Cristian Ghingheș

ANOSR cere viitorilor rectori să își asume 17 obiective pentru nevoile studenților

Având în vedere că în perioada imediat următoare vor urma alegeri pentru ocuparea funcției de rector în universitățile din România, ANOSR lansează campania coRector ce are ca scop tratarea cu responsabilitate a nevoilor studenților.

Astfel, reprezentanții studenților invită candidații la funcția de rector să își asume public 17 obiective pe care să le introducă în planurile manageriale, dar și în strategia universității pentru mandatul 2020-2024.

Care sunt cele 17 puncte:

  • Un sistem de sprijin material legitim și potrivit nevoilor studenților;
  • Un proces educațional centrat pe beneficiarii acestuia;
  • Asigurarea unor condiții adecvate de cazare și studiu;
  • Centre de Consiliere și Orientare în Carieră funcționale și eficiente;
  • Un cadru incluziv pentru studenții cu diferite tipuri de dizabilități;
  • Consultarea studenților în toate deciziile ce îi vizează direct sau indirect;
  • Dezvoltarea unei culturi a eticii și integrității academice;
  • Utilizarea unor Instrumente online și digitale încadrate în procesul didactic și aspectele vieții studenților;
  • Implementarea unui sistem actualizat și eficace de formare a cadrelor didactice;
  • Proceduri și mecanisme de stimulare și susținere a mobilităților academice temporare interne și internaționale;
  • Context pentru fructificarea resurselor și activității Societăților Antreprenoriale Studențești;
  • Stabilirea taxelor în mod transparent;
  • Transparența deciziilor, hotărârilor și funcționării universităților;
  • Metodologii și mecanisme pentru stimularea voluntariatului;
  • Mecanisme pentru stimularea și implicarea studenților în cercetare.

Obiectivele, care au fost agreate în cadrul Forumului Organizațiilor Studențești din România (FOSR) în prezența a 500 de studenți reprezentanți din toată țara, sunt detaliate și pot fi parcurse aici.

România Curată, ca promotoare a Coaliției pentru Universități Curate alături de ANOSR, susține acest demers și invită toți candidații la funcția de rector să anunțe public că respectă aceste 17 obiective. Astfel, vor avea studenții de partea lor!


Donează și susține-ne acțiunile pentru bună guvernare!

Fondurile colectate susțin bătăliile pe care le ducem în justiție, administrarea aplicației Ia Statul La Întrebări, dar și programele prin care monitorizăm serviciile și instituțiile publice.


Vino în comunitatea noastră de bună guvernare!

Abonează-te la newsletterul România Curată. Vei primi pe e-mail articolele și campaniile noastre și ne poți răspunde la adresa de contact cu sugestii, sesizări sau cu propriile tale articole pentru publicare.

Articole recente

Recomandări

2 thoughts on “ANOSR cere viitorilor rectori să își asume 17 obiective pentru nevoile studenților

  1. JK

    Ultra-politic corect, de la 1) la 17). Cel mai mult mi-a plăcut „dezvoltarea unei culturi a eticii și integrității …”. Mai sunați-ne prin 2135, în caz că vă criogenizați până atunci. Și să nu fiți șocat dacă nu vi se va mai vorbi românește. Cultura e ca gazonul englezesc: se tunde des, dar are nevoie de timp (nemaivorbind de condiții).
    Procesul educațional este centrat pe beneficiari: entitățile care pot plăti salarii mari. Studenții nu trebuie să beneficieze de procesul educațional, ci trebuie să-l sufere, ca să beneficieze mai târziu.
    De ce nu cer dnii studenți și drele studente, spre exemplu, finanțare pe ciclu de studiu, ca să nu mai ajungă la examenul de licență colegi de-ai lor semi-analfabeți? Sau să aibă posibilitatea să aleagă e-cursuri predate de profesori renumiți din Occident sau China? Și să nu mai participe la chiar procesul de alegere a rectorilor, proces în care studenții învață sociologia traficului de influență aplicată pe viu. Sau camere de cămin individuale, pentru dezvoltarea și cultivarea individualității și independenței, nu camere cu paturi suprapuse unde se hăhăie pe manele la ora două din noapte. Spre exemplu.
    Observ aceeași tembelizantă manie economicistă: profit, proces, mecanisme, proceduri, eficacitate etc. Când veți și vom învăța că o universitate nu este o fabrică (decât metaforic)? Că educația (eventual și formarea, dar nu turnarea în forme ori deformarea), ca și cercetarea științifică adevărată, n-au nevoie doar de cadre de organizare, ci și de altceva, mult mai puțin planificabil?
    Pentru așa ceva s-a adunat floarea (oportunistă 90% + bine intenționată 10% a) studențimii române? Pentru a redescoperi bench-marking-ul și pentru a reclama ceva mai multă putere în universități? Rectorii viitori v-au auzit – veți primi ce-ați cerut, da’ nu dați și voi niște voturi? Eu cred că da, pentru că rectorii în funcție n-au prea fost deranjați și nici nu sunt. Prezentul căcăcios e ignorat magnanim, în numele viitorului luminos. Prin 2023, ne vom concentra pe viitorul luminos 2.0. etc. etc. etc.

    Reply

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *