Adrian Popescu

Cum valorifica romanii si bulgarii podul Calafat-Vidin. Bulgarii construiesc o autostrada pana in Grecia, noi reabilitam un drum national la pret de autostrada

Podul peste Dunare de la Calafat-Vidin reprezinta o mare oportunitate economica pentru Romania si Bulgaria. Cele doua state au insa o viziune total diferita asupra modului in care trebuie valorificat potentialul acestei rute de transport. In timp ce bulgarii vor construi un drum cu patru benzi ce va uni orasul Vidin de capitala Sofia si de aici o autostrada spre Grecia, Romania considera ca este de ajuns sa reabiliteze DN 56 Craiova-Calafat, evident la preturi ce in alte parti se construiesc autostrazi.

Varianta romaneasca

Potrivit unui anunt postat pe SEAP, Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) a lansat o licitatie privind reabilitatea DN 56 Craiova-Calafat (84 km), pentru care este dispusa sa plateasca 404 milioane lei (100 milioane euro). Daca adaugam si TVA, rezulta ca reabilitarea unui km de drum national va costa 1,4 milioane euro, preturi practicate in alte state pentru construirea autostrazilor.

Reabilitatea DN 56 nu va rezolva insa problema traficului greu, deoarece viteza de deplasare a autocamioanelor de marfa va fi destul de mica, avand in vedere ca drumul national respectiv strabate multe localitati rurale.

Nici legaturile feroviare nu sunt mai bune. Ministerul Transporturilor are un proiect, ramas doar pe hartie, privind reabilitarea caii ferate Craiova-Calafat, ca parte a coridorului IV Pan European.

Au fost si situatii hilare, care au demonstrat ca oficialii de la Bucuresti nu cunosc realitatea de pe teren.

Potrivit unui articol din Gazeta de Sud, in 2009, Ministerul Transporturilor, condus atunci de Radu Berceanu, a acordat un contract de asistenta tehnica firmei italiene Italferr SpA, companie ce propunea reabilitarea retelei care asigura alimentarea cu energie electrica a liniei de cale ferata Craiova-Calafat. Proiectul a fost stopat dupa ce UE a descoperit ca respectiva linie de cale ferata nu era electrificata, pe traseu circuland doar locomotive diesel.

Bulgarii construiesc autostrada

Podul Calafat-Vidin, ce urmeaza sa fie finalizat la sfarsitul anului 2011 sau la inceputul anului 2012, va avea o lungime de aproximativ 2 kilometri, doua benzi rutiere pe sens, o linie de cale ferata, doua trotuare si o pista pentru biciclisti.

Autoritatile bulgare par decise sa faca din pod un obiectiv strategic si doresc sa atraga investitori din Austria si Germania, pentru dezvoltarea zonei din jurul orasului Vidin.
Saptamana trecuta, Dirk Aner, sef al directiei generale Dezvoltare Regionala la Comisia Europeana si premierul bulgar Boiko Borisov au inspectat santierul podului.

Autoritatile bulgare au dat asigurari ca vor construi un drum cu patru benzi, care va lega orasul Vidin de capitala bulgara Sofia si o autostrada intre Sofia si granita cu Grecia, pentru a asigura o legatura directa cu portul grecesc Salonic.

Citeste si despre: Romania, Bulgaria, Comisia Europeana, Bucuresti, Sofia.


Articole cu aceeasi tema:
Conform celui mai recent raport SAR, coruptia nu a dat inapoi din 2004 pana azi
Raport CE pe Justitie: Reorganizarea ANI, aspru condamnata
OLAF ancheteaza o afacere a baietilor destepti din energie


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “Cum valorifica romanii si bulgarii podul Calafat-Vidin. Bulgarii construiesc o autostrada pana in Grecia, noi reabilitam un drum national la pret de autostrada

  1. MARIAN

    SA CONSTRUIASCA SI ROMANII O SEMI AUTOSTRADA CRAIOVA CALAFAT 2 BENZI UNA DE CAMIOANE SA VEDETII CATI BANII AR LUA PE ROVINIETE DAR UNDE NU E CAP

    Reply
  2. romanescu

    le convine fara pod fiecare trecere cu bacu la o masina mica costa 25 euro plus 10 spaga in vama

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *