Romania Curată

București, un oraș pentru oameni, nu pentru mașini!

În ședința Consiliului General al Municipiului București care a avut loc luni, 11 martie 2019, primarul Gabriela Firea a anunțat construirea a 8 pasarele pietonale pe unele dintre cele mai circulate artere ale capitalei. Această inițiativă nu poate fi calificată decât drept iresponsabilă și este expresia deplină a lipsei de viziune și a disprețului față de cetățeanul de rând ce caracterizează administrația condusă de dna Firea, susține Demos București.

Unde vor fi construite cele 8 pasarele care ar urma să coste 18 milioane de euro:
– Soseaua Mihai Bravu nr. 20;
– Soseaua Alexandriei nr. 2 – Iesire Bucuresti – Bragadiru;
– Calea Grivitei – RATB Carpati;
– Bd Doamna Ghica x RATB Dimitrie Grozdea;
– Sos Pipera – Sediu Prefectura;
– Str Liviu Rebreanu – la Mall Park Lake;
– Bd Iuliu Maniu – la hypermarket Cora.

Prin acest proiect, se dovedește încă o dată că în Bucureștiul doamnei Firea mașinile, și nu oamenii, sunt pe primul loc. Căci un oraș accesibil și prietenos cu locuitorii săi nu este unul în care deplasarea lor pe jos e descurajată și îngreunată de dragul unei fluidizări a traficului care, în cele din urmă, nu se va produce. Căci cel mai probabil, pasarelele nu vor duce la descongestionarea traficului, tocmai pentru că vor încuraja circulația cu mașina într-un oraș deja supra-aglomerat.

Mai mult decât atât, pasarelele înseamnă un efort în plus pentru pietoni, care reprezintă principala categorie a participanților la trafic, o distanță mai lungă de parcurs și un adevărat coșmar pentru categoriile de persoane vulnerabile în trafic. Bicicliștii, părinții cu copii în cărucioare, persoanele în vârstă, cu mobilitate scăzută sau aflate în scaun rulant sunt practic complet desconsiderate de Dna Firea prin această inițiativă care ar putea duce la excluderea lor din trafic.

Propunând acest proiect, Dna Firea își demonstrează incapacitatea administrativă de a implementa un sistem integrat de semaforizare, care să permită deplasarea pietonilor la nivelul străzii, să scurteze timpii de deplasare și să facă orașul accesibil tuturor categoriilor de pietoni, încurajând astfel mersul pe jos.

Dacă dna Firea ar dori într-adevăr transformarea Bucureștiului într-un oraș mai curat, mai accesibil și mai prietenos cu cetățenii săi, ar trebui să pună pe primul loc siguranța și confortul pietonilor.

Demos București consideră că, pentru a face pași importanți în această direcție, trebuie implementate de urgență următoarele măsuri:

  • 1. Renunțarea la proiectul pasarelelor pietonale;
  • 2. Implementarea sistemului de semaforizare inteligentă;
    3. Creșterea timpilor pentru culoarea verde acordată pietonilor, astfel încât aceștia să poată traversa în siguranță;
  • 4. Deblocarea și lărgirea trotuarelor pentru creșterea confortului și siguranței în trafic a pietonilor.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “București, un oraș pentru oameni, nu pentru mașini!

  1. o timpenie

    Sa-l vad si eu pe ala cu sacosele pline, carucior… cum se catzara pe pasarelele lui firea!
    Pe DN1 nu e ca in Bucuresti. Acolo nu sunt Scoli, Spitale, Gradinite, Piete, magazine, PARCURI, institutii… de o parte si de alta a strazii – DN1 e o SOSEA, in primul rand, ci nu o STRADA!

    Reply
  2. marius

    Firea sau voi sinteti fix acelasi lucru total nociv pentru acest oras sufocat.
    urlati impotriva avizelor de constructie pt sute de ghetouri cunzeci de mii de apartamente ce rasar peste tot in Bucuresti si unde stie toata lumea ca se dau autorizatii numai pe spaga si interese de miliarde.
    pe voi va arde sa blocati traficul de masini fara sa pricepeti nimic din cauzele sufocarii capitalei.
    In momentul asta sint peste patru milioane de oameni in Bucuresti iar infrastructura nu mai face fata, metroul este blocat, infrastructura rutiera identic iar voi vreti biciclete pt o capitala sufocata ce in scurt timp o sa ajunga la cinci milioane de suflete… sinteti cu capul in nori toti fara exceptie

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *