Alina Mungiu-Pippidi

Doctor în Securitate şi alte forme de impostură la români

La vremea când Victor Ponta era demascat ca plagiator mi-am permis să remarc (doar pe Andrei Pleşu l-am mai auzit mai târziu cu remarci apropiate) că nu e un caz normal de plagiat acela în care candidatul copiază de la membrii comisiei, care îi dau titlul şi pretind că totul e în regulă, şi că asta e o greşeală de sistem, chiar mai mult decât de persoană.

Am mai spus de atunci că găsesc enorm că Gabriel Oprea face doctori, un exerciţiu oarecum neobişnuit pentru un ofiţer de intendenţă, mai ales că aceşti ofiţeri făcuţi sub comunism bănuiesc că nu ar putea preda elina, latina, trigonometria şi franceza ca bunicul meu infanterist şi absolvent al unei academii militare sub monarhia de tristă amintire.

Le-a luat ceva vreme, dar după un timp câţiva jurnalişti s-au apucat să caute toate tezele generalului Oprea, şi acuma ne-am umplut de bănuieli nu doar în ce îl priveşte pe el, ci şi pe vreo jumătate din establishmentul instituţiilor de forţă ale statului care şi-au luat doctoratul de la el.

Reamintesc că generalul, care a pornit de la Colegiul Naţional de Apărare, împarte mai nou ştiinţa sa de la Academia Naţională de Informaţii, care are o şcoală doctorală, condusă de un domn general profesor doctor Constantin Onişor, tanchist retras din armata activă, profesor încă dinainte de 1989, şi devenit academic – a scris o carte cu Sorin Frunzăverde, de care se pare că îl leagă masoneria, dar are şi legături mai vechi cu alte partide, cum se cuvine.

S-a mai distins şi în varii alte feluri, acuzaţii de hărţuire sexuală la Piteşti, accidente de automobil, ce îi şade bine unui mascul alfa tanchist şi academic. El face doctori împreună cu Cristian Troncotă, Constantin Romanoschi şi Gheorghe Toma, toţi generali doctori, niciunul cu profil pe Google Scholar sau indice Hirsch calculat (dacă aveţi o adresă de Google Mail îl puteţi calcula dvs.) care au publicat la prestigioasele edituri academice ANI, Colegiul Naţional de Apărare, Ion Cristoiu (serviciile secrete de la Cuza la Ceauşescu), Elion şi Tritonic.

Generalii fac împreună anual peste 20 de doctori sau cel puţin primesc la doctorat cam atâţia – contra cost, adică peste două sute în zece ani. Mai nou, de la Institutul Cantacuzino (cel cu vaccinurile) la Agenţia Naţională de Integritate (celălalt ANI, mai puţin iubit de politicieni) masteratul la academia de informaţii pare a fi cheia funcţiilor de conducere în statul român – dacă oamenii nu pică teste elementare de legislaţie, că organizatorii concursurilor au atâta minte încât să nu le dea şi teste de inteligenţă, matematică sau pe acolo.

Doctoratul la ANI are menirea De a conferi absolventului, prin cunoştinţele, competenţele şi abilităţile generale şi de specialitate, capacitatea de a înţelege sistematic şi comprehensiv, domeniul de studiu, de a utiliza metodele de cercetare asociate domeniului Ştiinţe Militare şi Informaţii şi de a contribui la progresul cunoaşterii prin cercetare originală demonstrată prin publicaţii ştiinţifice”.

Academia Naţională de Informaţii, pe scurt ANI, e, ca atare, în plină ascensiune, face nu doar strategii naţionale, ci şi strategii internaţionale, vrea să promoveze modelul românesc în tot bazinul Mării Negre de mână cu partenerul frate mai mare american. Au cert distincţia de a fi cea mai remarcată unitate de învăţământ din România pe situl prezidenţial, ca frecvenţă şi lungime, ca ilustrare a conceptului că Investiția în educația resursei umane este fundamentală pentru România, de aceea trebuie să reprezinte o prioritate absolută a tuturor celor care se vor afla la guvernare în deceniile următoare.” (citatul aparţine scriitorilor prezidenţiali despre ANI, care au uitat că lucrează pentru preşedintele societăţii civile, nu mie; nu m-ar mira să capete vreunul o catedră la prestigioasa academie pentru asemenea texte).

Supun atenţiei dvs următoarele întrebări:

Respectaţi mai puţin un general fără doctorat, sau un politician, sau un agent de informaţii în Orientul Mijlociu?

De ce oare nu există în Europa alte academii care să dea doctorate organizate de servicii secrete, şi militarii de vârf care îşi dau doctoratul o fac la instituţii academice autonome, unde calitatea e verificată de mediul academic?

Vrem să exportăm modelul românesc şi de acum înainte orice ţară aliată şi prietenă să aibă doctori în strategie autopublicaţi, fără a fi trecut niciun proces de referat anonim real şi fără să fi publicat niciodată vreo lucrare care să poată fi considerată cercetare?

Oare texte de slabă calitate precum noua Strategie de Apărare, prost concepută şi scrisă, nu se explică prin faptul că sunt produsul unor asemenea medii subacademice, care nu au nici măcar practica elementară a referatului anonim de evaluare? Citiți aici o evaluare a unui expert de la Cambridge a acestui document.

Câtă vreme un doctorat la Cambridge va mai fi inferior unuia la ANI, SNSPA, Drept, şcoala de la Băneasa şi aşa mai departe când vine vorba de securitatea României?

Crede cineva că interesul naţional e bine servit de strategii scrise de nişte semidocţi, unii şi securişti pe deasupra?

Cine i-a făcut doctori pe Oprea, Onişor şi compania? Care e generaţia dinainte şi cum a ajuns o reţea de generali securişti de sub Ceauşescu să se autoreproducă fără niciun obstacol în atâtea exemplare, care să umple toate instituţiile statului, de la preşedinţie la guvern şi procuratură?

De ce la această oră nu există, deşi legea o cere, o evaluare a şcolilor doctorale din România printr-un indicator simplu (număr de citări Google Scholar per capita, dacă nu vreţi mai pretenţiosul ISI)? Oare nu tocmai pentru a continua să dezvoltăm reţeaua de influenţă a diplomelor de doctorat prin şcoli doctorale care sunt integral forme de impostură academică?

Credeţi că e mai economic să îi căutăm unul cîte unul, sau o şcoală doctorală cu indice Hirsch per capita sub 2 o putem închide? Fie că e de strategie, drept, ştiinţe politice, comunicare, administraţie, română şi aşa mai departe? Cine a acreditat aceşte şcoli şi de ce s-a oprit procesul evaluării lor? De ce discutăm despre trecerea a noi legi înainte de a le pune în practică pe cele vechi?

Dacă se retrage dreptul de a da doctorate ANI, urmează lovitura de stat? Sau oamenii serioşi din servicii şi armată răsuflă uşuraţi că îi scăpăm de impostorii lor şi se pot ocupa în linişte de Burkina Faso, Siria şi alte ameninţări?


Articol din 2015 republicat ca urmare a suspendării activității la Colegiul Național de Informații, după ce ministrul Eugen Teodorovici a recunoscut că nu știe ce diplomă are de acolo pentru că nu a fost niciodată la cursuri.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

4 thoughts on “Doctor în Securitate şi alte forme de impostură la români

  1. Nelu Stiuca

    In timp ce statele civilizate ale lumii au ca obiectiv principal in programele lor dezvoltarea cercetarii stiintifice sau a „societatii cunoasterii”, factor promotor al progresului, pentru care aloca fonduri financiare insemnate (6-9% din PIB) in Romania aceasta activitate mai pilpiie doar ca o luminare care urmează sa se stinga definitiv, fara ca cei care carmuiesc destinele tarii sa schiteze vreun gest. In ciuda acestei ignorante, divinitatea, in multe competitii stiintifice internationale (olimpiade, inventica) i-a desemnat pe romani ca fiind printre „asi”, ceea ce dovedeste ca si Dumnezeu tine cu poporul roman mai mult decat o fac conducatorii impostori ajunsi in functii „supreme” pe baza de “siretlicuri” politice sau criminale.
    In acest context, ar fi de prisos sa mai vorbim despre cum este valorificat potentialul academic, in procesul de elaborare a strategiilor, sau Politicilor Publice destinate asigurarii binelui general al romanilor, care lipsesc cu desavarsire.
    Realitatile existente in Ro dupa evenimentele istorice din 1989 dovedesc ca STIINTA temelia dezvoltarii si progresului unei societati ca si CULTURA care constitue de-a lungul istoriei si existentei unui popor ADN-ul său, dăuneaza grav mentalitatii politrucilor, drept urmare se poate constata cu mahnire ca aceste valori supreme ale existentei umane sunt abandonate in mod intentionat cu scopul indobitocirii natiunii. Acum in vremuri tulburi pentru guvernarea normala a tarii poate intelege orice roman de ce marii oamenii de cultura si de stiinta ai neamului nostru de-a lungul istoriei au emigrat fiindca nu au putut vietui in Ro pentru a-si dovedi patriotismul desavarsit, ei s-au dăruit omenirii pe teritoriul altor tari.
    SISTEMUL DE INVATAMINT din Ro se afla in cadere libera si incurajeaza analfabetismul precum si distribuirea de diplome de liicenta si doctorat contracost sau in mod ilegal dar si certificate de studii de toate tipurile, impostorilor si cretinilor care pe baza lor pot inclusiv sa predea “prostologia” in institutiile de invatamint, inclusiv cel superior sau datorita sistemului politic clientelar TICALOSIT sa ajunga in functii IMPORTANTE de decizie publica unde, din lipsa de potential stiintific, genereaza contraperformanta si implicit regres pentru viitorul natiunii romane. Aceste fenomene conduc in mod dramatic la dezvoltarea imposturii si CORUPTIEI in Romania, cu toate consecintele sale nefaste “impostura si diletantismul genereaza coruptie si invers”.
    Slaba calitate a invatamintului romanesc nu poate fi sesizata si remediata de politicieni, fosti sau actuali securisti stalinisti ori guvernanti deoarece in majoritatea cazurilor copiii acestora invata si studiaza inca de la varste fragede in strainatate, cei mai multi cu finantare indirecta din banii publici. Cei care isi dau copii de mici la studii in afara tarii si au o parte a familiei stabilita in strinatate nu pot invoca motive serioase credibile pentru a face politica in Romania. Obiectivul lor de baza este sa-si umfle conturile cu bani furati pe toate caile posibile din societatea romaneasca contribuind din plin la instaurarea sclavagismului modern in Ro.
    Foarte multi SUBMEDIOCRI sau SEMIDOCTI dintre parlamantari, guvernanti, oameni din administratie, justitie, ordine publica si aparare, animati de lacomie sau/si grandomanie, desi cerintele functiilor publice pe care se regasesc nu pot fi satisfacute intr-un mod onorabil, din diverse motive subiective inclusiv din INCOMPETENTA, acestia primesc sume importante de bani de pe urma titlurilor de doctorat (PLAGIATORI) si a catedrelor universitare (de stat sau particulare) pe care si le atribuie in mod abuziv si fictiv, bineinteles in virtutea functiilor detinute (unora dintre ei li se platesc intr-o zi cursuri de predare ce depasesc 24 de ore). Acesta este modul MAFIOT de actiune(operare) ce contribuie fatalmente la decaderea actului de invatamint si totodata la ineficienizarea functiilor publice si decredibilizarea institutiilor statului de drept.
    Actiunile aventuroase, infantilice si iresponsabile intreprinse IN DOMENIILE INVATAMINTULUI SI SANATATII in perioada postcomunista (care au vizat doar estorcarea pe variate cai a banului public) de catre diverse grupuri mafiote au ca rezultat pe termen lung, condamnarea viitorului natiunii la incultura, lipsa de vigoare regres economico-social si la disparitia natiunii romane.
    Institutiile statului sunt neperformante datorita dominarii lor de catre impostori, semidocti, submediocritati (cei valorosi ori specialisti adevarati, unii din motive de umilire altii din lacomie au trecut de partea celor care dauneaza interesului societatii ori s-au oferit cu orice risc sa slujeasca criminalitatii) sau clanuri constituite pe baza diverselor principii neortodoxe. In majoritatea situatiilor acestea functioneaza dupa cum le dicteaza interesele nelegitime , mai ales in cazul celor cu atributii de reglementare si de aplicare a legii care au inventat “FURTUL LEGAL”. Aceste anomalii sau aberatii dovedesc ca Romania ar fi tara fara rost ori ca n-ar avea nici un orizont pentru viitor. Mecanismele generate de institutiile “hibrid” (comunisto-capitaliste) ale statului experimentate de majoritatea romanilor le-au produs acestora mari deziluzii si grave dezamagiri, umilinta si dispret. Esecurile Romaniei, reflectate in lipsa de reactie si subrezenia institutiilor sale fundamentale ce mimeaza democratia au generat inclusiv atitudini de respingere, fata de integrarea definitiva, din partea unor conducatori ai statelor membre ale U.E.

    Reply
  2. Kross

    Laura Kövesi este fiica procurorului Ioan Lascu, care a deținut din 1980 până în 15 ianuarie 2010 funcția de șef al Parchetului de pe lângă Judecătoria Mediaș.Prim secretar la Sibiu era Nicu Ceausescu,ce oameni credeti ca punea regimul in functii cheie atunci? Persoane maxim obediente.
    Fratele ei, Sergiu Lascu, a devenit în 2010 director general adjunct al Direcției Tehnologia Informației și Comunicare din Transgaz.

    Laura Kövesi a absolvit învățământul preuniversitar la Mediaș, unde a evoluat ca baschetbalistă la Club Sportiv Școlar Mediaș. De acolo a fost selecționată în echipa națională de baschet feminin-cadete a României, cu care a câștigat în 1989 la Timișoara titlul de vicecampioană europeană. Între 1991-1995 a urmat cursurile Facultății de Drept în cadrul Universității Babeș-Bolyai. În 2012 obține titlul de doctor în drept având drept teză „Combaterea crimei organizate prin dispoziții de drept penal”.

    Activitatea profesională,

    Între 15 septembrie 1995 – 1 mai 1999 a fost procuror la Parchetul de pe lângă Judecătoria Sibiu. În 2 octombrie 2006 l-a înlocuit pe Ilie Botoș la conducerea Parchetului de pe lângă ÎCCJ.Deci imediat dupa ce termini facultatea esti numit procuror? In judetul unde tata-l era procuror sef?

    Despre asta este vorba.Nu am nimic cu ea,dar nu este normal sa fii pus sef peste o institutie cu asemenea forta,cand tu esti crescut cu abuzul in casa de mic.

    Sunt convins ca avem mult mai multe cadre mai pregatite pentru aceasta functie.

    Reply
  3. Nelu Stiuca

    CE FONDURI ALOCA STATUL CEOLR CINCI ACADEMII DE STIINTE CARE TREBUIE DESFIINTATE CAT MAI URGENT.
    Academie, INFIINTATE printr-o simplă hotărâre judecătorească.
    Pe lângă veniturile proprii pe care cele cinci academii de științe le încasează din exploatarea bunurilor moștenite sau primite de la stat, sumele care le sunt alocate de la buget au crescut constant în ultimii 4 ani.
    Astfel, în 2016 suma totală acordată de stat depășește 40 de milioane de lei. Nu vă putem furniza valoarea exactă, deoarece Academia de Științe Agricole și Silvice ne-a trimis cifrele doar pentru primele 2 luni ale anului.
    Bugetul Academiei de Științe Medicale (ASM) a crescut de aproape 20 de ori în 4 ani, iar bugetul AOSR, de 24 de ori.
    În schimb, bugetul pentru 2016 al Academiei Române, 328 de milioane de lei, a scăzut cu 30% față de 2015.
    „În 2016, Academia Română împlinește 150 de ani de existență. Probabil că nu vom putea face față acestui eveniment. Bugetul nostru s-a diminuat”, spunea președintele Academiei Române, Ionel Valentin Vlad, în dezbaterea din decembrie 2015 de la comisiile reunite de buget-finanțe ale Parlamentului, cărora le solicitase o suplimentare cu măcar un milion de lei.
    ASSN, clona cu epoleti
    Academia de Științe ale Securității Naționale (ASSN) a stârnit controverse încă de la înființare, din cauza componenței și a lipsei de transparență.
    ASSN este noua denumire a Academiei de Științe Militare, înființată în 2012, la inițiativa unui grup de parlamentari, printre care se numărau Gabriel Oprea, Teodor Meleșcanu și Ion Mocioalcă.
    Legea stabilește că ASSN se află în coordonarea științifică a Ministerului Apărării Naționale (MApN), a Ministerului Afacerilor Interne (MAI) și a Serviciului Român de Informații (SRI). În 2016, ASSN beneficiază de o finanțare publică de 1,4 milioane de lei de la Ministerul Educației.
    Instituția a ajuns să fie finanțată de la bugetul de stat printr-o cale întortocheată. Legea de funcționare a Academiei de Științe Militare (ASM) spunea că instituția se finanțează din venituri proprii. Membrii săi primeau indemnizații lunare viagere egale cu salariul mediu pe economie, dar în limita fondurilor disponibile.
    În decembrie 2014, la scurt timp după înfrângerea în alegerile prezidențiale, fostul premier Victor Ponta a semnat o Ordonanță de Urgență privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2015, precum și alte măsuri în domeniul cheltuielilor publice. În rândurile acestui document se găsesc două articole pentru modificarea legii ASM, după cum a dezvăluit Euractiv.
    Mai exact, Ordonanța prevedea că „membrii titulari ai ASM beneficiază de o indemnizație lunară viageră egală cu indemnizația membrilor titulari ai Academiei Române, în limita fondurilor disponibile”. De asemenea, membrii corespondenți ai ASM primeau o indemnizație lunară viageră egală cu 50% din valoarea indemnizației membrilor titulari.
    „Indemnizațiile prevăzute la alin. (1) și (2) se asigură din sume alocate de la bugetul de stat, prin transferuri din bugetul Ministerului Educației Naționale.”
    În februarie 2015, când parlamentarii s-au întors din vacanță, deputatul PSD Georgian Pop a depus la Parlament un proiect de lege pentru desemnarea directorului SRI ca „ordonator principal de credite în subordinea căruia va activa Academia, cu toate drepturile și obligațiile care derivă din această calitate”.
    Atât Consiliul Legislativ, cât și Guvernul au atras atenția că asta ar fi în contradicție cu statutul ASM, care spunea că președintele ASM este ordonator secundar de credite și că aceasta se finanțează din fonduri proprii, nu de la instituțiile coordonatoare.
    Ca să rezolve această contradicție, parlamentarii au redenumit instituția Academia de Științe ale Securității Naționale, președintele ei a devenit ordonator principal de credite, iar plata indemnizațiilor a intrat în grija bugetului de stat. Sursa banilor a rămas bugetul Ministerului Educației.
    Președintele ASSN este fostul ministru al Educației Remus Pricopie, actualul rector al Școlii Naționale de Științe Politice și Administrative (SNSPA). El l-a înlocuit la jumătatea lui 2015 pe George Maior, care s-a autosuspendat din funcție pentru perioada în care este ambasador în SUA.
    Membrii ASSN sunt aleși pe viață, dar pot fi remunerați cel mult o sută dintre ei. Titlul de membru poate fi acordat și post-mortem.
    În plus, grație statutului de instituție publică, prevăzut de lege, patrimoniul ASSN poate include mobile și imobile proprietate publică sau privată a statului ori a unităților administrativ-teritoriale, care îi sunt atribuite în administrare sau în folosință.
    Fotografie de grup cu stâlpii ASSN, printre care George Maior, Gabriel Oprea, Mircea Dușa, Sorin Câmpeanu, Robert Cazanciuc, Ilie Botoș, Vasile Dîncu, Eugen Nicolicea, Raed Arafat, Neculai Onțanu, Petre Tobă. Foto de pe pagina de Facebook a jurnalistei Emilia Șercan.
    Care sunt patrimoniul și componența acestei instituții finanțate din bani publici nu știe nimeni. Conducerea ASSN, care are sediul în clădirea Colegiului Național de Apărare din București, a refuzat în repetate rânduri să răspundă solicitărilor jurnaliștilor.
    ASSN nu are site de prezentare, precum celelalte academii de științe, deși statutul moștenit de la Academia de Științe Militare o obligă, spre exemplu, să publice online lista candidaților care doresc să obțină calitatea de membru.
    Pe lângă recomandare scrisă de la doi membri titulari, cei care doresc să devină membri trebuie să îndeplinească criterii comparabile cu cele de conferențiar universitar din domenii înrudite, cum ar fi științele sociale, explică într-un editorial profesorul universitar Marian Zulean:
    „Consacrarea științifică poate fi evaluată prin analiza indicelui Hirsch, folosit deja de către CNATDCU ca instrument de evaluare a calității cercetătorilor, pe baza numărului de publicații și a citărilor în reviste relevante științific. (…) Însă abordarea de sus în jos nu reprezintă «un lucru bine făcut», o academie de consacrare, unde părinte fondator este Gabriel Oprea, acuzat de plagiat și posesor al unui indice h ce nu îl califică nici măcar pentru o bursă postdoctorală.”
    Academia pentru „cursuri de carieră”
    Cu toate că identitatea și necesitatea unei asemenea „academii” n-au fost încă stabilite, un nou proiect legislativ propune deja modificări în privința rolului ASSN.
    Trei senatori și un deputat PNL vor ca ASSN să colaboreze cu comisiile permanente de specialitate ale Parlamentului, respectiv Comisiile de Apărare și pentru Învățământ din Senat și Camera Deputaților.
    Astfel, ASSN ar urma să elaboreze programe de cercetare științifică, dar și cursuri de carieră în domenii de interes pentru SRI, MApN, MAI sau la solicitarea acestor comisii de specialitate ale Parlamentului.
    O altă atribuție a ASSN ar urma să fie elaborarea unor rapoarte semestriale de informare către Comisii și către membrii Biroului Permanent al celor două Camere. De asemenea, parlamentarii doresc ca povara bugetului ASSN să fie împărțită între Ministerul Educației, SRI, MApN și MAI.
    Guvernul consideră că organizarea cursurilor de carieră ar trebui lăsată pe seama instituțiilor de învățământ superior, în timp ce informările pentru comisiile parlamentare intră deja în atribuțiile SRI, MApN și MAI.
    „Având în vedere modul de organizare și funcționare a ASSN, respectiv componența aparatului de lucru al acesteia, considerăm că aceasta nu are capacitatea de a elabora și, ulterior, de a gestiona cursuri de carieră în domeniile de interes pentru Ministerul Apărării Naționale, Ministerul Afacerilor Interne și SRI”, este punctul de vedere al Guvernului.
    România este pe ultimul loc în UE din punctul de vedere al performanței în cercetare și inovare. Astfel, clasamentul Innovation Union Scoreboard 2015 ne fixează pe locul 28, după ce în anii anteriori eram clasați în categoria „inovatori modești”.
    În timp ce poziția noastră a coborât de-a lungul anilor, celelalte două țări codașe, Bulgaria și Letonia, ocupă primul loc la rata anuală de creștere.
    Cea mai bogată academie de ramură din România…
    … este Academia de Științe Agricole și Silvice (ASAS). Aceasta e continuatoarea și unica succesoare în drepturi a Institutului de Cercetări Agronomice al României, a Institutului Național Zootehnic, a Academiei de Agricultură a României și a Institutului Central de Cercetări Agricole, reorganizate în structura actuală a ASAS.
    Asta înseamnă 4.000 de hectare în exploatarea celor 5 institute naționale de cercetare coordonate de ASAS, 4.000 de hectare în exploatarea institutelor de ramură din subordine și 18.000 de hectare în exploatarea celor 44 de stațiuni de cercetare din subordinea Academiei.
    În plus, ASAS a fost singura academie de ramură care a primit finanțare neîntreruptă de la stat, inclusiv în perioada crizei economice, media bugetului anual fiind de circa 10 milioane de lei.
    „Cunosc mulți membri ai Academiei noastre pentru care banii din indemnizație sunt o mană cerească, să-și ia medicamente, să-și repare dantura”, a declarat pentru PressOne vicepreședintele ASAS, dr. Mihai C. Nicolescu
    Potrivit declarației de avere, el a încasat în 2014, pentru funcția pe care o deține, suma de 47.844 de lei, pe lângă indemnizația de 18.734 de lei.
    Numărul maxim de membri titulari și membri corespondenți al ASAS este de 181, iar cel al membrilor de onoare este de 40.
    Cea mai nouă Academie…… este Academia de Stiinte Juridice din România (ASJR). Cel puțin deocamdată, nu a fost racordată la robinetul banilor publici.
    Înființată în luna decembrie a anului trecut, prin Legea 129/2015, ASJR este considerată „continuatoarea în drepturi” a Academiei de Științe Morale și Politice, înființată în 1939.
    Deși este „instituție de interes public, cu personalitate juridică de drept public, autonomă”, legea de înființare spune că „finanțarea activității și a indemnizațiilor ASJR și a unităților din subordine se asigură din venituri proprii”.
    Președinte al ASJR a fost ales senatorul PSD Ioan Chelaru.

    Reply
  4. Alzara1918

    O sursa legală de bani – mulți bani – pentru universitarii “ pe sprânceană “ din Distem !

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *