Romania Curată

Corupția nu mai este amenințare la siguranța națională și alte decizii în raportul politicilor publice (5-11 martie)

Monitorul Oficial a publicat motivarea Curții Constituționale privind neconstituționalitatea sintagmei „ori altor asemenea interese ale țării” din art. 3, litera f) din Legea nr. 51/1991 privind securitatea națională a României. Textul literei f) precizează că “subminarea, sabotajul sau orice alte acţiuni care au ca scop înlăturarea prin forţă a instituţiilor  democratice  ale  statului  ori  care  aduc  atingere  gravă  drepturilor  şi libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor români sau pot aduce atingere capacităţii de apărare  ori  altor  asemenea  interese  ale  ţării […]” constituie amenințări la adresa siguranței naționale. Acest articol a permis încadrarea corupției ca amenințare la adresa siguranței naționale și a fost adesea invocat în cazuri de investigare a corupției pentru activități de monitorizare și culegere de informații.

Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice anunță amenzi între 2000 și 4000 ron pentru persoanele fizice sau juridice din mediul rural care nu s-au racordat la sistemele publice de canalizare, acolo unde acestea există. Obligația include pe cei cu fose septice dar nu se aplică celor cu stații avansate de epurare.

Ministerul Transporturilor a semnat un contract de 160 milioane de euro pentru 16 Km de autostradă de centură în sudul Bucureștiului. Proiectul ar umra să fie gata în 2022.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

7 thoughts on “Corupția nu mai este amenințare la siguranța națională și alte decizii în raportul politicilor publice (5-11 martie)

  1. MARGELATU

    Coruptia (imoralitatea, necinstea) dezvoltata in ultimii 30 de ani afecteaza cvasi – totalitatea domeniilor sociale si in ultima instanta pe cetatean, de la ale carui drepturi si interese fundamentale porneste insusi conceptul de securitate nationala.
    Lupta impotriva coruptiei si a criminalitatii organizate trebuie sa constituie problema centrala a institutiilor fundamentale ale statului, care au competenta in domeniu deoarece dupa 30 ani de la evenimentele istorice, din decembrie 1989, cind a fost marcat momentul trecerii de la COMUNISMUL – STALINIST la LIBERTATE – DISCRETIONARA, societatea romaneasca a ajuns la stadiul de IMORALITATE NATIONALA.
    Sub forma unei ecuatii coruptia se poate exprima astfel;
    CORUPTIE = MONOPOL + PUTERE DE DECIZIE – OBLIGATIA DE A DA SOCOTEALA cuiva.
    Coruptia reprezinta un factor de injustete sociala care intretine si amplifica saracia, afectind, grav dezvoltarea economica singura sursa de securitate credibila si temeinica. Sumele de bani si foloasele care fac obiectul mitei, sau altor infractiuni de coruptie ori crimei organizate sunt scoase din circuitul economic normal si au o destinatie oculta, reprezentind venituri ilicite din care o parte sunt spalate iar alta contribuie la amplificarea flagelului si la cresterea riscului de securitate nationala si de pierdere a suveranitatii tarii.
    CONSOLIDAREA CONTINUA A RELAŢIILOR DINTRE CRIMINALITATEA ORGANIZATA SI CORUPTIE explica legatura puternica existenta intre infractiunile scop si infractiunile mijloc. Astfel, de cele mai multe ori, structurile criminalitatii organizate utilizeaza coruptia ca un mijloc de asigurare a protectiei si promovare a activitatilor ilicite, ascunderea sumelor de bani, provenite din aceste delicte, se face prin ingenioase inginerii financiare si prin asa zisele metode de spalare a banilor folosindu-se de “cartitile” din sistemul judiciar si serviciile secrete.
    Actele de coruptiei si de crima organizata au impact direct asupra dezvoltarii economice si sociale, distrug beneficiile potentiale ale pietei libere, distorsioneaza regulile economiei eficiente si zadarnicesc capacitatea organismelor statului in prevenirea si combaterea acestora.
    Romania de astazi ofera tabloul unei societati haotice, dezorganizate si fara perspective. Institutiile si autoritatile (de invatamint, sanatate, judiciare si administratie publica locala si centrala, etc), sunt in stadiul DISOLUTIEI TOTALE, datorita atat micii cat si marii coruptii dar si INCOMPETENTEI. CAUZA PRINCIPALA a marii coruptii in Romania este de ORDIN MORAL, ea nu este determinata de nivelul de trai scazut sau de saracie, aceasta se datoreaza LACOMIEI NELIMITATE si RAUTATII UMANE manifestate de catre cei ce si-au asumat obligatia sa administreze satutul.
    In Ro, dupa 1989, DEMOCRATIA este mimata, deoarece nu se poate vorbi de o separatie a puterilor in stat, ci numai de amestecul dintre ele, de ingerinte si influiente reciproce de tip imoral, neortodox sau MAFIOT. COABITAREA damboviteana este o intelegere HAIDUCEASCA balcanica si nicidecum o aplicatie constitutionala sau morala ori care sa refelecte normalitatea.
    Premierii si ministri isi pastreaza totdeauna functiile de conducere detinute in partidele din care provin, in loc sa se autosuspende activeaza si ca parlamentari exercitand in acelasi timp atributii legislative cat si executive contrar principiului separatiei puterilor in stat incasand unii dintre ei cumulat pensii nesimtite, salarii de la Guvern si de la Parlament. De unde si cine sa se mai gandeasca la saraci ori sa conceapa si sa implementeze Politici publice, PROIECTE de TARA progresiste ori STRATEGII de DEZVOLTARE generala si SECTORIALE sau de combaterea a CORUPTIEI ori a imoralitatii in procesul de guvernare a tarii?????
    Parlamentarii si Guvernantii activeaza si exercita functii in Sistemul Judiciar (fie ca avocati, experti, membrii ai unor comisii ori asociatii juridice, etc) sau in organisme de DECIZIE nerespectand principiul separatiei puterilor.
    Parlamentarii si falsii revolutionari sustinuti de baronii locali isi atribuie fara nici o rusinare in mod abuziv si discretionar drepturi si facilitati imorale (anormale) ignorand orice nuanta a demnitatii umane, in timp ce profesorii, medicii, inginerii, artistii, functionarii, etc traiesc din miciunile si glumele proaste spuse (promise) de guvernanti.
    Numarul emigrantilor in cautarea unor locuri de munca, a supravietuitorilor si cersetorilor romani din tarile U.E si din localitatile Ro a crescut exagerat. Administratia statului Ro nu are nici o strategie privind forta de munca (piata muncii) ingrijirea in sistem organizat a handicapatilor, a neajutoratilor, bolnavilor cronici, oamenilor strazii etc……..In Ro cheltuielile, tarifele si preturile sunt aliniate la nivelul tarilor europene iar salariile si veniturile a 85% din populatia Ro sunt comparabile cu lumea a treia din Asia sau Africa.
    Parlamentul si Presedintia exercita ingerinte in functionarea puterii judiciare si executive prin numirea Avocatului poporului, a unor membri in CCR, la Curtea de Conturi, in CSM sau la ANI, etc. ceea ce permite promovarea unor jocuri de interese nelegitime sau mafiotice.
    Alesii pentru functii publice (exculs cea de presedinte a Ro) inclusiv lideri de sindicat, au mandate fara numar, perioade nelimitate in detinerea aceleiasi functii, situatie ne mai intalnita in tarile civilizate, ceea ce ofera posibilitatea creerii unui sistem social plurii dictatorial si mafiotizat.
    Alegerile parlamentare (nationale si europene) nici dupa aplicarea metodei “votului uninominal”, nu ne-ar oferit sansa ca si in cazul unui proces de dializa, sa fie eliminate reziduurile sau gunoaile politice din viata publica romaneasca.

    Reply
  2. IDEOLOGUL

    CORUPTIA si INCOMPETENTA contribuie la cresterea continua a saraciei si la furnizarea unor servicii publice de slaba calitate sau necorespunzatoare privind, asistenta sociala, cea medicala, de invatamint, accesul la justitiei, etc., acestea dovenindu-se de cele mai multe ori inaccesibile pentru anumite categorii sociale defavorizate.
    Acapararea pirghiilor, functiilor si rolului statului de catre gruparile criminale pozitionate in structurile puterii din esaloanele 1, 2 si 3 afecteaza insusi modul de formare a legilor si reglementarilor sau a unui sistem juridic care sa functioneze pe principii de echitate;
    – CORUPTIA reprezinta o povara GREA pe umerii natiunii, contribuind la cresterea nejustificata a imprumuturilor externe, cheltuielilor bugetare si nebugetare ale statului, a inflatiei si la finantarea indirecta continuua a structuirilor criminale;
    – CORUPTIA si INCOMPETENTA nu permit instituirea unui sistem de recunoastere obiectiva a valorilor umane, a meritelor si performantelor in politica, in exercitarea actului de guvernare, a profesiei sau de promovare a justitiarilor, functionarilor publici, cadrelor medicale ori din educatie pe baza principiilor de competitivitate si moralitate, nu permite asigurarea independentei si integritatii acestora. Acest flagel permite formarea unor dinastii(gasti) in toate domeniile viietii (mai ales in politica, administratie, ordine publica, justitie, etc) condamnand Romania la feudalizare si destramare;
    – CORUPTIA determina, scaderea standardului de viata si inechitate în distributia corespunzatoare a venitului national (produsului intern brut), a bogatiilor naturale ale tarii,acaparate de “baietii destepti”, impiedica formarea clasei de mijloc in Romania, care ar oferi stabilitate si soliditate sociala;
    – Costurile CORUPTIEI, nu se pot limita a fi reflectate numai de efectele directe respectiv mita si traficul de influenta, ele au impact inclusiv asupra deteriorarii mediului economic, înconjurator ecologic si a gradului de informare mediatica reala;
    – CORUPTIA impiedica inclusiv manifestarea si functionarea legilor firesti ale economiei eficiente si democratiei reale sau normalitatii;
    – CORUPTIA produce amenintare, riscuri, insecuritate si nesiguranta locala, zonala si globala;
    – CORUPTIA afecteaza grav viata politica. Cei care au jucat un rol important în desfasurarea evenimentelor din decembrie 1989, nu ca tortionari si aveau proiecte marete de perspectiva pentru viitorul Romaniei sau care poate mai detin inca sunt absenti din viata publica de astazi, unii au fost spupusi la amenintari, alti au emigrat deoarece au fost oripilati de parsivismul, incompetenta si imoralitatile pe care le-au vazut dezvoltandu-se in jurul lor;
    – CORUPTIA genereaza dezechilibre economice(zonale), sociale si alte fenomene societale imprevizibile si duce la folosirea abuziva si irationala a resurselor naturale ale tarii; aurul verde ( padurile), aurul negru (titeiul), potentialul hidraulic al bazinelor hidrogeografice ale Romaniei, marmura, granitul, calcarul, apa minerala, etc.
    Pe termen scurt si mediu diversele forme de manifestare ale coruptiei si marii criminalitatii pot avea CONSECINTE deosebit de grave asupra suveranitatii si securitatii nationale prin:
    – Pierderea credibilitatii Romaniei ca tara angajata ferm catre integrarea Europeana, in special sub aspectul capacitatii de a utiliza deplin si efectiv fondurile Europene si de a proteja interesele financiare ale Comunitatii impotriva fraudei, coruptiei si criminalitatii in general;
    – Dezorganizarea sistemelor de conducere statala si de executie precum si dereglarea mecanismelor administrative, juridice şi economice ale statului;
    – Esuarea procesului de reformare, in special de natura economica, institutionala si administrativa;
    – Scaderea drastica a moralului populatiei si erodarea increderii in factorii politici de conducere, in justitie si administratie si cei mai grav în democratie;
    – Perturbarea si slabirea functionarii sistemelor de furnizare a serviciilor edilitare esentiale si necesare unui trai decent.
    CORUPTIA insotita de crima organizata reprezinta factori de subminare a potentialului economic national favorizind dezvoltarea economiei subterane, iar amplificarea si generalizarea acestui fenomen constituie o cauza importanta pentru precaritatea componentelor economice ale suveranitatii si securitatii nationale.
    CORUPTIA IN ROMANIA are forme de organizare supersofisticate, este planificata, in majoritatea cazurilor este generata de crima organizata si escaladata prin mistificarea adevarului in instantele judiciare sau uneori si in presa.
    Evaluarea dimensiunii coruptiei este extrem de dificila, deoarece coruptia este un iceberg caruia nu-i vedem decit suprafata sau virful fara a sti cu siguranta cita gheata ascunde in adincime. Cresterea gradului de coruptie peste o limita maxima admisibila, de suportabilitate sociala, poate ameninta insasi existenta unei civilizatii.

    Reply
  3. Antena 3-neuroni

    Corect: corupția este mod de funcționare, soft bazic, nu amenințare! De sute de ani. Nu vedeți ce haos s-a instaurat de când este atacat acest pilon al societății românești? Anticorupția este un virus periculos!

    Reply
  4. emil

    Adevarati patrioti judecatorii CC. De la Vlad Tepes si pana azi, coruptia a fost si va ramane traditie nationala constitutionala.

    Reply
    • Cozmin

      Sase din actualii judecatori ai CCR trebuie sa fie revocati si arestati pentru deciziile aberante date, in favoarea infractorilor. Au dovedit ca au aderat la un grup infractional organizat, si-au depasit atributiunile, au comis abuz in serviciu, au obstructionat justitia si i-au favorizat pe infractorii din mafie.

      Reply
  5. Mircea Popescu

    Coruptia a fost si este politica de stat in Romania. Enuntul lui Severin a devenit fundament ideologic: „toti suntem corupti , nimeni nu e corupt”. Iata, Romania curata.

    Reply
  6. MAREAN

    DREAKNEA NU POATE SCAPA DE PENITENCIAR PENTRU CA ARE PREA MULTE INFRACTIUNI COMISE MULT MAI GRAVE DECAT CELE „DE DOI LEI” AFLATE PE ROL ACUM SI CARE SUNT INVOCATE PENTRU A FACE CIRC IN JUSTITIA DE CACAO DIN RO.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *