Cuvânt de ordine: opriți-l pe Johannis!

UPDATE: Klaus Johannis și-a depus candidatura cu 2,2 milioane de semnături strânse într-o lună. Să fie acesta candidatul atacat din toate părțile că ar fi slab și ratat din start? Sau, cum susține Alina Mungiu-Pippidi, Johannis este atacat și de Ponta, și de Băsescu, tocmai pentru că e candidatul cel mai puternic, a cărui victorie ar trage pe linie moartă pe Ponta și pe Udrea? Dovada că nu se înșeală tocmai a venit – instanța a publicat motivația deciziei la atacul primarului din Pucioasa, subliniind că asta nu îl afectează pe Klaus Johannis, care rămâne președinte PNL, iar ANI a cerut Înaltei Curții de Casație și Justiție să fixeze termen pentru recursul declanșat contra primarului din Sibiu, deși cazul era deja în procedură ordinară și Klaus Johannis a fost definitiv absolvit de Curtea de Apel Alba (articolul a fost publicat inițial cu titlul ”Cronica unei crime anunțate” – nota redacției).

Nimeni nu vorbește despre asta deschis. Nimeni, mai ales, nu scrie despre asta. Nu are cine, dat fiind că există un mare blat, mai puțin ca o conspirație, mai mult ca o înțelegere, pe tema asta între cele două mari grupuri de interese care își dispută aceste alegeri. Pe lîngă acestea două, cei care au avut mare parte din controlul economic din 2008 încoace și cei care din 2012 au început să-i dezrădăcineze (cu migranții de rigoare care poartă majoritatea politică și înlesnesc contactele între unii la alții) interesele mai mici par un fleac, dar și pe ele te poți baza. Te poți baza că se vor alinia cu cine e mai tare, te poți baza că nu există o linie de principiu, oricât de îndepărtată, peste care nu se va trece, peste care nu se poate trece.

Mă refer, desigur, la corectitudinea acestor alegeri prezidențiale, care a devenit o miză în sine. De ce, nu știu , că, la patruzeci la sută în sondaje fără efort și la promisiunile miniștrilor că subvenția la gaz pentru consumatorul casnic va îngheța nedefinit, sau TVA-ul se va reduce și la alte alimente după pâine și așa mai departe, ai zice că Victor Ponta nu are nevoie să facă nimic incorect ca să câștige. Dar e fals: și din nevoia de siguranță suplimentară au apărut incorectitudinile: data alegerilor fixată fără consultare, interzicerea migrației suspendată 45 de zile, și desigur, primarul autonom din Pucioasa care se trezește să conteste la tribunal alegerile interne ale liberalilor, rezolvate cu scor unanim, și judecătorul care găsește că primarul contestatar are dreptate (la începutul anilor nouăzeci era plin de contestatari din ăștia). Pentru cine nu știe, România nu poate vreodată avea o societate civilă liberă, interpretarea legală, favorizată de o lege proastă, și de niște judecători zeloși fiind aceea că noi nu ne conducem singuri asociațiile liber create, care în alte țări nu trec pe la tribunal decât dacă sînt denunțate că fac ceva ilegal. Asociațiile din România, că sunt politice sau civice, au parte de n reglementări aberante și discriminatorii, de la celebrul statut special de interes public, creat ca să avem favoriți abonați la fonduri publice, să nu existe domeniu fără ei, la cele mai mărunte chițibușării. Dacă vă pregătiți să treceți pe lumea cealaltă, aveți grijă să lăsați dispoziții testamentare să se dea o copie a certificatului de deces la asociația crescătorilor de viermi de mătase din care ați făcut parte. Vor trebui să ia termen la tribunal să vă radieze, că nu le ajunge așa, cuvântul îngerului. Mai există varianta pe patul de moarte să vă tărâți la notariat să faceți un act de demisie autentificat, dar și acela tot la judecătorul care urmează să aprobe ajunge. Și dacă crescătorii de viermi de mătase sînt prea ocupați cu mătasea și nu au vreme să ajungă la tribunal, mai devreme sau mai târziu mâna lungă a legii îi va ajunge și nu se vor putea înscrie la o licitație, muta într-un sediu nou sau pur și simplu lichida asociația dacă judecătorul nu are în față toată documentația, cu aprobarea dvs cu tot. Iar dacă asociația e un partid, asta e calea de a o lichida: vezi de când e PNȚcd la tribunal și de ce Aurelian Pavelescu a avut câștig de cauză, de s-a ajuns ca Elena Udrea să fie flancată în candidatura ei prezidențială de bietele fantome ale lui Maniu și Mihalache.

Ai zice, văzând așa ceva, că asta nu e țara în care se dau cele mai tunuri din România la recuperat TVA și țara din UE cu cea mai mică rată de colectare a impozitelor, cu două milioane de votanți fantomă și așa mai departe. Cum reușesc reglementările cele mai exagerate să coabiteze cu informalitatea cea mai deșănțată e greu de înțeles dacă nu știi că la noi lipsește un element esențial al statului de drept: multe legi încă nu sunt juste, la un sfert de veac după comunism, ele sunt create pentru aplicare selectivă și discreționară, pentru reprimare și extorcare. Desigur, asta subminează legitimitatea și respectarea lor, celălalt element important din statul de drept. Și mai rămâne ce, egalitatea în fața legii? Să fim serioși.

Dar dnii Ponta și Dragnea nu controlează aplicarea legii, acesta nu e domeniul lor, ei numai își aduc contribuția ca legile făcute să fie aplicate discreționar, când nu suspendă legea pur și simplu. Acesta e domeniul aflat la ceilalți. Și pe care îl controlează binișor, dovadă numărul de înfrângeri la diferență minimală de scor la Curtea Constituțională a taberei PSD față de tabăra Băsescu. Sigur, legile sunt proaste și interpretabile, dar e remarcabil că taberele care le interpretează sunt așa de constante. Ca atare, înfrângerea opoziției pe tema fixării unilaterale a datei alegerilor la CC e un ultim semnal, clar, că ACL se bucură de ostilitatea ambelor tabere. Ce aliniere a dreptei să așteptăm în turul doi ?Voința de a distruge opoziția reunită e la fel de mare la Băsescu ca și la PSD.

Dovezile sunt multe. Destul să citești în diagonala situl de a B1TV: Johannis abandonat și de Forumul Democratic German (se înțelege că în rest nu mai e nimeni cu el). Te uiți mai atent și vezi că unul de la FDG a spus că un proiect PSD la Sibiu ar putea avea și sprijinul FDG în viitor. Nu știm ce proiect: o fi un proiect bun. Nu mai contează: B1 ne-a făcut atmosferă. Ce să mai spun de o lungă însăilare pe un sit obscur din Sibiu, ridicată pe Hotnewsul național și generos recomandată de Robert Turcescu la el pe Facebook? Se dovedește acolo, fără putință de îndoială, că agenția de dezvoltare germană, GTZ, care a investit în proiecte în regiune masiv în ultimii 25 de ani a avut întotdeauna un plan diabolic: controlul gazului. Germania este, e cunoscut, calul troian al Rusiei, dacă nu chiar al URSS, nu țara care contribuie cel mai mult la bugetul UE și din ai cărei bani și-au pus atâtea comune din România apă potabilă

pentru prima dată. Se pregătește o teză propagandistică chiar mai idioată decît aceea că Ponta e cu Putin sau vrea să vândă țara Chinei (David Cameron i-o va lua înainte, dar nu contează).  Românii vor fi somați să aleagă între UE și SUA, nu doar între Rusia și Occident. Ce consecințe au asemenea atacuri asupra relațiilor cu acele țări, în vremurile astea, nu mai stă nimeni să gândească, interesele sunt prea mari.

Dar cel mai grav e faptul că se caută o soluție ”legală” pentru ca lui Klaus Johannis să i se interzică să candideze, că, dracului, dacă candidează fie cîștigă, fie iese așa de bine că se profilează pentru data viitoare. Acesta e lucrul cel mai grav, că se lucrează în străfunduri la un asemenea scenariu. Nici Iliescu în 1990 nu a reușit să îi împiedice pe Rațiu și Câmpeanu, nici Vadim Tudor, cu câte procese a avut, nu a putut fi împiedicat să candideze în anul 2000, nici Dan Diaconescu până acum, pentru că birourile electorale și curțile la noi au funcționat, justiția nu a vrut să se lase folosită să regleze o chestiune politică în locul votanților. E cu putință să ne pregătim în anul 2014, în Uniunea Europeană, de a găsi un artificiu legal să scoatem din joc contracandidatul principal? Ei bine, da. Sunt candidaturi de dreapta care par altfel absurde și fără șanse, dacă nu complet ridicole, dacă nu știi că pariază exact pe asta, că la momentul potrivit niște dosare ale unor magistrați vor putea fi folosite ca ei să anihileze pe candidatul care nu aparține nici unuia din cele două grupuri și astfel candidații dreptei din poziția doi sau trei pot căpăta brusc o șansă. Crima asta e deja anunțată, a fost aruncată pentru testare pe piață în august. Simpla idee ar trebui să ne scoată în stradă pe toți, dar la câți iubitori ai statului de drept există pe la București neremunerați ca postaci sau trolli prin presa băsistă mă tem că o să fie ca la migrație, vreo două sute de oameni.

Când am scris anul trecut că miza alegerilor prezidențiale din acest an nu este cine știe ce, că direcția esențială a țării nu se va schimba, că Victor Ponta nu e dracu, ci un candidat ca oricare altul, am neglijat posibilitatea  să apară un candidat redutabil (1.5 milioane semnături într-o lună) care să devină o amenințare și să trezească  o convergență de interese între Băsescu și Ponta. Aceasta s-a materializat și amenință nu doar pe Klaus Johannis, ci democrația românească. Orice alt subiect legat de alegerile prezidențiale este diversiune de la subiectul principal.


Recomandări

20 thoughts on “Cuvânt de ordine: opriți-l pe Johannis!

  1. taunul77

    Propaganda basista si cea anti-basista (psd-isto – antenista) tot incearca sa-l demoleze ca si candidat cu sanse pe Johannis: ba ca are sase case (desi acuza asta din gura unora care l-au avut sef pe 4 (sau 7) case suna ca … vorba lui Petre Roman), ba ca nu a facut copii, ba ca a fost traficant de copii, ba ca e spion etc. Sunt curios ce vor mai inventa pana in ziua votului.

    Reply
  2. Doina

    Imi este asa o sila de toti intelectualii care au facut sluj pt basescu!!!!! cum erau ei in limba dupa base si eba si acum stau ascunsi si nu scot o vorba. ce fel de tara e asta ?????? si ne mai miram ca nu sintem ca Polonia!!!! Dvs sinteti singura care si-a pastrat capul limpede, restul s-au facut de ris in stil mare

    Reply
  3. Dan

    Ati sesizat o problema de fond foarte delicata pentru “drepturili” romanesti. Tot esafodul teoretic legislativ si toata educatia juridica a celor care interpreteaza legea (si nu ma refer aici la politisti si inspectorii vamali sau fiscali) sunt construite pe ideea medievala ca dreptul este instrumentul de represiune si “ordonare sociala” a celui mai puternic. Singura evolutie a acestei doctrine fata de secolul 19 este ca cel mai puternic eventual isi ia lumina o data la patru ani de la “popor” (in scripte) sau de la “sistem” (in subteran) si nu chiar direct de la Dumnezeu (pana in 1945) sau de la partid (dupa 1945). Aceasta este intelegerea fundamentala a instrumentelor juridice de catre cei care lucreaza cu ele (aparat administrativ, juristi, functionari). Chestiunea delicata pentru juristii nostri este ca aceasta teorie a evoluat si au fost introduse in ultimele doua secole cel putin doua instrumente care duc aplicarea dreptului mai aproape de cetatean: 1. multiplicarea si egalitatea de forte a “celor mai puternici” impreuna cu un mecanism rational de reglementare a conflictelor de putere bazat pe prezentarea faptelor intr-o structura recunoscuta si agreata de toate partile; 2. accentul se muta pe educatia cetatenului, forta contractului si recunoasterea legii ca un cadru conventional, in care sursa de putere este transferata cat mai mult spre zona dezbaterilor structurate bazate pe egalitatea de argumente, in detrimentul celui mai puternic. Cu alte cuvinte legea devine un cadru normativ, de cele mai multe ori de natura pur conventionala, orientat catre scopurile individului si nu ale unei persoane,ale unor institutii sau ale statului in general. Sau si mai simplu: principiul civil “contractul este legea partilor” se transforma in “legea este contractul partilor” daca se respecta cativa pasi simpli de dezbatere si argumentare.

    Reply
  4. dan

    – unde scuipa conjugat ponta si basescu cresc procentele. Iohannis prinde procente bune!
    – tenebrele relatiilor tip “securist mafiot” intre ilie sirbu-ioan rus-traian basescu-elena udrea sint bine unite in jurul unor scopuri financiar-politice foarte solide si mai ales sint vechi cu mult inainte de simularea facuta de ilie sirbu si ioan rus privind suspendarea mimata destul de bine a lui basescu. Tenebrele astea provin din 2004 atunci cind nastase din prea multa lacomie pentru putere a calcat pe bec in interiorul psd iar susnumitii plus bunicuta cucuvea l-au debarcat cu ajutorul noului superstar basescu

    Reply
  5. Robert

    Oricum ar da-o Ponta tot nu va iesi presedinte. Le este frica de Johannis pentru ca nu este la fel de mizerabil ca si ei. Numai cu acest om Romania poate trece la urmatorul nivel de reforma. Dinozauri astia nu vor sa elibereze Romania tin cu dintii d emizeria asta in care ne scaldam.

    Reply
  6. Rusan

    Sigur ca re dreptate dna Mungiu si ii multumim ca vegheaza (a cata oara e singura obiectiva, pe care te poi baza).

    Reply
  7. VINI MELB.

    realitatea este ca vreti inca un strain ales la conducerea tarii adevarat romani nu gasim?acum tot strainii conduc tara pina cind ajunge

    Reply
  8. Paul Mogosanu

    Cu aceasta mentalitate de a migra de la un partid la altul, care are sanse mai mari de accedere la putere,se va ajunge din nou la PARTIDUL UNIC,invingator in alegeri cu 99,99% din voturi “liber exprimate”.Constat ca am luat calea restauratiei…

    Reply
  9. Daniel

    Perfect de acord cu Dv. doamna Mungiu, dar…..din pacate, in tara asta sunt mult prea multi votanti care, nu ca nu inteleg ceea ce Dv. expuneti, dar n-au capacitatea de a parcurge acest text.
    Altfel spus, pe buletinul de vot, langa sigla cu trei trandafiri poate fi trecut si numele catelului lui Ponta, si tot va strange un numar suficient de voturi sa intre in turul doi al alegerilor prezidentiale.

    Reply
  10. Olaru constantin

    Este dureros ca se va pierde încă o oportunitate pentru acest popor de a-si găsi drumul spre o democrați adevarata.

    Reply
  11. Nicu

    Indiferent numele candidatului la prezidentiale, vom avea acelasi interese politice ca si in prezent. Clasa politica trebuie schimbata din temelii. Propun ca atat pentru alegerile prezidentiale cat si/sau parlamentare, sa aplicam o stampila in fiecare chenar din formular. Cate chenare atatea stampile aplicate. Nu vor putea trata cu indiferenta, alegerea noastra. Alegeri anticipate si iarasi alegeri anticipate, pana scapam de ei. In constitutie sa reglementam cererile poporului roman si a statului de drept. M-am tot saturat sa ii vad in parlament ca discuta schimbarea varstei de pensionare, de parca ar fi o cifra cu care se pot juca din 4 in 4 ani.
    STAMPILA REZOLVA VIITORUL ROMANIEI.

    Reply
  12. Pingback: Cuvânt de ordine: opriți-l pe Johannis! - Hunedoara Libera

  13. Pingback: Cu sau fără Iohannis. Justiția să se pronunțe de urgență! | România curată

  14. Costin

    Pai, situatia este foarte incurcata: psd-ul alearga cu limba scoasa sa ocupe Cotroceniul fiindca vremea lui ilici iliescu a trecut demult, altfel, si acum era tot el candidat. Doar se stie ca la psd calculele sunt foarte sofiste. Am zis sofiste? Cum sa nu fie sofiste daca iliescu a candidat de 4 ori(1990, 1992, 1996, 2000), a fost ales de trei ori(1990, 1992, 2000), dar in scripte figureaza cu doar doua mandate(1992-1996 si 2000-2004). De aici si pretentia ca iliescu a fost unicul presedinte (care a transformat “infrangerea” comunismului din decembrie 1989, in victoria neocomunismului din mai 1990).
    ponta este cea mai hilara propunere din partea psd(cu bube in CV, mincinos notoriu, habarnist cat incape, certat cu legea fiindca ii apara pe baronii penali). Din acest punct de vedere el este chiar mai slab si mai nepotrivit decat a fost Geoana, dar psd-ul merge inainte cu el, fiindca ii reprezinta pe cei din psd plus marea masa de asistati care nu gandesc (doar ei au lansat celebra “noi muncim, nu gandim”, nu-i asa?). Spectrul pierderii Cotroceniului normal ca i-a alertat atat pe cei din psd cat si pe Basescu, a carei favorita chiar nu are sanse sa castige Cotroceniul, nu numai fiindca este propunerea taberei Basescu ci si fiindca este femeie. Din aceasta a doua cauza nici Macovei nu pare sa acceada in turul 2
    E clar ca batalia se va da intre ponta si Johannis. Mi se pare intr-adevar simptomatic ca procesul impotriva lui Johannis declansat de ANI se reia taman acum, desi era destula vreme de anul trecut, de cand s-a tinut ultima sedinta. Pe de alta parte, mi se par strigatoare la cer toate mizeriile comise de guvernul lui copy paste mitomanul, toate cu motivul de a atrage voturi:ordonanta cu educatia pusa pe butuci, ordonanta cu migratia alesilor locali, amnistia fiscala, reducerea CAS fara a asigura resursele care sa compenseze pierderile de la buget, anuntul ca vor creste pensiile de la anul cu 5%, etc.
    Este clar ca cu toate sondajele care il dau drept favorit pe ponta, ei inca nu au certitudinea ca vor castiga si motive exista: vezi cazul lui Nastase in 2004 si Geoana in 2009, cand sondajele nu s-au adeverit in ziua votului din turul 2.
    Suntem condamnati sa repetam anii ’90 daca va iesi ponta presedinte: domnia legii va ramane o poveste de spus copiilor, aplicarea ei selectiva si cu dedicatie va fi regula, minciuna va sta in capul mesei fiindca ponta este frate geaman cu minciuna.
    Sper sa castige Johannis, sper sa plece cat mai repede pesdeistii si acolitii lor de la guvernare, mai sper sa se indrepte cat mai rapid erorile introduse de guvernul incompetent pontist.
    Sper ca tot mai multi cetateni sa-si faca datoria de a votapentru viitorul nostru, in loc sa stea acasa si apoi sa se planga de proasta guvernare…..

    Reply
  15. kerberus

    ICCJ risca sa se faca de ras daca nu respinge astazi recursul!
    Acesta este vadit nefondat!
    ANI este penibila, ca nu apeleaza la juristi redutabili, nu sa-si faca
    publicitate ieftina si negativa; ar afla lesne ca n-are dreptate!
    Operatorul de interes regional este reglementat de legi speciale, de ex. legea 51/2006, republicata 2013, care deroga de la legea comuna 31/1990 sau 161/2003!
    Riscam sanctiuni ale Comisiei UE pentru neimplementarea directivelor sale. Având în vedere că România a devenit membră UE, trebuie să respecte Directiva Europeană 98/83/CE cu privire la calitatea apelor potabile până în anul 2015 şi Directiva 91/271/CE cu privire la epurarea apelor uzate până la sfârşitul anului 2018
    Elementele instituţionale cheie ale regionalizării
    Scopul procesului de regionalizare a serviciilor de alimentare cu apă şi de canalizare, iniţiat de către autorităţile române şi sprijinit substanţial prin programele de pre-aderare (PHARE, ISPA), este acela de a asista autorităţile locale în crearea operatorilor regionali pentru serviciile de alimentare cu apă şi de canalizare şi în întărirea capacităţii autorităţilor locale de a controla în mod eficient activităţile acestora. Regionalizarea se realizează prin intermediul a trei elemente instituţionale (a se vedea Figura 1 pagina următoare):
    • Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară (ADI) care primeşte un mandat din partea membrilor săi pentru a exercita pentru şi în numele lor atribuţiile şi responsabilităţile legate de serviciile acestora de alimentare cu apă şi de canalizare, precum şi drepturi de control asupra ROC;
    • Operatorul Regional (ROC), o societate comercială cu capital social public, înfiinţată de toti sau de o parte din membrii ADI, căruia i se atribuie în mod direct contractul de delegare a gestiunii, cu respectarea regulilor „in-house”;
    • Contractul de delegare a gestiunii serviciilor. Unităţile administrativ-teritoriale prin autoritatile administratiei publice locale, membre ADI, toate sau o parte acţionari ROC, deleagă împreună, prin ADI, gestiunea serviciilor lor de alimentare cu apă şi de canalizare către ROC printr-un contract unic de delegare a gestiunii.
    citate din ghidul aplicantului privind regionalizarea serviciilor…. prin intelegere intre UE si GUV ROMANIEI…
    IOHANNIS ARE DREPTATE! ESTE HARTUIT INUTIL , sau util pentru unii actori politici
    Daca nu i se face dreptate astazi, am sa fac documentatia completa si eu! Pacat ca SAR nu si-a spus punctul de vedere juridic! Speta este foarte clara si in favoarea lui Iohannis!

    Reply
  16. kerberus

    Ca sa nu va las de tot cu ochii in soare!
    Operatorul de interes regional (ROC) se “sustrage” interesului aplicarii protectiei anticoruptie
    prin faptul ca este interzis prin regulile in-house CAPITALUL PRIVAT!
    “5.6 Regulile „in-house”
    Contractul de delegare va fi atribuit direct către ROC şi pentru aceasta trebuie respectate cumulativ următoarele reguli „in-house”, care permit derogarea de la procedurile de licitaţie, astfel cum sunt ele adaptate situaţiei în speţă:
    a) unităţile administrativ-teritoriale exercită, prin intermediul ADI, un control comun direct asupra ROC, similar controlului exercitat asupra unui departament intern, cu o influenţă dominantă asupra tuturor deciziilor strategice şi/sau semnificative ale ROC (criteriul „controlului similar”);
    b) ROC desfăşoară exclusiv activităţi în vederea furnizării serviciului de alimentare cu apă şi de canalizare pentru acele unităţi administrativ-teritoriale care i-au delegat gestiunea acestui serviciu (criteriul „activităţii exclusive”);
    c) capitalul social al ROC este deţinut integral de unităţi administrativ-teritoriale care sunt membre ale ADI, participarea capitalului privat fiind EXCLUSA”.
    Actul Constitutiv al ROC prevede obligaţia asumată de unităţile administrativ-teritoriale acţionare ca ROC are capital integral public şi că acesta va rămâne integral public pe toată durata Contractului de delegare.
    Si licitatiile si toata functionarea este strict reglementata ca sa nu permita aparitia intereselor private coruptive!

    Reply
  17. kerberus

    Asadar legea 161/2003 devine inaplicabila in speta!
    La Constanta se pare ca au fost niste interese private, imixtiunea de capital privat prin actiuni, societate transformata fortat in operator.
    Cine sa reprezinte mai bine un interes 100% public daca nu primarul.
    Pe de alta parte interesul local nu poate avea decat sensul aplicarii textului legii; termenul “local” se refera, prin corespondenta , strict la reprezentantii unitatilor administrative, comuna, oras, judet!
    Regiunea nu este determinata legal si nu are reprezentanti anume ai sai!
    Incompatibilitati privind alesii locali
    ART. 87
    (1) Functia de primar si viceprimar, primar general si viceprimar al municipiului Bucuresti, presedinte si vicepresedinte al consiliului judetean este incompatibila cu:

    f) functia de reprezentant al unitatii administrativ-teritoriale in adunarile generale ale societatilor comerciale de interes local sau de reprezentant al statului in adunarea generala a unei societati comerciale de interes national”
    Atata timp cat caracterul comercial al operatorului regional este strict limitat la capital exclusiv public si interesul public este special si diferit de interesul local, (interesul local fiind deservit de toate felurile de societati comerciale)

    Reply
  18. Pingback: Recursul lui Iohannis se judecă. Dar după alegeri! | România curată

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *