Luăm statul la întrebări: când va fi implementat dosarul electronic la nivel național?

  1. Adrian

    În primul rând Csm să-și asume greșeala că nu permite consultarea oricărui dosar de către oricine. Nu e decât reminiscență a anilor 1990 când asta da naștere și întreținea corupția mică ( șpagă să vezi dosare cu pricini asemănătoare, până la șpagă să nu-și vadă alți justițiabili propriul dosar în timp util) la un moment dat degenerată în mare corupție (repartizare dedicată, etc.). Asta în timp ce în aceiași an făceau furori filme precum Dosarul Pelican, de pildă( nu mai insist că s-a mai reluat, plus că există și cartea!!). Vă mai amintiți cum Darby Shaw pers. Juliei Roberts cerea și primea (tot cam cu strâmbături de nas) dosarul- ORICE DOSAR? Zice acum Csm că permite studiul pentru persoane care dovedesc la arhivă un interes.. niciun progres, în mare.

    Reply
  2. MAREAN

    ROMANIA NU MAI E PREOCUPATA NICI DE APARARE SI SIGURANTA NATIONALA , NU MAI POATE s-a prabusit . Prevederile Legeii nr. 384/2006 privind statutul soldaților și gradaților voluntari , nu se aplica de 13 ani. DE CE A MAI FOST ELABORATA??? CE ARGUMENTE SE REGASESC IN NOTELE DE FUNDAMENTARE….?!?!?

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *