Alina Mungiu-Pippidi

Cazul Stan arată că în România civilii nu au puterea să curețe poliția

Subiectul principal este cît e de nereformată poliția, unde un potențial criminal nu e suspendat pînă nu e condamnat penal, cu alte cuvinte nu există răspundere administrativă, și nu conflictul din PSD!

Cazul mușamalizărilor din poliție arată net cît de păgubitoare sunt partizanatul politic și faptul că mare parte din mass media a ajuns o colecție de firme de relații publice lucrînd pentru servicii secrete și oameni politici, care trece deliberat sub tăcere adevărul, deși acesta privește siguranța fiecăruia dintre noi. Pentru presă, important e doar dacă se va hotărî dacă Dragnea e pedofilul, sau Tudose.

Dar subiectul principal este cît e de nereformată poliția, unde un potențial criminal nu e suspendat pînă nu e condamnat penal, cu alte cuvinte nu există răspundere administrativă, nici cînd se dau dispoziții explicite în acest sens. Nu numai în acest caz, ci niciodată. Subiectul nu e Carmen Dan, agramată cum o fi ea, și nici premierul Tudose, care vrea să se poziționeze pentru succesiunea lui Liviu Dragnea profitînd de împrejurare. Ei sunt doar ultimii doi dintr-o succesiune de oameni politici care au eșuat în a reforma MAI.

Subiectul e de ce poliția și în general organismele de forță nu au fost curățate cît de cît, deși DNA a făcut enorme eforturi, arestînd pe toți șefii poliției din județe întregi, ca Brașov sau Prahova, sau compartimente din Interne. La Iași primarul punea poliția să îi urmărească amanta, de conivență cu crima organizată locală. La Ploiești i-au luat cu tot cu SRI-ul local, procuratură și corespondenții lor din ministerul central, și tot degeaba. La Sinaia polițistul șef extrăgea comision din intervenții la organele de control, vă dați seama cum e controlul. Din păcate, arestărilor nu le-a urmat reforma, adică o organizare în care nu șefii ierarhici, ci niște organisme de resuse umane, eventual externalizate ca să fie autonome și profesionale, să se ocupe de urmărirea carierei polițiștilor (ca în Occident), iar șefii să foosească datele de la resurse umane și altele (reclamații la numărul verde la DGA, condus de deja celebrul chestor Ioniță) ca să suspende pe cei reclamați de public ca fiind abuzivi sau corupți, ce să mai vorbim de cei urmăriți penal, și să avanseze pe cei onești.

În realitate poliția, parchetul și organele de control nu au cum se controla, ele au statul lor paralel, în care oamenii lor cinstiți sunt izolați și speriați să tacă, ei trimit plîngeri anonime pe rețele sociale. Nu îi obligă nimeni să intre în crima organizată din sînul poliției, dar sunt trași pe dreapta dacă nu sunt de încredere. Pot ajunge, ca Godină, celebri doar pe Facebook, dar sunt lipsiți de influența de a schimba sistemul în care operează.

Cine ar fi putut reforma poliția asta? Poate generalul Oprea (ministru sub Băsescu și Ponta deopotrivă) sau chestorul Tobă, doi plagiatori dovediți a căror avere era ea însăși disproporționată cu veniturile și care tronau deopotrivă în biata republică civilă, ca miniștri politici sau ”tehnocrați” (Tobă amenda, sub Cioloș, pe unii care făceau parastas pentru Colectiv) ca și în statul penal paralel? Civililor le e frică – sau ați uitat pe ”Ieși afară, javră ordinară”, cînd Băsescu a tăiat privilegiile la polițiști? Fiecare guvern politic cotizează la pensiile speciale ale unor șefi, destui corupți (trag nădejde că nu majoritatea, dar cred că DNA e de altă părere) și speră că poliția e de partea sa. În rest, nu îi interesează…

De ce nu țipa nimeni contra lui Oprea și Tobă, doi ofițeri putrezi (vă reamintesc că plîngerea la Oprea a venit de la România curată, și numai cîțiva știm cît am săpat și la Tobă, ținut în brațe de servicii și de Cotroceni sub Cioloș), dar e așa o gălăgie contra insignifiantei Carmen Dan, care nu a creat chestia asta, numai că nu are puterea (sau mandatul) să o rezolve? Și de ce conferențiarul în securitate Tudose e preocupat să scape mai ales de femeia civilă nepricepută, colega lui de guvern și partid, și nu de bărbații corupți? Ce importanță are Carmen Dan, cît nu există mandatul politic unanim acordat de civilii din parlament (aleși de popor, suntem încă o democrație, deși subminată de organele ei de forță) să se termine odată modernizarea poliției, deraiată serios????

Presă, cît mai ai un dram de onoare profesională, subiectul nu e Dan sau Kovesi pe ziua de azi. Lăsați femeile pe moment, și ocupați-vă de bărbații cu trese, vizibile sau mai ascunse, ei au un consens să nu se deosebească polițistul onest de cel corupt sau pedofil, și de asta anii trec și nu se schimbă nimic, deși DNA arestează, Godină postează și noi facem plîngeri penale la care rareori primim vreun răspuns care schimbă ceva.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

32 thoughts on “Cazul Stan arată că în România civilii nu au puterea să curețe poliția

  1. CMC

    Daca civilii nu pot curata, gradatii nici atat.
    Mai grav e ca gradatii (dupa cursuri la Academiile SRI) ajung sa infesteze si mediul politic. Si asa destul de murdar, de altfel.
    cand o sa se afle cati securisti au detinut puterea in Romania (sub obladuirea UE) o sa iasa o carte de istorie mai dihai ca „Istoria Partidului Comunist”.
    De fapt, istoria guvernarii noastre e plina de necinste. Cu boieri care ii tradau pe domnitori. Au fost putine cazuri in care a trebuit sa fim cuceriti. In majoritatae cazurilor au fost tradari. Nici rusii nu au trebuit sa ne atace (i-au avut pe comunisti). Nici nazistii nu au avut nevoie sa ne cucereasca (ne-au jucat cu Garda de Fier pana am ajuns la mana lor). Si pe Ceausescu, tot securistii l-au rezolvat.
    Mie nu mi-e prea clar de ce ne inarmam. La momentul potrivit se gasi un mod prin care sa fim cuceriti din interior. Pe bune, daca ne ataca ungurii, noi tot o sa nei certam intre noi cine sa fie la putere dupa ce ungurii ajung la Marea Neagra. Si tot securistii vor castiga lupta interna si vor pune tara pe tava. Asa cum o fac acum. Daca serviciile actuale reusesc sa castige lupta cu securistii care isi urmaresc interesele de grup, ar trebui sa inceapa un proces amplu de recladire a increderii in oameni (opus celui prin care am fost dezbinati sistematic – muncitor cu pensionari samd) si a fasirii de modele in jurul carora sa se stranaga toti oamenii (pentru ca ii stiu cinstiti si neinfluentabili). Dar oare se mai poate? Marile popoare s-au format dupa razboaie interne sangeroase. O fi asta asta e singura cale care a mai ramas si spre care suntem impinsi (cu proteste zilnice, cu insulte zilnice la adresa adversarilor politici si chiar a celor care nu impartasesc aceeasi opinie samd)? Pana la urma, asta vor securistii? Sau o sa se ia cu mainile de cap daca o sa impinga tara la asa ceva?

    Reply
  2. CMC

    Ce se intampla in sistemul de educatie universitara, e groaznic. Dar ce se intampla in sistemul universitar al institutiilor de forta e pur si simplu halucinant. Din CV-ul Rectorului Academiei de Politie (tocmai a demisionat dupa ce a fost acuzat de hartuire sexuala), anterior Presedinte al Senatului Universitar :
    Premiul de excelenţă , secţiunea interpretare, Festivalul naţional de umor „Ceapa de aur”, Făgăraş, 2002
    http://www.academiadepolitie.ro/cv/CV%20Daniel%20TORJE.pdf

    Ce scria presa:
    „Daniel Costel Torje, noul rector al Academiei de Politie, este fost actor in seriale de comedie, printre care „La bloc” si Grupul Voua”
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-20861268-daniel-costel-torje-noul-rector-academiei-politie-este-fost-actor-seriale-comedie-printre-care-bloc-grupul-voua.htm

    Reply
    • betina

      omul are mult umor si trebuia sa-l dea mai departe ….PE acesta la „recomandat” umorul si probabil stilul de alergare …ca vad ca a avut treaba cu Educatia fizica…si mai putin cu mobilarea creierului .

      LAsand gluma la o parte …..sistemul de educatie ….nu e decat un sistem de mancat banii de la buget .Studentii destepti (daca sunt) ..invata singuri …sau in alta tara ca aici nu au cu cine …

      Reply
  3. Nelu Stiuca

    UNII PLATESC CU FUNCTIA ALTI CU VIATA IAR PE UNII II DOARE IN K………….RO TARA AFRICANA DIN LUMEA ATREIA.
    CARE SUNT ACUM RASPUNDERILE unitati DOI SI UN SFERT unitate de k…. ,dezvoltata in cadru M.A.I. dupa 1990 de catre fostii SECURISTII STALINISTI, BOLSEVICI ce batjocoresc institutia M.A.I si astazi VIS-A-VIS de anomaliile petrecute in sistemul MAI. CUM AU SUPRAVEGHEAT ei LA NORMALITATEa in MAI….??? Ori normalitatea lor este una ce nu priveste decat interesul MAFIOTILOR CARE AU CAPTURAT RO si nu pe cel public sau national …..SUNT niste SCARBE ORDINARE….PRECUM TOTI FOSTI SI ACTUALI SEFII ordinari AI ACESTEI UNITATI de neispraviti,……

    Reply
  4. Nelu Stiuca

    DUMNEZEU NU BATE CU PARUL. „GHENERALUL IZMANA OPREA ESTE PRINCIPALUL RASPUNZATOR IN TOT CIRCUL ASTA pt ca pedofilul AVEA PROTECTIE MARE era dechizator de trasee rutiere si cand mergea la buda intendentul semidoct cu 1,5 neuroni.

    Reply
  5. CMC

    Securistii si ambasadorii, arhitectii si profitorii statului paralel:
    „Alexandru Cumpănașu: – Am găsit întotdeauna deschidere. Este o construcție personală timp de 20 de ani. În fiecare lună, eu, în calitate de președinte al Coaliției, dar și înainte, în calitate de președinte al AID, organizez o întâlnire cu ambasadorii, la București. Discutăm off the record. Nu a ieșit niciodată o informație de la acele întâlniri, indiferent dacă au participat principalii reprezentanți ai statului român, toți, fără excepție. Ceea ce vă pot spune însă este că sunt ambasadori pe care eu îi consider indezirabili. Nu o să le dau numele. Atâta timp cât există țări și ambasadori care fac trafic de influență… sigur mediul diplomatic nu poate fi sancționat, pentru că au imunitate, dar fac trafic de influență și pun în brațe miniștrilor români hotărâri de guvern scrise deja, cu tot cu avizatori, cu adresă oficială, cu privire la scutiri și avantaje pentru companii din statele respective… Nu pot și nu-i voi mai invita niciodată. Sunt ambasadori importanți din UE care, din păcate, fac aceste lucruri. Ultima și cea mai gravă chestiune este această inițiativă de a trimite hotărâri gata redactate, cu atentul Guvernului, doar să fie aprobate în Guvern. Hotărâre de Guvern tradusă în română și engleză în care se spunea că acele companii trebuie să fie scutite…”
    Ce sa mai cerem de la politisti?

    Reply
  6. Paun Al

    Cazul Stan este doar inca un caz , care a iesit in spatiul public si care aratata ca
    politia , armata , SRI-ul , partidele , guvernul , fabricile de diplome si doctorate …
    si in general institutiile statului de la nivel local pana la nivel central sunt grupuri de interese clientelare ,
    in care membri grupului se acopera unii pe alitii ,
    sau sunt indiferenti , sau complici…. la matrapazlacurile si neregulile din grup .
    Din fericire pentru public si nefericire pentru ei …cate odata acest clientelism ,
    aceasta mentalitate de grup mafiot iese in spatriul public .
    Numai ca publicul nu invata nimic …de 28 de ani .
    „Imi este prieten Platon , dar mai prieten imi este adevarul „, a lui Aristotel
    nu a reusit sa patrunda in nici o institutie a statului roman .

    Reply
  7. laur22

    „cît mai ai un dram de onoare profesională, ”
    chiar cat ?
    Ca noi tare de mult am constatat ca nu prea mai e cazul

    Iar ca nu se schimba nimic are o explicatzie simpla
    „Petrica fa-te ca lucrezi” la sfarshitul shedinztei de shooting nu rezolva nici-una dintre problemele pe care s-a facut ca le rezolva.

    Fa-te ca faci nu rezolva nimic.
    Geaba arestezi la ei daca ei nu te cred ca esti chiar pe bune.
    Iar dovedit cu statistici luma stie ca anti-coruptzia asta cu dedicatzie basisto-bruxeleza a nu e chiar anticoruptzie pe bune.
    Sau cum ar spune AMP nu e sustenabila politic deorece a fost cosntruita ca o arma de represiuna impotriva unei majoritatzi politice reprezentative shi alese shi nu ca un instrument care sa ii ajute majorziatatzii politice reprezentative shi alese.

    Intr-un cuvant a fost construita ca sa reprime politicienei shi nu politzisti ori SRI-isti.
    Shi functzioneaza ca atare.

    Shi nu calea dreapta nu e intotdeuna solutzia cea mai bune pentru rezolvarea reala a probelemelor.
    Pentru ca nu walk of shame care l-a facut faimos pe Giuliani a rezolvat intr-o oarecare masura problema mafiei shi a corupztie politziei din NY.

    Pentru ca uite in aceiashi tzra cu aproximativ acelashi sistem legislativ Politie , FBI, APA & co a reushit sa rezolve impactul mafiei mai mult la NY decat in LA shi asta masurabil si nu pe impresiii gazetaresti.

    Shi nu cred ca solutzia a sta exclusiv in talentul procuraresc a lui Giuliani deoarece rezovarea a venit cand el a incetat sa mai fie procuror shi cand a rezolvat problema radacinilor coruptzie din fotoliul de primar al NY shi nu din biroul de U.S. Attorney for the Southern District of New York,

    Sau in termeni medicali geaba curetzi puroiul daca nu elimini mecanismul de apariztie a acestuia ca asta e ca shi cum ai cara apa cu ciurul.
    Oricat te-ai stradui rezultate n-o sa ai.

    Anticoruptzia o sa incepa in Romania atunci cand nu va mai fi folosita de politcieni & ambasadori in scopuri politice ca sa iai dea cu ea in cap unii altora.
    Cand scopul ei nu va mai fie „schimbarea clasei politice” ci pur si simplu reducerea costului de operare ale bussinessurilor din Romania adica normalitatea.

    Cat depre solutziile tale gen ” șefii să foosească datele de la resurse umane și altele (reclamații la numărul verde la DGA, condus de deja celebrul chestor Ioniță) ca să suspende pe cei reclamați de public ca fiind abuzivi sau corupți,”

    A wow da ce te faci daca numarul „verde” e condus de criterii politice de catre niste organisme „autonome si profesionale externalizate” pe model SIPA trasnsferata in arhiva operativa a SRI care sa urmareasca mai apoi mersul dosarelor in campul tactic prin metide specifice de serviciu secret.

    Teroarea santajului securist ca unic criteriu de promovare sau represiune discretionara in politzie. A wow.

    De aia zic uneori schimbarea nu e in mai bine ci in mult, mult, mult mai rau

    Reply
    • Dumitru

      Superb scris paragraful care incepe cu „Anticoruptzia” (mai putin ortografia stil nemtesc). Exact asta e problema in RO. Cand incet-incet situatia incepea sa se normalizeze s-au gasit Basescu si PPE (Merkel) sa foloseasca anti-coruptia ca parghie politica.

      Reply
  8. Dezideriu Dudas

    E pur si muove ! Felicitări pentru poziționare deși este abia începutul…., imposibil totuși fără eforturile S.A.R. și R.C. de până acum . Nu poți să începi ceva dacă esti captiv sfârșiturilor alimentate continuu de cei care refuză orice început.
    « România începe de la Mare »

    Reply
  9. nae girimea

    „în România civilii nu au puterea să curețe poliția”
    Nici SRI , nici SIE , nici MAE , nici BNR , nici Justitia .
    Si toate intrucit in timp s-au configurat niste clanuri impenetrabile in fiecare dintre aceste structuri .
    De aceea ar trebui ca in aceste institutii , conducerea sa fie de un mandat , iar mandatul sa fie de 3 ani . Cel ce a ocupat o astfel de functie sa fie neeligibil pt functii de conducere echivalente . Lista de functii echivalente trebuie conceputa . Deasemenea o verificare a activitatii si averii la intrare si iesire din functie . Ceausescu stia el de ce face ” rotirea cadrelor „

    Reply
  10. Ghita Bizonu'

    Ăă?!
    Adica cum e aia ca civilii sa poa’ să curețe poliția? Care țivili? Baba Safta sau secretara Carmen? Cumva coruptul Ponta? Sau alt politician corupt?
    Ca avem o singura problema :ca politicienii (de pilda Carmen secreatra blonda (da’ lista se poa lungi pana la Doru Viorel unicu Ursu care nu hiberna ci habar n-avea!) se baga peste politistii care stiu meseria …

    In plus asta ar insemna ca politicul sa controleze Politia (si SRi ul) care sunt administratie si feri doambe ca sa ajunga sa inmtrebe si DNA „da de cestai cu dosu pe sesrizartilr Curtii de Conturi?”. Pai unde ma ajunge? Cum ramane cu separatia putorilor in stat?
    Si oricum stim ca Parlamentu’ e cea mai corupta insitutie deci e normal sa ..

    Adica stimata doamna la noi Statul de Drept este statu ala in care o parte a adminstratiei (aia a organilor) controleaza politicul si, se zice sau unii zic, ca prin Parchete se controleaza si unii judecatori ( adica puterea judecatoreasca) iar ultimul scandal se leaga de incercarea Stului de Driepți!!! (parlamentezi? Unde te crezi? In democratie?!!) de a controla activitatea legislativa… sa nu mai dea aia „lovituri parlamentare” (oare de ce nu s-a zis ca Tahcther s-a retras in urma uneo astfel de lovituri?!)…
    Deci coruptii de parlamentari si ceillati polis p’tits chiens corupti nu trebuie sa poata controla precinstitii politisti (inclus aia cu vile mai ceva ca locuintele sefilor de politie din Paris sau Milano)!
    Î!!

    Insa ce este de neinteles – scandalul porneste de la un tablagiu… Oare ce s-ar fi facut daca ar fi fost vorba despre stele din alea mari?!

    Morala – este greu de luat briciul din mana maimutei ..Î!!

    Reply
    • Dezideriu Dudas

      @ Ghita Bizonu

      Solutia controlului nu e doar la politicieni, care au ajuns cei mai controlati, poate tocmai din aceasta cauza….Cred ca se afla si la corpurile profesionale, care ar putea fi 30 % civile – 30 % institutionale ( stat/ stat-privat/variante) . Restul de 40 % ar trebui sa ramana tot la politicieni ) . Un ex. focalizat pe „fapta” : intr-un caz in care se impune o expertiza, procurorul-„faptas” nu trebuie sa fie mai puternic decat evaluatorul ANEVAR -„faptas” sau expertul tehnic – „faptas”. Acum, piata evaluarilor si a expetizei tehnice judiciare incepe sa semene cu „piata” politica……

      Reply
  11. taunul77

    Corect, presa este fie a mogulilor mafioti, fie a Structurilor. Pe niste nise destul de reduse, se mai strecoara cativa ziaristi onesti.
    Civilii degeaba incearca sa rezolve o problema. Ca vin alegerile si ailalti civili, pe bune cu Organul, le creeaza la loc. Bun exemplul cu pensiile speciale, Basescu si Boc le-au taiat, Oprea si Ponta le-au dat iarasi. Imi si aduc aminte de cum prin 2012 se batea in piept Dottore ca el „face dreptate” pe chestia asta.
    Carmen Dan trebuie sa plece de pe o functie pe care nici nu trebuia sa ajunga. Nu trebuie tolerata doar pentru ca e fomeie …

    Reply
  12. Goagl

    @CMC Esti sigur ca Alexandru Cumpanasu nu e politist? Poate chiar de la vreo unitate speciala? Ca ziarist nu e. Si daca te uiti la cine finanteaza fundatia lui, vezi cu numai MAI- parteneriate pe fonduri europene, practic doi si un sfert si altii de pe acolo isi ruleaza fondurile europene prin Cumpanasu si GANGOul lui.
    GANGO= government created non-government organization.
    Asta societate civila!

    Reply
    • CMC

      Eu sunt sigur ca este! Se vedea si dupa modul in care il impingea pe ministrul Campeanu la educatie.
      Asta nu insemna si ca nu are dreptate din cand in cand. Cred ca si o parte din servicii s-au cam saturat de ambasadori.
      Adica, noi suntem dati exemplu de corupti in totata lumea, dar:
      „Airbus, fosta EADS, posibila amenda de 104 milioane euro pentru un business vechi cu Taiwanul si negocieri pentru o solutie amiabila cu Austria, in cadrul altui mega-deal suspectat de coruptie”

      Reply
  13. CMC

    De fapt, cati civili adevarati au condus Ministerul de Interne? Sau SRI-ul? Sau macar cati civili au activat in Comisia SRI din Parlament?

    Reply
  14. un motan intransigent

    Orice schimbare se face doar de sus in jos .
    Masele singure nu pot schimba nimic .
    Ca sa participe la schimbare , masele trebuie conduse/pacalite .
    Institutiile de forta au „argumente” care lipsesc maselor , si-si permit sa reziste socurilor . Si e bine asa .
    Schimbarile in institutiile de forta se fac dupa anume interese , la care masele nu au acces . Si e bine asa .
    Daca masele ar avea prea multa putere , sa schimba lesne institutii de forta , am avea cate doua revolutii franceze pe an . Asta nu ar fi de dorit .
    Ghinionul de azi al romanilor e ca la conducerea statului se afla un partid uzurpator cu ifose de stanga .

    Reply
  15. Dan Plesoianu

    Stimata doamna, as vrea sa intaresc cele spuse de dvs., prin prezentarea cazului meu personal, si al familiei mele.
    Iata faptele, pe scurt:
    Proprietatile bunicilor mei au fost total expropriate de catre regimul comunist, pina la sfirsitul anului 1948. Dupa 1990, adica doar prin 2002, ni s-au retrocedat cam 5% din aceste proprietati. Pe terenul retrocedat (aflat in indiviziune), in anul 2007, a patruns (fara autorizarea mea) un anumit cioban local (foarte probabil fost securist). Acesta a ridicat fonduri europene APIA si in numele meu (cu toate ca nu avea contract de arenda cu mine). Am inceput, din 2013, sa fac plingere la politie, impotriva faptelor respective. Politia (atit agentul local, cit si o persoana cu grad de comisar), a efectuat anchete false, denaturate. Procuraturile (parchetul local, cit si judetean) au clasat dosarul, de asemenea pe motive denaturate. Am facut apoi 3-4 plingeri la DNA (frauda cu fonduri europene) Bucuresti, apoi Craiova. La DNA Bucuresti nu s-a raspuns la plingeri, iar procurorul de serviciu ne-a ris in fata, in ciuda tuturor prevederilor legale. La DNA Craiova, ni s-au luat declaratii, am depus acte doveditoare. Nu s-a raspuns la nici unul din actele doveditoare, iar dosarul a fost, de asemenea, clasat, insiruindu-se niste motive elucubrante, total ilegale, dar care, evident, favorizau infractorul. Am facut plingere la tribunal, a avut loc un simulacru de proces fara public, iar sentinta a fost, evident, de confirmare a clsarii, cu o justificare de forma, in citeva rinduri, fara a se tine seama de actele depuse la dosar, fara a se ordona o ancheta si obtinerea de probe.
    Asadar, se poate spune ca atit politia, cit si procuraturile (inclusiv DNA !), impreuna cu judecatorii, actioneaza ilegal, impotriva „fostilor exploatatori”, continuind lupta de clasa. Asadar trebuie sa ne punem intrebarea: cum de toate aceste institutii ale sistemului de lege si justitie din Romania pot actiona in acest mod, comitind ilegalitati majore si evidente, fara nici o retinere ?! Cine face ca aceste institutii sa actioneze prin fals si dispret fata de lege, la unison, in mod organizat si deliberat ?! Probabil ca decizia asupra actiunilor respective, si a rezultatului lor, se ia undeva, la un nivel central (altfel nu este posibil), insa din umbra. Si care sa fie oare institutia care decide si actioneaza din umbra ? Evident, SRI, care nu numai ca nu s-a debarasat de metodele Securitatii, dar le-a preluat si le-a sofisticat, ducindu-le aproape la nivelul de „arta” (ma rog, mai sint si grseli, cum ar fi microfonul din masina Lucan !).
    Si atunci, vazind ce se intimpla in jurul nostru (inclusiv cazul relatat), cum sa nu intelegem ca nu numai Politia, dar si restul institutiilor Statului (mai ales cele de „forta”), actioneaza numai la ordin, nu pe baza principiilor de functionare specifice unor astfel de institutii, valabile de cind lumea, si functionale in tarile cu adevarat democratice. Deci dezastrul la noi este mult mai mare, in realitate, decit cel care iese din mocirla la suprafata uneori, ocazional, cum au fost cele citeva cazuri cu adevarat revoltatoare. Iar acest mod de functionare nu poate fi asigurat decit cu oameni fara scrupule, fara principii pozitive, fara caracter. Asa ca ce se poate cere unor astfel de persoane ? Cum sa aiba si Romania institutii functionale, care sa dea incredere, si care sa ajute la dezvoltarea si functionarea cu adevarat democratica a tarii ? Nu nmai conducerile sint disfunctionale, dar si mare parte a personalului, si, foarte probabil, si entitatile formatoare de asrfel de personal (scoli, universitati, academii de tot felul, etc.). Greu de imaginat o iesire din aceasta situatie si un viitor apropat optimist ! Cu ce metode, cu ce oameni ?!

    Reply
  16. Dan Plesoianu

    (cont.)
    In aceste conditii, evident, nu ne este prea greu sa ne imaginam ca SRI-SIE au mituit si un numar de institutii europene, in sensul luarii unor decizii favorabile Romaniei corupte, cum ar fi bunaoara CEDO, care a renuntat sine die de a mai instrumenta procese legate de retrocedari (retrocedari care au fost bagate sub pres si in tara, probabil tot in urma unui program „reusit” al SRI, de deturnare a presei, si nu numai), retrocedari la care inca mai aveau dreptul acum vreo 3-4 ani, inca intre 100.000 si 200.000 de persoane !!!

    Reply
  17. Dan Plesoianu

    (cont.)
    Deci, avind in vedere experienta personala, si vazind cele ce se intimpla mai in toate domeniile in Romania, cred ca se poate spune cu destula acuratete ca Romania este, la ora actuala, un Stat bandit, un Stat scapat de sub control, un Stat in care principiile bunei guvernari nu mai au nici o valoare (si nici nu prea au avut pina acuma), un Stat care ar fi fost falit, daca nu ar fi fost sustinut pe linia de plutire de banii trimisi de diaspora, de fondurile europene, de banii imprumutati din exterior de catre toate guvernele de pina acuma, dar in principal de catre cele social-comuniste.
    Romania este un Stat in care, din ce in ce mai mult, Serviciile dicteaza din umbra, si chiar descoperit, in ultimul timp, Servicii care insa isi dau cu stingul in dreptul, si cu dreptul in stingul, distrugind pe parcurs vieti si destine, pentru care insa vor avea mereu joburi si functii, si pensii speciale.

    Reply
  18. Taxe MICI

    „Carmen Dan trebuie sa plece de pe o functie pe care nici nu trebuia sa ajunga. Nu trebuie tolerata doar pentru ca e fomeie …” – BINE punctat !
    Politia implica un mediu dur – incadrezi acolo „doamne” doar pt decor ? – fiti realisti oameni buni, nu va lasati impresionati de….filme americane si valul feminist in domenii ce le sint straine / ostile

    Reply
  19. dorin valeriu

    Nu e vorba doar de „curatare „! Ca si in multe alte domenii ( sanatate, invatamant) problema nu e cum sa-i dai afara pe cei incompetenti ori corupti ci cum sa pregatesti oamenii care vor lucra in viitor in domeniu. Fiecare din ‘grupele’ amintite mai sus ar merita o discutie ampla; aflandu-ne insa in vorba despre politie ar trebui sa analizam cum se formeaza/instruiesc cadrele de politisti, la toate nivelurile. Tare ma tem ca instruirea, atat pe plan tehnic-profesional cat si etic e in suferinta. Scandaluri de coruptie (prin „influenta”, materiala sau sexuala) au tot fost la Academie. Mai ieri Comandantul a demisionat in urma unei astfel de acuzatii !
    Chiar ma intrebam, afland ca MAI se pregateste sa angajeze 6.000 de noi politisti !!! , cum, pe ce criterii, cum ii selecteaza si-i formeaza ? 6.ooo, nu mai putini!. O sugestie : candva, demult, un licentiat de drept putea ocupa (prin concurs) un post de subcomisar de politie, pornind de la ideea ca este pregatit si profesional si etic pentru un asemenea post. Sigur, a compara valoarea unei licente in drept obtinuta in „interbelic’ cu cea dela facultatile (multe”particulare”) de azi e hazardat. Dar daca e concurs, „pe bune”, poate-ar merge …

    Reply
  20. gheorghe banzea

    stimata doamna alina mungiu-pippidi,
    va urmaresc scrierile de mult timp,cu interes si speranta ca,facand ceea ce faceti pentru o romanie curata,cresc sansele noastre de a avea o tara normala.
    sunt si eu de acord ca serviciile speciale,nepermis de multe la noi,ar trebui sa functioneze la fel ca in democratiile consolidate occidentale(luand ca exemplu,mai ales,pe cele din zona saxona protestanta) si nu de politica,afaceri sau suport pentru putere.
    din pacate,la noi,societatea nu ofera de loc un mediu bun pentru ca romanii onesti,demni si valorosi sa ocupe pozitiile de comanda care li se cuvin si sa faca bine.
    de aceea,apasati de puternici ai zilei pe care nu-i tine impreuna decat lipsa de educatie si pofta de inavutire,am ajuns sa ne bucuram atunci cand legislativul si guvernarea NU FAC RELE si nu,asa cum ar fi normal,cand FAC BUNE.
    mai recent sunt putin mirat de ingaduinta pe care o exprimati la adresa celor din coalitia psd-alde.nu cred ca este vorba despre asemanarea dintre cei la putere si cei din opozitie ci,in disperare de cauza,de a scapa de cei care FAC RELE,chiar daca cei care le-ar putea lua locul NU FAC BUNE.macar sa nu faca rele.
    astazi nu putem spera mai mult.

    Reply
  21. Dan Plesoianu

    (cont.)
    Si poate nu trebuie sa uitam ca Eduard Raul Hellvig este un invatacel al lui Dan Voiculescu. care a fost, printre altele, un bun timp, intiiul agricultor al tarii. Se pare ca I-a preluat principiile si metodele…

    Reply
  22. Tr.

    Poliția ar trebui curățată din interior, de oameni care să aibă onoare și respect pentru lege.
    Civilii au trăit cu frica securității, iar cei mai răsăriți aleargă după bani, sinecuri, pentru afacerile personale etc.
    Alții, dintr-o altă categorie decât civilii și polițiștii, nu au nici onoare nici respect pentru lege și induc frica în populație (în continuare); din umbră, ei asigură mersul trebilor, așa cum merg ele acum, structurate după valorile lor. Nu civilii, nici polițiștii trebuie trași de mânecă pentru Marea Mizerie; pentru găinării, prostii și deraieri grave, este altceva: fiecare răspunde. Însă limitele și direcția sunt trasate de alții. Când ne mai enervăm și mai dăm cu basca-n câini că nu merg mecanismele democratice, este bine să avem îm minte adevărul că n-au mers niciodată și că lucrurile trebuie construite, nu reparate.

    Reply
  23. CMC

    La modul in care stim noi sa ne conducem s-ar putea sa ajungem sa regretam statul paralel.
    In situatia in care ne aflam, un binom nu ar fi neaparat. Doar ca la noi, cei din binom traiesc cu impresia ca ei sunt noii nomenclaturisti. Adica ei pot face orice (seychelles, protectie rude, implicare in jocuri politice, betie la volan, spaga, salarii si pensii nesimtite, titluri fara merite, jocuri de imagine, hartuire sexuala, condamnare inamici personali samd) cu impunitate.

    Reply
  24. maria

    Nu stiu daca cititi ce scrie pe aici, dar super emisiunea la Realitatea. Nici nu stiu cum v-a invitat si cum de v-a lasat sa vorbiti ca de loc nu ii convenea moderatoarei!

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *